Keresés

Részletes keresés

daty55 Creative Commons License 2019.05.13 -1 1 388
sefotos Creative Commons License 2019.05.02 0 0 387

Nem egészen értelek.

Letöltöttem a Nexus-3 és a Sturmey Archer 5-ös váltók bowden beállítási módját. Érthető, meg is csináltam. Ahol lehet, oda stopanyát teszek és menetrögzítő ragasztót.

Minden kiváló lett.

 

Előzmény: MuRagya (386)
MuRagya Creative Commons License 2019.05.02 0 0 386

Csináltam egy táblázatot, melyben az én kerékpárom 70T tányérkerék és 22T szíjkerék esetében hasonlítja össze az agyváltókat 20" kerék esetén.

Az 1-2 átmenettel meredek hegynek fel vidáman lehet feltekerni 2-4 25-30 km/h ig jó, 4 felett egyenesben vagy lejtőn jó.

Mint látszik SA SRC5 amim volt, pont ideális volt, öt fokozat, pont eltalálva ( a nexus8-al kettesével tekerem a sebességeket )

Az volt a bajom, hogy beszereléskor a bringaszerelő nem tudta beállítani, a kettes visszaesett 1-re, és sokszor volt, hogy mikor odaléptem, kiugrott a sebességből, recsegett, ropogott. Lehet, hogy eleve hibás volt, nem tudom, de megutáltam. A másik nagy bajom az volt, hogy 4-es áttétel feletti használat azt eredményezte, hogy szépen lassan kilazította magát a vázból, -> leesett a lánc. Atomra meghúztam, eltéptem az anyát. Sokat nevetgéltem vele, mi tagadás. Végül hegesztettem egy vázba feszítő alátétet, de a harmadik évre a 2. 3. sebességek tönkrementek és így elegem lett az egészből. Lehet, hogy én használtam rosszul, nem tudom, de mindegy is, arra amire nekem kellett, nem volt jó.

A bowden végét egy béna feszítőbe kell beleszorítani, az is gyakran lelazulgatott, mondjuk két karórám is tönkrement olyan rossz az út, mert nem tudom ki az a kretén aki a viakolort találta ki, hogy bringautat kell belőle építeni..

 

A lánc végén van egy sárga jel, a rögzítőcsavar lyukán áttekintve kell beállítani.. hát sosem sikerült nekem jól.

De sok szerencsét kívánok.

 

 

 

Előzmény: sefotos (371)
daty55 Creative Commons License 2019.04.29 -1 0 385

Köszönöm szépen, nagyon jó!

Az asztalin már ki si próbáltam!:-)

Töltöm is le a telefonra!:-D

Előzmény: vjano (381)
vjano Creative Commons License 2019.04.29 0 0 384

Két pontra találomra böktem startot és célt, és összehozta közben a bicikliutat, ahol volt.

Előzmény: Törölt nick (383)
Törölt nick Creative Commons License 2019.04.29 0 0 383

Nekem nem sikerül vele a bicikliútra terveztetnem az utat.

Előzmény: vjano (381)
sefotos Creative Commons License 2019.04.28 0 0 382

Köszi, tényleg jó. Küldöm unokámnak Zsolnára is.

Előzmény: vjano (381)
vjano Creative Commons License 2019.04.28 0 1 381

Van egy nagyon jó kis app, amit érdemes letölteni okostelefonra: a mapy.cz.

Ez az egyik legjobb offline térképes alkalmazás túrázásra, bicózáshoz. Lehet rajta tervezgetni, és rögzíteni a telefonnal az útjaidat. Asztali gépen is megy a mapy.czcímen. Ha regisztrálsz rajta szépen gyűjtögetheted az aktivitásaidat. A magassági profilt megnézheted magán a programban is, de exportálhatod belőle .kml -ben, amire kattintva megnyitja a Google Earth-ben. (ha ez telepítve van a gépeden)

A telefonnal rögzített track ilyen az asztali verzión:

Előzmény: daty55 (379)
sefotos Creative Commons License 2019.04.28 0 0 380

Én egy Amazfit Bip-el nyomulok (20000 Ft). Utána szinkronizálom az Notify & Fitness-el, ekkor az androidos telefonon megjelenik a távolság diagram, magasság diagram, pulzus diagram, sebesség diagram, mind az idő függvényében, valamint a térkép, adatokkal, ráillesztve pl. a Google Earth, stb. térképre. Ezeket Screen shot-tal ki lehet szedni. Ha fizetnék keveset, akkor a Strava-val szinkronizálna.

daty55 Creative Commons License 2019.04.28 -1 0 379

Köszönöm szépen, nekem már ez is elég jó.:-)

Ez alapján már tudom hasonlítani a következő tervezett tűrák szint emelkedéséhez!

Előzmény: vjano (378)
vjano Creative Commons License 2019.04.28 0 0 378

Hát nem nagyon részletes, de ha átváltasz gyalogosra, kapsz egy ilyet:

Előzmény: daty55 (377)
daty55 Creative Commons License 2019.04.28 -1 0 377

Nagyon szépen köszönöm, hogy fáradtál ezzel!

