Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2015.11.01 0 0 3559

Szerintetek mennyire hatásos a kocsiban egy sókristályos páramentesítő? Az éjszaka lecsapódó párát szeretném leszűkíteni. (klíma nincs)

Petya79 Creative Commons License 2015.11.01 0 0 3558

Ha már említettem a tisztítást: ma szétkaptam a párátlanítóm, és bizony elég lehangoló látvány fogadott. Azt már korábban is láttam, hogy a penész megjelent az elpárologtatónál, meg a vízgyűjtőben; csak azt nem gondoltam, hogy ilyen mértékben. Mindenesetre most szinte patyolat tiszta a gép. Majd este teszek fel képeket...

Előzmény: Petya79 (3553)
Petya79 Creative Commons License 2015.10.31 0 0 3557

Általában szabályozható a kívánt páratartalom (megközelítőleg), ez a gép kivételesen nem ilyen. De ha 50%-60% közt tartja normál üzemmódban, az pont elég (gondolom, nem célod sem a túl száraz, sem a túl párás levegő elérése).

 

Előzmény: Tomo75 (3554)
eszte3456 Creative Commons License 2015.10.31 0 0 3556

Szia.Netről rendeltem Minker Kft. 

Előzmény: tangerine (3551)
Törölt nick Creative Commons License 2015.10.31 0 0 3555

Kikisérletezed egy órával a lakásodban. Pontosan nem tudod, mert a szoba nagy, a gép meg csak a rajta átáramlót érzékeli. A thermoradiátorszelepeken sincs érték, hisz az se a szobahőt, csak ott magát érzékeli.

Előzmény: Tomo75 (3554)
Tomo75 Creative Commons License 2015.10.30 0 0 3554

De így hogyan tudom a páratartalmat % arányban pontosan beállítani? A normál (egy csepp) jelzés állítólag 55-65%, de nekem az sem mindegy, hogy 55 vagy 65? Azt gondoltam van pontosabb beállítási lehetőség is.

 

A választ köszönöm!

Előzmény: Petya79 (3553)
Petya79 Creative Commons License 2015.10.30 0 0 3553

Ehhez nem hiszem, hogy szükség lenne bármilyen használati útmutatóra. Van rajta egy kikapcsolt állás (OFF), egy normál (RH50%-60%), meg egy folyamatos. 

 

Ha a vízgyűjtő megtelt, akkor kiöntöd a vizet, és mehet tovább a gép.

 

A szűrőjét bizonyos időnként (én 2-4 hetente ellenőrzöm) nem árt portalanítani, és ha nagyon alapos vagy, évente 1-2 alkalommal "átfújhatod" biocidos légkondi tisztítóval.

 

Előzmény: Tomo75 (3552)
Tomo75 Creative Commons License 2015.10.30 0 0 3552

Kedves Fórumozók!

 

Ha valakinek van WDH 520 készülékhez magyar nyelvű használati útmutató, kérem küldje el nekem.

 

Köszönöm!

 

Ha a készülék használatáról van valakinek tapasztalata, azt is örömmel venném. Ma érkezett meg a készülék, próbálgatjuk, miket lehet beállítani.

tangerine Creative Commons License 2015.10.30 0 0 3551

És a Midea Marktban vetted? :))

 

(bocsi)

Előzmény: eszte3456 (3550)
eszte3456 Creative Commons License 2015.10.29 0 0 3550

Szia!Nekem Midea páramentesítő készülékem van.Folyamatosan használatban van,és nagyon jól bírja,csak ajánlani tudom!

Előzmény: Julcsi70 (3546)
Petya79 Creative Commons License 2015.10.29 0 0 3549

Egy picit unom már ezeket a pofátlan bértollnokokat, ennyi az egész. Nem értem, hogy egyáltalán miért engedi ezt az Index.

Előzmény: Ricsipii (3548)
Ricsipii Creative Commons License 2015.10.29 0 0 3548

Azért ez kicsit erős volt a reklámszagú kérdésre, bár itthon mindenkit megnevettetett.

Előzmény: Petya79 (3547)
Petya79 Creative Commons License 2015.10.29 0 0 3547

Az hozna látványos eredményt, ha eltakarodnál a fos áruházaddal a picsába.

