Keresés

Részletes keresés

gacsat Creative Commons License 2011.02.16 0 0 6098

Lehetett nekik is görgősvályújuk.

Előzmény: kínai balos (6095)
emem Creative Commons License 2011.02.16 0 0 6097

persze, lehetett így is. erre meg a megoldás: gyorsaság --->még több ember

Előzmény: kínai balos (6096)
kínai balos Creative Commons License 2011.02.15 0 0 6096

nekem az a fixa ideám, hogy használati épületeknél akkor is számított a gyorsaság.

a vallási épületeknél már nem biztos.

Előzmény: emem (6091)
kínai balos Creative Commons License 2011.02.15 0 0 6095

már hogyne lenne.

a súrlódást le kell győzni.

és ha homokban húzkodják a követ, akkor nagyobb a súrlódás, mint a görgősvályúban.

 

a csigasor meg nem csodaszer. van olyan szerkezeti eleme, ami az egész terhet viseli és közben forog.

legalább az első csigatengely.

 

Előzmény: gacsat (6088)
gacsat Creative Commons License 2011.02.15 0 0 6094
gacsat Creative Commons License 2011.02.12 0 0 6093

Izé ... deszkából.

Előzmény: gacsat2 (6092)
gacsat2 Creative Commons License 2011.02.12 0 0 6092

 Na, ez igaz. Sokan csinálták, sokáig.

 Vagy nem. Láttam 1 négert daut csinálni, Kenyában. Ijjfúróval előbb megcsinált 1 lukat, mint én villanyfúróval. A deszkédól előbb vett le 2 centit, minha én a műhelyemben az asztali fűrészgépen csináltam volna. Ő ugyanis nem ment sehova, hanem a földön ülve, 2 szerszáma 1ikével szépen leverte, és késsz. Ha a másik gépnél leszek, majd teszek is be róla képet.

Előzmény: emem (6091)
emem Creative Commons License 2011.02.12 0 0 6091

ez balosnak szólt, még régebben. szerinte manapság sokkal kisebb kövek felállításánál is problémák vannak. erre mondtam én akkor, hogy a mai társadalmi viszonyok nem ugyanolyanok, mint az ókorban, több emberés több idő állt rendelkezésre.

Előzmény: gacsat2 (6090)
gacsat2 Creative Commons License 2011.02.12 0 0 6090

 Mit is kell figyelembe venni? És miért? Mi a célja ennek a figyelembe vételnek?

Előzmény: emem (6089)
emem Creative Commons License 2011.02.12 0 0 6089

rendben, akkor egyformák. nem igazán tudjuk összehasonlítani őket, pláne nem eredeti formájukban, főleg nem működés közben. mindettől függetlenül itt is érvényes a fixa ideám, azaz ha volt is eltérés köztük az ókori eszköz kárára, akkor is figyelembe kell vennünk az idő- és munkaerőfaktort.

Előzmény: gacsat (6088)
gacsat Creative Commons License 2011.02.12 0 0 6088

 Nem hiszem. Mint ahogy a faék sem fejlődött semmit. A csigán, vagy csigasoron nincs sok fejlesztenivaló.

Előzmény: emem (6087)
emem Creative Commons License 2011.02.12 0 0 6087

a kedvedért átírom, és akkor ez így válasz balosnak is::

 

nyilván lehetett különbség a 18. századi és az ókori között, de több ember és több idő is állt rendelkezésre.

Előzmény: gacsat (6084)
kínai balos Creative Commons License 2011.02.11 0 0 6086

például csigatengely, mint teherviselő elem problematikája....

hogy csak a leg kézenfekvőbbet említsem.

 

de rugózz tovább feleslegesen, csak szólok, helyben jársz.

kár a kozmikus energia pazarlásáért...

Előzmény: gacsat (6084)
kínai balos Creative Commons License 2011.02.11 0 0 6085

a kötelet csak a hasonlat kedvéért említettem, ha nem láttad volna a többi eszköz

felépítéséből fakadó szerkezeti fejlődés lehetőségét.

Előzmény: emem (6083)
gacsat Creative Commons License 2011.02.11 0 0 6084

 Miért lett volna különbség?

Előzmény: emem (6083)
emem Creative Commons License 2011.02.11 0 0 6083

a kötél esete nem jó, mert Carburi is valószínűleg kenderkötelet használt.

a csigásat értem, az OK. nyilván volt különbség a 18. századi és az ókori között, de több ember és több idő is állt rendelkezésre.

Előzmény: kínai balos (6081)
emem Creative Commons License 2011.02.11 0 0 6082

persze hogy komolyabb, sokkal később is készült. kb. 2000 évvel.

Előzmény: gacsat (6080)
kínai balos Creative Commons License 2011.02.11 0 0 6081

"korabeli eszközökkel? úgy érted, hogy ökrök, emelők, csigák nem létezhettek régebben?"

 

egyáltalán nem úgy értettem, hanem úgy, ahogy egy ókori csiga tud viszonyulni egy 18.sz-i csigához...

illetve úgy, ahogy egy kenderkötél egy dyneema kötélhez.

kötél-kötél

vagy nem?

Előzmény: emem (6077)
gacsat Creative Commons License 2011.02.11 0 0 6080

A sakkozógép mechanikája érdekes. Sokkal komolyabb 1 fogaskerekekből álló szerkezetnél.

Előzmény: emem (6079)
emem Creative Commons License 2011.02.11 0 0 6079

nem kell tanulmányoznom, ismerem, még a róla készült filmet is láttam a tévében :-)

a kérdés az, hogy mikor alkotta meg a találmányait? 1770 körüliek azok is. az antiküthérai pedig... mikori is? erre mondtam, hogy az ókori ember sem volt buta.