Az a baj, hogy amit leírtál, az nekem "Kínaiul" van, nem igazán értem.

 

Olyan egyszerű lehetőség nincs, hogy ugye megszerkesztettem az útvonalat a GoogleMaps-ban, aztán ott valahová kattintok, és megmutatja a tengerszint feletti szinteket is?

 

 

Előzmény: vjano (376)
vjano Creative Commons License 2019.04.28 0 0 376

Kicsit még szórakoztam ezzel is, íme:

Előzmény: daty55 (374)
vjano Creative Commons License 2019.04.28 0 0 375

Feltettem az utadat Mapsource-on az OMP Hiking térképre, ilyen lett a magassági profil:

A Mapsource-ban lehet kérni megtekintést Google Earth-on, ott ezt láthatod:

Lehet a fentiek szerint - a szobában megcsinálni, de úgyis, hogy rögzíted az utat gps-el, feltöltöd a Garmin gps készülékekhez járó Mapsource (vagy BaseCamp) segédprogramra, aztán kérsz egy Google Earth megtekintést. A Google Earth  tartalmat aztán t .kml vagy .kmz fájlban el is mentheted.

Előzmény: daty55 (373)
daty55 Creative Commons License 2019.04.28 -1 0 374
daty55 Creative Commons License 2019.04.28 -1 0 373

Pénteken mentünk egy kisebb kört.

A távolság nem volt sok (28 km oda-vissza) de a szintemelkedés az elég nagy volt:

 

https://www.google.hu/maps/dir/F%C3%B3nagys%C3%A1g,+Varb%C3%B3,+Unnamed+Road,,+3778/Mah%C3%B3ca,+Varb%C3%B3,+3778/Lillaf%C3%BCred,+Miskolc,+3517/@48.1260278,20.5848361,13z/data=!4m20!4m19!1m5!1m1!1s0x473f62aa363d12bb:0x94a18aba4dba8e76!2m2!1d20.5885375!2d48.1494545!1m5!1m1!1s0x47409d570c0cad4b:0x1ecdc8bb1f5e1054!2m2!1d20.5927859!2d48.143764!1m5!1m1!1s0x47409cdb2628f481:0x9a3b7db50986c50c!2m2!1d20.621813!2d48.0985669!3e0

 

(Sajnos nem tudom, hogy a Google térképen hol lehet beállítani, hogy mutasson egy olyan diagramot, ahol látni a szintkülönbségeket is.)

Ha valaki elárulja, megköszönöm.

 

Aki ismeri ezt az utat, az tudja, hogy milyen húzós.

 

Egy kép a már rég megszüntetett mahócai kisvasút megállóról:

 

sefotos Creative Commons License 2019.04.27 0 0 372

Ma beállítottam a Sturmey Archer 5 váltót. Nagyon kifinomult, az új kislánc vezető görgővel és a letöltött Útmutatóval minden működött. De azért érzékenyebb, mint a Nexus-3.

 

Előzmény: sefotos (371)
sefotos Creative Commons License 2019.04.26 0 0 371

A Nexusoknál védem azt a váltórúd mozgatót, hasonlóan, mint a BUBI bringákon.

A Sturmey Archer 5-öt most fogom beüzemelni, ma jött meg hozzá a kislánc kivezető műanyag görgő + védőburkolat. A hülye angol eladó elbarmolta. Nem csak ezt, mást is, de elég felső kategórius a Dahon, amit tőle vettem az eBay.co.uk-n, megérte.

A SA váltó szerinted problémásabb lenne egy Tongsheng motorral? Át akarom rá rakni, vagy venni még egy motort.

Előzmény: MuRagya (367)
sefotos Creative Commons License 2019.04.26 0 0 370

Hátsó agymotoros KTM BionX-em volt.

A Schwalbe Marathon Plus van 16x1.35 méretben, de én inkább a Sch. Marathon Greenguard 16x1.75 -ből vettem 4 db-ot. Jelenleg minden hátsó keréken már ez van. Eredetileg Schwalbe Big Apple 16x2.00 -t nyomják a Dahon és Csepel Mini kisbicajokon, de nekem az vékonyka.

Mi a baj a középmotorral? Van láncmérő és 5000 Ft venni új láncot. Még nem kellett, igaz 3 középmotoros bringám van és keveset járok velük.

Előzmény: MuRagya (366)
MuRagya Creative Commons License 2019.04.26 0 0 369

Segített annak az útnak az is, hogy '68-ban a tankok a Kemence-patak medrében mentek,

bár anyám szerint ekkor cseszték el a patakot, előtte szinte folyó volt, halakat fogtak benne

utána drasztikusan lecsökkent a vízhozama. Gyerekkoromban sokat bringáztam fel a Vilatiig, meg

Királyházáig.

Előzmény: sefotos (351)
Matyi_67 Creative Commons License 2019.04.26 0 0 368

Dobogókőre felérve megtapogattam a motorburkolatot, hideg volt.

