Letöltöttem a Nexus-3 és a Sturmey Archer 5-ös váltók bowden beállítási módját. Érthető, meg is csináltam. Ahol lehet, oda stopanyát teszek és menetrögzítő ragasztót.
Csináltam egy táblázatot, melyben az én kerékpárom 70T tányérkerék és 22T szíjkerék esetében hasonlítja össze az agyváltókat 20" kerék esetén.
Az 1-2 átmenettel meredek hegynek fel vidáman lehet feltekerni 2-4 25-30 km/h ig jó, 4 felett egyenesben vagy lejtőn jó.
Mint látszik SA SRC5 amim volt, pont ideális volt, öt fokozat, pont eltalálva ( a nexus8-al kettesével tekerem a sebességeket )
Az volt a bajom, hogy beszereléskor a bringaszerelő nem tudta beállítani, a kettes visszaesett 1-re, és sokszor volt, hogy mikor odaléptem, kiugrott a sebességből, recsegett, ropogott. Lehet, hogy eleve hibás volt, nem tudom, de megutáltam. A másik nagy bajom az volt, hogy 4-es áttétel feletti használat azt eredményezte, hogy szépen lassan kilazította magát a vázból, -> leesett a lánc. Atomra meghúztam, eltéptem az anyát. Sokat nevetgéltem vele, mi tagadás. Végül hegesztettem egy vázba feszítő alátétet, de a harmadik évre a 2. 3. sebességek tönkrementek és így elegem lett az egészből. Lehet, hogy én használtam rosszul, nem tudom, de mindegy is, arra amire nekem kellett, nem volt jó.
A bowden végét egy béna feszítőbe kell beleszorítani, az is gyakran lelazulgatott, mondjuk két karórám is tönkrement olyan rossz az út, mert nem tudom ki az a kretén aki a viakolort találta ki, hogy bringautat kell belőle építeni..
A lánc végén van egy sárga jel, a rögzítőcsavar lyukán áttekintve kell beállítani.. hát sosem sikerült nekem jól.
Van egy nagyon jó kis app, amit érdemes letölteni okostelefonra: a mapy.cz.
Ez az egyik legjobb offline térképes alkalmazás túrázásra, bicózáshoz. Lehet rajta tervezgetni, és rögzíteni a telefonnal az útjaidat. Asztali gépen is megy a mapy.czcímen. Ha regisztrálsz rajta szépen gyűjtögetheted az aktivitásaidat. A magassági profilt megnézheted magán a programban is, de exportálhatod belőle .kml -ben, amire kattintva megnyitja a Google Earth-ben. (ha ez telepítve van a gépeden)
A telefonnal rögzített track ilyen az asztali verzión:
Én egy Amazfit Bip-el nyomulok (20000 Ft). Utána szinkronizálom az Notify & Fitness-el, ekkor az androidos telefonon megjelenik a távolság diagram, magasság diagram, pulzus diagram, sebesség diagram, mind az idő függvényében, valamint a térkép, adatokkal, ráillesztve pl. a Google Earth, stb. térképre. Ezeket Screen shot-tal ki lehet szedni. Ha fizetnék keveset, akkor a Strava-val szinkronizálna.
Az a baj, hogy amit leírtál, az nekem "Kínaiul" van, nem igazán értem.
Olyan egyszerű lehetőség nincs, hogy ugye megszerkesztettem az útvonalat a GoogleMaps-ban, aztán ott valahová kattintok, és megmutatja a tengerszint feletti szinteket is?
Feltettem az utadat Mapsource-on az OMP Hiking térképre, ilyen lett a magassági profil:
A Mapsource-ban lehet kérni megtekintést Google Earth-on, ott ezt láthatod:
Lehet a fentiek szerint - a szobában megcsinálni, de úgyis, hogy rögzíted az utat gps-el, feltöltöd a Garmin gps készülékekhez járó Mapsource (vagy BaseCamp) segédprogramra, aztán kérsz egy Google Earth megtekintést. A Google Earth tartalmat aztán t .kml vagy .kmz fájlban el is mentheted.
Ma beállítottam a Sturmey Archer 5 váltót. Nagyon kifinomult, az új kislánc vezető görgővel és a letöltött Útmutatóval minden működött. De azért érzékenyebb, mint a Nexus-3.
