Keresés

Részletes keresés

Jawa350-630 Creative Commons License 2009.01.01 0 0 2580

Köszönöm a bíztató hozzászólásokat, azt hiszem 3-4 ezer forinton nem múlhat a kísérlet!

 

Köszi mégegyszer!

 

Kristóf

futobab Creative Commons License 2008.12.31 0 0 2579
Miért egyszerűbb a fénymérés az M42 esetén?
Előzmény: Ebri (2577)
Rob-100 Creative Commons License 2008.12.31 0 0 2578
nekem van egy Chinon 135/2.8-as üvegem, semmi baj az élességállításával

ha véletlenül sikerül belőni az élességet (nagyon kicsi a mélységélessége), akkor borotvaéles képet rajzol, cserébe hatalmas a CA
Előzmény: Jawa350-630 (2573)
Ebri Creative Commons License 2008.12.31 0 0 2577
A fénymérés azért egyszerűbb az M42 obikkal, de a csere sokkal kevésbé macerás K-sakkal. Szerintem összességében egyszerűbb K-s obikat használni, mint M42-ket. De ha van, akkor ruházz be egy jobb adapterbe, mint a lent említett Optiformos.
Előzmény: Davidon (2576)
Davidon Creative Commons License 2008.12.31 0 0 2576
"Van-e tapasztalata valakinek az átalakítógyűrűs M42-es obik+K20D összeállításról?"
Teljes kompatibilitás.

"Gépváz ilyenkor elektronikailag mit szól a helyzethez?"
Köszöni szépen jól van :)

"Olvastam valahol, hogy esetleg túlságosan belóghat az M42-es vége a gépvázba esetleg a tükörig is, aztán olyat is olvastam, hogy nem lehet éles képet varázsolni végtelen állásban ezekkel az obikkal."
Max vmelyik Canon-on.
Gyári adapterrel van végtelen. 3500 Ft az Optiformban.

"Még egy utolsó kérdés - használ valaki régi (analóghoz gyártott) K bajonettes pentax objektívet uj K10-en vagy K20D-n?
Rengetegen.

"Azzal lehetnek élességállítási, egyéb problémáim?"
Kizárt. Szintén teljes a kompatibilitás.
Előzmény: Jawa350-630 (2573)
tt65 Creative Commons License 2008.12.31 0 0 2575
hol, és mikor van ez a klub?
Előzmény: SABAT (2566)
tt65 Creative Commons License 2008.12.31 0 0 2574
köszönöm, elfogadom! Én jövőre még egy K20D-t is szeretnék! Azért egészség is legyen, BUÉK belétek!
Előzmény: picstike (2572)
Jawa350-630 Creative Commons License 2008.12.31 0 0 2573

Üdv Mindenkinek!

 

Lenne egy-két kérdésem hozzátok - bár próbáltam végigböngészni a fórum nagy részét, ezzel kapcsolatban nem találtam választ...

K20d-t használok én is egy 16-45-ös DA és a 100mm-es D FA macro objektívekkel..

Szeretnék egy jó fényerejű fix obit pl da star 55mm-est - bár kissé drágállom...

CSábító számomra az 55-300mm-es Da lencse általános használatra - használ ilyet valaki, vagy van vkinek infója róla?

 

Gondolkodtam átalakító gyűrűs használaton -M42-es obikkal, mert van egy jó kis 50mm-es és egy 135mm-es pentacon-om jó állapotban.

Van-e tapasztalata valakinek az átalakítógyűrűs M42-es obik+K20D összeállításról?

Gépváz ilyenkor elektronikailag mit szól a helyzethez?

Olvastam valahol, hogy esetleg túlságosan belóghat az M42-es vége a gépvázba esetleg a tükörig is, aztán olyat is olvastam, hogy nem lehet éles képet varázsolni végtelen állásban ezekkel az obikkal. Tapasztalat híján meg vagyok lőve, pedig nagyon elszórakoznék egy ilyen fullmanuál rendszerrel.

 

A DA Star (aranycsíkos) lencsék teljes képkört adnak esetleges full frame-hez is?

Még egy utolsó kérdés - használ valaki régi (analóghoz gyártott) K bajonettes pentax objektívet uj K10-en vagy K20D-n?  Egy ismerős eladna nekem egyet.. Azzal lehetnek élességállítási, egyéb problémáim?

 

hozzászólásaitokat előre is köszönöm!

