Keresés

Részletes keresés

Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2000.06.06 0 0 495
Ezek szerint nem a TV2 találta ki ezt a hülyeséget, hogy a csörlő elszakadt, hanem az MTI-től vették. Én meg a Tényeket gorombítottam le... (Miszerint alighanem a kötél szakadt el, mert a csörlő elszakadásához legalább egy vonatnak kell átmennie rajta.)
Előzmény: Jazzman (482)
CommandAir Creative Commons License 2000.06.06 0 0 494
A vasárnapi esethez esetleg még az játszhatott közre, hogy száraztermikes idő volt amiben ugye nehezebb elcsavarni. A pilóta pedig még tett egy próbát 150m-en. És itt történt az egyik hiba, mert a vit.rep. végrehalytási szabályok szerint ezen a magasságon már leszálláshoz kell behelyezkedni, vagyis tilos termikelni. Legalábbis amikor vitorláztam Farkashegyen ez volt a szabály '92-környékén és valószínű nem is változott meg.
A pilóta pedig oktató volt aki meghalt...
Előzmény: Jazzman (492)
daunerni Creative Commons License 2000.06.06 0 0 493
Dear Jazzman - és persze többiek!
Ha jól tudom, a debreceni baleset szombaton volt, a farkashergyi pedig vasárnap.
Ettől még persze lehetne valami meteorológiai ok, de nem valószínű - ahogy azt te is hozzátetted.
Műszaki hiba sem lehetséges, az nem így nézett volna ki.
Ilyenkor csak arra gyanakszik az ember, hogy a mai hajszában csak a hétvégén tudnak maguknak egy kis repidőt lopni. És ilyenkor is lelkiismeret-furdalásuk van, merthogy miért nem maszekolnak inkább a családnak valamit. Húsz éve ez tényleg nem volt. Munkahelyi előmenetel - mint olyan úgyse létezett. A szabadidődet nyugodtan tölthetted a kocsmában, a hétvégi telken, vagy a reptéren. Tulajdonképpen mindegy volt.

P.S. A Finn pilóta másnap a kórházban halt meg.

Jazzman Creative Commons License 2000.06.05 0 0 492
A finn pilotarol csak annyit tudtam, hogy korhazba kerult.
A 4 eset valoban sok. Nem is sok, rengeteg. De miert pont most, egy honapon belul? Ha nem is pontosak az adataim, mindenesetre kozelitoleg elfogadhatok: az elmult egy honapot kiveve az utobbi evtizedben nem nagyon hallhattunk „komoly” vitorlazorepulo repesemenyrol. (Ne a szamokat nezzuk, mert nem vagyok LuI expert, hanem a tendenciakat.)
Ez az a kerdes, ami nem hagy nyugodni. Szerintem pusztan a kepzes-ellenorzes hianyara kenni azert logikai hiba, mert ez nem indokolna az esetek idobeli kozelseget, arrol nem is beszelve, hogy az egesz orszagban egyszerre „higult fel” a repulos tarsadalom? Jo, tudom, rendszervaltas, MHSZ megszunese, es a tobbi, na de azert az emberek tobbe-kevesbe ugyanazok maradtak!
Lehet, hogy hulyeseg, de mivel - tudomasom szerint - mindegyik gepben, ami lezuhant, profi ember (is) ult, arra gondoltam, hogy valami olyan tenyezot kell keresni, ami fuggetlen a repult oraktol, a tudastol, a rutintol, mindenkire egyforman hatassal van. Talan az idojarasvaltozas? Fronterzekenyseg? Dekoncentraltsag, reakcioidok lassulasa, stb. Vagy ez nagyon naiv feltetelezes?
Az azert elgondolkodtato, hogy 1000 orakkal a hatuk mogott miert esnek le emberek.
(Mert ha en teszem, akkor vilagos, hogy a kello rutin hianyaban, na de igy?)
Jol tudom, hogy mindket baleset (Debrecen+Fahegy) vasarnap tortent? Nem lehet, hogy valami meteorologiai istentudjami volt a levegoben? Amit peldaul ritkan tapasztalni itthon, ezert nem is nagyon lehet keszulni ra? (Ez persze a sarkanyokat nem magyarazza, mert maskor tortentek.) Bocsanat a hulyesegekert, csak probalok esszeru (???) magyarazatot keresni.
Kinek van valami otlete?
Meg ha csak engem aggasztananak ezek az esetek, na de anyamekat is...
(azt hiszem, ide most nem illik smiley-t tenni)
Tisztelettel:
j.
Előzmény: daunerni (489)
Jazzman Creative Commons License 2000.06.05 0 0 491
Nem veletlenul kapok en mindig szivritmuszavart, mikor az oktatok tekeres kozben alulrol kozelitik a 60-at Gobeval. Tudom, hogy ok tudnak, de vajon ezt a hatszel is tudja?
Előzmény: CommandAir (490)
CommandAir Creative Commons License 2000.06.05 0 0 490
A vasárnap lezuhant pilótát Kátai Róbertnek hívták, jól ismertem mert régebben klubtársam volt. 2 hete repülte meg a St. Jantar típust a baleset előtt. Nagy valószínűséggel amikor a termiket próbálta megtekerni a hátszeles szakaszban lecsökkent a sebessége és bedugózott rögtön. A St. Jantart kivenni dugóból pedig erőteljes intenzív mozdulattal kell, és erre lehet már nem volt ideje....
Ennyit tudok róla.
daunerni Creative Commons License 2000.06.05 0 0 489
Dear Jazzman,

