Keresés

Részletes keresés

Újlaki Creative Commons License 2000.05.28 0 0 471
OFF
Errefelé: Netán Brüsszel kies városában?

A francia híradót én is nagyon szerettem, amíg néztem tévét: Napközben a kanadai, aztán a francia, aztán a belga, és valamikor a svájci. Sokkal szélesebb látókörűek, mint a többi. Különösen a francia-francia: pl. a szerbiai háború alatt (is) minden nap másvalakit hívtak meg a stúdióba, és a hírek között elvitázgattak a dolgok mikéntjéről és hogyanjáról. Aki azt a műsort nézte, kicsit több vélemény közül választhatott, kicsit jobban körül volt járva a dolog, kicsit több érvet és szemszöget megismert, mint akár az amerikai, akár a nem is mondom, milyen műsorokból.

Flamandul viszont én nem értek.
ON

Előzmény: takilaci (470)
Odescalchi Creative Commons License 2000.05.28 0 0 469
Takilaci!

A másodpilóta azonnal szörnyethalt (MTI), szerencsétlen. Másnak nem lett baja.

Előzmény: takilaci (466)
Odescalchi Creative Commons License 2000.05.28 0 0 468
Szia Backspace!

Egy hónap múlva megyek MSP-be NWA-val, meg utána még pár helyre velük, szóval ha vannak jó tippeid, hogy hogy tudom úgy lekésni a gépet, hogy pénzt is adnak hozzá ( már egyszer sikerült) akkor szívesen hallgatom a tanácsaidat.

Előzmény: backspace (465)
Újlaki Creative Commons License 2000.05.28 0 0 467
A kör bezárult: ez ugyanaz az eset, aminek az angol beszámolója miatt méltatlankodtál.
Előzmény: takilaci (466)
backspace Creative Commons License 2000.05.28 0 0 465
Udv!
FAA: most megijedtem. a tortenet diohejban: Minneapolis (MSP) NWA nemzetkozi check-in, kolegamat kisertuk ki, mielott megkapna a beszallo kartyat, NWA-s holgy elnezest ker, de el kell menni teljes csomagatvizsgalasra, (mint utobb kiderult) az FAA "szakembere" megerkezik, es elkiseri a kolegamat, osszes csomaggal jeggyel, utkozben ketszer leejti a borondjet, majd feluton elhagyja az egyik slip-et a jegybol, majd amikor szolunk neki, kozli, az nem tole esett le, ugy kellett megmagyarazni, hogy teved. Kis fulke elkeritve, eppen egy masik ember van soron, varunk, varunk, majd surgetoen megkerdjuk, mi van, majd az urge fonoke is megjelenik es megsurgeti, erre az urge (szo szerint) elkezd magaban nyusziteni, es felig bogesre gorbult szajjal motyog magaban valami olyasmit, hogy nem tudja mit kell csinalni. Na ekkor megijedtem, t.i. neki kellett volna atvizsgalni a borondot, es esetleg megtalalni a kedves terorista utas csomagjaban a plasztik bombat, stb. Aztan a masik ellenorzo emberke gyorsan vegzett a kolegam csomagjaval (bar eleg feluletes volt). Ez az elmult honapban a masodik sajat szemmel latott igen feluletes, kapkodo, figyelmetlen ellenorzes volt FAA alkalmazottak reszerol ezen a repteren.
Korabban az atvizsgalt borondot nem vitte vissza az FAA-s a check-inhez, csomagjegy meg nem volt rajta, hanem csak kivitte az eloterbe es egyszeruen letette, egy masik biztonsagi or kezdte kerdezgetni, kie a csomag, veletlen szerencse hogy hazakerult.
Es a kolegainkal megallapitottuk, hogy azert nem tortenik itt legi terrorcselekmeny, mert senki nem akar elkovetni, es nem azert mert szemfulesen lekapcsolnak oket. na jo ez persz sarkitas.

Apropo NWA-val utazoknak ajanlom, ha nem sietnek, figyeljenek a beszallas elott, mert lazan tuljegyzik a gepeiket, es neha szep osszegeket osztogatnak az onkent maradoknak, +szalloda, kajapenz, (1000 USD/fo volt a legutolso alkalommal)

bocs ha hosszu (es unalmas) voltam

bs

Előzmény: Utas2 (439)
Újlaki Creative Commons License 2000.05.27 0 0 464
Gyerekek, egy kicsit több empátiát egymás iránt!

Ha valaki feltesz ide egy rövidebb írást, akár maygarul, akár angolul, azzal szívességet tesz a többieknek- Túlzás volna elvárni, hogy az idegen nyelvű hír esetén szabatos fordítást készítsen az ember.

