Keresés

Részletes keresés

Net for speed Creative Commons License 2019.11.08 -1 0 130250
riversea Creative Commons License 2019.11.08 0 0 130249

Hogy a Fp. mennyire megbízható az évszámok tekintetében, azt nem tudom, ott 1920,1928,1942 van megadva a három képnél. A Csikós regiszter konkrét névvel csak a nagy óbudai építéseket/átépítéseket adja, 1920-ra 18 különböző átépítést/demilitarizálást említ, de nem név szerint, 1928-ra, 1942-re nem ír ilyet, és mivel erre máshol sem találtam adatot, sajnos nem tudom pontosítani.  Mindenesetre ez a három fotó ugyan azt a hajót, a DDSG MORAVA-t mutatja, az első kettő (122428, 122294) egy időben az átépítés alatt, a harmadik (122430) az után.

 

 

Előzmény: napocza (130248)
napocza Creative Commons License 2019.11.08 0 0 130248

122428 és 122294 úgy tűnik csakugyan rövid belül készült. Ezeket egy dátumra kell majd hozni, de vajon melyikre.

 

S akkor ezek szerint a 122428 képaláírása rossz? Ez nem a MORAVA ex GÖNYŰ?

Előzmény: riversea (130246)
gigabursch Creative Commons License 2019.11.07 0 1 130247
Nem is mondta senki, hogy ment.
Előzmény: edesviz (130245)
riversea Creative Commons License 2019.11.07 0 0 130246

Megtaláltam az előbbi fotó párját:

http://fortepan.hu/?search=122294

A vontató nevét ugyan a fák miatt nem lehet rendesen kiolvasni, de a részletek (szétbombázott kerékállás, korlát, tél, személyhajó mellette) nem igen hagynak kétséget.

Ebből a szögből jobban látszik, hogy hátul már elkezdék egy felépítmény ráépítését, ami megegyezik a 122430-on látható hajóéval (négy ablak, alatta testablakok, korlát típusa, stb.).

A Fp. szerint az év 1928, ha ennek lehet hinni, akkor ez volt a DDSG MORAVA átépítési éve, így ez a rejtély is megoldódni látszik...

 

Előzmény: riversea (130244)
edesviz Creative Commons License 2019.11.07 -1 0 130245

Ne haragudjatok, én is úgy tudom, hogy a Balatonon nem ment Sirály, de erről régebben is volt szó a topikban, és akkor valaki be is tett egy trükkfelvételt, ahol balatoni képbe volt egy Sirály bemásolva. Szerintem ez zavarja egyeseket.

Előzmény: Enzo (130243)
riversea Creative Commons License 2019.11.07 0 1 130244

A Fortepanon találtam egy felvételt (122428), ami szerintem nem a CSPD MORAVA gőzöst ábrázolja, hanem a DDSG MORAVA-t (bár erről a hajóról nem áll rendelkezésre más fotó).

http://fortepan.hu/?image_id=122428

Miért nem? Ez egy egykéményes hajó (valóban van az orrfedélzetre emelve egy kazán, de szemmel láthatóan felújítás alatt áll, így annak nincs jelentősége), a kormányállása közvetlenül a kerékdobok fölött van, míg a CSPD hajón az a kerékdob vonalától hátrafelé helyezkedik el (ld. regiszter fotók), a kerékdobtól előre és hátrafelé is korlátok futnak, míg a CSPD hajón ott  beépített rész van fedélzeti házzal, a hajótest első része az orr felé emelkedő végig testablakokkal, míg a CSPD hajóé az orr felé lejtő kialakítású (ld. regiszter), kéményén nincsen CSPD kéményszalag vagy festés, a DDSG gőzösökön nem is volt soha. A kerékdob rácsozata (5 függőleges osztás) is megegyezik.    