Május elején is volt már egy vitorlázó baleset Kecskéden, igaz nem magyar áldozattal.
A finn pilótának viszont több, mint 1000 órás gyakorlata volt!
A tegnap délutánival együtt ez cca. egy hónap alatt 4 halálos baleset.
Egy is sok lenne, de ez már elgondolkodtató.
Nem hiszem, hogy be lehetne érni a szokásos "pilótahiba" szöveggel, még akkor sem, ha történetesen igaz.
A sok pilótahibának is lehetnek okai!
Kevés pénz? Frusztrált oktatók? Elégtelen kiképzés? Nem tudom - nem értek hozzá.

popeye_p Creative Commons License 2000.06.05 0 0 488
Hi!
Lezuhant az egyik Fehér Albatrosz (szlovák).
Kötelékben mentek a föld felé az egyik figuránál, ami után végig húznak elméletileg a pálya felett. A vezérnek kijött, a kisérő beleállt a földbe...
Popeye
Utas2 Creative Commons License 2000.06.05 0 0 487
Kissé soknak tűnik ilyen rövid időszak alatt ENNYI légibaleset. Túl soknak ahhoz, hogy ne keressünk valami megbúvó okot a háttérben.
A külföldi tapasztalatok azt mutatják, hogy az ilyen balesetek számának megemelkedése HIÁNYOSSÁGOT jelez az ellenőrzés és felügyelet biztonsági hálójában; lehet, hogy lazult a képzési, üzemeltetési fegyelem; lehet, hogy nem követik a szabványos biztonsági eljárásokat, mert a magyar légiügyi hatóság nem fordít kellő figyelmet a biztonsági szabályok betartatására???

Minden balesetnek megvan az oka, semmi sem véletlenszerű, ez már számtalanszor bebizonyosodott.

Nos?

Justin Creative Commons License 2000.06.05 0 0 486
Sajnos nagyon közel áll hozzám a farkashegyi Cessna-172.
Azért szóltam hozzá,hogy ne legyenek félreértések.
A túlterheltséget félhivatalosan mondták a jardon pár napja.

A vasárnap lezuhant vitorlázóról az origo.hu-n találtam egy cikket,miszerint leszálláshoz készült,aztán bedugózott.Kb 150 méterről esett le.