Újlaki Creative Commons License 2000.05.26 0 0 461
Abszolút sík országokban vagy -részeken - ahol több száz kilométeres körzetben nincs egy bucka sem - a kezdet kezdetétől fogva csak autós vontatással lehet sárkányozni és paplanozni.
Előzmény: flyOrDie (455)
_Dezső Creative Commons License 2000.05.25 0 0 459
Az a történet forog, hogy startoláskor elesett a pilóta, amitől az egyik bekötése kioldódott. A maradék bekötés pedig előrehúzta a kormányrudat, így a gép irányíthatatlanná vált.
Előzmény: flyOrDie (458)
flyOrDie Creative Commons License 2000.05.25 0 0 458
_Dezső, te többet tudsz a balesetről?
Előzmény: _Dezső (456)
Thomas Creative Commons License 2000.05.25 0 0 457
Elnezest ha veletlenul duplikalom,

A CNN anyagat mellékelem:

Passenger, cargo jets collide at Paris airport;
1 killed

May 25, 2000
Web posted at: 1:56 AM EDT (0556 GMT)

PARIS (AP) -- An Air Liberte passenger
jet and a small cargo plane collided early
Thursday at Charles de Gaulle airport
north of Paris, killing one member of the
cargo crew and injuring another. There
were no injuries on the passenger plane.

The passenger plane was carrying about
150 Spanish soccer fans who had been
in the French capital for a Champions
League finals match between Valencia
and Real Madrid on Wednesday night.
Real Madrid won 3-0.

The collision occurred about 3 a.m.
(0100 GMT) on the northern runway of Charles de Gaulle airport, officials at a
special crisis section at the airport said Thursday. The cargo plane, a Short-330
twin motor belonging to the British company Steam-Line, was on its way to an
airport at Luton, England.

The cargo plane was badly damaged in the collision. The Air Liberte plane, a
McDonnell-Douglas MD-80, suffered slight damage to the left wing.

The passengers of the Air Liberte plane were taken to the main international
terminal at Charles de Gaulle airport, the world's eighth busiest. A plane was sent
to take the Spanish fans back home, where they were expected to arrive later
Thursday.

Officials at the special crisis section said that the accident may have been caused
by instrument problems. No details on what caused the collision were
immediately available.

Air Liberte -- formerly owned primarily by British Airways -- and two other
airline companies, AOM and Air Littoral, recently announced their intention to
form a new airline company to rival Air France. Air Liberte flies mainly in France
and to southern European destinations, including Spain.

Copyright 2000 The Associated Press. All rights reserved. This material may not be
published, broadcast, rewritten, or redistributed.

_Dezső Creative Commons License 2000.05.23 0 0 456

Sárkány csőrlésén (akár gépjárművel, akár anélkül) elég régen és elég sokan foglalkoznak. A hőskorban ez elég horror volt: hegymászókötél a Lada lökhárítójára, aztán jött a mentő.

Azóta persze van szabályzat, technikai követelmények stb. Egy ilyen szabályzatot itt olvashatsz.

Előzmény: flyOrDie (455)
flyOrDie Creative Commons License 2000.05.22 0 0 455
Abban biztos vagyok, hogy az autós vontatás nem bevett dolog. Sárkánynál talán még a csörlés is elég egzotikus.

A bevett dolog, és szerencsétlen újítás között azért még van egy harmadik kategória is. A hasznos dolgok is kipróbálatlanok voltak először... Attól én nagyon messze vagyok, hogy ezt megítéljem.

Nem láttam még vontatásos felszállást, jobb híján egy durva tipp a vontatási sebbességre: 40 km/h.

Az elvágás módszerét nem tudom, azt se hogy van-e valami előírás a felszerelésre, vagy egyáltalán a vontatásra.

Előzmény: Jazzman (454)
Jazzman Creative Commons License 2000.05.22 0 0 454
Köszi a gyors választ, flyOrDie.

Autós vontatás? Erről most hallok először. Ez teljesen bevett dolog gyalogsárkányéknál, vagy egy szerencsétlen újítás?
És mennyivel húzzák ilyenkor a sárkányt? És hogyan lehet elvágni a kötelet az autóból menet közben?

Előzmény: flyOrDie (453)
flyOrDie Creative Commons License 2000.05.22 0 0 453
Gyalogsárkány. Én még annyit olvastam róla, hogy autós vontatásból próbált felszállni, kb. 15 méter magasan oldalra kitért, amit már nem tudott korrigálni, bár az autón elvágták a kötelet.

