Keresés

Részletes keresés

PriceJ Creative Commons License 2008.01.06 0 0 443
Kedves Laci,

az ostoba, helyenként tájékozatlan és demagóg szövegeddel sajnos olykor tehetetlen vagyok.

Miért ostoba? Mert te beszélsz a kompromisszumokról, miközben magad nem vagy hajlandó kötni egyet sem. Nem tudom hány helyen jártál Európában, voltaképpen mindegy is, ha bekötött szemmel mentél, de lehet, hogy csak a googlemap-ból ismered az országokat (teszem hozzá gyorsan, a googlemap távolról sem friss, nálunk legalább 5 éve van egy körforgalom, amit ő nem lát...), mindenesetre magam csaknem mindegyik európai fővárosban megfordultam már, és ha csak feleannyira lenne fejlett a tömegközlekedésünk, akkor senkinek sem fordulna meg a fejében a KKK ötlete.

Miért vagy tájékozatlan? Lehet, neked nem szóltak, de az M0-n a megengedett legnagyobb sebesség 80 km/h, s a KKK-t - a tájékoztatón elhangzottak szerint gyorsforgalmi útnak építik, itt szintén 80 km/h lesz a megengedett legnagyobb sebesség. Ugyanakkor sehol sem említették, hogy csak a célforgalmat engedik be, no és ha mégis, vajon azt milyen eszközökkel is ellenőrzik? Sajnos tény, a KKK igencsak alkalmas lesz az M0-s lerövidítésére..

És miért vagy demagóg? Mert nincsenek érveid - már régebben is írtam - csak hadakozol zsigerből elutasítva itt minden ellenkező véleményt. Demegóg dolog például az utak felsőbbrendűségét hirdetni egy olyan helyen, ahol arra nincs szükség, ám a kicsiny zöldterületet kettévágja az ott élő állatok életterét csökkentve. A demagógia nem abban nyilvánul meg, hogy védjük az értékeinket, hanem abban, hogy olyan koncepciókat próbálunk jónak feltüntetni érvek helyett üres, de néhol jól hangzó frázisokkal, amelyekkel hosszú távon a saját életkörülményeinket tesszük elviselhetetlenebbé.

Mindenkinek igaza van, aki azt mondja, és ezt támogatom magam is, hogy épüljön meg az M0-s körbe teljesen, és aztán végezzünk pontos számításokat arra vonatkozóan, hogy ténylegesen szükség van-e a KKK-ra, de addig egy kapavágás se történjen, mert az a terület, amelyen áthalad mindannyiunk számára értékes.


Előzmény: Törölt nick (441)
fater69 Creative Commons License 2008.01.04 0 0 442

Igen, jól látod, ez a fö problema. Elöbb számolni kell, aztán épiteni. Mond már meg végre, hogy mért nem számoltatják meg végrevalahára a jelenlegi forgalmat? Mert még a végén kiderülne, hogy pár keresztezödés átalakitásával megoldható lenne a kerületek közti átjárhatóság gondja? Mer ugye most erröl beszélünk?

Nagyon pepec a köralaku gokart pálya hasonlatod. Pechedre többnyire ilyenek a körutak. Köralakuak. A kkk viszont nem az. Ez igy nem lesz más, mint egy nullást leröviditö és tehermentesitö ut. Jó nagy forgalommal. Nagyságrendekkel nagyobbal, mint ami most van.

Előzmény: Törölt nick (441)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.04 0 0 441

igen, lehetne csinálni a meglévő lakotterületi utakra is felüljárókat azánt 1 év alatt rájönni, hogy szart se csináltunk, csak elqrtunk egy csomó pénzt...

 

(nem tudom te milyen területen ténykedsz, de a műszakiaknál azért az esetek többségében úgy műxik, hogy előbb számolunk, aztán építünk, és nem olyan kisérletezgetős alapon, hogy "hátha elég lesz ez is, de ha nem akkor majd lebontjuk, oszt építünk nagyobbat...")

 

 

de, figyeltem erre az ellenérvre is.

 

az, hogy M0-tól M0-ig megy az kézenfekvő, hisz SZART SEM ÉR egy olyan út, ami nem kapcsolódik más, legalább hasonló rangú úthálózati elemhez, csak lóg a levegőben

(lásd: M8 és dunahídja...)