Hamster Creative Commons License 2000.06.04 0 0 485
Túlterheltség? Olyan nagyon nehéz túlterhelni, én úgy hallottam, hogy átstartolás közben rajtahagyták a fékszárnyat, aztán rosszkor vették vissza...

Mit lehet tudni a ma (vasárnap) Budakeszi/Budaörs között lezuhant vitorlázóról? A budaörsi repülőnapon csak azt hallottam az egyik pilótától, hogy oda kellene mennie, de nem tud, mert nem lehet leszállni, van valami összefüggés?

Hamster

Előzmény: Justin (484)
Justin Creative Commons License 2000.06.04 0 0 484
Hello!
A Farkashegy mellett leesett Cessna-172 nem átstartolás közben esett le,hanem felszállás közben.A problémát a gép túlterheltsége okozta.
Ennyi.

Előzmény: _Dezső (446)
Puszika Creative Commons License 2000.06.03 0 0 483
Csak szólok hogy az a fiú már halott...
Előzmény: Jazzman (482)
Jazzman Creative Commons License 2000.06.03 0 0 482
Uramatyam, kellett nekem ilyeneket irni, hogy 9 eve semmi nem tortent vitrep berkekben.
Ezt szinte nem hiszem el. Raadasul kotelszakadas. Eskuszom, hogy nem olvastam a hirt, mielott elkuldtem az elozo hozzaszolasomat. Most kezdjek babonas lenni?
Idezem az origo altal kozzetett MTI hirt:

Lezuhant egy vitorlázó repülőgép Debrecenben
2000. június 3., szombat, 18.17

Lezuhant egy Góbé R26 típusú vitorlázó repülőgép szombaton délben a debreceni repülőtéren. A balesetben egy ember meghalt, egy súlyosan megsérült.

A debreceni Aeroklub vitorlázógépét csörlővel vontatták a levegőben, amikor a csörlő elszakadt. A vitorlázó repülőgép 50 méteres magasságból lezuhant, és a földbe fúródott.

A baleset következtében a gépben ülő 37 éves oktató a helyszínen életét vesztette. A repülőgép-vezetést tanuló 17 éves fiatalembert súlyos, életveszélyes sérülésekkel szállították a debreceni Kenézy Gyula kórház baleseti sebészetére. Az ügyben a rendőrség szakértő bevonásával folytatja a vizsgálatot - közölte a Hajdú-Bihar Megyei Rendőr-főkapitányság ügyeletvezetője.

Előzmény: Jazzman (481)
Jazzman Creative Commons License 2000.06.03 0 0 481
Hat ez eleg brutalis. 2 heten belul 2 halaleset sarkannyal. Sot, ugy hallottam, ismet volt egy sarkanyos repesemeny a napokban. Ugy tunik, nem egy veszelytelen sport!
Ilyenkor neha en is elgondolkodom, hogy kimenjek-e holnap a repterre. Persze a kerdes soha nem merul fol komolyan, hiszen – mindannyian tudjuk, – ez nem az a fajta kesztetes, amit holmi aggodalmak meg tudnak ingatni. Mindenesetre nagyon orulok neki, hogy nem latok a jovobe, mert nem biztos, hogy nem vennek be inkabb egy marek altatot, ha tudnam, hogy repesemeny kereteben fogom elhagyni ezt az – amugy nagyon szeretett – „arnyekvilagot”.
Sarkanyosok, Ti hogy elitek meg ezeket az eseteket? Ismeritek a pilotakat, tudjatok, hogy nem amatorok, jol repultek, megis odavertek magukat. Mivel biztatjatok magatokat? Tudom, bar nem sarkanyos vagyok, ezt a kerdest magamnak is foltehetnem, de mi konnyebben tudjuk abba a kellemes illuzioba ringatni magunkat, hogy veszelytelenebb a mi eszkozunk, hiszen halalos kimenetelu vitrep baleset (tudomasom szerint) '91 ota nem volt Magyarorszagon. Ami baratok kozott is majd' egy evtized. Termeszetesen ez nem zarja ki azt, hogy holnap ne en kovetkezzek, sot, bizonyos logika alapjan noveli a valoszinuseget. Persze igy nem lehet hozzaallni, jol tudom. Nem felek, csak elmelaztam. Mindig nagyon megdobbent egy-egy ertelmetlen halal. (Persze ez ujabb melysegeket nyit meg: van-e nem ertelmetlen halal?)
Megis, erdekelne, mit gondoltok errol. Eszedbe jut a legkozelebbi felszallas elott Szecsenyi Csaba es a sokszoros bajnok sarkanyos lany? Mit fogsz maskeppen csinalni, mint eddig?
En peldaul elhataroztam, hogy matol kezdve iszonyu tudatosan oda fogok figyelni, hogy nem csak elmormolom a szokasos szoveget, hogy kotelszakadasra felkeszultem, hanem megprobalok tenyleg fel is keszulni ra. Mert volt mar, megoldottam, de lassan. Nem keszultem ra elegge. Es tenyleg olyan keves hozza, hogy az ember ne kiszalljon, hanem kiemeljek.
Tenyleg erdekelne a velemenyetek, en ugyanis el nem tudom kepzelni, mit csinalnek, ha – ne forduljon elo – elottem halna meg egy nalam sokkal jobb pilota.