Előzmény: Julcsi70 (3546)
Julcsi70 Creative Commons License 2015.10.29 -2 0 3546

Sziasztok! A lányomék most költöztek egy új albérletbe és a hálóban penészedik a fal. Már mindent megpróbáltak, folyamatos szellőzetés, takarítás, savoval falmosás... de nem hat rá (régi pesti gangos ház) Nem szeretném, hogy egészségtelenül éljenek, és kinéztem a Media Marktban egy páramentesítő készüléket. Kinek mik a tapasztalatai? Mennyi időbe telik mire látványos eredményt hoz? 

KunEmber1 Creative Commons License 2015.10.28 0 0 3545

Az épület síkjából nem kilógó erkély. Valami ilyesmi, mint ezen a képen.

 

Előröl, alulról kellene szigetelni a megfelelő eredmény érdekében, és igen, a régi erkélyfalat teljesen elbontottuk. De az nem is volt nagy durranás, vékony (vélhetően azbesztal is szigetelt) szendvics-fatáblákon állt 2 ablak meg volt egy rozoga ajtó. Ajtó-ablak levétele után kb. 15 perc alatt kivertem a helyéről mindent.

Előzmény: Törölt nick (3544)
Törölt nick Creative Commons License 2015.10.27 0 0 3544

Az erkély olyan kiugró betonkalicka, vagy téglafalas, azaz loggia?

 

Ha a betonkalicka, akkor azt építsd vissza, soha nem lesz jó. Penészedni fog mint állat, mert iszonyatosan le fog ott hálni a felület. Ha alulról, felülről, oldalról leszigetelnéd alaposan, akkor lenne csak használható. Annyit tudsz csinálni, hogy az eredeti helyen rendes téglából felfalazod, ezt lehőszigetelőzöd, majd rakatsz bele fix 4-16-4-es low-e argon ablaktáblát.

Mellé egy erkélyajtót kell betenni, amellé meg szintén felfalazod, és vagy kisablak, vagy oda is fix táblát teszel, és csak az erkélyajtón szellőztetsz bukó-nyílóval. Az erkélyt meg alakítsd át úgy, hogy tudjon folyamatosan, stabilan szellőzni, de az ablakok maradhatnak, és így egy tök jó kis teregetőtök, szélfogótok lesz ami tutira galambmentes.

 

Totál elbontottátok az egykori erkélyfalat?

Előzmény: KunEmber1 (3543)
KunEmber1 Creative Commons License 2015.10.27 0 0 3543

Nincs légbeejtő, meg semmi ilyen. 

 

 

Nem, valószínűleg nem volt, mert mi építettük be az erkélyt. Addig is volt ott ablak az erkélyfalon, de nem az képezte a hőszigetelést, hanem a szoba és az erkély találkozásánál kiépített ablakos-ajtós-falszerűség. Utólag (bár pénz nélkül, 20 évesen nehéz okos döntéseket hozni sajnos) ha választhatnék, nem építeném be az erkélyt.

Ráadásul laminált-padló, tapéta került az erkélyre is, utánaolvasva ez sem volt jó döntés...

 

Egyelőre nincs sem infravörös hőmérőm, sem páratartalom-mérőm, így nem tudom mennyi az annyi; de a penészedés elkezdődött. Az eddigi években is volt valamennyi (jó sok lecsapódó vízzel), de a betonon nem tudott elszaporodni a penész. De most, laminálttal+tapétával kemény lesz.

Előzmény: Petya79 (3542)
Petya79 Creative Commons License 2015.10.27 0 0 3542

A műanyag nyílászárók előtt nem volt gond a penésszel? Légbeejtők nincsenek sehol?

Előzmény: KunEmber1 (3537)
Petya79 Creative Commons License 2015.10.27 0 0 3541

Ez egy 2 motoros elszívó, viszonylag magas légszállítással, és emiatt magasabb zajszinttel. A minimum zajszintje elvileg 55 dB, de mivel leszűkítetted a csövet, ettől biztosan hangosabb. A 100-as (illetve 110-es) keresztmetszet túl szűk. Nem véletlenül van 120-as csonkja a gépnek. Ettől kisebb keresztmetszetűeket a teleszkópos kivitelben már nem is igazán gyártanak. A mostani kihúzhatóak közt nem ritka a 150mm-es méret sem. Ezek azért jobbak, mert némelyik minimum teljesítményen hozza azt a léghozamot, mint például a Te géped maximumon. Ez két okból is jó: alacsony fordulatszámon halkabb (kb. 49 dB), és a motorját is jobban "kíméled".

Előzmény: tangerine (3536)
Petya79 Creative Commons License 2015.10.27 0 0 3540

Azon csodálkozom csak, hogy a készüléked (max.) 600 watt teljesítményfelvételhez képest mindössze 22l/nap kapacitású volt, és a 140m3/óra légszállítás is picit karcsú ennél a kategóriánál.