 

(gyk: a KKK-t nem gokartpályának tervezik, aminek az a célja, hogy menjünk rajta körbekörbe...)

 

a kamiononk biztos, hogy nem rövidíthetnek rajta, hisz csak a célforgalom lesz beengedve...

 

a személyautók valóban rövidíthetnek, de csak kmben, időben nem, mivel az M0 csak 10km-rel több, viszont 2x olyan gyorsan lehet rajta haladni (60 helyett 120-al)

Előzmény: fater69 (439)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.04 0 0 440

aha.

 

akkó mé van az, hogy Bp-en kifejezetten magas a tömközl modal splitje

(aránya a teljes közlekedésen belül) európai összehasonlításban?

 

és debizony: 

az utak száma több, szélességük nagyobb, és zöldövezeteken mennek keresztül a 2x2 sávos utak.

 

javaslom a maps.google.com-ot (az egész világot lehet benne nézegetni nagyfelbontású légi és űrfotókon)

 

valamint a világjárást: menj ki ausztriába, svájcba, németországba

 

(de előbb kösd fel az állad,mert le fog esni...)

 

Előzmény: PriceJ (438)
fater69 Creative Commons License 2008.01.04 0 0 439

Ha TUDOD, akkor végre valami, amit rosszul tudsz. Nincs akkora forgalom, mint amiröl te beszélsz. De hogy valakinek igaza lehessen, ahhoz már tényleg meg kéne számolni egyszer hány auto is cirimpol arra felé. De ezt valamiért megint nem akarják az okosok. Sumák, sumák, sumák. Mellesleg fel lett dobva az is hogy lehetne csinálni nem egyszintü keresztezödéseket pl. a köhidnál, meg még a Gyömröi mellet futó vasut átjároinál, ami sokat segitene. Igaz ez megint a régi gondot veti fel, hogy egy ilyen buliban nincs akkora zsé, ugyhogy a logikát megint legyözi a sumákság.

 

Azok érvelése, akik a kkk ellen szolnak nagyon is jó, csak akkor nem jól figyeltél, amikor erröl irtak a többiek. Nem, nem attól lesz zaj, por, büdös füst, meg rohadt nagy rezgés a házakban, amit a mostani autok csinálnak. Csak hogy tudd, a kkk nagyon okosan ugy lett tervezve, hogy a nullástol indul, és valahol megint a nullásba megy vissza. Ugyhogy akik nem akarnak a nulláson egy baromi nagyot kerülni, azok mind befognak jönni a kkkra. Na aaaaz nem lesz kevés forgalom, amit ezzel rázuditanak a kerületekre. És nagyon valoszinü, hogy többek közt ezt nem akarják azok a mocsok akadékoskodók.

Előzmény: Törölt nick (437)
PriceJ Creative Commons License 2008.01.03 0 0 438
"az olyan nagyranőtt falvakban, mint budapest SEHOL SINCS közlekedési probléma, ahol normális úthálózat van..."

És miért nincs? Na miért? Hm? Mert meg van oldva a tömegközlekedés!! Nem az uatk száma több, vagy szélességük nagyobb, nem a zöldövezeteken mennek keresztül a 2x2 sávos utak, hanem van tisztességes, normális tömeközlekedés!
És ezen nem esztelen útépítéssel lehet javítani!
Előzmény: Törölt nick (435)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.03 0 0 437

Ha nem hiszed, gyere nézd meg te is.

 

nem hiszem, mivel TUDOM, hogy igen jelentős forgalom van.

(legalábbis azokon a 2x1 sávos helyi utakon sok...)

 

persze ha ez átterelődik egy 2x2 sávos szeparált (alagút, zajvédőfal) városi főútra, akkor ott már nem lesz sok...

 

viszont itt nagyon hibáddzik az érvelésetek:

 

ha szerintetek nincs olyan nagy forgalom, ami a KKK-t indokolná, akkor miért dramatizáljátok a helyzetet azzal, hogy "elviselhetetlen lesz a zaj, a por, és a levegőszennyezés"?

