Az Ön által felkeresett topic fegyverek, ill. annak látszó eszközök
forgalmazásával kapcsolatos adatokat is tartalmazhat.
Felhívjuk figyelmét, hogy csak akkor lépjen be, ha Ön fegyverek forgalmazásával
vagy felhasználásával hivatásszerűen foglalkozik, és a honlap látogatása nem
eredményezi valamely Önre vonatkozó jogszabály vagy egyéb szabályozás
rendelkezéseinek megsértését.
Az Port.hu Kft. a fórum számára kizárólag tárhelyet szolgáltat, a honlapon
megjelenő információk vonatkozásában szerkesztői felelősséget nem vállal.
Amennyiben megítélése szerint a honlapon jogellenes tartalom jelenik meg, úgy
azt kérjük, jelezze az Port.hu Kft. mint tárhelyszolgáltató felé.
Nyitotta:Howard, de nem a kacsa, 2005.05.27 17:28 |
Hozzászólások: 45781 | Hozzászólók: 2063
Különféle légfegyverek javításáról, tunningolásáról, kipróbálásáról, ötletekről szóló topik. (Itt az erős puskákat, avagy a duplarugós stb. törvényellenes fegyvereket nem kedvelik !!)
Nekem ez úgy tűnik, hogy az elsütő szerkezet méretével megegyező acél stift van benne, de az ütögetést nem teljesen értem, hogy melyik irányból, bár jó eséllyel a túloldalról ha jól sejtem. Az elsütő szerkezet közben sikeresen szétjött, de sajnos nemigen találok 427-eshez robbantott ábrát a neten :(
A 631-esnek azért van külön ékzárolása, hogy mindig pontosan ugyanott záródjon a cső. Ha a megfelelő tömítés ellenére kifúj akkor nem ártana megnézetni fegyvermesterrel. Ne hallgasson más dumára mert elég sok az önjelölt fegyvermester papír nélkül. Jobb ha van papírja és kellő felelősséggel tud dolgozni. Heló.
Csőbe kell húzni. Vagyis kívül belül megmunkált csőbe átmeneti illesztéssel bele kell tolni,puhapofába befogni állóbábbal megtámasztani ki kell órázni és lehet esztergálni.
Mielőtt komplett regulátort cserélnél, szed szét az egészet. Néha csak annyi kell, hogy szilikon olajjal befújod, és megjáratod a szelepet. Ha akkor sem lesz jó, akkor teljesen szét kell szedni, és megmérni az O gyűrűket, és cserélni. A tányérrugókat meg ugyanúgy visszarakni. Az állító csavar fordulatát meg felírni, hogy hány fordulat alatt jött ki a regulátorból.
Az elsütő szerkezet csapjai finoman be vannak ütve kirnerrel, hogy ne jöjjenek ki. Óvatosan egyenként ki lehet ütni mind a kettőt és vigyázva, hogy a rugó el ne tűnjön szét lehet szerelni.
Hát a recés állítókeréken megy át egy kb.: 1-1,5 mm-es acélszál.Azt ki kell egy vékony edzett dróttal ütögetni és utána le lehet venni a recés csavart majd így le lehet szedni a hátsó irányzékot.
Van egy Baikal IJ-61-em, ehhez keresek dugattyútömítést. Jól tudom, hogy az IJ (MP)53 tömítése is jó rá? És kéne még plusz tár is, lehetőleg nem csilliárdokért... :)
Illetve gondolkodom a dugattyúház felpolírozásán (vagy hónolásán), illetve a töltőrúd (?) O-gyűrűzésén. Valaki csinált már ilyet ezen a puskán?
A vas lassan egy éve van nálam, szeretem, tettem rá egy egyszerű céltávcsövet is (4x Umarex). Viszont szeretném ha konzisztensebb lenne a szórása.
Kinek milyen lövedék vált be? Nekem a Borner hollow pointtal (támaszból) produkál kb 10Ft-os szórást a puska 10 méteren.