Az enyém (Tekno Point AIR8D-18E) "papíron" max. 290 wattot zabál, 18l/nap teljesítményű, és 150m3/óra a léghozama.
Az ősrégi Einhell LEF12-esem pedig max. 240 wattot fogyaszt, 12l/nap teljesítményű, és 130 m3/óra a léghozama.

Én ruhaszárításkor nem szoktam külön emelni a helyiség hőmérsékletét (ezt megteszi enélkül a páramentesítő). Teregetés után folyamatosan emelkedik a páratartalom, másfél óra elteltével felszökik 45-50%-ról akár 65%-ig is (ez részben a levegő hőmérsékletének növekedésével is indokolható). De utána szépen csökken a páratartalom 60%, majd később 55% alá. Jellemzően kb. 12 óra elteltével már szárazak a ruhák.

Nálad azért lehet olyan magas a páratartalom, mert 30 fokra felfűtöd a helyiséget; és azért nem olyan hatékony a szárítás, mert talán túl nagy az a szoba. Egy kisebb vagy közepes fürdőszobában (nálam kb. 15 m3) jóval többször tudja "megforgatni" a levegőt, mint pl. a 30m3-es kisszobánkban, vagy a még nagyobb nappaliban.

A jelenleg klíma+hősugárzó kombód elég energiapazarló lehet

Előzmény: pillich (3535)
KunEmber1 Creative Commons License 2015.10.27 0 0 3539

Mondjuk nem tudom, hogy mennyire lenne megoldás ez sem. Mert ugye az alap probléma az az, hogy a szigetelés hiánya miatt az erkély elülső fele (ablak alatt, fölött) lényegesen hidegebb, mint a szoba többi része.

Ötletek? :)

Előzmény: KunEmber1 (3537)
tangerine Creative Commons License 2015.10.27 0 0 3538

"A cserépkályha egyébként annyiból szerencsésebb, hogy ott az égéstermék visszaáramlása a füst által érezhető"

 

Nem feltétlenül.

Ha túl hamar becsukom az ajtaját, akkor akár 50-60 ppm-ig is felmegy a szobában a CO szint. Az nem túl veszélyes még, de inkább később szoktam, mégha több meleg is kimegy így a kéményen.

10-20 ppm szinte mindig van, mikor megy a kályha.

Előzmény: Petya79 (3534)
KunEmber1 Creative Commons License 2015.10.27 0 0 3537

Sziasztok!

Páramentesítőn gondolkodok, panelba kéne. Sajnos baromi hangos lesz, de a beépített erkély és a műanyag ablakok miatt penészedünk. (Tudom, vissza kellene építeni az erkélyfalat, vagy kívülről leszigeteltetni az egész panelt, de jelenleg egyik sem reális.) Valami közepes méretű páramentesítőre gondoltam, a Trotec TTK 50E vagy az itthon is "normál" áron kapható Ariston Deos 16-on agyalok. Ezek ugye ki-be kapcsolgatnak maguktól?

Egyébként minden észrevételt, javaslatot szívesen fogadok. :)

tangerine Creative Commons License 2015.10.27 0 0 3536

"Haragban vagytok?"

 

Nem vagyunk igazán haragban, de annyira jóban sem.

 

"A páraelszívók EN 61591 szabvány szerinti összehasonlításánál egyetlen darab 90 fokos könyököt, és egy 2 méteres szakaszt vesznek alapul, és a kivezetésnél mérnek. Illetve most már energiacímkézés van páraelszívóknál is, ahol más képlet alapján számolnak. 
A lényeg az, hogy ha valamelyik páraelszívónál azt olvasod, hogy EN 61591 szabvány szerint mondjuk 400 m3/óra a légszállítása, akkor azt a fenti módszerrel mérik. Minél hosszabb a csőszakasz, és minél több "kanyar" van benne, annál inkább romlik az elszívó hatásfoka.
Két megjegyzés még: a szürke PVC szennyvízcső nem a legalkalmasabb légtechnikai csőnek. Azon felül - nem tudom persze, hogy milyen régi páraelszívód van, de - ilyen szűk keresztmetszetű páraelszívót már nem igazán kapni, legfeljebb az olcsó fix változatok közt. Ha eredetileg 100 mm az elszívó csonkja, akkor az OK. Ha viszont 120-125 mm-es (vagy ettől is nagyobb), és azt Te 110 mm-re szűkíted, akkor azzal megnöveled a gép zajszintjét. "

 

Nekem kb 3m a teljes hossz. Fagor AF3-647X az elszívó, kb. 5 éves, és az ábra alapján 120-as a kivezetése.