 

mitől?

attól a néhány autótól?   ;-)

Előzmény: fater69 (436)
fater69 Creative Commons License 2008.01.03 0 0 436

A cáfolat nagyon jó, de még mindig teszek rá, hova és mit akarnak épiteni. No persze ha egy kis üzleti elöny reményében beleugatnak az áruházasok, hogy mégse erre hanem arra, leszarva hogy ettöl hány ottlakonak lesz rosszab, az már elég gáz. Persze erre te meg mondod hogy ilyen nincs, ez csak egy csunya összeesküvés elmélet. Szerintem meg van. Akkor ez most döntetlen.

 

Sok az akadékoskodó? Ha a politikius bagázs elveszti a bizalmat, az ezzel jár. Csak maguknak köszönhetik. Ide vezet a buta nép szarba se vevése.

 

a forgalomátrendeződés meg elég jól számolható

 

Jól bizony, csak valakinek tényleg meg kéne már számolni, hogy szegény mérnökuraknak tényleg ne a hasukat kelljen csapkodi :-). Tul van lihegve ez az egész kkk, nincs akkora keresztforgalom, mint amivel hasbaakasztják a népet. Mindennap kolbászolok a XVII-XVIII között meg vissza, de nem olyan dráma a helyzet. Ha nem hiszed, gyere nézd meg te is.

Előzmény: Törölt nick (433)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.02 0 0 435

Ezzel már sokadszor zársz le egy-egy szálat

 

miért, mégis mit kellene mondanom arra, hogy "nem bízok a helyi képviselőkben"?

 

Főpolgármester:

"nos emberek, az a helyzet, hogy Pepin nem bízik az önkormányzati képviselőiben, ezért átmenetileg el kell halasztanunk a KKK építést, pedig nagy szükség lenne rá."

 

 

de ugye tudod, hogy ahol meg építettek utat, ott azzal okoztak jóval nagyobb dugókat, mint amilyeneket mi látunk ebben a városban?

 

hol van az az ahol?

 

véletlenül nem az 5x-10x nagyobb népsűrűségű metropoliszokban?

 

az olyan nagyranőtt falvakban, mint budapest SEHOL SINCS közlekedési probléma, ahol normális úthálózat van...

Előzmény: Pepin (434)
Pepin Creative Commons License 2008.01.02 0 0 434
ez megint helyi ügy

Ezzel már sokadszor zársz le egy-egy szálat. Lehet, hogy ez neked már kívül esik a gondolatvilágodon, nekem viszont itt kezdődik. Én ugyanis 'helyileg' lakom itt, az út 'helyileg' fog beleszólni az életembe - és engem meg az érdekel legkevésbé, hogy ki a fő felelőse annak, hogy _ezt_ és _így_ akarják idetenni. Én a helyi/nem helyi boncolgatással nem foglalkozva azt fogom mondani, hogy amíg nem kapok igéretet arra, hogy úgy építik meg az utat, hogy az számomra is elfogadható legyen, és nem kapok erre kellően erős garanciát - önkormányzati igéret nem játszik - addig mereven tiltakozni fogok az egész ellen.

<off>

dugó nem attól van mert sok az autó - európai viszonylatban kifejezetten kevés - hanem azért mert az utóbbi 40-50 évben elfelejtettek városi utakat építeni...

Ez annyira már nem KKK téma, igazából nem is akarok belemélyedni, mert ez a téma egyike a lezárhatatlan flame témáknak, de ugye tudod, hogy ahol meg építettek utat, ott azzal okoztak jóval nagyobb dugókat, mint amilyeneket mi látunk ebben a városban? Ha itt épülnek ki nagy sávszélességű utak, akkor az autók száma is növekszik és megkapjuk ugyanazokat a dugókat, csak most már több autóval, rondább lakókörnyezetben. (Szvsz ettől még kellenek új utak, csak túlzásba sem szabad vinni. Ha egyáltalán létezik ilyen.)

</off>
Előzmény: Törölt nick (424)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.01 0 0 433

Na és ha az elmélet mégse elmélet, hanem valóság show, akkor mi van?

 

ezt 1xű cáfolni:

 

az M0 keleti szektorát a 80as években kb. a KKK nyomvonalán tervezték.

aztán a kilencvenes évek elején ezt elvetették és kintebbi nyomvonal mellett döntöttek, továbbra is szükségesnek tartva a KKK nyomvonalat, immáron városi főút besorolással.

