Keresés

Részletes keresés

manta66 Creative Commons License 2019.06.30 0 0 15191

Akkor nem bántom :-)

 

Azt a képet, amit Róbertke betett, azt én nem vettem alapul semmihez, mert a fotó dátumának 2009 van megadva, így azt gondoltam, hogy valami kiállítási darab lehet.

Azokra meg ugye mindenféle hülyeséget ráfestenek, és a koszolódás sem biztos, hogy a "valódi" állapotot mutatja.

A mérlegdátum alapján ennek a képnek '58 06 hóig el kellett volna készülnie, ha a kocsit forgalomban fényképezték volna.

(vagy évekig állt volna a kocsi valamiért, amit nem hiszek.)

 

De nem is baj, nálam nem a legfontosabb a tökéletes korhűség.

A történet kb '63-'69 ig tart, a festések szintén, de az "operation", és az épületek ill. helyszínek java inkább '50s, a kosz meg a '70-s...

:-)))

Előzmény: RhB (15189)
RhB Creative Commons License 2019.06.30 0 0 15190

A könyvbe is a 2000-es sorozatú hűtőket említi, bár lehet, hogy ez már másik, nem tudom, abból mennyi volt. Viszont van a könyvben a shop-ban frissen festett sárga hűtő még zéró felirattal 1967-ből.

 

Elő kéne túrni a yahoo-s thread-et...

Előzmény: róbertke (15187)
RhB Creative Commons License 2019.06.30 0 0 15189

Hozzá ne nyúlj! :DDD

 

Úgy rémlett a 60-as évektől van, de mint róbertke által betett kép is bizonyítja, hogy tényleg az 50áes évektől van (ott van a New 6-53, tehát még a gyártás utáni első mérés előtti), és már akkor is igen retkes. Szóval simán lehet koszos a 60-as években.! :D

 

Viszont érdekes, hogy ez is a tipikus SOO LINE-os rozsdalefolyásokat produkálja. A könyvben egy ilyen, ennél sokkal retkesebb fotó van egy leállított kocsiról.

 

A könyvben azért nincs olyan sok fotó róluk, akkor is inkább messzebbről vonatban, a 70-es/80-as évekből.

Előzmény: manta66 (15188)
manta66 Creative Commons License 2019.06.30 0 0 15188

Te is jókor szólsz már!

:-)

 

Ez a festés az ötvenes évek elején ('50 vagy '53) jelent meg.

Gondoltam, hogy egy boxcar akár retkes is lehet....

Köszi, majd finomítok rajta.

Előzmény: RhB (15186)
róbertke Creative Commons License 2019.06.30 0 0 15187

Én csak annyit néztem meg a megrendelése előtt,

hogy létezett-e egyáltalán ilyen festésben BAR hűtő. 

Létezett, azt a Mantua minőségét ismerve rendeltem meg. Ennyi. 

BAR 2528 modell eredetijéről nincs fotó, helyette megelégedtem a

BAR 2573 képével.

 

http://www.rrpicturearchives.net/showPicture.aspx?id=1592753 

 

 

 

Előzmény: RhB (15185)
RhB Creative Commons License 2019.06.30 0 0 15186

Ezt a kocsit te koszoltad? A Morning Sun-os BAR könyvet nézve nem voltak ennyire koszosak. :D Pláne a 60-as években, akkor ez még új festés volt. Előfordult enyhén koszos, meg lepattogzott festék, de mér a későbbi időszakban. Ja, és mégis akadt hűtő is ilyen festésben, de nem ez volt a jellemző.

 

Jópofa, hogy a krumplit télen a spéci kocsik aljára szerelt olaj melegítőkkel védték a fagytól.

 

A BAR kocsik közül a másik kedvenc a boxcar-ból átépített woodchips kocsik, tető lekapva, magasítás, új oldalajtó, barna vagy szép zöld festéssel.

Előzmény: manta66 (15179)
RhB Creative Commons License 2019.06.30 0 0 15185

Az egyik kedvenc teherkocsi festésem. Sajnos nekem nincs ilyen normális verzióban, csak a "klasszikus" jugó fa hűtő a "STATE OF MAINE POTATOES" felirattal. Egy-két éve volt szó erről a festésről a yahoo grpup teherkocsis fórumon, ott írták, hogy a fa hűtők mind sárgák voltak (meg a fém oldalúak is), ezzel a festéssel csak fém oldalú kocsik voltak (normál vagy insulated boxcar-ok). És a POTATOES feliratnak sem találtam nyomát, csak PRODUCTS-al láttam, bár a krumpli igen jelentős a BAR teherforgalmában.

Előzmény: róbertke (15178)
Cavill Creative Commons License 2019.06.29 0 0 15184

A State of Maine kocsik sajnos már csak a rövidéletű, de annál szebb Marx 3/16th scale sorozat leegyszerüsített, olcsósított, u.n. 7 inches utódsorozatában kerültek kiadásra. Sok gyűjtő alakította ezeket is rendes forgózsámolyosra, nekem is ott vannak már régóta a zsámolyok a fiókban. Üdv! S.