Összehasonlítva a 122430 képpel, nekem nagyon úgy tűnik, hogy a két hajó megegyezik, a 122428 az átépítés előtti vontató, míg a 122430 az átépítés utáni személyhajó, ami ha 42-ben készült a felvétel, akkor biztosan nem új építés, ilyen hajókat akkor már nem építettek.

CSPD hajót a két háború között nagy valószínűséggel nem javítottak Óbudán, mert az övék lett a korábbi MFTR hajóműhely Komáromban.

 

 

Előzmény: napocza (130195)
Enzo Creative Commons License 2019.11.07 0 2 130243

A SIRÁLY II volt kiállítva a parton Keszthelyen a 80-as években, a SIRÁLY III volt állóhajó Szemesen a 90-es években, de egyik sem közlekedett a Balatonon.

A FECSKE II volt szárnyashajó a Balatonon az 1960-as években pár évig.

Előzmény: gigabursch (130242)
gigabursch Creative Commons License 2019.11.07 0 0 130242

Volt, igen az egyik Sirály a módszerváltás környékén, amiről volt egy Dunakanyaros propagandafotó, aztán egy darabig kint volt a parton Keszthelyen.

Viking biztos tudja fejből a részleteket.

Előzmény: tehtube (130241)
tehtube Creative Commons License 2019.11.07 0 0 130241
Mintha lett volna rendhagyó szárnyashajózás a Balatonon.
Előzmény: gigabursch (130240)
gigabursch Creative Commons License 2019.11.07 0 0 130240

Amennyi levegőt egy ilyen bejuttat a vízbe nyáron, az Balaton szinten kilőné az algásodást rendes hosszújáratú menetrendben.

 

(mondjuk a halak nem tudom mit szólnak hozzá, mert biztos van zaja...)

Előzmény: smith (130226)
zjakabfi Creative Commons License 2019.11.07 0 1 130239

Pár gondolat a szárnyashajó beszerzésről.

 

Szerintem van igény a szárnyasokra, ha nem is a Bp-Bécs napi forgalomban.

Ha a régi szárnyasok nem újíthatóak fel, akkor számomra pozitív az új, a régihez kinézetben igen hasonló típus választása. (Hogy örülnénk, hogy ha a régi leallitott hajóink helyére ugyanolyan alakú, formajú, klasszikusabb típusú hajókat vettek, gyártottak volna)

 

Ezek a hajók jó eséllyel menetrendet vagy programszárnyast (Bécs,Pozsony,Solt,Kalocsa)fognak járni, mert szerintem elenyésző a szárnyasok esetén a bérlés, különút.

 

Én magam is sajnálom a csökkenő utasszámot a menetrendiken, főleg a nagyobb távokon, de ez sajátosság mindenhol. Én biztos adnék egy esélyt a Nagy Dunának megint, visegrádi, esztergomi járat mehetne ott.

 

Menetrendi visszafejlesztés nem volt az utóbbi években.

 

Ilyen szárnyashajót ki mástól vehetnénk mint az oroszoktól, akiknek ez Paks2 mellett nyilván aprópénz.

 

Megmarad a hajózási tudás, gyakorlat, tapasztalat.

 

Azt meg halkan jegyzem meg a végén, hogy sajat egyesületünkben 15 év alatt nem rémlik egyetlen dunakanyari menetrendi kirandulás, sőt az inkább gúny és megvetés tárgya volt. 

gumidani Creative Commons License 2019.11.06 0 4 130238

Óriási bravúr!

Az, hogy a képeid gyönyörűek, nem újság. Azonban az, hogy mind a négyet kb. ugyanabban a szögben sikerült lecsinálnond, az kivételes szerencse.

Együtt 392 évesek.

Átnéztem a gyűjtött képeimet. Ilyen szögből nem találtam olyant egyikről sem amelyik az eredeti állapotot mutatná. Talán ez illene hozzájuk, szemléltetendő, hogy milyenek voltak eredetileg.

1932. március.