üdv:

kristóf

picstike Creative Commons License 2008.12.30 0 0 2572

Boldog új évet kívánok!

Örömben,pénzben,szexben gazdagot!!

Ebri Creative Commons License 2008.12.24 0 0 2571
Boldog karácsonyt itt is mindenkinek. Én a fadíszítéssel végeztem, a vacsira és ajándékosztásra még várok :)
Előzmény: Emdzsí (2570)
Emdzsí Creative Commons License 2008.12.24 0 0 2570

Sajnos én most az ajándékaimat fogom bontogatni nem érek rá fotózni.))

Boldog Karácsonyt:))

Előzmény: Ebri (2569)
Ebri Creative Commons License 2008.12.24 0 0 2569
Csatlakozom a jókívánságokhoz, bár ilyenkor a legkevésbé tudok fényképezni. (Vagy benne vagy az eseményekben, vagy fényképezed :)
Előzmény: Moviesound (2568)
Moviesound Creative Commons License 2008.12.23 0 0 2568
Kedves Mindannyian!

Remélem, az Ünnepek alatt sokan, sokat fognak fényképezni és néhány jól sikerült képet közzétesznek mások számára is bemutatásul, hogy mit tud a gép, amiről szól ez a fórum.

Mindenkinek kellemes karácsonyi ünnepeket és Boldog Új Esztendőt Kívánok!

Üdv! Moviesound
pintohorse73 Creative Commons License 2008.12.21 0 0 2567
jaj... :-) de hát miről? :-)))
hol? milyen fotoklubbotok van? Jelenleg Kolozsváron dolgozgatok, de jövök megyek, tehát találkozhatunk valamikor, javaslom ezt privátban beszéljük meg.
minden jót nektek:-)

Pinto
Előzmény: SABAT (2566)
SABAT Creative Commons License 2008.12.21 0 0 2566

pintohorse,

 

Tökéletesen egyetértek Veled.

Nincs kedved ellátogatni egyszer egy előadást tartani a fotóklubunkban?

 

 

Előzmény: pintohorse73 (2565)
pintohorse73 Creative Commons License 2008.12.21 0 0 2565
Sziasztok!
Mindenek elött kellemes fényekben gazdag Ünnepeket mindenkinek!

Látom megy kicsit a harc köztetek, no hát erre van a fórum, hogy kifejtsük avéleményünket, ez így rendben is van..., de ahelyett hogy itt "hancúroznátok" szerintem sokkal jobb lenne, ha képeket képeznétek ezekkel az obikkal, amik jók vagy nem jók... hát nehéz megítélni... javasolnám, ha valóban össze akartok hasonlítani 2-3 vagy több optikát, akkor ne számadato, grafikonok formájában tegyétek azt, engem is érdekelne pl az 50-135-ös minősége, mert éppen vásárolni készülök egyet, no meg a 16-50mm-est is...
Számomra mint vizuális ember meggyőzöbb, egy állványról készült kép teljesen azonos körülmények között ugyanazon a vázon, ugyanazokkal az értékekkel stb két egyforma optikával(csak más gyártó pl) készült kép egymás mellé téve...
ott látszik a valós probléma, ha van...
képeket kevésbé, inkább adatok/adatok/adatok....látok...
szívesebben néznék (szép!) képeket ahol szemezgethetnénk a "külömbségek" között...
Nem?

üdv,
Pinto

dzzsoni Creative Commons License 2008.12.19 0 0 2564
Konkrétan d70, a kistesóra nem jellemző.
Előzmény: nord (2563)
nord Creative Commons License 2008.12.19 0 0 2563
Ehhez képest a Nikon-Nikkor kékesebb
Ez már a ccd-s múlt.
Előzmény: Moviesound (2560)
madgie Creative Commons License 2008.12.18 0 0 2562
A Hoya nem fog beperelni, napi szinten elég sok pénz viszünk nekik (szemüveglencse) :)))

