Nem is kell multinak lenni hozzá, egy szimpla pár mrd forgalmú magyar cég is tud hasonló gyorsaságot produkálni.
Még nem is kell sokmilliárdos cég legyen. Az egyik magyar fordítói ügynökségnél - akinek dolgoztam - volt olyan, hogy egyazon munka kapcsán 5 (mondom: öt darab) munkatárs vette fel velem a kapcsolatot, a részletek megbeszélésére.
Gondoltam is magamban, hogy ez kurvagazdag cég lehet - ahol egy összesen párszáz eurós munka elbírja az 5 darab munkatárs órabérét, hogy ezzel az egy projekttel foglalkozzon.
Ezzel szemben, a svéd ügynökségnél volt olyan több hónapig tartó nagy-projekt - ahol az elejétől-a végéig 1 (azaz egy) személy (project manager) vitte végig a teljes projektet - annak összes részletkérdésével együtt.
3 vagy 4 eve egyebkent volt nalunk egy olyan leallas, ami utan masnap szo szerint az osszes nemet radioban az volt a vezeto hir, hogy a Bundesakarminal rendszerosszeomlas van es a helyi kirendeltsegekben nem lehet ugyet intezni sehol sem is, nekem meg aznap kellett eloadast tartanom egy ceges oltonybenmosolygos-mindennagyonfasza-mindenhezertunk-barmitmegoldunk rendezvenyen a jovobeli ugyfeleinknek, nana hogy mirol masrol, mint a Bundesakarminel vegzett magas szinvonalu tanacsadoi munkankrol... :-)
de mondjuk ilyen repuloztetes meg mindenkidobjonelmindent azert akkor sem volt, hanem siman csak megjavitottak aztan kesz
Egyszerűen minél nagyobb egy cég, annál bürokratikusabb.
Nem is kell multinak lenni hozzá, egy szimpla pár mrd forgalmú magyar cég is tud hasonló gyorsaságot produkálni. Tipikus hierarchikus rendszerből fakadó információ terjedési késedelem, ami akár hosszú években is mérhetnek...
Az nem falikárpit, hanem szőnyeg a hidegburkolaton. :)
Soha sem értettem, hogy mi értelme van a konyhában a szőnyegnek, csak a dzsuvát szedi össze...
Ha már szőnyeg. Van egy idős ismerősöm, aki 10k EUR-t adott ki egy 40×100cm-es kézi csomózású selyemszőnyegért. Be is rágott az unokája, hogy átverték a törökök, de egy "szőnyeges szaki" felvilágosította, hogy ez bizony reális ár volt érte...
nyilvan elo lehetett volna anno ezt a sztorit ugy is adni, hogy "Nemetorszagban ezercsilliardbilliard eletveszelyes Hondat, Toyotat (?), BMW-t (?), istentudjamit vonnak ki a forgalombol" de a valosag ennel azert egy picit arnyaltabb, hogyugymondjam ez a fajta cimadas nem bontja ki az igazsag minden szeletet
- Igazából nem is az a lényeg, hogy mit lépett, vagy főleg hogy mit és hogyan kommunikált a koreai hatóság ebben az ügyben.
- Sokkal fontosabb az, hogy mit NEM lépett a BMW ugyanebben.
Shadow leírta, hogy a visszahívások malmai milyen lassan őrölnek arrafelé. Akár 1-2 évig is.
Hogy hány osztályon és részlegen kell keresztülmenjen egy hiba, hány helyen kell iktatni, jóváhagyatni, költségvetést megtervezni, azt engedélyeztetni, stb. - amig egy durván-súlyos és elég nagy számban és kiterjedt területen előforduló típushibára rámondják a "visszahívási Áment".
Én naivan meg azt hittem, hogy egy komoly gyárnál, ha ilyen kapitális hibából 5-10 esetet jelentenek szerte a világból - akkor az ilyenkor félretol minden napi teendőt, repülővel a helyszínre küldi a gyár legjobb szakembereit, a laborok és tesztműhelyek éjjel-nappal nekiállnak a hiba okát és annak az ellenszerét keresni - illetve hogy ilyenkor a pénz nem számít - mert sokkal fontosabb a presztízs (no meg a kuncsaftok élete és biztonsága, de ez csak úgy mellékesen).
