Although you can't autofocus whilst recording movie clips, before you actually start the clip you can pre-set any of the Picture Controls, white balance, exposure compensation and so on (giving a lot of creative control over the 'look' of the movie) and the image stabilization works with VR lenses. Exposure is fully automatic in movie mode (though exposure compensation settings are honored).
There are several limitations to be aware of, however; as mentioned there's no autofocus whilst recording clips, and there is a time limit to a single clip (5 minutes for a 1280 x 720 movie, 20 minutes for others).
Elindítottunk Nikon D90 információs portálunkat, melyet a www.d90.hu oldalon érhettek el! Érdemes naponta visszanézni, mert a jövőben többszöri frissítés várható!
Biztosan aktív lesz a fénymérő videofelvétel közben, küönben szart sem érne a dolog. Inkább az lenne érdekes, ha lehetne "záridőt" állítani, mert azzal egész jó dolgokat lehet csinálni. A zoom biztosan fog menni, ha zoomobi van rajta, lévén a zoomgyűrű mechanikus. A blendéről nem vagyok meggyőződve... VR obival kamerázni jó dolog, a legtöbb kamerában már van képstabilizátor jelenleg is. Az itt megint kérdés, hogy vajon lehet-e aktív közben, de ugyan miért is ne lehetne?
3-4 éve voltam egy Canon előadáson, ahol megkérdeztem, hogy mikor lesz majd lehetőség SLR gépekben a videófelvételre. Ők azt mondták, hogy olyan nem lesz soha, lehetetlen. Akkor már az Oly kijött az élőképpel is! Most a Nikonnak sikerült! Gratula hozzá! És kamerázás közben majd lehet állítani a fényerőn és az iso-n meg a zoom-on is? Mennyivel lesz jobb VR objektívvel kamerázni?
Oda próbálok kilyukadni, hogy a 16/18-ról induló DX-es zoomok alkalmasak arra, hogy válassz egy neked tetszőt, de mondjuk egy fix 4-es zoom tényleg színesítette volna a termékpalettát.
"és a D80-as másodpercenkénti 3 felvétele helyett már 4,5 képet tud exponálni, bár még ez sem kiemelkedő adat. Ez azonban a gép talán egyetlen közepes mutatója,"
Szerintem nem. Itt a kiolvasócsatornák számáról/stuktúrájáról, illetve pixel-binning-ről (összevonás) lehet szó. Mivel a Sony A700 RAW-ban is komoly zajszűrést csinál, valószínűsíthető, hogy a pl. a hardveres zajszűrés beállításait paraméterezni lehet ebben a szenzorban. Tehát ugyanaz a szenzor másként van beállítva két különböző kamerában.
Az eléggé megfelelne a tendenciának, ha egy kisebb kategóriában a Nikon egy kicsit agresszívabb zajszűrést engedne. De ez csak feltételezés, igazából van olyan jó ez a szenzorcsalád, hogy nincs rá szükség.
Kis korrekció: Hírünkben hibásan jelent meg, hogy a Nikon D90 a D300-ból örökölte a képérzékelő szenzorát. Helyesen: A Nikon D90-be új fejlesztésű CMOS szenzor került, tehát nem az, ami a D300-ban volt.