(a sakkozógéppel pedig óvatosan...)

Előzmény: gacsat (6078)
gacsat Creative Commons License 2011.02.11 0 0 6078

Kempelen Farkas munkásságát tanulmányozd! Csinált például totyorgó, evő, és szaró gépkacsát, beszélőgépet, és sakkozógépet. Ilyen antikytherai baszást reggeli előtt készített 2t.

Előzmény: emem (6075)
emem Creative Commons License 2011.02.10 0 0 6077

korabeli eszközökkel? úgy érted, hogy ökrök, emelők, csigák nem létezhettek régebben?

szerintem az itt a lényeg, hogy attól még, hogy nem tudjuk pontosan, mit hogyan csináltak, Carburi esete egy jó példa arra, hogy modern eszközök nélkül is meg lehet oldani kivitelezhetetlennek tűnő feladatokat.

 

az antikütéra eszköz esetével pedig azt a (szerintem téves) gondolatmenetedet kívántam bemutatni, hogy szerinted a mai kor ember azért tud most bizonyos dolgokat végrehajtani akár egyszerű eszközökkel, mert a modern tudást redukálja kezdetleges szintre (lásd Wallington). szerintem pedig egyszerűen arról van szó, hogy az ókori emberek is okosak voltak, feltaláltak dolgokat, amik ezután akár többezer éven át is csodának minősültek az elfeledett tudás miatt. ez a tudás csak olyan értelemben elfeledett, hogy nem használták, nem volt rá szükség, aztán meg feltálaltak helyette valami újat (óra, kronométer).

Előzmény: kínai balos (6076)
kínai balos Creative Commons License 2011.02.10 0 0 6076

a szállítás az aktuális eszközökkel történt a 18. században.

ezt gondolom nem akarnád cáfolni.

 

szóval nem is törekedtek arra, hogy lejjebb adják.

...

a kronométer feltalálója az óraszerkezetre támaszkodott, amikoris a navigációhoz nem volt elég az addigi időmérés pontossága.

...

antikütéra:

Its time of construction is now estimated between 150 and 100 BCE.[4] The degree of mechanical sophistication is comparable to a 19th century Swiss clock.[5] Technological artifacts of similar complexity and workmanship did not reappear until the 14th century, when mechanical astronomical clocks were built in Europe.[6]

 

ez félelmetes egyébként, hogy 2000 év alatt mik történnek, vagy mik nem a fejlődés során!


...

de mit is akarsz ezzel mondani?

elfeledett tudás.... pont erről dumálunk...

Előzmény: emem (6075)
emem Creative Commons License 2011.02.10 0 0 6075

szerintem te esel logikai hibába. a kérdésedre a válasz itt van Schneouda hozzászólásaiban: nem az a lényeg, hogy a beszámoló későbbi, hanem az, hogy milyen eszközökkel történt a szállítás.

amúgy meg visszakérdezek: az eredeti elkészülte után mikor készült olyan bonyolult és precíz szerkezet, mint az Antiküthéra Mechanizmus?

a kronométer feltalálója a görög ismeretekre támaszkodott, vagy saját ötletre?

Előzmény: kínai balos (6074)
kínai balos Creative Commons License 2011.02.10 0 0 6074

szerintem ne menjünk bele ismét az időrendiség logikai hibájába!

 

hogy jön a több ezer éves piramisokhoz, oseireionhoz puma punkuhoz 1777???

 

és érdekes módon hol a leírás a behajózásról és a kihajózásról????

 

akkor lenne logikailag releváns, ha az építés korabeli vagy MEGELŐZŐ beszámoló lenne.

de mit is bizonyíthatna egy későbbi beszámoló?

 

 

semmit.

Előzmény: emem (6051)
Nicsinyo Creative Commons License 2011.02.10 0 0 6073

Ennek az oldalnak a végén foglalkozik azzal, hogy hogyan tudtàk elszàllitani Szent-Pétervàrra Nagy Péter càr szobrànak alapzatàt Néva mellôl, egy mocsaras helyrôl. Erre a feladatra vàllakozott ez a Carburi grof. De az oldal aljàn éppen csak elkezdte a történetet mesélni, azzal az alcimmel, hogy : a kôtömb kivétele. Hol van a folytatàs ?

Előzmény: gacsat2 (6069)
Nicsinyo Creative Commons License 2011.02.10 0 0 6072

Igen, ez a rész épp azt mondja, hogy nem akar a részletekbe belemenni a hajora rakàst és kirakodàst illetiôen. Ebben a tàrgyban Carburi grof sajàt maga àltal 1777-ben Pàrizsban megjelentetett elbeszélését lehetne tanulmànyozni. Eleget mondott ahhoz, hogy bemutassa, hogy igen egyszerû szerkezetekkel is létre lehet hozni nagy eredményeket.

Előzmény: emem (6071)
emem Creative Commons License 2011.02.06 0 0 6071

a tengeri szállítóeszközre való átrakodás érdekelt volna, de arról pont nem maradtak fent részletek

 

Előzmény: Nicsinyo (6066)
emem Creative Commons License 2011.02.06 0 0 6070

az nem helikopter, hanem emelők sorozata + csigarendszer

Előzmény: gacsat (6057)
gacsat2 Creative Commons License 2011.02.06 0 0 6069

A 6054esben az, hogy hogyan rakták a bárkára a sziklát?.

Előzmény: Nicsinyo (6066)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!