A Nexusoknál védem azt a váltórúd mozgatót, hasonlóan, mint a BUBI bringákon.
A Sturmey Archer 5-öt most fogom beüzemelni, ma jött meg hozzá a kislánc kivezető műanyag görgő + védőburkolat. A hülye angol eladó elbarmolta. Nem csak ezt, mást is, de elég felső kategórius a Dahon, amit tőle vettem az eBay.co.uk-n, megérte.
A SA váltó szerinted problémásabb lenne egy Tongsheng motorral? Át akarom rá rakni, vagy venni még egy motort.
A Schwalbe Marathon Plus van 16x1.35 méretben, de én inkább a Sch. Marathon Greenguard 16x1.75 -ből vettem 4 db-ot. Jelenleg minden hátsó keréken már ez van. Eredetileg Schwalbe Big Apple 16x2.00 -t nyomják a Dahon és Csepel Mini kisbicajokon, de nekem az vékonyka.
Mi a baj a középmotorral? Van láncmérő és 5000 Ft venni új láncot. Még nem kellett, igaz 3 középmotoros bringám van és keveset járok velük.
A Nexus3nál az agyváltót egy pálca működteti, amin egy műanyagborításban van a bowden, szemben a Sturmey-Archerrel5nél, ahol egy láncot huzigál és nincsen váltófej, vagy a Sram7 nél ahol szintén pálca, csak ott a váltófej hihetetlen sérülékeny, a Nexus8nál már nem látni bele, csak a külső fejbe beleakasztod a bowden végét és kész. A nexusok bírják, ha terhelés alatt váltasz, de minimális műszaki érzékkel bíró ember nem tesz ilyet.
Még a pedlecet megelőző korszakomból, mikor a Rákóczi híd felhajtóján úgy bele kell állni a pedálba, hogy haladjál, a nexusok simán vették a nagyobb terhelést,
de a SA és a Sram recseg ropog az ilyesmitől, és azzal "jutalmaz", hogy egyes fokozatokból egyszerűen lejjebb köpi magát, ami igen mulatságos érzés.
Azt honnan tudod, hogy motor melegedés nem volt? Van beépített szenzor és/vagy védelem erre? Az én Bafang 2-es motorom amikor a vezérlőnél 60 fokos (ezt mérem beépített hőmérőmmel és akkor leállok pihenni) kívül is igen meleg, kézzel tapizva.
Én is cimkéztem az én Bafangomat egy fényvisszaverő koronggal, és minden felirat eltűnt róla, elég, ha én tudom. Egy 15 éves Rockmachine gépre szereltem, még moszkvai munkám idején ott vettem, nagyon tartós gép, a teleszkóp most is tartja 10 bar feletti légnyomást.
48V-os akku pakkjaim vannak, minden azzal megy.
Ez a kép tegnap készült, Börzsöny, Pénzásás, Szondi háznál. Az esés ezután fél órával Drégelyvárnál történt, a bringa sértetlen, nem így a bal térdem. Ma nem tekerek.
Volt egy köröm az ALDI-val, elcsábultam egy 20" összecsukható bringára 80 ezer Ft-ért, ott a boltban nem nézegettem, otthon igen. Mentem is vele egy kört. Azután átgondoltam, a legalsó kategóriás Shimano láncváltó, és még a kazettán a lánckerékcsoport is imbolyog, ha a felemelt hátsó kereket megperdítem. Visszavittem egy hét múlva, szó nélkül adták a pénzt.
Utána vettem a Csepel Mini 16" összecsukható gépet használtan Nexus-3 agyváltóval, jóval új ára (120 ezer Ft) alatt. Persze ez sem fenékig tejfel, amit fizetsz, azt kapsz.
A cél a villanyosítás volt, megsajnáltam 2 Dahon 16" bicajomat, inkább nem barmolom el őket. Na ők a 200-300 ezer Ft-os kategóriába esnek.
A Csepel a TSDZ2-vel szépen megy már, ha sima aszfalt van a kereke alatt.
Nem, hanem PAS, pedal assist system. Ekkor kell csak kalimpálni a pedállal és visz a gép. A nyomatékszenzoros TSDZ2-nél tényleges erőkifejtéssel tekerni kell.