Bocsanat a filozofalgatasert, de ennyivel talan tartoztunk is Csabaeknak.
Es magunknak.

Előzmény: vince (479)
Odescalchi Creative Commons License 2000.05.30 0 0 480

Láttátok tegnap az RTL-en a TWA 800 járatának katasztrófájáról szóló dokumentumfilmet? Nagyon érdekes volt...ahogy ezek összerakták a 747-t, az nem semmi.
vince Creative Commons License 2000.05.30 0 0 479
Szóval az a huszon éves srác az én gimnáziumi osztálytársam, majd egyetemi évfolyamtársam volt. Szécsényi Csaba. Emléke örökké velünk marad.

Teljesen normális csörlős szembe vontatás volt a sárkányosoknál szokásos Y kötéllel. Hogy elesett-e, nem tudom minden esetre az Y fölső szára elszakadt, leoldott? És így tényleg rossz volt hogy az alsó szára előre föl húzta a kormányt. Szerencsétlenül esett.

Az autós csörlés is teljesen bevett, de Csaba már csak azért sem alkalmazhatta ezt mert előtte kb 2 héttel halt meg egy lány (sokszoros magyar bajnok) autós módszerrel, és ezért azt a kivizsgálás befejezéséig tilos.

Utas2 Creative Commons License 2000.05.29 0 0 477
Bocs-bocs-bocs,

röhögni fogsz, de én a párizsi balesetre véltem ezt a pilóta-elesést, nem pedig a sárkányrepülős dologra....

(Furcsa asszociációk ugranak be néha.)

szóval akkor visszavonva a kérdés, a sárkányrepülőnél el tudom képzelni, hogy elesik a "pilcsi".

Rollerezni és bringázni tudok, a másik műfajt nem űzöm. Bár elzúgni bringával is lehet, de azért mégsem ugyanaz, ja.

Előzmény: flyOrDie (476)
flyOrDie Creative Commons License 2000.05.29 0 0 476
Utas2, tudod a sárkányrepülés az a fajta repülés, amikor a saját lábadról indulsz és oda is kellene visszaérkezned. Sőt a saját válladon kell felcipelned a sárkányt a starthelyre. De kormányszerkezet sincs rajta, a saját súlyodra vagy utalva. Szóval a gyalogsárkány egy picit intenzívebb élmény, emberközelibb és -próbálóbb, mint más műfaj (legalábbis számomra, de ízlések és pofonok...).
Előzmény: Utas2 (473)
Thomas Creative Commons License 2000.05.29 0 0 475
Ismét elnézést, de 13.00-kor már vidékre utaztam és csak annyi időm volt, hogy elolvastam az eredetit, bemasoltam a topicban és választottam a kilép és leállítja a gépet funkciót, mivel az épulet elott várt (parkolóczédula nélkül egy kocsi)
Szóval ez az indo, hogy nem irtam le magyarul, nem poénból, hanem időhiányból.
Udv. Thomas.