Volt olyan tízes sorozatom, aminél csak a lőlapon levő lyuk mérete lett egyre nagyobb :)
Hozzámkerült egy eléggé ütött-kopott LG427-es. Szeretném megcsinálni szépre, jóra. Miket tudnátok javasolni, hogy finomítás/tuning címszó alatt meg tudjam adni neki a törődést amit megérdemel? Illetve az elsütő szerkezet csapjai nem nagyon akarják megadni magukat és a nyílt irányzékot sem tudom leműteni a szerkezetről. Ha esetleg ebben is tudnátok segítséget adni, nagyon hálás volnék.
Mivel hosszanti furat van benne, előre-hátra egy - a házba illeszkedő- vezető és funkcionál mint a csapos fenékfúró! Mellesleg Miki biztos vagyok benne, hogy a TE tudásoddal egy ilyen megmunkálás nem okoz gondot!
Ezért kell a belsejét megigazítani, hogy ne 150m/s legyen a sebesség. Egy ilyen felújítás után, még 30 évre rendbe lehet tenni a puskát. Tömítést meg gyártatni kell hozzá egyedileg pár darabot.
Már egy darab felújításához is érdemes befogó szerszámot készíteni. Én úgy saccolom, hogy 1.5-2mm-er a falvastagsága a légtár csövének. Szerintem átmérőbe 0.3-0.5mm-ert kell kiszedni belülről esztergával. Utána már csak csiszolni kell. Végül a dugattyút kellene megigazítani a léghengerhez, és egy nagyobb tömítést bele. Egy esztergályos, aki abból él, az nem is foglalkozik vele. Akinek van jó gépe/szerszámai, meg kedve ezzel szarakodni, azt lehet, hogy érdemes megkérdezni, hogy mennyiért vállalja a munkát.
Nem akarom eladni, mert nagyon szép, inkább meg szeretném csinálni tökéletesen. Jó most is, mert 162 m/s még elmegy éppen, nem versenyre kell, de jobb szerettem volna ha 172-őt tud. Próbáltam már más tömítéssel is, de csak gyengébb volt (150), mint amit beleraktam.
A túlméretes is bele menne, ha ugyan olyan fajta aminek a pereménél van egy horony vagy hézag. Míg bemegy addig összenyomható, aztán a helyén kirúgja magát.
Hát sztem egy ilyen léghenger felújítás több problémát is felvet... ott a rés, amit írtál. A falvastagság is kicsi, nem tudsz sokat kivenni, sőt jól még befogni se, mert nem elég merev (a rés, ugye)
Jó, kivettünk belőle - onnantól lötyög a dugattyú, kicsi a tömítés...
Tapasztalatom szerint csak az elhanyagoltak kopnak oválisra, azokkal meg nem éri meg vesződni. Nekem van majd' 60 éves LGV-m, intóval nem tudtam ovalitást mérni rajta, pledig klubpuska volt németben, lehet benne egymillió lővés is :)
Ha nem akarsz rákölteni, akkor hagyd a fenébe! Ha azt akarod, hogy jó legyen, akkor meg kell csinálni azokat a dolgokat amik szükségesek. A léghenger hátulján nem hiszem, hogy be tudsz tuszkolni sérülés mentesen egy túlméretes dugattyútömítést. Vagy add el a puskát így. :-)
Ahogy olvasom, akkor ez a hónolás felejtős lesz az LG55-nél. Többe kerül a húslé mint a hús. Lehet teszek bele egy túlmértes dugattyútömítést, mondjuk egy HW97-esét és kész.
Ezt befogod a fórógépbe, megpörgeted, és húzod-tolod egyenletes mozgással a hengerben, oszt jónapot. A léghenger felhúzó pálcájának a hornyában ez felakad, amit írtam. Ráadásul, ez a szerszám nem szedi ki az ovalitást, mert rugóerő ellenében követi a furat alakját. A motorok hengerperselyét is először felfúrják ütőkéssel, majd a kőrkörös felületet köszörülik fel ezzel a hónoló szerszámmal. Tehát mindenképpen először esztergálni kell a léghenger furatát, hogy kőrkörös/méretes egybefüggő furatod legyen a henger elejétől a végéig. Erre mondják, hogy a Jó Kalmár, kákán is egy csomót keres! :-DD