 

és ekkor az osan még sehol sem volt.

szóval erről ennyit.

 

de a lényegen nem változtat: nem mennek frankón a dolgok.

 

hát nem: túl sok az akadékoskodó... :-))

 

amúgy télleg vannak problémák a lakossági tájékoztatással, bizonyos szakaszok (17ker) nyomvonalával, egyes műszaki megoldásokkal.

 

viszont ezt zsigeri elutasítással lereagálni nem túl produktív dolog, a kompromisszum lehetőségét eleve kizárja.

 

kkk: most még gond nélkül lelehetne állni a nullás hármasig valo átadásáig, egy kicsit mindenki lenyugodhatna, aztán majd meglássuk, mi kell, és mi nem, meg hova. 

 

nagyon leállni nem kell, mert az engedélyezési eljárás biztos hogy nem lesz meg az M0K átadásáig (kb. 2008.ősz)

 

a forgalomátrendeződés meg elég jól számolható, erre a közlekedésmérnököknek megvannak a kidolgozott módszereik, nem hasraütésre működik, mint ahogy azt te gondolod...

 

(a sumákolás/korrupció meg olyan mint lenin: volt van és lesz.

ez nem KKK specifikus, ez mindenütt jelen van, ahol állami/önkormányzati beruházásról van szó.)

Előzmény: fater69 (432)
fater69 Creative Commons License 2008.01.01 0 0 432

Teszek rá, hogy hova és hány áruházat építenek, kit érdekel? Csak nem tetszik, hogy nálad a gyanus ügy = összeesküvés elmélet, és erre beregeltem, hogy  irhassak. Te is igy kezdted valamikor, nem :-)? Na és ha az elmélet mégse elmélet, hanem valóság show, akkor mi van? Te ezt mondod, más meg azt. Téged ez idegesit, mást meg, pl. engem is a sok gyík, aki elrakja a csúszosuskát, meg sumákol a háttérben. Mert abba gondolom nincs vita, hogy pár sumák ügy azért már kiboritotta a bilit. Egy bizti, baromi nehéz elgáncsolni a sumákokat, és ettől egy páran bevannak rágva. Persze ettől te még odáig lehetsz az utépitésekért, de a lényegen nem változtat: nem mennek frankón a dolgok.

kkk: most még gond nélkül lelehetne állni a nullás hármasig valo átadásáig, egy kicsit mindenki lenyugodhatna, aztán majd meglássuk, mi kell, és mi nem, meg hova. És HA mégis vannak a kkk mellé tervezve áruházak, legfeljebb azok is várnak egykét évet.

Előzmény: Törölt nick (431)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.01 0 0 431

(igazán megtisztelő, hogy csak szerény hszm-re reagálás végett beregisztráltál... :-)

 

már párszor leírtam, hogy az összefüggés fordított:

 

nem azért tervezik a KKK-t arra amerre, hogy a zosanokat összekösse, hanem azért építi az áruházait a zosan oda, ahova, mert arra tervezik építeni a KKK-t.

 

de mivel ezt nyilvánvalóan nem hiszed, hagy kérdezzek egggyet:

 

az osan épített egy áruházat a (tervezett) M0 mellé solymáron, az M0 mellé káposztásmegyeren, a (tervezett) M0 mellé csömörön, az M0 mellé szigetszentmiklós-lakihegyen, és most épít egy újabbat a (tervezett) M0 mellé maglódon (amire úgy kapott építési engedélyt, hogy csak akkor nyithat meg, ha az M0 keleti szektora elkészül)

 

ez 5 osan áruház az M0 mellett.

 

NAMOST: a fentiek alapján ezer szupernova fényénél is világosabban nyilvánvaló, hogy az egész M0 a szemét osan miatt épül.

 

vagy esetleg mégse?

 

 

Mi a gyíknak kell egy út a nullással párhuzamosan? Fejeznék végre be a körgyürüt legalább a hármasig, azt mindjárt jobb lenne a helyzet a városban.

