Keresés

Részletes keresés

drDR800 Creative Commons License 2019.02.06 0 0 47749

Jók,a képek srácok!

drDR800 Creative Commons License 2019.02.06 0 0 47748

Laca!

 

Ettől lelkiismeretesebb szerelőt hol találsz? Még a csapágy is exclusive kézzel gyártott,nem bóvli tömeg cikk. :-))))

Előzmény: CsLacc (47744)
Gyöször Creative Commons License 2019.02.06 0 0 47747

Biztos nagy a haszonkulcs egy ilyen melón. Kimentem a benzinkútra itt Öcsödön és 350Ft/db ért vettem 6203as csapágyat.

Most a márka nem jut eszembe.

 

Mire leszúrta az egyik csövet már többe került... :))

Előzmény: Cserven650 (47742)
Mistral1 Creative Commons License 2019.02.05 0 0 47746

Egy kis infó a szomszédból is:

 

http://tenere.hu/esemenyek/

A TOT-ITM-re még nem lehet jelentkezni - de az időpontot ízlegethetitek.. (sajnos, a félpanzió sem lesz ingyen...)

Előzmény: The BIG bang theory (47745)
The BIG bang theory Creative Commons License 2019.02.05 0 0 47745

Üdv BIG-lovagok....

 

Lassan, de előbb-utóbb csak elindul a szezon. Kezdem összeírni hova is kellene eljutni idén.

 

  A tavalyi,  cseh  XIX. Big találkozó, amin komoly 12 fős "kommandóval" képviseltük a magyar színeket Rostinban, baromi nagy élmény volt. 120 motoros, többnyire Big, jött össze.

  A különböző versenyszámokban is elindultunk, komoly díjakat nyertünk el, (bár, inkább csak a Tombolán😁)

Összehaverkodtunk a cseh helyi erőkkel és valószínüleg a magunkkal vitt pálinkakülönlegességek megismerésének hatására is, de úgy engedtek haza minket, hogy 2019-ben, a XX. Cseh BIG Giga-Mega Jubileumi bulijukra mindenképp, újra el kell mennünk.

 

Annyi a változás, hogy idén nem a hozzánk közelebbi (BP.-350km) Rostinban lesz a buli, hanem átrakták csehország nyugati felébe. (BP.-480km) Kicsit dolgozni kell a logisztikán, de szerintem megoldható.

 

Korán van, február, a részletek is változhatnak még, csak jelzem, hogyha valakit érdekel egy baromi jó hangulatú BIG-es túra, az ne csináljon programot a június 21-22-23.-ai hétvégére.

 

Részletes túraleírással időben jelenkezem, páran már most biztos, hogy megyünk.

 

 

CsLacc Creative Commons License 2019.02.04 0 0 47744

Hihetetlen! Mindig látok valami olyat tőletek, ami el sem tudtam képzelni, h lehetséges! 

Kisipari csapágy! Bexarás!!!

Előzmény: Cserven650 (47742)
drbigbregi Creative Commons License 2019.02.04 0 0 47743

dugó fa dugó

akrapocsok

ki rúzsozva

szelep hasításos............

kis trűcsök

Cserven650 Creative Commons License 2019.02.04 0 0 47742

Ahogy ígértem, a kisipari csapágy. Elnézve egyes részleteit, biztosan sorozatban készítette valaki, nem csak ezt az 1db-ot. Porvédő, szegecselt kosár, stb. De (a fényképen alul átszik) a hegesztett cső, a leszúrások nyomai, a beremegett kés nyoma, mint gányolás. Direkt úgy fényképeztem, hogy a kosásr fölött látható legyen a sorja !  És ezet egy használatban lévő motorból vették ki, igaz nem blokkban volt...

 

 

 

 

 

 

Előzmény: Gyöször (47734)
Attila DR Creative Commons License 2019.02.02 0 0 47741

ETZ 125 igen kedvenc étele a generétor alatti főtengely csapágy! Én gyerek koromban ott kokányoltam, csapágy csre 30 perc ,Generátor le szimering ki ott a csapágy a golyó kosarat szét feszitettem erős drót átfűz a golyók közt ,rákőt csapágy lehúzóra csapágy ki kolyo csapágy vissza ugy hogy a főtengelyt bekentem csap ragaszóval .Motorgenerálig kibirta nem forgott meg a rohadék .parasztos de bevált .Úgy mint a dupla szimering az ETZ első teleszkópban .Ha fejre fordított telós KTM em lenne már azt is megpatkoltam volna . De DR van amiben 15 évente elég szimeringet cserélni ha terepen használjuk . Amugy meg csak unalomból kell!!