Fogalmam sincs, Koreaban hogy mukodik ez a "kitiltanak a forgalombol huszezer eletveszelyes BMW-t" dolog, de hogy Nemetorszagban ez hogy megy, arrol van szemelyes tapasztalatom, ugyhogy tajekoztatasul leirom ide is:
van egy meg Magyarorszagon vasarolt Hondam, ami erintett volt a Takatas visszahivasban, mert az utasoldali legzsak patronja mittudomen igymegugy tulnyomas satobbi, es akkor soktizezer berobbanasbol egyszer megmekkenhet az anyos a legzsak miatt (tehat eleve balesetezni kellett az ezrelekes valoszinusegu eletveszelyes szituhoz)
na en ezt basztam elintezni, mert lusta voltam, meg mert kozben mar Nemetorszagban eltunk, meg legfokeppen szinte soha nem ul senki az anyosulesbe, mert az asszony hatul utazik a gyerekkel
nyilvan vannak esetek, hogy viszek valakit rovidebb tavon stb., de minimalis gyakorisaggal
na ezt az autot forgalomba helyeztettem Nemetorszagban
par honappal kesobb jott egy felszolitas a nemet "okmanyirodatol", hogy a nyilvantartasukbol hianyzik ennek a visszahivasos javitasnak az elvegeztetese, ugyhogy ket heten belul prezentaljak valami papirt, kulonben kivonjak a forgalombol az autot
mindezt tehat ugy, hogy lottootos-valoszinusege van kabe, hogy tenylegesen eletveszelyes helyzetet okozott volna, ha nem csinaltatom meg
nyilvan elo lehetett volna anno ezt a sztorit ugy is adni, hogy "Nemetorszagban ezercsilliardbilliard eletveszelyes Hondat, Toyotat (?), BMW-t (?), istentudjamit vonnak ki a forgalombol" de a valosag ennel azert egy picit arnyaltabb, hogyugymondjam ez a fajta cimadas nem bontja ki az igazsag minden szeletet
ettol elvileg persze meg lehet, hogy Koreaban ezrevel valnak BMW-utasok a langok martalekava, ami drasztikus beavatkozast igenyel, de oszinten szolva inkabb valami ilyesmire tippelnek, mint amit en is ateltem
Én nem tudom hogy máshol hogyan van, de nálunk a szerviz konkrétan abban érdekelt hogy minden kis szarságot megjavittasson a mi költségünkre. Ez annyira így van, hogy a szervizek egy része ezzel vissza is él.
Csak ami helyben nem védhetetlen, vagy a szerviz úgy érzi, hogy ki tudja dumálni és nem akkora tétel az ügyfélnek, hogy perre egyébre menjen miatta, azt lepattintják. Velem is megcsinálta a Renault, a büdös életben nem veszek tőlük autót.
Az összes autógyár gyakorlatilag abból él, hogy körbemennek köztük a kundcsaftok, aki az egyikből kiábrándul az továbblép, de miután mind ilyen és sokan vannak, elégedetlen ügyfelek százezrei cirkulálnak, de nem jutnak vissza soha a kezdőpontra mert véges az emberi élet.
Nálam először a Ford húzta ki a gyufát, most 15 évre rá kaphattak volna egy esélyt, egy bűnbocsánatot, erre jönnek a Wartburg Edition autóikkal, nem elég, hogy 3 hengeresek, de még Stop rendszer is van bennük és olyankor átmegy Kispolszki üzemmódba. Ha Barkast akarok venni, akkor bemegyek a veterán topikba és veszek azt. Úgyhogy a Ford is marad büntiben ezek után...
Nem ismerem az informatikai hátteret, de egy más konszernnél tudom, hogy szavatossági és garis elbírálást egy szerződéses külső cég végzi, akinél premizálják, ha alacsonyabb a hibaarány....
