Sziasztok Órabarátok , ha valaki érez még indíttatást papír alapon Óramagazint olvasni keressen bátran. Hobbiváltás miatt megválok tőlük , 1-50 ig teljes + egy pár reszli . Mondj egy baráti nem sértő árat és a Tied .Győr -Buda útvonalon átvehető. Infó +harminc6húsz58négynégy78négy . Köszi ha olvasod :)
Betettem egy képet a 7750 számlap alatti kinézetéről. Jól látható (kb: 2 és 4h irányába) a két dátumváltó kerék, rajtuk a váltó foggal. Mint látható, masszív, nem is kicsit, ha erőltetjük, valószínűbb, hogy az amúgy 7 óra irányába látható gyors dátumváltó kereket meghajtó, jóval finomabb fogaskerekek valamelyikének törik ki pár foga. Egyértelműen érezni, hogy elakadt, nem megy, tényleg durva erőltetés kell, hogy károsodjon - de lehetséges, a konstrukció egyszerűen nem engedi meg, hogy dátumváltási időszakban éljünk a gyors-állítási lehetőséggel.
"állítani, fix foga van a nap-dátum váltó kerekeknek, és ameddig azok a tárcsák fogai között vannak, csak azokat letörve lehet állítani bármit is..."
Ezek a fogak mennyire könnyen törnek? Ha rosszkor kezdi el valaki állítani, akkor rögtön érzi, és csak erőltetve tudja forgatni -nyilván károsítva a szerkezetet-, vagy ez a koronán nem érződik annyira, hogy megakadályozza a felhasználót?
Az ETA2824 nem mondható nagyon hatékonyan húzó szerkezetnek, "lusta" hordás mellett simán képes lejárni-megállni akár napközben is. A felhúzó áttétel aránylag nagy, így teljesen lejárt rugónál valóban 30 körüli korona fordulatra húz fel teljesen. Automata órát túlhúzni nem lehet, a teljes felhúzottságnál megcsúszik a csúszófék - és ezt lehet érezni is, ha erősen odafigyelsz, tehát felismerhető, mikor jutottál el a teljes felhúzottsághoz.
A dátum beállításának generálisan az a módja, hogy ha nem tudod, most a 24 órán belül éppen melyik 12 órában van a dátumszerkezet, akkor előre kell tekerni az órát dátumváltásig - akkor megvan az éjfél, beállítod az időt, és a gyors dátumváltással utána korrigálod a dátumot. A 2824-et és 2892-őt lehet gyors-váltani bármikor, a dátumváltás (éjfél) közelében is, rugós nyelve van a dátumváltó keréknek, ki tud térni, de például a 7750-et kb: este 9 és hajnali 3 között nem csak nem szabad, de nem is lehet állítani, fix foga van a nap-dátum váltó kerekeknek, és ameddig azok a tárcsák fogai között vannak, csak azokat letörve lehet állítani bármit is...
Engedjenek meg egy egyszerű kérdést is. Kevés napi “rázogatás” mellett mennyi kell egy ETA 2824-2 szerkezeten húzni, hogy biztosan menjen másnapig. Az óra Epos, kb 2 hónapos, “automatán” (olyan a munkám, hogy nappal időnként 1/2-1 órára le kell vennem) éjjel megáll. 20-t húzva, ha másnap nem felejtem el reggel időben, általában még jár, bár nem mindig. A 30-t kicsit sokallom, nem szeretném több nap alatt túlhúzni. Túl lehet? Van valami jele ebben a szerkezetben? Ennek ilyen lustácskának kell lennie? A korábbi Seiko-t kézzel nem lehetett húzni, néhány rázás után felvettem, és a hétvégét leszámítva járt.
Hasonló szintű kérdés a dátum is. Ha megállt és délután teszem helyre, az óra gondolom hajnalnak hiszi. Erre van megoldása ennek az ETA-nak?
Sziasztok! Ebben a tissot seastar seven órában milyen werk lehet? Nem merem kinyitni, mert célszerszám híján félek, hogy kárt tennék a hátlapban. Köszi
Régebben bolti ár alatt vásároltam az alap Rolexeket használtan, most viszont azt látom, hogy új áron vagy még drágábban adják őket használtan. Mi történik? Régebben sőt talán még egy éve is vagy fél millióval bolti ár alatt vettem használtan DJ, OP, Air King és Explorer modelleket is. Az Explorer most várólistás lesz az tuti, de ne vicceljünk már az OP, DJ az bárhol kapható de a CH24-en és a hazai használt piacon is embertelen ára van. Elmegyek Bécsbe és olcsóbban megveszem újonnan. Vagy már ezek se kaphatóak? Nem hiszem. Legalább fél évig nem foglalkoztam órákkal, de rosszabb a helyzet ahogy látom.
Tudtok Budapesten egy megbízható órásmestert, aki vállalja régebbi mechanikus kronográfok (Poljot, Seiko, Zenith) szervizelését, alkatrészekből való összerakását, esetleg tok készítését, átalakítását?