:-(

Előzmény: Jazzman (452)
Jazzman Creative Commons License 2000.05.22 0 0 452
SOS! SOS! SOS! SOS! SOS! SOS! SOS! SOS! SOS! SOS! SOS! SOS! SOS! SOS!
Tud valaki valamit a hatarhegyi balesetrol? (Huszoneves egyetemista, sarkany vagy vitrep.) Reggel a hir vegere kapcsoltam be a radiot, azota nem mondtak be, legalabbis nem hallottam.
SOS! SOS! SOS! SOS! SOS! SOS! SOS! SOS! SOS! SOS! SOS! SOS! SOS! SOS!
Újlaki Creative Commons License 2000.05.19 0 0 451
Egészen pontosan azt akartam kifejezni, hogy ha itt csak aktuális esetekkel foglalkozunk, akkor ha nincs baleset, a téma elsüllyed. Ha ez volna az ára, nem sajnálnám.
Előzmény: zolibá (447)
Újlaki Creative Commons License 2000.05.18 0 0 450
A hasonlat gyönyörű, a következtetés azonban téves: a pilóták többsége egészséges pszichikumú ember. A maradékot kiszűri az orvosi vizsgálat, rosszabb esetben a természetes kiválogatódás.

Aki azonban fegyverre vágyik, az használni is akarja; különben minek.

Aki viszont használni akarja, annak nem szabad a kezébe adni.

Előzmény: bandikaa (449)
bandikaa Creative Commons License 2000.05.18 0 0 449
"Lehet, hogy az én véleményem a fegyverviselésről túlságosan markáns, de ha a fegyverviselési engedélyt rendes
pszichológiai vizsgálat előzné meg, valószínűleg senki sem kapna fegyvert. Aki ugyanis fegyvert akar viselni, nagy
valószínűséggel nem alkalmas erre pszichológiailag. Aki alkalmas lenne, az a világ minden kincséért sem venne kézbe
fegyvert."

hello!
Kicsit off, de erre illik:
nemtom, olvastad-e a 22.es csapdáját:

"Ha Orr egészséges, frontra küldhető. Ha Orr őrült, akkor leszerelhető. Hogy leszereljék, azt neki kell kérni, de ha kéri hogy leszereljék, akkor nem lehet őrült, tehát egészséges, tehát - frontraküldhető....."

On.

ilyen alapon szinte senki nem lehetne pilóta.....

Üdv
bandikaa

Előzmény: Újlaki (438)
zolibá Creative Commons License 2000.05.11 0 0 447
Újlaki: Hááát... Végül is bizonyos szempontból igazad van.
Az más kérdés, hogy az ismeretek terjesztésével, talán meg lehet előzni újab eseményeket. És az érdeklődők, de adatokhoz nem jutók kíváncsiságát is ki kell elégíteni. :-)

_Dezső: Köszi a híreket. Igyekszem hatósági forrásból is megerősíttetni.

Új: A nemrég lezuhant és jónéhány amerikai tengerészgyalogost megölt V-22 Osprey vizsgálata szerint mechanikai hiba nem volt a gépen. Azt is tényként kezelik, hogy a felhajtóerő hirtelen lecsökkenése okozta a katasztrófát. Kérdés, hogy a kettő hogyan hozható össze?

_Dezső Creative Commons License 2000.05.11 0 0 446
Sajnos, van miről írni. A metrón mellettem a közelmúlt kisgépes eseményeiről beszélgettek.

A Farkashegy mellett leesett Cessna 172-ről azt mondták, hogy átstartolás közben elfelejtették visszahúzni az ívelőlapot, és 40°-°os lappal szálltak fel. Ez még nem lett volna baj, hiszen szép lassan elrepültek az első fordulóig, de akkor észrevették a hibát, és visszahúzták a lapot, mielőtt összegyűlt volna a sebességük.

A nagykovácsi, szerencsésebb kimenetelű baleset állítólag kényszerleszállás gyakorlása közben történt.

Ezt legtöbbször úgy csinálják, hogy az oktató rajtaütésszerűen (persze megfelelő magasságon) leveszi a gázt és bemondja a rádióba, hogy kényszergyakorlat. A tanítvány előbb hülyén bámul, aztán átnyomja a gépet siklásba, keres egy alkalmas mezőt és behelyezkedik leszálláshoz. Pár méterrel a talaj felett az oktató általában gázt ad, és repülnek tovább - ismeretlen terepen sosem tudni, van-e ekevas a földben - majd elmondja a növendéknek, mit csinált rosszul.

Nagykovácsinál a kiválasztott terep állítólag enyhén emelkedett a gép haladási irányában, és a Cessna 152-es motorja nem bírt vele: a gép fészket rakott néhány facsemetén.

Újlaki Creative Commons License 2000.05.10 0 0 445
Ha ez egy "aktuális" topic, akkor természetesen az a jó, ha minél mélyebbre süllyed.
Előzmény: zolibá (444)
zolibá Creative Commons License 2000.05.10 0 0 444
Sziasztok Mindenki!