Előzmény: Gyöször (47734)
Attila DR Creative Commons License 2019.02.02 0 0 47740

Láttam már lc 4 légszűrőn 2 zoknit plusszba .OK motor kuka nem szívott eleget ,de ha a légszűrőt lefolytjuk akkor még szív egy kis benyát utolsó leheletig!

Előzmény: Mistral1 (47737)
Attila DR Creative Commons License 2019.02.02 0 0 47739

Fő az ovatosság mi lenne ha lenne ott lyuk és beszívna valami nem kívánatos dolgot . :-)) viszont a szívo csonk gumit hogy birta mellé fogatni nem tudni! az annyira psazol hogy nehéz elbaszni.

Előzmény: drbigbregi (47738)
drbigbregi Creative Commons License 2019.02.02 0 0 47738

    DIAGNOSZTIKAI CSATLAKOZÓ BEDUGVA DE MINEK..............ÚGY SEM VEZET SEHOVA

FALS LEVEGŐ ÚTJA

Mistral1 Creative Commons License 2019.02.01 0 0 47737

Fantasztikus... 

De van benne rendszer!  Az egyik a vízszintesen repülő köveket szűri ki a másik meg a függőlegeseket. Tökéletes. Csak a színtiszta levegő a túloldalon... 

Előzmény: drbigbregi (47735)
Cserven650 Creative Commons License 2019.02.01 0 0 47736

A csapágyról most jut eszembe: a munkahelyen a vitrinben van egy házilag készített csapágy, varratos csőből. Ha nem felejtem, lefényképezem és felteszem ide, azt még nem archiváltam...

A Bregié sem rossz. Úgy gondolták hogy 2 szűrővel tovább él a motor, vagy hogy?  De ha jól látom, nem is tömít, elmegy mellette a szűretlen minden. 

Előzmény: Gyöször (47734)
drbigbregi Creative Commons License 2019.02.01 0 0 47735

légszűrő költemény

Gyöször Creative Commons License 2019.02.01 0 0 47734

Igen, már látom, hogy nem MZ. Elsőre megkapta a szemem.

Azért kérdeztem, mert egyszer újítottam egy ismerős srácnak egy ETZ125öt. Ránéztünk a kapuba, gyujtásfedél le, kb fél centit lógott a főtengely. Nem megszakítós volt ezért vidáman ketyegett. Széttúrtam nekik és a baj az volt, hogy kb 1 milit kotyogott a csapág a főtengelyen mert valakinek valamikor megállhatott a csapágy és elkopott a csapágyfelület.. Elküldték Mezőtúrra Bíró Sándor okleveles motorfelújító mesterhez, visszajött úgy, hogy az öreg szemre felnégyelte a csapágyfelületet, rávarrt de körülbelül elektródával, aztán nem tudom hogy, de a kúp a főtengelyben szintén szar lehetett és azzal esztergába befogva leszedte méretre, majd ráütötte a szar csapágyat, mert az meg valakinek a kezébe maradt mikor elvitték megmutatni, hogy mi a baj. Namost az illesztéssel nem volt baj, mert alig jött le, a gond a központ furattal volt, mert a motort összerakva, a főtengely vége kb 1 centis kört írt le. Szerencsére elektronikus gyújtás volt, különben be nem indítjuk. Én már a főtengelyt meglátva azt mondtam, hogy nem rakom össze, de addig erősködtek, hogy rászántam magam.

 

De az a csapágyfelület úgy nézett ki, hogy hegesztés, 5 perc szünet majd megint hegesztés és így tovább. Csapágy meg a főtengely között el lehetett hugyozni. (ahol nem volt hegesztés :)))

Előzmény: Cserven650 (47727)
Cserven650 Creative Commons License 2019.01.31 0 0 47733

Abban ne reménykedj, bármennyire lenne könnyebbség.

Az ékszíjtárcsa egy rendszám köteles, 125-150-180 ccm-es robogóból való.

A fékkar pedig a kialakításából ítélve, kb. 10 éve kaptam, nem emlékszem a pontos típusra, egy VF-VFR-CBR Hondán volt használatos.

A felhegesztett első lánckerék is hasonló gép lehet, ha megnézed a vízszivattyút, jellegzetes japán nagymotoros.

A flexelt lánckerék egy krosszmotor volt, ez legalább nem a közúton bohóckodik.

A többi 50-es, 125-ös robogóból való (gányolt fékbetétek).