Sajnos csak 100-as fúrót tudtam szerezni anno, így a falon átmenő rész (~40cm) 100-asra van szűkítve. A túloldalon már 110-essel folytatódik

 

.

Előzmény: Petya79 (3534)
pillich Creative Commons License 2015.10.27 0 0 3535

 

Köszönöm a választ.

 

"Biztos, hogy csak 140m3/óra a légszállítása? Amúgy szerintem a nagyobb kapacitású gép nem fogja gyorsabban megszárítani a ruhákat. De ez csak az én véleményem. Abból indulok ki, hogy amikor a fürdőszobában szárítom a ruhákat, és a 18l/nap kapacitású gépem folyamatos üzemmódban dolgozik, a falon lévő higrométer normál értéket mutat. Elvileg a megnövekedett páratartalom "jelezné" azt, hogy nagyobb teljesítményű gépre van szükség...szerintem"

 

Az előző gép légszállításaként gyárilag volt megadva a 140 kbm légszállítás. Mi azt tapasztaltuk, hogy az említett gép folyamatos használata mellett teregetéskor az eredeti 50 % körüli páratartalom 70-80 % körül stagnált. Úgy, hogy közben segítségképpen egy 2000 W-os hősugárzóval még felfűtöttük a szobát 30 C fok körüli hőmérsékletre. A ruhákat pedig rendesen kicentrifugáltuk teregetés előtt. Ezért gondoltunk arra, hogy nagyobb teljesítményű (légszállítás/vízkivonás) gépet veszünk.

 

Nekünk nagyon hasznos ősztől tavaszig, hogy a páramentesítők működésük közben melegítik a helyiséget, ennyivel kevesebbet kellett felfűteni máshogy. Remélem, ez a fűtő hatás minden, általam felvetett típusnál rendesen megvan. Mintha valaki írta volna, hogy vannak olyan típusok, ahol nincs meg. A készüléket úgy állítjuk be, hogy a kifújt levegő a ruhákra menjen. 

 

Van egy inverteres, modernebb klíma is a szobában, most, hogy tönkrement a páramentesítő, egyelőre ezt használjuk (csak szárító üzemmódban, kicsi ventillátorsebességgel, hogy ne vigye le a hőmérsékletet annyira) + a hősugárzót. A kérdésünk az, hogy hűvösebb időben is lehet-e így használni a klímát. Elvileg a klíma gyárilag -10-től 43 fokig képes hűteni, de nem tudjuk teljesen, hogy a szárításra is így van-e, és nem akarnánk leamortizálni a drágább klímát a ruhaszárítás miatt hosszabb távon. Egyébként körbefüstölnek minket a szomszédok, ezért a szellőztetés (vagy az erkélyen teregetés) kizárva. 

 

Digitális páratartalom-mérőket használunk.

 

 

 

 

 

 

 

    

 

Előzmény: Petya79 (3528)
Petya79 Creative Commons License 2015.10.26 0 0 3534

"Az elszívóventire már gondoltam, csak macera mert a szomszéd udvarára kéne vinni."

 

Haragban vagytok? :-) A fürdőszoba ablaka nálam is a szomszéd udvarára néz. De semmi nem tiltja, hogy ne lehetne oda kivezetni a párát. Én egy egyhelyiséges hőcserélőt tervezek oda. Amint elérhető áron kapható majd, veszek is egyet magamnak. A Marley például egész olcsó, csak sajnos a régebbi széria nem vált be. Az újabbal meg még nincs hosszú távú tapasztalata senkinek.

"Nincs sok kanyar 2 db 90 es meg 2 db 45 fokos, meg nem is a cső a hangos, az átmegy hátrafelé egy másik helyiségbe 110es csőbe megy (szürke szennyvízcső)."