Előzmény: takilaci (460)
backspace Creative Commons License 2000.05.29 0 0 474
Hali!
bocs az off-ert!
Odescalchi: Le ne kesd a gepet!! mert mostanaban mar non-refundable jegyek vannak, es kirohognek, ha lekesed, epp ellenkezoleg: legy ott, legyen beszallokartyad es a beszallast megelozoen szoktak a kapuknal a pultnal bemondani, ha volunteereket keresnek, esetleg ha elszalasztod, vagy egyszeruen nem erted mit nyokognek a hangosban, menj oda es kerdezz ra, hogy jol hallottad-e, hogy keresnek onkenteseket, mert te most eppen raersz. Ez annyira komoly, hogy volt ott egy hazaspar, aki zsinorban a 4 este nem utazott el, (2*4*$1000 azert nem semmi), sot a kolegam is maradhatott volna masodszor.
bocsesz, tudom ez nem rep.szerencsetlenseg, de NWAval utazni majdnem az. Multkor az MD10-esen a mellettem ulo fejere folyamatosan csepegett a kondenzviz, es a foldeteres pillanataban kapott egy litert rozsdas let, azonkivul a legiutaskiserok (nem sztyuardesz veletlenul sem) es a kiszolgalas (tisztelet a kivetelnek) moslek, 100* MALEV mint egyszer NWA.
Tenyleg, hogy van az, hogy egy ilyen dog nagy gep leszall AMS-bol jovet es 2 ora mulva indul vissza? hogy birjak? Ellenorzes meg egyebek? Multkor is kiszallitottak mindenkit indulas elott, mert folyt a 747-es szarnyabol a nafta, tiszta die hard 2. volt.
A szakemberektol azt is megkerdenem (halkan) hogy szokasos, hogy a gepek onerobol (sugarfek vagy mi) tolatnak ki? Kisebb gepek (727, DC-9 stb) MSPben szinte mindig igy allnak ki, AMSben viszont nem tunt fel, ott a 737est mindig kitoljak.

ahoy
bs

Előzmény: Odescalchi (468)
Utas2 Creative Commons License 2000.05.29 0 0 473
"Felszállás közben elesett a pilóta"... Hm!

Mi ez, bicikli vagy roller?

Na ne!

Újlaki Creative Commons License 2000.05.28 0 0 471
OFF
Errefelé: Netán Brüsszel kies városában?

A francia híradót én is nagyon szerettem, amíg néztem tévét: Napközben a kanadai, aztán a francia, aztán a belga, és valamikor a svájci. Sokkal szélesebb látókörűek, mint a többi. Különösen a francia-francia: pl. a szerbiai háború alatt (is) minden nap másvalakit hívtak meg a stúdióba, és a hírek között elvitázgattak a dolgok mikéntjéről és hogyanjáról. Aki azt a műsort nézte, kicsit több vélemény közül választhatott, kicsit jobban körül volt járva a dolog, kicsit több érvet és szemszöget megismert, mint akár az amerikai, akár a nem is mondom, milyen műsorokból.

Flamandul viszont én nem értek.
ON

Előzmény: takilaci (470)
Odescalchi Creative Commons License 2000.05.28 0 0 469
Takilaci!

A másodpilóta azonnal szörnyethalt (MTI), szerencsétlen. Másnak nem lett baja.

Előzmény: takilaci (466)
Odescalchi Creative Commons License 2000.05.28 0 0 468
Szia Backspace!

Egy hónap múlva megyek MSP-be NWA-val, meg utána még pár helyre velük, szóval ha vannak jó tippeid, hogy hogy tudom úgy lekésni a gépet, hogy pénzt is adnak hozzá ( már egyszer sikerült) akkor szívesen hallgatom a tanácsaidat.