Node tényleg hagyjuk a témát, én is boldog ünnepeket kívánok neked (nektek) :)
Előzmény: Oktán Pista (2561)
Oktán Pista Creative Commons License 2008.12.18 0 0 2561
Hogy őszinte legyek, nekem az, hogy egy zúmobjektívnél összeráncolt szemöldökkel lehet találni olyan tartományt (képszélen, végállásban, nyitott rekeszen), hogy csak a "good" minősítés alján teljesít, engem nem zavar.
Kicsit engem ez az egész arra a viccre emlékeztet, amikor Spartacus az arénában az őrjöngve szurkoló ("Spartacus! Spartacus!") tömeg előtt magáévá tesz 99 nőt, de a századiknál csődöt mond, erre a plebs kifütyüli: "Búúziiii!") :-D
Igen, vannak kivételes objektívek, a Nikon 14-24/2,8 is ilyen. Nagy fényerő, óriási látószög, teljes képkockán, zúm - és döbbenetes felbontás, a képszéleken is. Ugyanakkor a becsillanásra nagyon érzékenynek mondják, egy fórumban színezésre panaszkodtak. Lekonyult a századik nőnél? :-) Ugyan már... egy hihetetlenül jó obi. Ahogy az 50-135 is egy igen jól sikerült darab.
A régi 50-es fixek meg általában f/1,2 f/1,4 f/1,7 fényerejűek, az f/2-es Oly nyilván combosabb feloldást hoz, mint azok.

A filmes obikkal meg azért bátorkodtam összehasonlítani, mert a kiindulás a Pentax újabb keletű úgymond gány munkája volt - értelemszerűen szemben a régiekkel.
A "gány" jelzőt egyébként a minőségbiztosításra alkalmazva egyet is értek veled.
Ez a fő oka annak pl, hogy a 16-50 nem örvend valami jó hírnévnek. (Ezt pl a tesztek nem indokolják olyan mértékben, vö. C, N 17-55/2,8 és a P tágabb látószögről indul. De ez tényleg az 50-135-nél kevésbé sikerült darab.)

Az az igazság, hogy ha én a Hoya helyében lennék, beperelnélek téged, mint a huzat, a hírnév rombolása miatt, és a kártérítésből nekem, aki védem a becsületét, adományoznék egy fincsi Pentax objektívet (akár egy 50-135, miért ne) ;-DDDD

Mivel nem vagyok Hoya (legfeljebb hülye) ezért ehelyett boldog karácsonyt kívánok neked és szép fotókban gazdag új évet! :-)
Ezt a flémbe hajló diskurzust meg a magam részéről lezártnak tekintem.

Pista
Előzmény: madgie (2558)
Moviesound Creative Commons License 2008.12.18 0 0 2560
Kedves futobab és Többiek!

Ha csak ennyire sárgás ( fakóbb színek? ), az szinte tökéletes. :)
Ehhez képest a Nikon-Nikkor kékesebb és a Canon pedig inkább a pirosas árnyalatba húz. ( Ezeket a színeket kicsit erősebben jeleníti meg, az Én meglátásaim alapján. )
( A Pentax objektíveknek milyen árnyalatúak a képeik? )

Nem akartam ekkora vitát szítani, de talán nem is baj, legalább hirtelen több mindent megtudunk most néhány objektívről, egyébről.

Nem célom, hogy méteres nagyításokat bogarásszak, nincs is ennek értelme.
Ami kiderült eddig számomra, hogy a gépek maguk is egy bizonyos színárnyalatot jobban, vagy erősebben jelenítenek meg, mint a másik gyártó gépei, objektíveik, vagy variációik.
Mégis, akkor melyikre lehet azt mondani, hogy korrekt a szín-visszaadása?
Ha végigveszem, hogy egy digitális gépben mennyi minden átalakulás után lesz kész látható kép, akár kijelzőn, akár számítógépen keresztül és onnan nyomtatva, - vajon hogy sikerül? - milyen "árnyalatú" lesz a kép, azaz mennyire lesz korrekt, elfogadható a végleges kép?

