Azt a képet, amit Róbertke betett, azt én nem vettem alapul semmihez, mert a fotó dátumának 2009 van megadva, így azt gondoltam, hogy valami kiállítási darab lehet.
Azokra meg ugye mindenféle hülyeséget ráfestenek, és a koszolódás sem biztos, hogy a "valódi" állapotot mutatja.
A mérlegdátum alapján ennek a képnek '58 06 hóig el kellett volna készülnie, ha a kocsit forgalomban fényképezték volna.
(vagy évekig állt volna a kocsi valamiért, amit nem hiszek.)
De nem is baj, nálam nem a legfontosabb a tökéletes korhűség.
A történet kb '63-'69 ig tart, a festések szintén, de az "operation", és az épületek ill. helyszínek java inkább '50s, a kosz meg a '70-s...
A könyvbe is a 2000-es sorozatú hűtőket említi, bár lehet, hogy ez már másik, nem tudom, abból mennyi volt. Viszont van a könyvben a shop-ban frissen festett sárga hűtő még zéró felirattal 1967-ből.
Úgy rémlett a 60-as évektől van, de mint róbertke által betett kép is bizonyítja, hogy tényleg az 50áes évektől van (ott van a New 6-53, tehát még a gyártás utáni első mérés előtti), és már akkor is igen retkes. Szóval simán lehet koszos a 60-as években.! :D
Viszont érdekes, hogy ez is a tipikus SOO LINE-os rozsdalefolyásokat produkálja. A könyvben egy ilyen, ennél sokkal retkesebb fotó van egy leállított kocsiról.
A könyvben azért nincs olyan sok fotó róluk, akkor is inkább messzebbről vonatban, a 70-es/80-as évekből.
Ezt a kocsit te koszoltad? A Morning Sun-os BAR könyvet nézve nem voltak ennyire koszosak. :D Pláne a 60-as években, akkor ez még új festés volt. Előfordult enyhén koszos, meg lepattogzott festék, de mér a későbbi időszakban. Ja, és mégis akadt hűtő is ilyen festésben, de nem ez volt a jellemző.
Jópofa, hogy a krumplit télen a spéci kocsik aljára szerelt olaj melegítőkkel védték a fagytól.
A BAR kocsik közül a másik kedvenc a boxcar-ból átépített woodchips kocsik, tető lekapva, magasítás, új oldalajtó, barna vagy szép zöld festéssel.
Az egyik kedvenc teherkocsi festésem. Sajnos nekem nincs ilyen normális verzióban, csak a "klasszikus" jugó fa hűtő a "STATE OF MAINE POTATOES" felirattal. Egy-két éve volt szó erről a festésről a yahoo grpup teherkocsis fórumon, ott írták, hogy a fa hűtők mind sárgák voltak (meg a fém oldalúak is), ezzel a festéssel csak fém oldalú kocsik voltak (normál vagy insulated boxcar-ok). És a POTATOES feliratnak sem találtam nyomát, csak PRODUCTS-al láttam, bár a krumpli igen jelentős a BAR teherforgalmában.
A State of Maine kocsik sajnos már csak a rövidéletű, de annál szebb Marx 3/16th scale sorozat leegyszerüsített, olcsósított, u.n. 7 inches utódsorozatában kerültek kiadásra. Sok gyűjtő alakította ezeket is rendes forgózsámolyosra, nekem is ott vannak már régóta a zsámolyok a fiókban. Üdv! S.
Tegnap személyesen átvehettem Fórumtársunktól az RD-Hobby által forgalmazott Mantua hűtőkocsimat.
Van egy régebbi Mantua Horn Hook kapcsolós Box Car modellem eredeti dobozával, így kíváncsi voltam nagyon, hogy mit rejt a pack.
Gyári csomagolása: - bombabiztos és szép megjelenésű.
Kocsi súlya: 123 gramm, ami az NMRA szabványnak teljesen megfelelő.
Kapcsolója: - hajaz a Kadee-kuplungra. Tökéletes a magasság beállítása, ezt Multi-Purpose használatával és egy kivénhedt telefonkártyával ellenőríztem.