 

 

Előzmény: Pedrofon (130236)
siófoki35 Creative Commons License 2019.11.06 0 1 130237

de szépek!! :)

Előzmény: Pedrofon (130236)
Pedrofon Creative Commons License 2019.11.06 0 8 130236

Október 22-én egy órán belül sikerült a 4 400-ast megörökítenem:

Előzmény: PJ69 (130234)
guberavera Creative Commons License 2019.11.06 -1 0 130235

Én még egyiken sem utaztam :(

 

Előzmény: smith (130233)
PJ69 Creative Commons License 2019.11.06 0 3 130234

Tegnap Vácnál: m/s Hunnia (ex TAHI) és m/s Csanád hegymenetben Komárom felé.

smith Creative Commons License 2019.11.06 -1 0 130233

Utaztam TCL-n is, szárnyason is, láttam, kb. mit művelnek, ha ez a kérdés. :-P

Előzmény: guberavera (130231)
viking star Creative Commons License 2019.11.06 0 0 130232

Mint szárnyas-, illetőleg mind anyag, mind ideológia tekintetében határozottan oroszkedvelő lelkületű emberke, kicsit meghasonlottam.

 

 

Alapvetően a TCL baromi ronda. Az új szárnyasok is, de nyomokban azért hordozzák Rosztiszlav et. álmait (számomra ez igen fontos). Mégis, ha az utaskomfort/élmény is releváns valahol: nos, a felvételen mindenki a TCL nyitott fedélzetén vigyorog. Szárnyason (korábban kifejtettem), főleg ha az új tervek alapján készülnek, az oldalpillangónál sem nézhetsz ki.

 

Nagyon nehéz szívvel engedem el a kérdést. :( De nálam is plusz egy szavazat a katamaránra.

És most semmi mást nem vizsgáltam, csak azt, hogy az átlagember egy szép szezonbéli napon, ha hajózik, hogyan érzi jól magát (a menetjegyért cserébe).

Előzmény: smith (130226)
guberavera Creative Commons License 2019.11.06 0 0 130231

Ahogy nézem a youtube videót, nekem sem tűnik nagynak a hulláma!

A fotelből :)

Előzmény: smith (130226)
jakyg Creative Commons License 2019.11.06 0 1 130230

Van pár pillanat elmenetelük után, amikor azt hiszed, kisebb tengeri viharba kerültél.

Előzmény: smith (130226)
smith Creative Commons License 2019.11.06 -1 2 130229

Mindjárt ki köll szúrni azt az egyet? :-D
Aztán meg azzal a 8 deci merüléssel simán mehet fokásan is. :-)

Előzmény: gepesz (130228)
gepesz Creative Commons License 2019.11.06 0 0 130228

És azt láttad, hogy merről kerülte a pirosat?

:-))

Előzmény: smith (130226)
KZX003 Creative Commons License 2019.11.06 0 0 130227

Új fotókkal frissült a Balatoni Hajók Képtára!

smith Creative Commons License 2019.11.06 -1 0 130226

Én nem látok nagyobb hullámokat mögötte, mint egy szárnyasnál, és az új TCL más elrendezésű, gyanítom figyeltek erre is.

https://youtu.be/z8r-dy4CWCU?t=145

Előzmény: guberavera (130209)
gigabursch Creative Commons License 2019.11.06 0 0 130225
A hullám kérdésben nem teljesen értünk egyet, folyamatosan reszrlgetik.
Elvégre minél kisebb hullám, annál kisebb ellenállás és fogyasztás.
Viszont a zátonyosidás és a kis víz talán kevésbé problémás.
Előzmény: guberavera (130209)
viking star Creative Commons License 2019.11.06 0 0 130224

A Valdájból eddig 3 db készült, jelenleg gyártásban további 2 db. Az első a Volgán maradt, a másik kettő az Irtis folyón jelenleg menetrendi forgalomban. Legnagyobb merülése 1,1 m; merülés szárnyon 0,45 m; főmotor fogyasztása 208 kg/h.