Üdv! Moviesound
madgie Creative Commons License 2008.12.18 0 0 2559
De ezen tényleg ne vitázzunk, valóban túl erős volt a "gány" szó, bár sajnos én most nem látok fényt az alagút végén a Pentax-szal kapcsolatban :(
Előzmény: madgie (2558)
madgie Creative Commons License 2008.12.18 0 0 2558
Aha, szóval a 135/2.8-nál, széleken produkált 1450 LW/PH felbontás nem jelent semmit. Az, hogy felülről súrolja a "Fair" kategóriát, az nem baj... attól még tuti a cucc. Igazából lehet továbbra is hasonlítgatni a filmes zúmokhoz, de nem érdemes. A "nagyobb" gyártók még nem frissítették a 70-200/2.8-as objektívjeiket, de érdemes megnézni, hogy az újabb digitekre tervezett cuccok - például Nikon 14-24/2.8 - milyen szépen muzsikálnak, pedig nagyon jól tudjuk, hogy minőségi extrém nagylátót mennyivel nehezebb összehozni, mint egy telét. Ilyen erővel odalökhetnénk a régi ötvenes fixeket a ZD 50/2 mellé, és röhöghetnénk, hogy már f2-n azt tudja az utóbbi, - digitre tervezett cucc - mint amit a régebbi obik kábé f4-5.6-on hoznak. Arról is lehet vitázni, mennyire számít a képalkotás szempontjából, hogy a széleken jó-e a rajz, nem az én dolgom eldönteni ezt :)
Előzmény: Oktán Pista (2557)
Oktán Pista Creative Commons License 2008.12.18 0 0 2557
Kedves Madgie kartács, kínos nekem itten a T. Topiknyitóval szájattépni... :-)
Az az igazság, hogy egy elhamarkodott kijelentéssel bemanőverezted magad egy tarthatatlan álláspontba, és ahelyett, hogy kijönnél belőle, még több megalapozatlan állítással tetézed.

Pl. az, hogy az 50-135-nek köze sincs a Pentaxhoz, az erős túlzás.
A Tokinával közös optikai konstrukció, én nem voltam ott a tervezésénél, de gondolom, te sem, látatlanban ezért mondjuk azt, hogy fele részben Pentax, fele részben Tokina (vagyis teljes egészében Hoya ;-D). Ha megnézed a két lencsegyártó közös zoom-kínálatát (10-17, 12-24, 16-50, 50-135), a Pentax kínálatába némiképp harmonikusabban illeszkednek: a Tokinának ott van párhuzamosan a 12-24 és az általad is említett 11-16 is; illetve az 50-135 jól illeszkedik a 16-50, 50-135, 60-250 sorba; míg a Tokina újabb PRO AT-X kínálatában fölötte már csak a 80-400 van. Ennyi erővel az 50-135-öt átcímkézett, SDM-, smc-, és szigetelés-mentes Pentaxnak is nevezhetném, aminek köze sincs a Tokinához... :-)

A Sony 70-200 egy átöltöztetett, régi filmes Minolta... nem filmre tervezett objektívet csak a Zuiko 50-200-at írod, de ahhoz nem tudok hozzászólni, tesztjeit sem ismerek. Látatlanban elfogadom, hogy k*va jó. Annyit azért halkan megjegyeznék, hogy az 50-135 feloldása azon a határon mozog, ami a 10 MP-es érzékelővel egyáltalán még tesztelhető. Ehhez képest folyamatosan megy a sírás, oda a Pentax minőség, váltani kell. De mire? Lásd Emdzsínek írt válaszomat a Canon 70-200-zal való összehasonlításról. Jó lenne tudni, mit értesz "tökéletes minőség" alatt - ha úgy határozom meg, a Sony 70-200, meg Canon 70-200/4 se felel meg a "tökéletes" minősítésnek.

Ugye, a kiinduló, elhamarkodott állítás az volt, hogy az 50-135 gány cucc, ami nem hozza azt a minőséget, amit az igényesebb felhasználók elvárnának, ilyen a Pentax mostanság.
Mostanság??? A régi objektívlegendát nem múlja fölül?
Akinek az általad is belinkelt grafikon szerinti (egyébként kivételesen jó) felbontás megfelel az nem igényes?? Mivan?!??!!
Ehh... bosszantjuk itt egymást adventkor :-)
Előzmény: madgie (2541)
Oktán Pista Creative Commons License 2008.12.18 0 0 2556
bingó... :-)
Előzmény: nord (2554)
Oktán Pista Creative Commons License 2008.12.18 0 0 2555
"Azért a két skála beosztása nem egyforma:)) Egy kis előnyt adhatunk a Canonnak:)"

Jogos, ott a pont, hiszen elsunnyogtam a dpreview oldal mindenütt nagy betűkkel szereplő figyelmeztetését: "Ne hasonlítsunk össze különböző rendszereken végzett teszteredményeket". Azért, mert különböző felbontásúak a szenzorok, más a pixelsűrűség, különböző AA-szűrő van rajtuk, eltérhet a jelfeldolgozó algoritmus, stb....
Mondjuk, a Pentax és Nikon teszteket nagyvonalúan össze szoktam vetni, mert a szenzor (K10D, D200 -> 10MP Sony érzékelő) lényegében azonos - bár az AA-szűrő és a firmware más...