 

Előzmény: manta66 (15182)
manta66 Creative Commons License 2019.06.29 0 0 15183

A másik meg valami ősi gyártmány.

Lemezből van hajtogatva, ennek ellenére szegecsek vannak rajta, elhúzható az ajtaja.

Igazi rugó van a forgóvázban.

De azt hiszem, réges-régen erről már tettem be képet.

Előzmény: róbertke (15180)
manta66 Creative Commons License 2019.06.29 0 0 15182

A játékvasút bőven belefér a topicba!

Érdekes, hogy kéttengelyesek.

 

Előzmény: Cavill (15181)
Cavill Creative Commons License 2019.06.29 0 0 15181

... bocsássatokmeg, hogy belejátékvonatoztam a modellezésetekbe, de ezt a szép kocsit az öreg Marx se tudta kihagyni.

:)  Üdv! S.

 

Előzmény: róbertke (15180)
róbertke Creative Commons License 2019.06.29 0 0 15180

Az egyik ismerős: 

Bangor and Aroostook #5226 :  Bachmann

 

 

Előzmény: manta66 (15179)
manta66 Creative Commons License 2019.06.29 0 0 15179

Nagyon szép, gratula!

Nekem is van két ilyen kocsim, és pont elő is vannak szedve!

Előzmény: róbertke (15178)
róbertke Creative Commons License 2019.06.29 0 0 15178

Modellezzünk egy kicsit ..... H0

Tegnap személyesen átvehettem Fórumtársunktól az RD-Hobby által forgalmazott Mantua hűtőkocsimat.

Van egy régebbi Mantua Horn Hook kapcsolós Box Car modellem eredeti dobozával, így kíváncsi voltam nagyon, hogy mit rejt a pack.

Gyári csomagolása: -  bombabiztos és szép megjelenésű.

Kocsi súlya:  123 gramm, ami az NMRA szabványnak teljesen megfelelő.

Kapcsolója: - hajaz a Kadee-kuplungra. Tökéletes a magasság beállítása, ezt Multi-Purpose használatával és egy kivénhedt telefonkártyával ellenőríztem.

Kerékpár és futómű: - Fémtengelyen műanyag 33" kerék, szépen, billegés mentesen gurul a 2,1mm Roco sínen.

Szerintem nem érdemes Kadee vagy más kerékkel kicserélni.

Feliratozás: - Lehetne jobban kidolgozott a kocsi oldalán, de így is megfelelő.

Kasztni: - Már a megrendelésekor sejtettem, hogy mit kapok: a hat fellépő, a tetőjárda és a fékkerék külön rögzítve, míg minden más egybeöntve.

Összegezve: az árának (21€) kíválóan megfelelő modellt kaptam. 

Cavill Creative Commons License 2019.06.16 0 0 15177

Ennek a hangulatnak egy ismert és elismert képviselője a kvázi G-scale (1:20,3) SUNDANCE CENTRAL RAILROAD

https://www.finescalemodeling.org/about-the-center

 

amelyet a Yotube-on (meg a website-on) több videon is meg lehet tekinteni:

https://www.youtube.com/watch?v=UPHASpKgRtQ

 

Szép vasárnapot,

üdv! S.

 

 

Előzmény: sonajsz (15175)
Cavill Creative Commons License 2019.06.15 0 0 15176

Szia és köszi az újabb  képeket!  Klassz kis Bachmann 0n30-as világ!

Ha esetleg valmikor kiállításra is mennél a pályával, akkor jelezd majd itt is kérlek!

Üdv! S.

Előzmény: sonajsz (15175)
sonajsz Creative Commons License 2019.06.15 0 0 15175

Szevasz!

 

Van valami báj ezekben a járművekben.

A modulon szolgáló saját-erős járművek.

 

Üdvözlettel: Sz J

Előzmény: Cavill (15167)
Conrail Creative Commons License 2019.06.15 0 0 15174

Szerintem ez volt a valaha épített amcsi mozdonyok közűl a legkülönlegesebb:

- Csuklós kazános gőzmozdony; AT&SF 1157; 

CB&Q kedvelö Creative Commons License 2019.06.12 -1 0 15173

Fotó: Jeff Wecker

1) LSBNSSF; 

2) BNSF-Module; 

3) LEGO - BNSF;

CB&Q kedvelö Creative Commons License 2019.06.12 -1 0 15172

Boothbay Railway

CB&Q kedvelö Creative Commons License 2019.06.12 -1 0 15171

CB&Q kedvelö Creative Commons License 2019.06.12 -1 0 15170

CB&Q kedvelö Creative Commons License 2019.06.12 -1 0 15169

CB&Q kedvelö Creative Commons License 2019.06.12 -1 0 15168

Cavill Creative Commons License 2019.06.07 0 0 15167

Szia Sonajsz,

 

én speciel örülnék további fotoknak, de gondolom nem vagyok egyedül. Meg egy sín- vagy pályatervnek, meg pár képnek a gördölő állományról is, meg egyéb háttérinfóknak is, hogy mi inspirálta, melyik vidék, mely korai vasúttársaságok, stb.

