Ja az lesz. A gyújtókábelbe dugtam egy szöget és voltak fél centinél is nagyobb szikrák. Állítólag a trafó nem döglik be, de kinyírhatja-e a gyertyákat?
Végül sikerült, tettem egy kb 3-4 km-es kört, leállítottam, kb, 15 perc múlva megyek ki motorozni és nem indul, berugom, felpörög és leáll, ennyi, gyertyacsere, berakta az utólsó 2 gyertyámat jobban felpörög és leáll, szóval most megint nem indul.
Érdekes, hogy az első berugás után felpörög leáll, de ha ismét berugom már nem pörög fel, várok pár percet és berugom, akkor ismét felpörög, persze le is áll. Megvárom a segíséget és megnézem van-e és mekkora szikra.
Nem nagyon akart beindulni, amikor mégis, akkor meg nagyokat rándult járás közben, kicsit állítgatni kellett a karbin, kis pöfögés után lett alapjárat is, nem kellett a gázt húzni, de első rugásra nem akaródzik neki az indulás.
Most igencsak elkezdtem gondolkozni rajta, mert mást már nem tudok tenni, mindent kicseréltem újra (kivétel a trafó) Még párnapig a környéken próbálgatom, nem megyek messze, ne kelljen sokat tolnom, ha lenne valami vele, azért gyertya lesz nálam.
Mindezek mellett én továbbra is azt mondom, hogy valami nem kerek a gyújtásnál. Ha a tökéletességre akarsz törekedni és tovább akarod finomítgatni a motort, ajánlom az "egybetrafós" gyújtóegység beszerzését. Nem olcsó, de nem is megfizethetetlenül drága, s ha megszűnik tőle a "gyertyaevés", megtérül az ára.
Beindult, sikerült az alapjáratot is beállítani, járattam sokáig, gurulgattam, majd leállítottam és kb 10-15 perc múlva, újra beindítva pár perc után leáll és be sem indult addig, amíg a vadi új gyertyát ki nem vettem és beraktam a régi használ hosszúmenetes autógyertyát. Ezután rögtön beindult és olyan 40 percet motorozhattam a környéken, közben egyszer megálltam egy benzinkútnál felfújni a kerekeket és ott csak másodikra rúgásra indult el.
1:25 benzin van benne a fúrás és az új dugó miatt, szinte nem is füstöl, megindulva jól húz, nem torpan meg, de hosszabb távra még azért nem megyek vele, de remélem most már jó lesz, csak gyertyákból kell betáraznom.
Ezt "gyertyaevést" nem egészen értem, mi a töktől megy ilyen hamar tönkre egy gyertya, ráadásul egy DENSO ?!
Felfúrattam a hengert, új dugó, gyűrűkkel stb, ma lett beépítve a vázba, új szimeringek, új tömítések pasztával. Holnap szeretném kipróbálni.
Kicsit elhúzódott a dolog, mert a a gázmarkolat össze menetével gond volt, új csavarokat, új menetet kellett készíteni, ragasztó gyurmából a bowdenállító csavarnak, nem tudom mennyire lesz tartós.
A karbi mozgott a szívócsövön, pedig jól meghúzva raktam rá, de most nem lehetett megszorítani az egyik csavart, nem látszott rajta semmi, de egy másik csavarral jó lett, nem is értem, már nagyobbra akartam fúrni.
Itt kaptam egy jó ötletet, hogy nézzek a karbi torkába, megtettem... a súber alatt elég nagy nyílás láttam, kb 1/3-nyi, szétszedtem, új súbertű, új rögzítő lemezke, új bowden, de az első húzásnál kiakadt a gázbowden és a rögzítő lemezke, úgyhogy visszaraktam az általam készített lemezkét, a régi tűvel, most épphogy van nyílás.
A kipufogó könyökcsövét ki lehet húzni a a dobból, de a rögzítő hollandert nem lehet leoldani remélem ez nem nagy gond, majd még meg kell oldani. Bocs kicsit hosszú lett, most itt tartok..
Köszi a meghívást, rég ki akartam a Babettát próbálni hosszabb távon de eddig valahogy nem volt rá lehetőségem, de most megpróbálkozom majd vele :D A Staron effektíve azóta még nem sikerült dolgoznom még most leltározom, hogy pontosan mi az amit megérné cserélni, jó volna egy rendelésben beszerezni mindent ami boltban kapható, közben éppen átrendezzük a műhelyt úgyhogy nagy a kavalkád de terv szerint legkésőbb szeptemberben neki esek, majd fotózok mindenképp munka közben. A Verhó villát beszereltem a használós "családi" gépbe, köszönöm szépen mégegyszer!
A Babattások a Varga úr-hoz viszik a XVIII. ker-be, de neten keresve sem találok ott, esetleg itt tudtok valakit, aki megbízható, mert pont ott olvastam, hogy valakinek elrontották a furást.
Ilyen értékek mellett, meg elszabadult gyűrű esetén én is fúratnám. Aztán gondosan összerakva ennek jónak kell lennie. Ha mégsem, akkor tovább agyalunk.