Mégis, ha a nyers számokat megnézed, a Pentax nagyobb feloldást jegyez. Ez az előny persze esetleg annak is betudható, hogy a Canon tesztje egy 8 MP-es 350D-n készült, ahol a 6,3 mikronos pixelekből 2304 van a kép magassága mentén, a Pentax tesztek 10 MP-es K10D-jében meg függőlegesen 2592 db. 5,8 mikronos pixel sorakozik. Ez már eleve meghatározza az elvileg mérhető legnagyobb feloldást.

Az lenne az igazságos, ha filmen tesztelnék őket, vagy ha ragaszkodunk a digitális érzékelőhöz, akkor ugyanazon a vázon készült teszteket kell összevetni. Erre lehetőséget kínál a Pentax zoom testvérobjektívje, a Tokina 50-135/2,8, amit szintén teszteltek 350D-n, így ezzel a 70-200/2,8L egzaktul összevethető.
A tokina50-135/2,8 jelentős előnye tisztán látszik a canon70-200/2,8 előtt.

Pista
Előzmény: Emdzsí (2542)
nord Creative Commons License 2008.12.18 0 0 2554
A photozone teszteredményeit csak akkor lehet összehasonlítani, ha az objektívek adott vázon voltak fenn. Nem csak a Pentax vs Canon nem ilyen, hanem pl. még a Canonon belül a 350D-s teszteket se lehet összevetni az 50D-vel.
Előzmény: Davidon (2550)
Oktán Pista Creative Commons License 2008.12.18 0 0 2553
"Nem a pentaxhoz, hanem a 24-70-hez hasonlítva írtam amit írtam."

Ahán, értem. A szövegben több objektív is említésre került, én meg "találomra" egy másikra gondoltam... :-)
Előzmény: Ebri (2548)
futobab Creative Commons License 2008.12.18 0 0 2552
Nem használok szűrőt, pontosan ezért. A Sigma sárgáját a bevonat adja, mint ahogy pl. az általam imádott Chinon meg ciánt nyom a képre. Az a baj ezekkel, hogy nagyon nehéz korrigálni őket, én pedig nagyon érzékeny vagyok a színekre. Nézd meg ezt a képet, ezen is látszik. Eszméletlen éles a kép, csináltam róla hatalmas nyomatot, az alapján adtam el a gépet egy börzén. Sokan nézegették, nem akartak hinni a szemüknek, mennyire részletes volt a tájkép, persze ezen a Foveon szenzor dobott.

A tesztek alapján ez egy jó obi, a képeim alapján is, mégis azt gondolom, hogy nem szabad megvenni annak, akit a színek érdekelnek.
Előzmény: Moviesound (2536)
emyl Creative Commons License 2008.12.17 0 0 2551
"Hamis próféták is vannak ám!"

mutass mán nekem egyet!

merthogy jelen pillanatban ott tartunk, hogy a tűéles és hasonló szuperlatívuszokkal jellemzett ojjektíved teljesítményét demonstrálandó küldtél nekem egy olyan képet, amit 21mmes állásban, 7,1re lerekeszelve készítettél és aminek a közepe nagyjából elfogadható, de a széle meg mosottfos.
ezt követően számonkéred rajtam, hogy hol állítottál hülyeséget, mintha nem lennél pontosan tisztában azzal, hogy még mindig az ojjektívjellemzésed megalapozottságát cáfolom, viszont Te csak annyira vagy képes hogy az érveim helyett a személyemet támadod hiszen az álláspontod szvsz abszolút nem védhető. arról nem is beszélve hogy kioktatsz objektívtesztelésből miután kiderül hogy rawba nem szoktál fotózni...
nem lenne egyszerűbb a maradék méltóságodat megőrizve beismerni a nyilvánvaló tényt miszerint tévedtél és hogy az eladási szándékod fényében nem jól ítélted meg a portékádat?


de igazából én vagyok a hülye hogy leállok veled vitatkozni, aztán megin az lesz hogy én verem szét a fórumot azzal hogy nem bólogatok együtt a többiekkel hanem használom a szememet és ha valami nem tetszik mer fasság akkor ki merem nyitni a számat.
Előzmény: festoandras (2546)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!