Miutén igen körülményes a felsövezetéket megszakitgatni, igy jobb megoldás ha annak a sinnek a megfelelöjék kötöd a felsövezetékhez, amelyik alul sincs megszaggatva.
Azaz ha az egyik trafobol (1.trafo) a piros vezeték egyenesen a sinszálhoz vezet a kék meg a szakaszok kapcsoloihoz (majd azokon keresztül a mésik sinhez), akkor a felsövezeték trafojábol (2. trafo) a kéket kösd az elöbbi trafo kék vezetékéhez (még a kapcsolok elött), a pirosat meg egyenesen a felsövezetékhez. Igy az egyik trafoval (1.trafo) a dieselt fogod vezérelni a 2.trafoval meg a villanyost. Ha kikapcsolod valamelyik szakaszt, akkor mind a két mozdony ott megáll.
Elore leszogezem, hogy _nem ertek az elektrokikahoz_... szoval, amit lentebb irta, hogy dizel egy sinen erre- villanygep arra... Ilyenkor a szakaszolt sinek a 0-on vannak, es a "kek" vezetek a nem szakaszolt sin illetve a felsovezetek ?
A megoldás nagyon egyszerü. A villamosmozdonyok többségét át lehet kapcsolni felsévezetékre. Ilyenkor a mozdony egyik oldalán levö kerekek szedik az áramot illetve az áramszedö a tetön.
A diesel mozdonyt tehát egy trafoval tudod szabályozni, amelyik a sineket táplálja a villamosmozdonyt meg egy másikkal, amelyik csak az egyik sinhez van kötve illetve a felsövezetékhez. (Ha nem menne a villamosmozdony akkor forditsd meg a sineken).
Jo, ha azt a sinszálat használod közösnek, amelyik kapcsolokkal meg van szaggatva (illetve az azokhoz vezetö trafopolust). Igy a villamosmozdonyt is ugyanugy fogod tudni kapcsolgatni mint a dieselt, mégis esetleg pont ellenkezö irányba fog menni.
Meg-e lehet-e oldani-e? Szóval, arra vonatkozna a kérdés, hogy meg lehet oldani, hogy a terepasztalon egyszerre diesel és villamos mozdonyok közlekednek? Természetesen úgy, hogy a villanyos a felsővezetékről működik?
Hopp, ez nem lett az igazi...
Az egyik toronyoszlop a másik mellé került, pedig valójában a vízszintes gerenda másik végéhez tartozik, de gondolom így már el lehet képzelni.
(Az sok "II" a toronyoszlop, a sok "=" pedig a keresztgerenda.)
Hagyományos magyar keresztgerendás felfüggesztés, tehát a két toronyoszlop között nem drót van kifüggesztve, hanem egy gerenda (olyan anyagból, mint maga a toronyoszlop, és szép zöld :-)).
Tényleg, JSB! Ha végülis Keszthely lesz a nyerő, szerinted hogy oldhatnám meg a felsővezetéket? Merthogy azt a fajta állomási felfüggesztést még nem láttam modellben... Van valami remény, hogy esetleg megjelenik, vagy csak házilag lehet megoldani? Esetleg Deák?
Annak idején ilyen gépek voltak az Almásfüzitői Timföldgyárban is. Amikor odakerültem(1996 ősze), éppen akkor vágtak szét 1 zöld és 2 piros gépet (az egyik asszem az A26,010 volt, de erre nem veszek mérget). Utána még 2 zöld járt addig, amig a cég csődbe nem ment (1997 május vége) Akkor eljöttünk onnan és sajnos nem tudom mi történt. Egy nagy hibát elkövettem: Nem fotóztam le...(:-((((((((((((((((((((((((((((((((((((((
Ez nem csak olyan is hanem azonos a T334-essel (rosszul irtad a szamot).
A T334 valamikor elegge elterjedt ipari mozdony volt a KGST allamokban, nagyvasutnal ha jol tudom csak a CSD meg a PKP hasznalta. Az idök folyaman többször atepitettek, atfestettek. A CSD meg szemelyforagolmban is bevetette, habar nem volt fütese (a szemelykocsikban kalyhakkal fütöttek)
Volt egy prototipusa is T324.0-es szammal 1959-böl. Egy kicsit gömbölyded vonalai voltak, es nem volt napellenzö a fülke felett.
1961-töl indult meg a T334.0 gyartasa. (sok nyomtavra is keszült 1000 töl 1676 mm-ig)
Agyazat: parafa lap,rajta zuzalek koves lap, erre jon a sin, aztan megint zuzalekot szorok, ettol lesz meg a vegleges formaja. Faller, Auhagen, Heki vegyesen, de ez utobbit hasznalom tobbsegben. Egesz jo minosegu.
Amit ma végeztem az asztalon:
Véglegesen rogítettem néhány sínszakaszt. Alájuk került a közúzalékot imitáló "szőnyeg", mellé fűszőnyeg. Jött egy ötlet, az asztal egyik sarkába készítettem vékony kartonból egy domb-vázat. Erre papírcsíkokat ragasztottam aztán rá a fűszőnyeg, egy szép kis dombocska lett belőle. Azért az eredmény nem győzött meg annyira, hogy a nagy dombot is ilyen módszerrel készítsem, az fa vázra épül majd. Kipróbáltam, hogyan lehet felsővezetéket építeni. Hát, kollégák, ezzel lehet szívni rendesen. Először is. A gyárilag adott csavarok harmatgyengék. Kettőnek leszakadt a feje, egy pedig kettétört a kísérletek folyamán. Tartalék nincs. hogy honnan pótolom, nem tudom, mert nagyon pici csavar kell, utána kell járnom. Na, miután ezen túlestem, három oszlopot felállítottam. A távolságot könnyen belőttem, nem is mondhatnám, hogy laza volt a vezeték, de nem egészen úgy kígyózott, mint az igazi, és ezzel nem tudtam mit kezdeni. Hiába feszítettem, nem lett szebb, inkább nem gyűrtem tovább, ezt inkább hanyagolom egyenlőre. Ami lényegesebb, bekötöttem az első jelzőt és sínszakaszolást. Jó darabig eltartott, ez csak saját bénaságomnak köszönhető. Rossz helyre kötöttem az egyetlen elemet, amit be kell kötni tulajdonképpen: a diódát. De mire erre rájöttem, már a csatlakozót kicseréltem, a kapcsolót ellenőriztem.... A végeredmény viszont kárpótól: nagyon szépen világít, a kapcsoló visszajelzi, a piros jelző mellett ellenkező irányból (a jelző háta mögül) el tud menni a szerelvény. Buli. Bekötöttem pár váltót is, amiknek már végleges a helye. Ez nagyon könnyen ment, hála a csatlakozóknak, gyorsan, tisztán lehetett dolgozni. Elfogyott egy tubus ragasztó, elfogyott az ágyazat és fű lapom, vennem kell, továbbá rendesen fogyott a vezetékből is, majdnem mind a 10 méter elment, ezt is jobb, ha szerzek még. (Elfogyott néha a türelmem is, tessék mondani, hol kapni olyant? :-)) )
Ami még eszembe jutott: a sín meglepően jól forrasztható, mindenféle csiszolás nélkül is. Gyorsan meg is szüntettem némi kattogást okozó hiányosságokat :-)
Na, ennyi, lelövöm magam, bocsaszófosásért.