Gondolkodtam én is egy 135-ösön, de inkább beruházok egy használt 550-re vagy 346-ra.100 körül, illetve 80 körül már kapható egész megkíméltnek tűnő példány.
A 135 is jó kis masina, kis méregzsák.Árban a többiek már bőven 140 ezer közül mozognak, az 550 meg már 230 körül.
Szinte mindenki dicsér a 135-öst, de csak hobbi gép, hiába bír többet is.Ezt tartsd szem előtt.Mindig éles lánc, csak annyira hajtani, amennyire "kéri" a motor, nem belefullasztani a fába és akkor nem lesz gond.
Mindenképpen új lenne a terv, használtnál ki tudja mibe futnánk bele. Bár nemrég volt egy nagyon jó vételű 135-ös, a kipufogója volt szénné égve, meg a műanyag burkolata is körülötte, így volt 8000 a gép. De épp nem volt lóvé, pedig azt szemrebbenés nélkül megvettem volna. Akkor 135, eldőlt a dolog.
Én is így vagyok a 365-össel. Ágazni, vékonyabb fák esetén ágyúval verébre szindróma, pár óra után jó lenne egy kisebb,könnyebb gép.Nézegettem én is a választékot, természetesen csak Hq vonalon.Két típusra szűkítettem a kört, illetve háromra:346, 550, 545.Mindhárom nagyjából ugyanazt tudja pár tized lóerő eltéréssel, a súlyuk szinte dekára egyforma.
A 346-os még autotune nélküli, megbízható, kiforrott, legendás típus. Youtube-on keress rá csucsuefer videóira, meggyőző felvételek.
Az 545 és az 550 autotune-os, modernebb gépek, hallani róluk pozitív és negatív dolgokat is. Az 550 talán egy kicsit jobban teljesít, hamarabb felpörög, mint a másik két említett gép.
Sokat számít, hogy csak új gép jöhet-e szóba, mert akkor a 346 kiesik a kosárból, mert az már nem kapható, mivel úgy tudom, hogy azt váltotta le az 550xp (persze lehet, hogy hülyeséget mondtam).Nem mellesleg használtan is drágább az 550, mint a 346.
Egy 281XP első talajai vagyunk, most kap új dugattyút meg gyűrűt. Aztán vagy 10 évig menni fog megint. Viszont kellene mellé valami kisebb cucc, mert 1-2 óra után nehézzé tud válni a csöppség. 135-236-os vonalon gondolkozunk, melyik a megbízhatóbb? A135-ös minimálisan talán erősebb az adatai alapján. Vagy inkább 440-435?
Én is szívtam egy 136-ossal , gyári kuplungharangon a meghajtó lánckerék megadta magát ,az még a nem cserélhető betétes volt. Ráraktam egy után gyártott farmertec márkájút, rá is ment szépen csak a harang meg a röpsúly közötti távtartó lemezt ki kellett venni , mert átvitte a hajtást fordulatszámtól függetlenül( szorult). Aztán másnap visszahozták hogy megy folyamatosan újra megszorult a terhelés hatására, az lett a vége hogy kapott egy gyári harangot nem cserélhető betétest ,azóta működik .Gondoltam rá hogy csiszolok kicsit a farmertec-es harang bordázott részéből (keskenyítek) rajta , de inkább a szívások elkerülése érdekében kapott egy gyári harangot .