Köszi, nem vagyok sértődős, minden ötlet jól jöhet. Fel se merült bennem, hogy belenézzek a karbi torokba:)
Szinte biztos, hogy falsot szívhat valami rejtélyes helyen, mert kézzel lefogva a légszűrőház szívónyílását, szépen lehet szabályozni a fordulatszámot, ha befogom teljesen akkor leáll. A karbi az állítócsavarokra nem reagál.
Szimeringeket most cseréltem, bár azokon olaj nem jött át, por száraz volt mindegyik környéke. Szivócső talpait tömítettem pasztával, szerintem azon szem szívhatott már falsot.
Bowden inkább hosszú volt, ezért vágtam belőle, de így is voltak gondok vele, kellet barkácsolni, szorult a markolat is rögzítő csavar miatt, ami minden kivétel után alig tekerhető vissza.
Ja a súbertű, magam készítettem a rögzítő lemezt, vékony acél lemezből, ami azért vastagabb mint a réz fólia, amit vettem, ezért elképzelhető, hogy berakva nem fekszik fel pontosan a helyére, nem tudtam ellenőrizni, de szerintem, ebben az esetben azét a karbi állítócsavarjaira csak reagálna. De holnap jön az új lemezke.
Mázli, hogy lebontottam a hengert, mert a dugattyúgyűrűk körbeforogtak, a rögzítő stiftek nem funkcionáltak, valahogy ellapultak,komoly zűröket okozhatott volna. A dugattyút így mindenképp cserélnem kell, már le is szedtem a hajtókarról.
A Babettás fórumon az javasolták furassam fel a hengert, mert a 39,1 mm furat már kopott, bár már hajlottam a szimpla dugattyúcserére egy új 38,98 mm-es + új gyűrűkkel, mert így már talán holnap össze is rakhattam volna. Ha furatok, akkor megbízható szakit keresni, egyeztetni vele, gépmunka, alkatrészrendelés, beszerzés...minimum egy hét, viszont talán tartósabb lehet.
Ha minden is jó már a motorral akkor valószínűleg valami apró hiba.. ha jól olvastam a gáz bowden cserélve lett, én találkoztam már túl rövid bowdennel, a tünetek hasonlóak a motor indul de pörög és állíthatatlan az alapjárat. Szemből a karbi torokcsövébe nézve (persze a légszűrő maszk nélkül) a súber milyen magasan áll benne a gázkar alap állásában? a Jó az ha majdnem teljesen lent van csak egy kicsi rés van alul kihagyva az alapjárathoz. Persze ezt csak úgy lehet nézni ha a motoron van a karbi. A bowdent könnyű volt beakasztani a súberbe vagy nagyon kellett szenvedni a rugóval? Olvastam, hogy a tű lemezkéje cserélve lett, felülről a második rovátkába került vissza? Nagyon fontos, hogy meglegyen az a lemezke és a jó pozícióban legyen mert ez szabályozza a benzin-levegő arányt. Remélem nem veszed sértésnek hogy ennyire triviális tippeket adok, de amikor már minden nagy hiba kizárásra került nem igazán jut eszembe más.
Üdv rigások!régen írtam ide .én vagyok aki 2019 ben végigment a mopedrallyn rigával. Idén is indultunk de 4 rigával a motorok jól bírták viszont mi nem,ezért kb félúton kimentünk aszfaltra. Sajnon sokat álltunk de nem a rigák miatt hanem a kísérő csapat miatt kb 3,5-4 órát.egyébként a legnehezebb szakaszon túljutottunk,de többet nem fogok csapatban motorizni.Egy rigàt megtartok de 3 eladó,ha valakit érdekel jelezzen,és van sok alkatrész is. Igazábol a blokk gyújtással a különleges sziasztok.
Az hiszem kicserélem a szimeringeket is, nem maradt más, pedig felraktam wd40-es hosszú fújószárat a féktisztítóra, hogy be tudja nyúlni vele a főtengely közelébe és semmi.
Ha rossz a kipufogó tömítés az okozhat ilyen felpörgés? Mert most elég könnyel mozgott a cső a dobban, az egyik csavar is elég könnyen kijött.
A súbert benyomtam ameddig lehet, de talán az sk megoldás miatt feljebb kerülhetett, a rugó miatt alig tudtam belenézni, hogy milyen pozícióban van a lemez, de ebben az esetben azért reagálna a beállítócsavarok tekergetésére.
Nem hiányzik semmi a karbiból, (új: úszó, tűszelep, tömítések).
Igazából nem tudom mennyi erő van egy Babettában, most menni csak 10-15 métert tudtam vele, mert vége az útnak. Ez egy kiherélt Babetta, sebváltó kiszedve nagy bordás felhegesztve a tengelyre, de felújítás után, amikor ment elégedett voltam vele.
Azok a szimeringek lehet hogy már a berakásnál is több éves raktárkészletről származnak , s azóta eltelt pár év es főleg hogy állt akkor tud igazán ki száradni . a suber teljesen lent van ? a karbi ból véletlen nem hiányzik valami . ?
De igy hogy pörög gondolom erő meg nincs ? hogy egyből indul igy kompresszió gond nem lehet - A bácsika azt a motort lehet adná az még egy babetta ért is hiszen ha azzal baj lessz az valószinü kuka . (Egyébként a babetta d is lassan ott lessz árban .