 

igen, valóban sokat fog javulni a helyzet a városban.

sokat fog javulni a helyzet a hungárián és a hungáriára bevezető utakon, valamint a város határában lévő utakon.

 

de a kettő között (a KKK nyomvonalának közelében lévő harántirányú utakon) egy szemernyit nem fog javulni, mert ezeknek sem a hungária, sem az M0 nem alternatívája.

itt a helyi és célforgalom kolbászol.

Előzmény: fater69 (430)
fater69 Creative Commons License 2008.01.01 0 0 430

Jaj, hagyd már ezt az elmélet dolgot, ember! Ez már rég nem elmélet, ez a való világ. Hol élsz te, hogy még hiszel a mesékben? És ha nem hiszel, akkor meg mért mosod az agyakat? Erősen szagos ez a KKK dolog. Mi a gyíknak kell egy út a nullással párhuzamosan? Fejeznék végre be a körgyürüt legalább a hármasig, azt mindjárt jobb lenne a helyzet a városban. Persze igy kevesebb zsé jutna a zsebekbe. Basszus, már én is elméleteket faragok?!

Előzmény: Törölt nick (429)
Törölt nick Creative Commons License 2007.12.31 0 0 429

jaj ne! megint az összeesküvő elmélet.

 

a múltkor egy ilyen mellett mentem el... hát, épp hogy megúsztam.

lasszóval fogdosták a zembereket és fegyveres biztonsági őrök kényszerítették őket vásárlásra.

 

legközelebb óvatosabb leszek és jónagy ívben elkerülöm őket.

és csakazértis a sarkibótban vásárolok, ahol igaz ugyan, hogy 1,5x annyiba kerülnek a dógok, de legalább jól kibaszarintok ezekkel a madarasokkal.

keletikorut Creative Commons License 2007.12.31 0 0 428

Miért a Pilisi Parkerdő Gazdasággal hadakoztok? Mint erdőgazdálkodó, esetleg véleményezhet (ha megkérdezik öket...), de egy erdőt érintő útépítés esetében a szakhatósági engedélyt az Állami Erdészeti Szolgálat adja ki, velük érdemesebb lenne egyezkedni.

 

Egyébként a Halmi erdő, mint a pesti oldal legnagyobb erdeje esetében fel sem merült, hogy bárki is kikérje a PPG véleményét, pedig az is hozzájuk tartozik. Az elfogadott nyomvonal alapján szó szerint ketté lesz vágva az erdő. A KKK-nak köszönhetően elég súlyos környezeti károk fognak itt bekövetkezni (ezt sem az erdőgazdálkodó, sem a szakhatóság nem is vitatja), mégsem jelentett gondot az engedély kiadása. Az esetetekben tehát környezetvédelmi okokra hivatkozni egy emberbarátibb nyomvonallal szemben ezek után elég abszurd...

 

Csak úgy mellesleg érdeklődöm, véletlenül ott nálatok a lakópark mellett nem tervezik egy franciás hangzású áruház építését? Ez elég sok mindent megmagyarázna...

Előzmény: cssz74 (425)
cssz74 Creative Commons License 2007.12.31 0 0 427

Igen, elválasztaná azt a sok szemétkupacot egymástól...

Az erdőt egyébként minden módozatban kettévágja, csak máshol...

Rókáink vannak, már láttam 2x a házunk sarkán, nem zavar, mert csalival oltják őket, erdőbe meg "rókavadász" Westikkel járok... :)

Kapnak elcseszett szilveszteri pecsenyét vacsira.

Előzmény: Törölt nick (426)
Törölt nick Creative Commons License 2007.12.31 0 0 426

jó lenne elolvasni az erdőgazdaság erdőt keresztező nyomvonalváltozatot elutasító határozatának indoklását...

legalábbis feltételezem, hogy nem csak az áll a határozatban, hogy NEM! :-)

 

persze biztos valami alibisubiduma, pl. "rendkívül értékes erdei ökoszisztémát vágna 2é az út, ami ezen életközösségek drasztikus retardálódását, majd szublimálódását okozná", vagy valami hasonló...

Előzmény: cssz74 (425)
cssz74 Creative Commons License 2007.12.31 0 0 425

Az azért nemkérdés szerintem, hogy kell fejleszteni az úthálózatot...