Előzmény: sefotos (365)
MuRagya Creative Commons License 2019.04.26 0 0 367

A Nexus3nál az agyváltót egy pálca működteti, amin egy műanyagborításban van a bowden, szemben a Sturmey-Archerrel5nél, ahol egy láncot huzigál és nincsen váltófej, vagy a Sram7 nél ahol szintén pálca, csak ott a váltófej hihetetlen sérülékeny, a Nexus8nál már nem látni bele, csak a külső fejbe beleakasztod a bowden végét és kész. A nexusok bírják, ha terhelés alatt váltasz, de minimális műszaki érzékkel bíró ember nem tesz ilyet.

Még a pedlecet megelőző korszakomból, mikor a Rákóczi híd felhajtóján úgy bele kell állni a pedálba, hogy haladjál, a nexusok simán vették a nagyobb terhelést,

de a SA és a Sram recseg ropog az ilyesmitől, és azzal "jutalmaz", hogy egyes fokozatokból egyszerűen lejjebb köpi magát, ami igen mulatságos érzés.

Előzmény: Friczy (338)
MuRagya Creative Commons License 2019.04.26 0 0 366

Szabin voltam, a kölykökkel törődtem, a témát jegeltem.

Az érdekes érvrendszer, hogy a 20" helyett 16" egy nagyobb motorral kb 1/3 sebességet veszt,

erre azt mondani, hogy a kisebb kerékkel a nagyobb sebesség "nem kényelmes, szerintem veszélyes is"

ez így van, de nem ez volt a szempont. Na mindegy, megértettem, hogy az volt a célod, hogy férjen

el a csomagtartóban, és nem a sebesség.

Jogos, a Marathon GT 20"-tól kezdődik.

 

Ezek szerint a középmotor a te műfajod.

Nem tudom, hogy az én bordásszíjas megoldásomba be lehet-e szerelni..

Van valami tapasztalatod középmotor vs front kerékbe tett motorral?

 

Előzmény: sefotos (322)
sefotos Creative Commons License 2019.04.26 0 0 365

Azt honnan tudod, hogy motor melegedés nem volt? Van beépített szenzor és/vagy védelem erre? Az én Bafang 2-es motorom amikor a vezérlőnél 60 fokos (ezt mérem beépített hőmérőmmel és akkor leállok pihenni) kívül is igen meleg, kézzel tapizva.

Előzmény: Matyi_67 (354)
sefotos Creative Commons License 2019.04.22 0 1 364

BINGO: Bafang!

Én is cimkéztem az én Bafangomat egy fényvisszaverő koronggal, és minden felirat eltűnt róla, elég, ha én tudom. Egy 15 éves Rockmachine gépre szereltem, még moszkvai munkám idején ott vettem, nagyon tartós gép, a teleszkóp most is tartja 10 bar feletti légnyomást.

48V-os akku pakkjaim vannak, minden azzal megy.

Ez a kép tegnap készült, Börzsöny, Pénzásás, Szondi háznál. Az esés ezután fél órával Drégelyvárnál történt, a bringa sértetlen, nem így a bal térdem. Ma nem tekerek.

Előzmény: Matyi_67 (363)
Matyi_67 Creative Commons License 2019.04.22 0 1 363
Előzmény: sefotos (362)
sefotos Creative Commons License 2019.04.22 0 1 362

Mondom hogy Bafang lesz az!

Előzmény: Matyi_67 (360)
sefotos Creative Commons License 2019.04.22 0 1 361

Volt egy köröm az ALDI-val, elcsábultam egy 20" összecsukható bringára 80 ezer Ft-ért, ott a boltban nem nézegettem, otthon igen. Mentem is vele egy kört. Azután átgondoltam, a legalsó kategóriás Shimano láncváltó, és még a kazettán a lánckerékcsoport is imbolyog, ha a felemelt hátsó kereket megperdítem. Visszavittem egy hét múlva, szó nélkül adták a pénzt.

Utána vettem a Csepel Mini 16" összecsukható gépet használtan Nexus-3 agyváltóval, jóval új ára (120 ezer Ft) alatt. Persze ez sem fenékig tejfel, amit fizetsz, azt kapsz.

A cél a villanyosítás volt, megsajnáltam 2 Dahon 16" bicajomat, inkább nem barmolom el őket. Na ők a 200-300 ezer Ft-os kategóriába esnek.

A Csepel a TSDZ2-vel szépen megy már, ha sima aszfalt van a kereke alatt.

Előzmény: Matyi_67 (358)
Matyi_67 Creative Commons License 2019.04.22 0 0 360

Pedálfordulat-érzékelős (PAS).

Előzmény: Törölt nick (357)
sefotos Creative Commons License 2019.04.22 0 1 359

Nem, hanem PAS, pedal assist system. Ekkor kell csak kalimpálni a pedállal és visz a gép. A nyomatékszenzoros TSDZ2-nél tényleges erőkifejtéssel tekerni kell.

Előzmény: Törölt nick (357)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!