Előzmény: backspace (465)
Újlaki Creative Commons License 2000.05.28 0 0 467
A kör bezárult: ez ugyanaz az eset, aminek az angol beszámolója miatt méltatlankodtál.
Előzmény: takilaci (466)
backspace Creative Commons License 2000.05.28 0 0 465
Udv!
FAA: most megijedtem. a tortenet diohejban: Minneapolis (MSP) NWA nemzetkozi check-in, kolegamat kisertuk ki, mielott megkapna a beszallo kartyat, NWA-s holgy elnezest ker, de el kell menni teljes csomagatvizsgalasra, (mint utobb kiderult) az FAA "szakembere" megerkezik, es elkiseri a kolegamat, osszes csomaggal jeggyel, utkozben ketszer leejti a borondjet, majd feluton elhagyja az egyik slip-et a jegybol, majd amikor szolunk neki, kozli, az nem tole esett le, ugy kellett megmagyarazni, hogy teved. Kis fulke elkeritve, eppen egy masik ember van soron, varunk, varunk, majd surgetoen megkerdjuk, mi van, majd az urge fonoke is megjelenik es megsurgeti, erre az urge (szo szerint) elkezd magaban nyusziteni, es felig bogesre gorbult szajjal motyog magaban valami olyasmit, hogy nem tudja mit kell csinalni. Na ekkor megijedtem, t.i. neki kellett volna atvizsgalni a borondot, es esetleg megtalalni a kedves terorista utas csomagjaban a plasztik bombat, stb. Aztan a masik ellenorzo emberke gyorsan vegzett a kolegam csomagjaval (bar eleg feluletes volt). Ez az elmult honapban a masodik sajat szemmel latott igen feluletes, kapkodo, figyelmetlen ellenorzes volt FAA alkalmazottak reszerol ezen a repteren.
Korabban az atvizsgalt borondot nem vitte vissza az FAA-s a check-inhez, csomagjegy meg nem volt rajta, hanem csak kivitte az eloterbe es egyszeruen letette, egy masik biztonsagi or kezdte kerdezgetni, kie a csomag, veletlen szerencse hogy hazakerult.
Es a kolegainkal megallapitottuk, hogy azert nem tortenik itt legi terrorcselekmeny, mert senki nem akar elkovetni, es nem azert mert szemfulesen lekapcsolnak oket. na jo ez persz sarkitas.

Apropo NWA-val utazoknak ajanlom, ha nem sietnek, figyeljenek a beszallas elott, mert lazan tuljegyzik a gepeiket, es neha szep osszegeket osztogatnak az onkent maradoknak, +szalloda, kajapenz, (1000 USD/fo volt a legutolso alkalommal)

bocs ha hosszu (es unalmas) voltam

bs

Előzmény: Utas2 (439)
Újlaki Creative Commons License 2000.05.27 0 0 464
Gyerekek, egy kicsit több empátiát egymás iránt!

Ha valaki feltesz ide egy rövidebb írást, akár maygarul, akár angolul, azzal szívességet tesz a többieknek- Túlzás volna elvárni, hogy az idegen nyelvű hír esetén szabatos fordítást készítsen az ember.

Újlaki Creative Commons License 2000.05.26 0 0 461
Abszolút sík országokban vagy -részeken - ahol több száz kilométeres körzetben nincs egy bucka sem - a kezdet kezdetétől fogva csak autós vontatással lehet sárkányozni és paplanozni.
Előzmény: flyOrDie (455)
_Dezső Creative Commons License 2000.05.25 0 0 459
Az a történet forog, hogy startoláskor elesett a pilóta, amitől az egyik bekötése kioldódott. A maradék bekötés pedig előrehúzta a kormányrudat, így a gép irányíthatatlanná vált.
Előzmény: flyOrDie (458)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!