Az viszont igen, hogy azt az ott lakóknak a lehető legkissebb kárt okozzon, sőt inkább szép környzet kialakítása mellett javítva az infrastruktúrát, emelje az ingatlan értékét.

Ehhez normális párbeszéd kellene a lakók és az építészek közt, "*" politikusok nélkül...

a * egy jelző, pártállástól függetlenül, mert 17 év alatt ment a vetésforgó, mégsem lett soha jobb a népnek.

Én itt a 17.-ben arra leszek kíváncsi, hogy meddig kell egy szaros erdőgazdasággal szemben elmenni, hogy ne sérüljön 5-6000 ember érdeke. Azt képzelhetik, elég messzire hajlandók vagyunk. Nekünk jó lenne az út, a 2000-es nyomvonalon. 

Miért nem mindegy, hogy az erdő melyik felén veszik el a 40m széles erdősávot, a gyárak és temető mellett, vagy a lakóparknál...

Nekünk talán annyi szerencsénk van, hogy az önkormányzat itt mellettünk áll.

Törölt nick Creative Commons License 2007.12.29 0 0 424

De ezekben szemernyit sem bízok.

 

ez megint helyi ügy. kezdeményezz előrehozzott választást... ;-)

 

Valamikor elég sokat csavarogtam Bécsben és hidd el, ott is van a külvárosokban rendesen erdő és erdőszéli ház. Lehet, hogy ők nem tudják, az irrealitásban élnek?

 

az irreális elvárás nem az, hogy legyen egyáltalán ilyen környezet a városon belül, hanem az, hogy minden ilyen környezet az idők végezetéig így is marad.

 

most szerinted tényleg így kellene maradni mindennek, ahogy van, és fulladjon bele a város a dugóba?

 

(megj: dugó nem attól van mert sok az autó - európai viszonylatban kifejezetten kevés - hanem azért mert az utóbbi 40-50 évben elfelejtettek városi utakat építeni...)

Előzmény: Pepin (423)
Pepin Creative Commons License 2007.12.29 0 0 423
A kéregalagutas változatot kellene követelnetek.
többet érnétek el vele, mint a konok elutasítással.


Egy korrekt önkormányzattal egyezkedve engem már nem zavarna. Feltéve, hogy:
- A bemeneti nyílást elviszik az erdősáv mögé, mondjuk a Péterhalmi utcáig.
- Az építést igyekeznek úgy végezni, hogy minél kevesebb kényelmetlenséget okozzanak (alacsony porolással járó technikák, teherautóforgalom értelmes szervezése).
- A végén tényleg visszaparkosítanak.
- A Flór utcát békén hagyják.
Hangsúlyozom, korrekt önkormányzat esetén. De ezekben szemernyit sem bízok. Ami információvisszatartás, dezinformálás, egymásnak ugratás, olcsójánoskodás, hazudozás eddig volt ezen a téren, az pont elég ahhoz, hogy még abban se bízzak, ha a fenti feltételeket írásban vállalnák.

persze hogy nem lesz az az idilli erdőszéli környezet ami most van, de erre egy nagyvárosban igényt tartani elég túlzás.

Ez azért durva. Figyelj, most is kint lakok a francban, jó 15 kilométerre a belvárostól. Csak ahhoz félórát kell buszoznom _befelé_, hogy a mások számára külvárosinak számító KöKi metróállomást elérjem. Itt már egyáltalán nem irreális elvárás az erdőszéli környezet, különösen, hogy tényleg itt van az erdő.
Valamikor elég sokat csavarogtam Bécsben és hidd el, ott is van a külvárosokban rendesen erdő és erdőszéli ház. Lehet, hogy ők nem tudják, az irrealitásban élnek?
Előzmény: Törölt nick (422)
Törölt nick Creative Commons License 2007.12.29 0 0 422

a demokrácia a többség diktatúrája... :-)

 

értem én a problémádat.

nyilvánvalóan rendkívül inkorrekt az, hogy HAZUDTAK, amikor rákérdeztél a házvétel előtt, hogy lesz-e a környéken jelentős útépítés.