A Meteor még most van tervezés előtti fázisban, nincsenek előírt merülési adatok. Csak látványtervek vannak, illetve egy pár oldalas meghatározás, ami leírja, hogy mi az, amit "szeretnénk".

Előzmény: riversea (130219)
* BLERIOT * Creative Commons License 2019.11.06 0 0 130223

Úgy igaz, ahogy írod. Pont azért írtam a végén az 1910 és 1916 esztendőket. Hátha azok a szálak amelyeken ez a két év információként eljutott annó Pozsonyba, elvezetnek a fortepanos Moraváig...

 

Előzmény: riversea (130220)
trizs77 Creative Commons License 2019.11.06 -4 3 130222

A kérdés nem az, hogy van-e rá igény, hanem inkább az, kielégíthető-e ez az igény megfizethető áron?

 

---------------------------------------------------------------------------------------------

 

Igen.

Csak állami döntés kérdése.

 

A szomszéd közlekedési alágazatnál az éves költségek 18%-t fizetik az utasok, a szolgáltatást igénybe vevők.

A másik 82%-t minden adózó fizeti, állami döntés alapján.

S ebben majdnem teljes konszenzus van a végrehajtó hatalom, a pártok és a polgárok között.

 

Tehát csak állami döntés kérdése, hogy a 4+2 új szárnyas hajó üzemeltetési költségeiből mennyit fizet az igénybe vevő, azaz az utas és mennyi %-t pótol ki az állam ?

 

 

riversea Creative Commons License 2019.11.06 0 2 130221

Naiv gondolat, hogy a Dunakanyarba nem kell hajójárat. Mindig volt, mindig lesz, mert egyrészt a folyóról látni azt a gyönyörű panorámát egészen más szintű élmény, mint vonatról vagy kocsiból, másrészt a parti települések is rengeteg látnivalót kínálnak, azok elérése pedig egy megszokottól eltérő közlekedési móddal sokak számára vonzó alternatíva, vagy éppen egy "látni kell" kategória. A mai felgyorsult világban azonban, ha ezt az élményt 3 óra helyett 1 óra alatt megkapja az érdeklődő, akkor biztosan azt fogja választani. A kérdés nem az, hogy van-e rá igény, hanem inkább az, kielégíthető-e ez az igény megfizethető áron? A külföldi turisták esetében szerintem ez nem kérdés, a magyarok esetében igen. Hogy TCL vagy szárnyas a megoldás, nos azon lehet vitatkozni...

Én úgy látom, a kormányzat szempontjából nem maga a személyhajózás fejlesztése a lényeges, hanem a turisztikai régió értékének növelése, a turizmus fellendítése, ami közvetetten hozza vissza a befektet pénzt. Ebben az összefüggésben a milliárdos nagyságrend már nem is olyan vészes. A hajózás, benne a gyorshajózás a régió infrastruktrúrájának a része, amibe nemcsak a fővárossal való vízi összeköttetést biztosító hajók, hanem a parti létesítmények is beletartoznak (ld. trizs 77 130178 hsz.). A személyhajózás egyébként sohasem volt önfenntartó, a MFTR és MHRT is egyéb ágazataiból finanszírozta, jelenleg a BHRT és a PASSNAVE is más tevékenységeiből fedezi, de mint állami cégeknek a fenti célkitűzések miatt erre áldozniuk kell, amit meg is tesznek. Sokszor ehhez külső forrásból társfinanszírozott projektek is kapcsolódnak.  A beruházást ezért szerintem nem érdemes üzemi szinten nézni.

 

Egyébként én sem szeretek szárnyashajóval, fapados légitársasággal, stb. utazni, mégis sokan kedvelik és használják azokat és igényt generálnak rá. Te se a saját preferenciád alapján nézd a kérdést!

 

Nekik pl. tetszik a szárnyashajó:

 

https://www.youtube.com/watch?v=bXyLB70p_ng

Előzmény: HG. (130218)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!