 

 

 

Előzmény: The BIG bang theory (47732)
The BIG bang theory Creative Commons License 2019.01.31 0 0 47732

 Abban merek csak reménykedni, hogy ezek a "pajtás" megoldások, többnyire a rendszám nélküli, minden mindegy csak guruljon tipusú, hátsó-földutas dili-motorokon találhatóak.

  Mert ha a közúton is ezekkel hasítanak, akkor baj van.....

Előzmény: Cserven650 (47731)
Cserven650 Creative Commons License 2019.01.31 0 0 47731

Ami még szörnyűbbé teszi a dolgot, hogy ezt komolyan gondolták, mert nem kényszer megoldásnak tűnik, útközben ennyi helyen nem kezd el vérezni a motor.

 

Rettenetes!  Ez más tényleg a büntetőjogi kategória. 

 

Előzmény: The BIG bang theory (47728)
Attila DR Creative Commons License 2019.01.30 0 0 47730

Ez fasza !Miért nem hegesztette körbe argonnal ,akkor nem szivárgott volna a trutyi

Előzmény: OneBig (47729)
OneBig Creative Commons License 2019.01.30 -1 0 47729

Nekem nincs ilyen szép gyűjteményem kókányból, de ezek sem rosszak.

The BIG bang theory Creative Commons License 2019.01.30 0 0 47728

Híínnnye......ez betyáros!

 

És még így sem volt jó??????

Akkor biztos a ragasztó volt  a hibás...

😁😁😁😁😁

Előzmény: Cserven650 (47727)
Cserven650 Creative Commons License 2019.01.30 0 0 47727

A fogaskoszorús ékszíjtárcsából ítélve valami Piaggio blokkos 125-180 ccm-es robogó. 

Van hozzá kapcsolódó gyöngyszem:  az alu ékszíjtárcsára szorosan van felillesztve az acél fogaskoszorú. Az ha lejön, kezdődnek a mókolások. Van aki megpróbálta az acélt és az alut összehegeszteni, plusz hozzáhegeszteni a berugókörmöt. De kent rá még ragasztót, is, biztos ami biztos alapon.

 

 

Előzmény: Gyöször (47726)
Gyöször Creative Commons License 2019.01.29 0 0 47726

Ja megvan, azt hittem itt a fórumon volt feltöltve, de ez az, ez mié volt Bregi?

https://www.sportmotor.hu/foto/U72z8hPg6ms

Előzmény: Gyöször (47725)
Gyöször Creative Commons License 2019.01.29 0 0 47725

Nem találom azt a képet, amin egy kb 2T főtengely van és a csapágy felületen 4 hosszanti hegesztés látható. Az milyen motorból való???

Gyöször Creative Commons License 2019.01.29 0 0 47724

Ez NGK :)

Előzmény: Mistral1 (47723)
Mistral1 Creative Commons License 2019.01.29 0 0 47723

:-(

Mi baja? :-)  France - vagyis csampinyon'! Jó lesz az mér, benne van vagy 15 ekm még ...

Előzmény: Cserven650 (47720)
Törölt nick Creative Commons License 2019.01.29 0 0 47722

Ha már barbár munka: az én gépemben is találtam csodákat a karbantartás, javítás, helyreállítás során. Ez volt az egyik legrondább: a benzin-levegő csavar szétforgácsolva!

Középen a beletört csavarmentő, mellette pedig a csavrmentő kiszedéséhez fúrt lyuk.

Mikrocsiszolóval kellett tized miliméterről-tized miliméterre szépen kicsiszolni a maradványokat.

Itt már kiesett a csavarmentő, de a tűszelep maradványait még fogta a menet.

Ennyi maradt a tűszeleppből...

... de szerencsére (vagy a türelmes munkának köszönhetően) a menet sértetlen maradt (bár a képen ez nem látszik jól)

Az új tűszelep beszerelve!

Előzmény: Lonesome Rider (47714)
Cserven650 Creative Commons License 2019.01.29 0 0 47721

Nekifutok még egyszer:  És itt még nincs vége a dolognak, mert egyszer majd ezt a motort lehet hogy sikerül valakinek eladnia.

Előzmény: The BIG bang theory (47719)
Cserven650 Creative Commons License 2019.01.29 0 0 47720

Én nem vagyok szadista, de törném el a kezét az ilyen embereknek, akik ilyet művelnek.

És itt még nincs vége a dolognak, mert ezt egyszer majd a motort lehet hogy sikerül valakinek továbbadni.

Egy teljesen "hétköznapi" gyertya.

 

Előzmény: The BIG bang theory (47719)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!