 

de ez a kettőtök ügye (az tiéd meg az önkormányzaté)

 

ezt velük kellene rendezni és kártérítést kérni/követelni. (ami az említett hazugság írásos bizonyítéka nélkül kissé macerás)

 

 

de emiatt városi szintű fejlesztésnek keresztbetenni szintén nem korrekt dolog.

 

 

a hátrányokat meg igencsak eltúlzod:

persze hogy nem lesz az az idilli erdőszéli környezet ami most van, de erre egy nagyvárosban igényt tartani elég túlzás.

(akkor költözz 10-20km-rel kijjebb (persze ne a tervezett M0 nyugati szektor nyomvonalába... :-)

 

A kéregalagutas változatot kellene követelnetek.

többet érnétek el vele, mint a konok elutasítással.

 

 

Kicsit olyan ez, mintha megszavaztatnák az embereket, hogy 'Emberek, egyetértenek-e azzal, hogy vegyük el a gazdagoktól a jó életet és adjuk oda a szegényeknek?" Persze, hogy a többség igennel szavazna, gondolkodás nélkül...

 

szavazna?

nemcsak szavazna, hanem szavaz is.

ha nem vetted volna észre 4 évente erről szavazunk.

 

(szerinted lenne esélye egy olyan pártnak - nem a győzelemre, egyáltalán: a parlamentbe jutásra - amelyik azzal kampányol, hogy:

"Emberek! az adókat levesszük a felére, nincs többé ingyenebéd, mindenki kaparja ki a saját gesztenyéjét. aki nem tud kaparni, az pusztuljon meg!" ???

 

 

Előzmény: Pepin (419)
keletikorut Creative Commons License 2007.12.29 0 0 421

Sajnos jól látod a dolgokat. Nekem az általad leírtakon túl már csak azzal van még jobban tele a tököm, hogy a jó ég tudja, hanyadik helyi képviselőtől kapok szórólapot a postaládába (remélem jó drágán, közpénzen készültek...), melyben arról biztosítanak, hogy mennyire nem értenek egyet a KKK-val, sőt, mindig is ellenezték, és közlik, hogy a továbbiakban is a mi, azaz a KKK érintettek érdekeit fogják képviselni. Aztán a "mi érdekünkben" a testület egyhangúlag jóváhagyja ezt az igencsak "demokratikus" népszavazást, aminek a végeredményét mindannyian előre tudjuk... Sebaj, a szavazást követően a "képviselőink" sajnálkozva moshatják majd kezeiket, hogy lám-lám, az istenadta nép már megint milyen érdektelen volt egy ilyen fontos kérdésben. Még szerencse, hogy nem vagyunk manipulálva...

Előzmény: Pepin (419)
Törölt nick Creative Commons License 2007.12.29 0 0 420

1. szerintem te nem érted.

 

itt nem esélyjavításról van szó:

népszavazni csak települési/kerületi szinten lehet. olyan nincs, hogy a kukutyin u. lakói szavaznak csak.

 

(ill. településrész függetlenedés kérdésében asszem lehet települési szint alatt is, de ez most nem az a helyzet)

 

ráadásul ez fővárosi szintű érdek/fejlesztés, így nem csak a kerület érdekei számítanak.

(nem arról van szó, hogy akartok-e akkumulátor feldolgozót, vagy sem.)

 

nem a demszkáj miatt nem fejlődik ez a nyomorult város, hanem az önző lakói, meg a 23 kiskirályság miatt.

 

 

2. az említett utcákban éppenhogy jelentősen csökkene az átmenő forgalom.

ugyan miből gondolod, hogy ők a saját érdekük ellen szavaznak?

(vagy arrafelé debilek laknak? :-)

Előzmény: Kazi2 (418)
Pepin Creative Commons License 2007.12.29 0 0 419
Nekem meg a népszavazások lesznek egyre gyanúsabbak.