Nem túl sok a hozzászólás errefelé. :-)))
Nem kéne elsüllyedni!

Egy kis hír a kivizsgálások világából: A Kenyában lezuhant A310-es kivizsgálása során azt deríteték ki, hogy a zuhanást megelőző néhány másodpercben működésbe lépett a repülőgép átesés-figyelmeztető (stall warning) rendszere.
A légi garázdásággal kapcsolatos hír, amit a "Legnagyobb repülős élményem" topicban is megemlítettem, hogy a repülésbiztonság veszélyeztetéséért az USA-ban, illetőleg az illetékességi körébe tartozó repülőgépeken a közeljövőben akár 25000 dollár bűntetést is fizttethetnek a bűnössel.

zolibá Creative Commons License 2000.05.04 0 0 443
Tisztelt topictársak!

Valaki zsebre tette kedvenc "Legnagyobb repülős élményem" és "Légiforgalmi irányítók" topicjaimat.

Help!!!

Laci Creative Commons License 2000.05.04 0 0 442
MI A RÉPA VAN A TÖRZSASZTALLAL??
zolibá Creative Commons License 2000.05.03 0 0 440
Utas2: Bizonyos helyeken a feladott csomagok átvilágítása csak szúrópróba szerúen folyik. Korszerűbb és jól felszerelt reptereken viszont valóban megoldott az üsszes csomag átvilágítása.
Előzmény: Utas2 (439)
Utas2 Creative Commons License 2000.05.03 0 0 439
Érdekes ez a fegyveres dolog....Én úgy tudtam, hogy a civilizáltabb reptereken a feladott poggyászt is átvilágítják. Nem FAA előírás ez?
Újlaki Creative Commons License 2000.05.03 0 0 438
"Én a dologban csak azt nem értem, hogy lehet valaki akkora marha, hogy töltött fegyvert ad fel. (biztos eszméletlen nehéz lenne kitárazni és üríteni)"

Szerintem nem szabad túl magas racionális és morális követelményeket támasztani egy fegyvert hordó emberrel szemben.

Lehet, hogy az én véleményem a fegyverviselésről túlságosan markáns, de ha a fegyverviselési engedélyt rendes pszichológiai vizsgálat előzné meg, valószínűleg senki sem kapna fegyvert. Aki ugyanis fegyvert akar viselni, nagy valószínűséggel nem alkalmas erre pszichológiailag. Aki alkalmas lenne, az a világ minden kincséért sem venne kézbe fegyvert.

Előzmény: zolibá (435)
kaviat Creative Commons License 2000.05.03 0 0 437
bánom hogy csak most fedeztem fel ezt a topicot... kedvencek ON.. a repcsicuccok mindig érdekeltek

.kav]4t r.e.b.

hal9000 Creative Commons License 2000.05.03 0 0 436
Egy érdekes olvasnivaló:
http://www.boeing.com/news/techissues/pdf/1997_statsum.pdf
zolibá Creative Commons License 2000.04.26 0 0 435
Ma olvastam el az AW&ST oldalain, hogy mik voltak a V22 Osprey lezuhanásának körülményei. A gép, egy máskkal párban repülve egy gyakorlaton vett részt. Egy kis forgalmú arizónai reptéren kellett volna leszállniuk. A leszállás helyét kb 300 ft magasságban közelítették meg felfelé állított légcsavarokkal (helikopter üzemmód), 30 csomós vízszintes sebességgel. Ekkor a szerencsétlenül járt gép orra lebillent, illetve a függőleges tengelye körül elfordult és földetéréskor berobbant. A másik gép kenényen szállt le, de komolyabb sérülést nem szenvedett. A pilcsi elmondása szerint az emelőerő hirtelen csökkenését érezte, majd utána a másik gép robbanásának lökését. Egyenlőre ennyi info van. Az eseményt vizsgálják.
A 2 korábbi Osprey katasztrófa közül az egyiket a 3 darab térbeli helyzetérzékelő közül kettő hibás bekötése, a másikat pedig az egyik hműben az áttételházból kifolyt olaj begyulladása és a két rotort összekötő transzmisszió, hő hatására történő meghibásodása okozta.

Más hír: Az Alaska Airlines egyik gépén egy kedves utas töltött fegyvert hagyott a poggyászként feladott tatyójában, ami a felszállás során, a gyorsulás hatására elsült. A golyó átütötte az utastér padlóját és egy utas (a hírek szerint gyerek) mellett pár hüvelykkel ment csak el. Én a dologban csak azt nem értem, hogy lehet valaki akkora marha, hogy töltött fegyvert ad fel. (biztos eszméletlen nehéz lenne kitárazni és üríteni)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!