Nagytőke AS59 és Kunszentmárton között a pálya teherbírás nem teszi lehetővé nagy tengelynyomású gépek közlekedését a 130-son. Amúgy Tiszatenyőtől Hódmezővásárhelyig végig tudna menni a szergej meg a nohab, csak ez a kb 7-8 km, meg Kunszentmárton állomás nem teszi ezt lehetővé. Mielőtt valaki megkérdezné tavaly augusztus 6-án az M61 001 kivételes engedéllyel mehetett rá, és 20km/h-val mehetett.
OFFot itt befejezném. Látom senki sem kapta fel a fejét arra, hogy a 3016-os MD Füzesabonyban vágják össze.
Akkoriban a szergej végigmehetett a 130-as Nagytőke-Kunszentmárton közötti részén? Ha minden jól megy talán jövő tavasszal lehetséges lesz majd szergejt fotózni a 130-son.
Én sem vitatom az általad leírtakat. De nekem akkor sem tetszik, hogy egy olyan látványt akar valaki eladni nekem, ami megtévesztésig hasonlít valamire, de nem az. Az ominózus kép megtévesztésig hasonlít egy MD-s tehervonatra, csak éppen egy fotótehetvonat. Nem valódi helyzet.
A leírtakat nem vitatom, de az omniózus kép készítésének pontos helyét csak igen alapos helyismerettel rendelkező személyek képesek felismerni. Az pedig hogy MD nagyobb teherbírású vonalon tehervonatott továbbított, előfordulhatott. Elő is fordult, jómagam is láttam hasonlót Tiszatenyőnél Szentes felől érkezni, ahol - ha jól tudom - akár Szergej is közlekedhet.
A látvány eredeti, tehát amit lehetett fotózni, az van a képen. De az én szóhasználatom szerint hamisítvány, mert szándékosan a kép készítése céljából közlekedett ilyen összeállításban, értelmetlen irányban és olyan vonalon, ahol nem lett volna ok amúgy se az MD-s vontatásra, mert nagytengelyterhelésű vonal, ha arra ment tehervonat, akkor Bobó vagy Csörgő vitte.
Ja és a képeslap hátulján nem szerepel az a szó, hogy "fotótehervonat".
Anno,mikor Szolnok-Tószeg közt lezárták az utat az árvíz miatt,volt egy vonat,ami 3003+7Bx összeállításban közlekedett,vezérlő nélkül.
A számát meg nem mondom,de ami fix,hogy pénteki nap volt,és az a forda,ami Szolnokra érkezett Szentesről 14 óra körül,14:15-kor továbbment Kecskemétre,majd onnan 16:50 körüli indulással Lakitelek-Kunszentmárton-Szentesre vissza.
Ez az a beállított kép! Szomorú dolognak tartom, hogy egyes emberek ahelyett, hogy vadásznák a ritka látványt, inkább hamisítványokkal szúrják ki a vasútrajongók szemét.
Sztori ezzel kapcsolatban: kilencvenes évek végén egyik Tolnay-taggyűlésen PPP kezében megláttam ezt az ominózus MD-tehervonatos képeslapot. Azonnal feltűnt, hogy: 1.: Kétkocsis (vagy három?) MD-s tehervonat nem közlekedett soha (legalább tízkocsisak voltak a répavonatok), 2.: Szentes-Szegvár között készült a felvétel, mely vonalon nem is volt répaszállítás, 3.: Déli irányba haladt a rakott vonat (tudtommal Szolnok északi irányba van Szentestől).
Amikor megkérdeztem PPP-t, hogy talán a cservenkai cukorgyárba vitték a répát? - PPP kikapta a kezemből a képeslapot és ezt mondta: - Ezt csak a helybeli pályamesterek tudhatják!
Üdv! Lehet, hogy hülyeséget kérdezek. Baja - Kiskunhalas felé jár még MD? Nem igazán vagyok tisztában azzal a környékkel. Tudom, hogy pár éve még járt.