Most gondold végig.
- A messze lakók nem foglalkoznak vele, maximum hallanak itt-ott valamit. Micsoda? Új út? A hátrányait nem fogják érezni, igaz, egyelőre az előnyeit sem látják, de miért ne? Hátha jó lesz valamire.
- A jelenleg érintett utcákban lakók gondolkodás nélkül igennel fognak szavazni. Őket nem fogja érdekelni az se, ha másnak a nappaliján viszik keresztül az utat, csak onnan vigyék el, ahol most van. Nem fog érdekelni senkit az a tény, hogy én bár vehettem volna forgalmas utcában is lakást, durván feleannyiért, mint itt, mégis inkább azt választottam, hogy 10 évre maximálisan leterheljük a családi költségvetést, lemondva egy csomó mindenről - tudva, hogy a csendért, a jó levegőért így is meg fogja érni. Azzal is hiába mennék kampányolni, hogy 'Uraim, ha meglesz az M0, akkor jelentősen csökkenni fog az Önök utcájában is a forgalom!' Miért foglalkoznának egy ilyen bizonytalan jóslattal, amikor most csak egy X-et kell betenniük és eltűnik az egész. Igaz, másoknak sokkal szarabb lesz, de azok mások.
- Ha itt mindenkit sikerül is mozgósítani, nyilván többséget nem fogunk tudni elérni. Az, hogy ez az út durván 1000-1500 embert mennyire tragikusan érint, az rajtunk kívül senkit nem érdekel.

Kicsit olyan ez, mintha megszavaztatnák az embereket, hogy 'Emberek, egyetértenek-e azzal, hogy vegyük el a gazdagoktól a jó életet és adjuk oda a szegényeknek?" Persze, hogy a többség igennel szavazna, gondolkodás nélkül. A kisebbség meg hiába szavaz ellene, csak kisebbség marad.

Kicsit kezd tele lenni a tököm a demokrácia nevével való visszaélésekkel. Márpedig a rossz kérdéseket feltevő népszavazás pont a demokráciát hitelteleníti. Különösen akkor, ha az eredményt mindent elsöprő adu ásznak akarják használni.
Előzmény: Törölt nick (417)
Kazi2 Creative Commons License 2007.12.29 0 0 418

1, Érthetőbben fogalmazz..., már megint mit nem értesz: hülye lesz az önkorm. a saját esélyeit rontani! Ők majd a ~20-30%-os részvételi arányban reménykednek.

2, Szavazzanak csak ők (és így akkor én is!) - már meg is lenne a ~90%-os elutasítottság...

 

Előzmény: Törölt nick (417)
Törölt nick Creative Commons License 2007.12.29 0 0 417

node ezt a ziccert azért nem engedné ki az önkorm. a kezéből...

 

neked elég furcsa fogalmaid vannak a demokráciáról...

 

dehamán így felvetetted: miért nem csak a méta-sallai-petőfi-haladás utcában lakók szavaznak?

 

szerintem ők kompetensebbek a kérdésben, rájuk kéne bízni a dolgot... :-)

Előzmény: Kazi2 (415)
keletikorut Creative Commons License 2007.12.29 0 0 416
Igen, sajnos ez várható, jól ki van találva ez a fajta "demokrácia". Miért is menne el bárki szavazni mondjuk a Havannáról, a Lakatosról vagy a KISz lakóról KKK ügyben, hiszen abszolút nem érintettek. És ezzel a kerületi szavazók kb. fele, (ha nem több) ki is esett...
Előzmény: Kazi2 (415)
Kazi2 Creative Commons License 2007.12.28 0 0 415

Olvastam én is..., kezdődhet a kampány...

Én attól félek, hogy ugyanaz lesz a helyzet, mint a Tubes esetében: azaz főleg "nemek", de kaki részvételi arány...

Hacsak nem csak az érintett kerület-részek lakói szavazhatnak, node ezt a ziccert azért nem engedné ki az önkorm. a kezéből...

 

keletikorut Creative Commons License 2007.12.27 0 0 414

Az alább megadott linken egy ideje sajnos nem olvasható az Alkotmánybíróság döntésével kapcsolatos cikk, így hát egy másik link az érdeklődőknek: http://www.freeweb.hu/keletikorut/alkotmany.htm

A KKK-val kapcsolatos legfrissebb hír, hogy  a XVIII. kerület képviselő testülete a 2007. december 20-i ülésen döntött a KKK népszavazási kérdésében. A testület egyhangúlag elfogadta a javaslatot, így tehát lesz a kerületben népszavazás ebben az ügyben. Időpontja: 2008. március 30. (Forrás: TV18 2007. 51. heti híradó).

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!