Kerékpár és futómű: - Fémtengelyen műanyag 33" kerék, szépen, billegés mentesen gurul a 2,1mm Roco sínen.
Szerintem nem érdemes Kadee vagy más kerékkel kicserélni.
Feliratozás: - Lehetne jobban kidolgozott a kocsi oldalán, de így is megfelelő.
Kasztni: - Már a megrendelésekor sejtettem, hogy mit kapok: a hat fellépő, a tetőjárda és a fékkerék külön rögzítve, míg minden más egybeöntve.
Összegezve: az árának (21€) kíválóan megfelelő modellt kaptam.
én speciel örülnék további fotoknak, de gondolom nem vagyok egyedül. Meg egy sín- vagy pályatervnek, meg pár képnek a gördölő állományról is, meg egyéb háttérinfóknak is, hogy mi inspirálta, melyik vidék, mely korai vasúttársaságok, stb.
de igen, jól emlékszel! :) Csak szebbnek, meg izgalmasabbnak találtam Fred videóját, mint a szönyegfotóimat, de akkor íme itt vannak azok is. A kör átméröje kb. 2m. Egyébként a zászlós képen is ez az Observation szerepel.
a Southern Railway kapcsán szeretnék még egy nagyobb részt releváns, kisebb részben off személyes visszaemlékezést megosztani. Ez egy 2013 szeptemberi kirándulás, amelyet a Southern Railway híres, 1903-as dannville-i katasztrófája inspirált anno:
Ennek a történetét azért is ismerik igen sokan a vonatos érdeklődésú embereken kívül is, mert nagyon hamar megszületett a country balladája, amelyet számtalan előadó énekelt meg azóta is. Az alábbi két példa nem csak a jól ismert, híres előadók miatt érdekes, hanem a kisérő videók miatt is.
A Seekers feldolgozását korabeli fotók illusztrálják:
A történet alapja, hogy 2013 szeptemberében szolgálati úton voltam a virginiai Lynchburgben, amely Danville közelében fekszik. Mivel a balladát már nagyon régóta ismertem, elég természetes volt, hogy az egyik hétvégi kirándulás alkalmával megpróbálom a híres katasztrófa helyét megkeresni. A továbbiakat pedig meséljék el a fotók.
Üdv! S.
Még 17 mérföld Danville...
A város határában "belefutottam" egy harckocsi múzeumba. Nem vagyok különösebben militarista érdeklődésű, de ha már ott jártam, akkor bementem.
Mit mondjak, leesett az állam a gyűjtemény nagyságától, rendezettségétől. Ha már arra jártam, akkor ezt is látni kellett.
Még egy magyar PSZH-juk is volt egy magyar egyenruhás figurával!
Ez pedig maga a mostani wrecksite az egyik irányba és
a másik irányba nézve. Mint látható azóta országút halad itt a vasút helyett, de az út töltése és a mellette fekvő mélyedés érzékelteti, hogy miért épült itt az áthidalás anno, amelyen kisiklott és kitört az Old'97.
Az emléktábla.
Danville látképe, ez a rész egy korábban virágzó, de azóta inkább leépülő részeket mutat. A képen a távoli víztorony az érdekes, mert az vasútállomás közelében áll, amelynek felkeresése a következő célom volt.
Az állomás "utcai" oldala.
Egy régi N&W caboose kiállítva, amelyet belülről is meg lehetett tekinteni.
Egy klasszikus állomási REA kézikocsi.
Az állomás a caboose-ból nézve, s
egy közelebbi képe. Szép, klasszikus, renbentartott épület.
S igen, szerencsém is volt, mert amikor ott nézelődtem, akkor átviharzott egy gyönyörű hosszú NS tehervonat is!
Az állomásról nézve a közeli hopper <> truck átrakó vágányok is látszottak.
Ime közelebről.
Az egyik raktárépületben pedig aznap éppen egy hely klub moduláris pályája volt kiállítva, de sajnos amikor odaértem, akkor éppen zárták a rendezvényt, s már csak ezt a képet tudtam lőni a bejáratból.