Majd egyszer linkelj be egy olyan hozzászólást ahol azt írtam hogy a BMW tökéletes, soha nem hibázik, nincs konstrukciós hiba, és a többi baromság amit itt oszehordtatok.
Lassan kezdesz te is olyan lenni, mint egy egybites fürdőszobamérleg. Vagyis méginkább, mint Shadow Huckabee Sanders... ... mindenki csak támadja szegény elnökurat, akinek a haja igazi, a családja boldog, mindig igazat mond és ő a világ legokosabb,
legkedvesebb embere :Đ
... mesélhetnék neked a BMW informatikai rendszeréről... de minek? Ha az vagy, aki... akkor pontosan tudod, hogy a gyártástól
a tevezésen át mindenhol ahol BMW klienseket használnak... pont ugyanaz a helyzet, mint a világ más részén. Emberek alkotta
és működtette rendszer.... emberi hibákkal... max a hibák nem pont úgy néznek ki és nem pont ugyanott ugrálnak elő...
"eszméletlenül sokat ártasz például ezekkel a kiszólásokkal saját munkaadódnak"
Ugyan. Egyrészt én semmilyen módon nem kapcsolódom ezen a fórumon a munkaadómhoz, hiszen egy névtelen nick vagyok egy névtelen fórumon, hogy itt akaratlanul összekapcsolódnak netes beszélgetések IRL dolgokkal az egy mellékhatás.
Másrészt artani ti artotok vagy legalábbis próbáltok, amikor hazugsagokat pletykákat, feligazsagokat probaltok meg terjeszteni. Bocs hogy elrontom a szórakozásotokat.
soha semmiért nem vagytok hibásak, a bömös sosem hibázik,konstrukciós hiba nem létezik, mindenért a júzer a felelős, meg biztosan csippeltette a kocsiját, stb..
Na, pont erre gondoltam amikor az ordas hazugsagokat emlegettem.
Jó, de erről te is pontosan tudod, hogy üzletpolitika... A kerékagy például sok esetben az Alfán-Fiaton TÖKUGYANAZ, ugyanaz a tudás és szerszámok kellenek hozzá...
Egész egyszerűen a drágább autóhoz drágábban nyúlnak hozzá és pont. Ennyi. Teljesen ugyanazt a munkát többért végzik el - MERT MEGTEHETIK. Ennyi.
Ennek pedig nyilván teljesen szükségszerű következménye, hogy az idős, már nem értékes, és nyilván nem is túl fizetőképes tulajdonosi körhöz tartozó autók eltűnnek a márkaszervizek látóköréből.
Az a benyomásom akkor, hogy ez esetben több probléma is van. Egyébként a nálunk már több tíz (!!) tűzesetet produkáló, 2012 körüli-előtti 520d-k, mint te is írtad, még csak nem is érintettek a dologban.
A TC egyébként több esettel is foglalkozott, ebből a minden jel szerint turbó-problémás, horvát autópályás leégés csak az egyik volt, a többi tűzesetnél viszont az EGR/FAP vonalon voltak a problémák vélelmezhetők.
És mondhatod, hogy hülyék vagyunk, meg semmit sem értünk a dologhoz - de ne vedd rossz néven - eszméletlenül sokat ártasz például ezekkel a kiszólásokkal saját munkaadódnak. Hogy azt ne mondjam: aki téged olvas ezeken a fórumokon, az qrvaúristen, hogy az életben nem fog BMW-t venni... Ti soha semmiért nem vagytok hibásak, a bömös sosem hibázik, konstrukciós hiba nem létezik, mindenért a júzer a felelős, meg biztosan csippeltette a kocsiját, stb.. Miközben az ilyen 5-8 éves korú, ilyen kategóriájú, normális állapotú-karbantartottságú kocsikból más, mint a dízel bimmerek nem is nagyon égnek "csak úgy" le.
Tudom, értem, magam is látom, hogy a garanciális időn túli kocsikra nem nagyon van már rálátása a gyárnak, de ez az állapot akkor sem egészséges, másrészt idővel rendesen bedöntheti az eladásokat.