Biztos, hogy a Titoni csak egy a Mido Baroncelli másolat? Mert a Baroncelli sorozat most 45 éves, a Titoni Airmasterek pedig már 60 éve is kb. így néztek ki, de akár az '50-es évekig vissza lehet menni, és a mai napig szépen hozzák a sorozattól elvárható stílusjegyeket:
Nincs benne semmi korszakalkotó, de szerintem stílusos volt akkor is, most is. Dizájn tekintetében méltatlanul alulértékelt márka a Titoni. A T10-es in-house werkre pedig kimondottan kíváncsi lennék, vajon tényleg valami egyedi szerkezetet sikerült összerakni, vagy valami lejárt licences ETA-t címkéznek át ők is?
Egyébként az a durva, hogy az alis óra felépítése, finishelése teljesen vállalható, díszített a werk, napi átlag 1 mp eltérést mértem. 40 dollárért nem rossz üzlet.
A seiko is elindult a drágulás irányába. Nekem nagyon tetszik pl a presage sharp edged series kék számlapos verziója, de 350-et sokallok érte, miközben simán veri a hasonló árú swiss modelleket.
Valahogy a seiko percepciója nem tiszta nekem továbbra sem. Van a milliós prémium ultraszuper grand seiko, vannak a búvárok, meg egy csomó család még minden árszegmensben.
Én vagy 100-130 körül adnék egy seikoért vagy egy válópert kockáztatva 2 milliót egy GS-ért:-DDD
Esetleg veszel egy Citizen NH8350et Myota szerkezettel, aminek semmivel nincs rosszabbul csengő neve, mint a Titoni, valoszinűleg minőségibb, mint az Alis darab...
ebben az (ár)kategóriában, szerintem továbbra is japán órát kell venni. Svájcinál meg érdemes mélyebben a zsebbe nyúlni, mert egy kvázi ismeretlen márkát nem kompenzál egy apró Swiss made felirat.
A Roamer Searock tetszett nekem is, de előben böhöm volt a 42 mili a kezemen, másrészt nagyon rossz az értéktartása, használtan jó, ha 50%-os áron el lehet adni. :-(
A formex tényleg baromi jól néz ki, csak a 43 mili nekem már konzerv.
Mostanában nézelődök belépő szinten, mert ősszel lesz 18 éves a nagyobbik fiam, és szeretnék venni neki egy mechanikus órát születésnapjára. Svájci vonalon első ránézésre elég lehangoló a dolog, második ránézésre spapda olvtárs írt pár ötletet. Valamint ott van még a Roamer is, 200 alatt árulnak STP 1-11 werkes acél-zafír órákat, meg a Doxa is van acél-zafír-2824 kombinációban, igaz az már 300 fölött sokkol engem :) Tudjuk hogy mennyire svájci ez a kettő, de azért csak Swiss made... Ezek mellett üdítően szép és normális órákat árul a Stowa, ETA 2824 / Sellita SW215 / Peseux 7001 szerkezetekkel, meg ott a japán vonal is. Csak lesz valami, még nézegetem a kínálatot.
“És azért a Rolex kollekció 99%-a azonnal, bármiféle várakozás nélkül megvehető, megrendelhető (és ezekért amúgy nem is lehet utána másodkézből az új, pláne az újat meghaladó árat megkapni !!)”
Ezt korábban is említetted már, és megmondom őszintén, sosem vettem a fáradtságot, hogy bemenjek az Andrássy útra megkérdezni, hogy kapnék e mondjuk egy sima OP36/41-et ezüst szám lappal, ami kb elég egyszerű darab, így nyilván elérhetőnek kellene lennie. Azt tudom, hogy acél Subra várt több mint 1.5 évet ismerősöm, és azt mondták neki, hogy ez gyors.
Amugy igy ilyen alap OP36 5500€, itthon láttam már hirdetve 6000 felett, bár lehet, hogy ez csak az AFA különbözet (nem tudom, hogy a rolex.com milyen áfát számol)
Hát, a fene tudja. Longines Conquest: csökkentett lengésszámú 65 órás hosszított járástartalékkal rendelkező ETA A31.L01 werket adják cal. 888 néven, amin nincsen hajszálrugókulcs. Pont mint az olcsóbb Powermatic ETA werkeken, teszkógazdaságos 2892 350 darab ezresért... A kvarc verzióban meg a 100 dolláros cal. L157 (ETA 255.112) van (nem VHP) 230 ezer forintért. Lehet hogy nem elszállt árak ezek, de olcsónak semmiképpen nem mondhatók.
_Nekem_ nem tűnik jó üzletnek, de én finnyás vagyok, és hagyományosan morgok az új ETA werkekek miatt. Hosszú utat járt be ez a márka is a fantasztikus saját szerkezetektől a mostaniakig.
ebből a szempontból a lonzsi még viszonylag két lábbal áll a földön, nem szállt el teljesen, és jó minőségű órát ad viszonylag emberi áron (pl conquest)
nyilván nem rolex szint, nem nem is hússzor rosszabb