 

Üdv! S.

Előzmény: sonajsz (15166)
sonajsz Creative Commons License 2019.06.06 0 1 15166

Üdv!

 

A témához tartozónak gondolom.

Három részből álló vadnyugati terepasztal-befejezés felé tartva.

Üdv: Sz J

Cavill Creative Commons License 2019.06.04 -1 0 15165

Szia Manta,

 

de igen, jól emlékszel!  :)  Csak szebbnek, meg izgalmasabbnak találtam Fred videóját, mint a szönyegfotóimat, de akkor íme itt vannak azok is. A kör átméröje kb. 2m. Egyébként a zászlós képen is ez az Observation szerepel.

 

Üdv! S.

 

Előzmény: manta66 (15164)
manta66 Creative Commons License 2019.06.04 0 0 15164

Szia!

 

Köszönet a képekért és az olvasmányért is, nagyon jó lehet ezeket élőben is látni!

 

Nekem úgy rémlik, hogy Neked is ott áll valahol egy Crescent szerelvény, jól emlékszem?

Előzmény: Cavill (15163)
Cavill Creative Commons License 2019.06.02 0 1 15163

Sziasztok,

 

a Southern Railway kapcsán szeretnék még egy nagyobb részt releváns, kisebb részben off személyes visszaemlékezést megosztani. Ez egy 2013 szeptemberi kirándulás, amelyet a Southern Railway híres, 1903-as dannville-i katasztrófája inspirált anno:

https://en.wikipedia.org/wiki/Wreck_of_the_Old_97

 

Ennek a történetét azért is ismerik igen sokan a vonatos érdeklődésú embereken kívül is, mert nagyon hamar megszületett a country balladája, amelyet számtalan előadó énekelt meg azóta is. Az alábbi két példa nem csak a jól ismert, híres előadók miatt érdekes, hanem a kisérő videók miatt is.

 

A Seekers feldolgozását korabeli fotók illusztrálják:

https://www.youtube.com/watch?v=4NZFoa4onB4

 

Johnny Cash változatát pedig a történet egy nagyon érdekes régi megfilmesítése kiséri:

https://www.youtube.com/watch?v=BC5mB8v_Brc

 

A történet alapja, hogy 2013 szeptemberében szolgálati úton voltam a virginiai Lynchburgben, amely Danville közelében fekszik. Mivel a balladát már nagyon régóta ismertem, elég természetes volt, hogy az egyik hétvégi kirándulás alkalmával megpróbálom a híres katasztrófa helyét megkeresni. A továbbiakat pedig meséljék el a fotók.

 

Üdv! S.

 

  1. Még 17 mérföld Danville...
  2. A város határában "belefutottam" egy harckocsi múzeumba. Nem vagyok különösebben militarista érdeklődésű, de ha már ott jártam, akkor bementem.
  3. Mit mondjak, leesett az állam a gyűjtemény nagyságától, rendezettségétől. Ha már arra jártam, akkor ezt is látni kellett.
  4. Még egy magyar PSZH-juk is volt egy magyar egyenruhás figurával!
  5. Ez pedig maga a mostani wrecksite az egyik irányba és
  6. a másik irányba nézve. Mint látható azóta országút halad itt a vasút helyett, de az út töltése és a mellette fekvő mélyedés érzékelteti, hogy miért épült itt az áthidalás anno, amelyen kisiklott és kitört az Old'97.
  7. Az emléktábla.
  8. Danville látképe, ez a rész egy korábban virágzó, de azóta inkább leépülő részeket mutat. A képen a távoli víztorony az érdekes, mert az vasútállomás közelében áll, amelynek felkeresése a következő célom volt.
  9. Az állomás "utcai" oldala.
  10. Egy régi N&W caboose kiállítva, amelyet belülről is meg lehetett tekinteni.
  11. Egy klasszikus állomási REA kézikocsi.
  12. Az állomás a caboose-ból nézve, s
  13. egy közelebbi képe. Szép, klasszikus, renbentartott épület.
  14. S igen, szerencsém is volt, mert amikor ott nézelődtem, akkor átviharzott egy gyönyörű hosszú NS tehervonat is!
  15. Az állomásról nézve a közeli hopper <> truck átrakó vágányok is látszottak.
  16. Ime közelebről.
  17. Az egyik raktárépületben pedig aznap éppen egy hely klub moduláris pályája volt kiállítva, de sajnos amikor odaértem, akkor éppen zárták a rendezvényt, s már csak ezt a képet tudtam lőni a bejáratból.

 

 

róbertke Creative Commons License 2019.06.02 0 0 15162

Végigböngésztem a Wiki anyagot.

Vonalhosszban a Budapest - Berlin útvonal duplája.

Eredeti 33 megállóból már csak 27 elérhető. 

Manapság 3 vasút osztozik rajta: Amtrak - NS - CSX

Előzmény: Cavill (15161)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!