Forgalmi számokból jósolást szerintem még a BPTV munkatársai sem vállalták.
Most nézem például, hogy az "új" 58-as (Balatoni útKelenföld, vasútállomás) esetén van F1, F2 és F31...33. Itt az a tippem, hogy lesz BKV-s területfoglalás, de a 114-es vonalcsoporton ismert számozás miatt a 11-13/21-22 számok nem biztos hogy ilyesmit takarnak. Persze egyelőre még nem tudni, de majd kiderül, hogy hova milyen kocsit küldenek. Én örülnék, ha megmaradnánk nagyjából tiszta VT-s kerületként, de ez nem így működik.
Szerintem megint oda fogják súgni, hogy melyik busszal kellene indulni. És nem lennék meglepődve, ha az megint a Merci lenne. Szerintem egyelőre nem lesz kiszervezés, mert a Főváros a BKV-nak sem engedett semmit. Ergo az van most, hogy ott van 159 új busz és egy ideig kuss.
Jövő szombattól a jelenlegi 31-33, 41-42 forgalmik helyett a 11-13, 21-22 forgalmik lesznek a 141-esen. Csak a forgalmiszám-kiadás változik, vagy a VT búcsúzik a 141-es vonaltól?
Továbbá úgy tűnik, a MAN-ok a 158-ason, az Aabenraa-k az 58-ason járnak majd. Nem fogja zavarni az idősebb bevásárlóközönséget a sok magaspadlós?
Nagyon peltykaszinten hallottam olyan változatot is, hogy a Waberer a Szállító utcai telephelyről állna ki, mert onnan a belvárosi vonalak is könnyen elérhetőek.
Ők Dél-Pestet akarják, viszont az a kiszervezés egyre gyanúsabb, hogy meghiusúl (az OFF hárombetűs legutóbbi használtbeszerzéseiből 2 is Dél-Pestre irányul(t), ráadásul az egyikhez külön infrastruktúra (gázkút) is szükséges, amit terveznek is kiépíteni a későbbiekben).
OFF hárombetűsnél is úgy volt, hogy egyelőre nem nagyon lesz további használtbeszerzés, mivel a gázbuszok elég sok ráfordítást, figyelmet igényelnek és nem nagyon lesz pénz sem további beszerzésekre. Erre mit ád az ég, kinéztek egy felszabaduló holland Van Hool-flottát és kiírták rájuk a tendert.
Lehet, hogy a VT már tud valamit és már megnyertek egy még ki sem írt kiszervezéses tendert.
Na ez az első mondat enyhén szólva végállomási pletyka szagú. A MAN-okra májusig van szerződés, azt szerintem még senki nem tudja, hogy a BKK hosszabbít e rájuk, és ha igen, akkor mennyi időre. De eléggé azt lehetett hallani, hogy nem szándékoznak.
250 kocsit mire föl venne a VT, amikor még nincs újabb kiszervezés meghirdetve (de ha lenne is, attól még messze vagyunk, hogy a VT meg is nyerte)? A Localo-kra meg még van 1, vagy 2 év. Így max a MAN+Aabenraa kiváltás jöhetne szóba, ami ~50 db.
"Év végéig 100%, hogy maradnak (majd 250 új kocsi fog jönni, a tendereztetés folyik, eredmény majd lesz...)."
Azigen! Akkor nem csak a MAN-ok, hanem a C2-eseket kivéve minden (Aabenraa-k, Localok, de talán a 4 frankfurti Citaro is) repülni fog előbb-utóbb. Így már érthető a sok tesztgép.
Tekertem a piktogram felé, kattant is egyet, elfordult kb. az 1/4-ig se, ki nyílni kinyílt, de nem maradt nyitva, akárhogy akartam, vagy 3 percig szenvedtem vele...
A C2-nek vannak ablakai, de vannak rajta nyávogós öregasszonyok, akiknek rosszul esik, ha kinyitom, és becsukják, meg kárognak, de ezt te is tudod...
Ezért inkább kinyittattam a tetőszellőzőt (több kevesebb sikerrel), mert azt a vének tanácsa nem tudja becsukni (amúgy mondta nekem más is, hogy jó ötlet volt meg kérni a jvez-t rá, mert tényleg nagyon meleg van).
Év végéig 100%, hogy maradnak (majd 250 új kocsi fog jönni, a tendereztetés folyik, eredmény majd lesz...).
Az ülések elég változatosak, nem túl gyakori amibe már eredeti van.
Például a 464-ben a troliknál használatos Imag van, a 467 valami nagytámlás, ami kényelmes, de nagyon csúszik, van amelyikben 0405 féle ülés van, ebben Imag Halas (pont 2-3 hete utaztam vele, jó kocsi, de az Imag Halas látványa elsőre elég furcsa volt, de illik bele, 141-esen dolgozik a kocsi, mindennap), a 462-ben és a 454-ben még eredeti.
Amúgy én ezektől csak nagyon nehezen tudnék megválni, őszintén.
A lomhaságos panaszokra meg csak annyit mondok, ami 80-al megy városi kocsi létére, az nem lehet annyira nagyon lomha.
Végül akkor meddig maradnak? Amúgy miért ven belőlük Ikarus (Halas) meg valami ismeretlen szürke üléses is? Próbálták lecserélni a zöld üléseket, de aztán nem folytatták?
Amúgy a fűtéshasználatra lett végül kiadva valami utasítás? Mert ha nem, akkor ugye nyugodtan be lehet nyomva a hőfokszabályzás főkapcsolója, mondván nem jött utasítás, hogy már nem kell "fűteni".
Azért annyira meleg még nincs, hogy rögtön a tetőt kelljen nyitni. Azért az MHU-kon vannak szép nagy ablakok.
A MAN-on már több értelme lehet. Szerintem ott csak rosszul próbáltad. Nem nyomni kell, hanem tekerni a fogantyút, és közben a piktogramnak megfelelő oldalát felnyomni.
MHU-813-nak állandó vezére lehet a szóban forgó úriember, többször is volt már hozzá szerencsém a délutáni/esti órákban, és eddig minden alkalommal az általad leírt módon vezetett, legalább 2 perces sietéssel...
105-ös vonal: MHU-815 és vezére, délelőtt 10 körül: - Odamegyek hozzá az Oktogonnál, és megkérem szépen, hogy legyen oly kedves és nyissa ki a tetőszellőzőt, mert nagyon meleg van, mindezt teljesen higgadtan és kulturáltan.
- Persze, egy pillanat.
Mire visszaérek a kocsi hátuljába, már jön is be az üde szellő föntről. :)
MHU-813 és vezére, délután 1/2 3 körül: - Odamegyek szintén nagyon kedvesen megkérem ugyanarra a dologra, ugyanúgy, ugyanazon szavakat használva.
- Jó, jó, jó...
Hátramegyek, de derogál neki kinyitni, nem mellesleg a Clark-ig egy-két embert oda is csukott, agresszíven használta a 80% gáz és 80 % fék kombinációját...
87-es vonal (Ez már csak is jó lehet... ;): HSJ-454 és vezére 1/2 4 körül: - Azt szeretném megkérdezni, hogy esetleg ki
szabad-e nyitni a tetőszellőzőt?
- Nyugodtan, ha ki tudod (ne értsétek félre)
Próbálom, próbálom, de sajnos nem megy... (Hát a 13 év nem használat nem tett jót neki)
Megköszöntem azért a sofőrnek, a lehetőséget, ő pedig egy "szívesen"-nel reagált.