A páraelszívók EN 61591 szabvány szerinti összehasonlításánál egyetlen darab 90 fokos könyököt, és egy 2 méteres szakaszt vesznek alapul, és a kivezetésnél mérnek. Illetve most már energiacímkézés van páraelszívóknál is, ahol más képlet alapján számolnak.
A lényeg az, hogy ha valamelyik páraelszívónál azt olvasod, hogy EN 61591 szabvány szerint mondjuk 400 m3/óra a légszállítása, akkor azt a fenti módszerrel mérik. Minél hosszabb a csőszakasz, és minél több "kanyar" van benne, annál inkább romlik az elszívó hatásfoka.
Két megjegyzés még: a szürke PVC szennyvízcső nem a legalkalmasabb légtechnikai csőnek. Azon felül - nem tudom persze, hogy milyen régi páraelszívód van, de - ilyen szűk keresztmetszetű páraelszívót már nem igazán kapni, legfeljebb az olcsó fix változatok közt. Ha eredetileg 100 mm az elszívó csonkja, akkor az OK. Ha viszont 120-125 mm-es (vagy ettől is nagyobb), és azt Te 110 mm-re szűkíted, akkor azzal megnöveled a gép zajszintjét. Egyébként amennyire én tudom, a légtechnikai csöveknél 110mm-es kör keresztmetszetet nem is alkalmaznak. Tehát ha elszívó ventilátort tervezel a fürdőszobába, akkor ne ilyen méretekben gondolkodj.

"Kicsit tartok ezektől a ventis cuccoktól ami belülről szív és az utcára nyom a cserépkályha miatt."

Nem alaptalanul. Nálam is egy bazi nagy fali légbeejtőt kellett pluszba beszereltetni a nappaliba, külön csak a kémény miatt (ami egyébként használaton kívüli, és valószínűleg a későbbiekben sem használjuk majd).  A cserépkályha egyébként annyiból szerencsésebb, hogy ott az égéstermék visszaáramlása a füst által érezhető, vagy ha kormol, akkor látható jelei vannak. Szóval ott még időben kiszellőztethető a lakás, nem olyan csendes gyilkos, mint egy gázkazán.

Előzmény: tangerine (3530)
tangerine Creative Commons License 2015.10.26 0 0 3533

Én úgy gondoltam, hogy a páramentesítő mindig ott menne, ahol nem vagyunk.

Pl nappal a gyerekek szobájában akár a ruhaszárítással együtt. Éjjel meg a konyhában, vagy az előszobában. Aludni nem szeretnék mellette.

Előzmény: Petya79 (3516)
tangerine Creative Commons License 2015.10.26 0 0 3532

Kb. bármit megbarkácsolok a ház körül, víz/gáz/villany/fűtés/autó/stb. :)

 

Előzmény: Törölt nick (3513)
tangerine Creative Commons License 2015.10.26 0 0 3531

A ventin még agyalok de ha lesz is inkább az ablak mellé nem helyette. Már csak egy 110-es fúrót kéne szereznem. :)

 

Kürtő nem jó (nem fér), mert szekrénybe van építve az elszívó, a motor áthelyezés jó ötlet, már nekem is eszembe jutott. Sajnos másik motor kell hozzá, a sajátját meg kiszerelni.

 

A szárítógépet úgy kaptuk, hogy "legutóbb még működött". Aztán valahogy mégsem. Lehet, hogy futok még vele egy kört.

 

Télen kint van a ruha 1-2 napig, aztán megunja, és jön be a szobába. Persze, hogy még hótt vizes, max meg is fagy. Meg jön a következő adag.

 

Még egy páraforrás eszembe jutott, mert minap láttam, hogy nekiállt vasalni a konyhában. A gőzmozdony előre köszönhetne a vasalónak. :)

 

 

Előzmény: Törölt nick (3509)
tangerine Creative Commons License 2015.10.26 0 0 3530

Az elszívóventire már gondoltam, csak macera mert a szomszéd udvarára kéne vinni. Sajnos az ablak is arra néz és emiatt is van olyan magasan.

 

Nincs sok kanyar 2 db 90 es meg 2 db 45 fokos, meg nem is a cső a hangos, az átmegy hátrafelé egy másik helyiségbe 110es csőbe megy (szürke szennyvízcső).

A a ventilátor motorja a hangos.

Már gondolkodtam rajta, hogy kiiktatom a motort és a cső későbbi szakaszába kéne valami halkabbat.

 

Kicsit tartok ezektől a ventis cuccoktól ami belülről szív és az utcára nyom a cserépkályha miatt. Mikor megy a konyhában az elszívó alig tudom az ajtót becsukni olyan vákuumot csinál, pedig régi ajtók/ablakok vannak.

Nem szeretném ha a kéményből szívná vissza a CO-t a lakásba.

 

A mosogatós ötletet kipróbálom, hogy visszacsukom.

Előzmény: Petya79 (3507)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!