Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Klementina1 Creative Commons License 2021.05.25 0 0 149880

Történet egy zárlatos önindítóról

 

Előzmény:

Szombaton reggel nem akart beindulni a 2T Wartburg. Gyengén és fokozatosan elhalóan forgatta az önindító a motort. Azt hittem, hogy az akku lemerült, mert már 6 éves, és előtte volt éjszaka lámpával mászkálás, több rövid út is. Be lett tolva, mentünk. Utána jó pár alkalommal indult rendesen a kocsi, gondoltam visszatöltődött az akku, oké.

 

A mai nap:

 

Alapból is izgalmas napnak indult a mai, egy rendkívüli út Pestről Balatonkeresztúrra. Nem is volt semmi gond, amíg meg nem kellett állni tankolni Zamárdinál, és a kocsi megint nem indult. Ugyanaz a kis gyenge tekerés, ami pár másodperc alatt lelassul és megáll. Szerencsére megint volt ki segítsen betolni.

 

Ekkor már erősen elgondolkoztam, hogy mi van ha a töltéssel nem stimmel valami, a legutóbbi kis baleset után pár alkalommal rakoncátlankodott az elektromechanikus feszszabályzó, csak aztán látszólag megoldódott a dolog.

 

A benzinkúttól elindulás után viszont nem ment normálisan az autó, rángatott, minden baja volt, mintha az egyik henger csak néha-néha lőtt volna. Meg kellett állni. Mivel az alapjárat látszólag jó volt, ezért buta módon nem kezdtem el először lehuzigálni a gyertyapipákat, hanem megnéztem a porlasztót, hogy nincs-e valami dugulás. Persze nem volt. Aztán persze gyanús lett a gyújtás, ki is derült hogy a túlolajozott kenőfilc volt a ludas, és a 2-es henger megszakítójának pogácsái között cuppogott az olaj. (Pedig figyeltem rá hogy ne tegyek túl sokat a filcre... :'D mellesleg több mint 500 kilométert mentem már azóta, érdekes hogy csak most jött elő.)

 

A porlasztóval meg a gyújtással való bohóckodás során többször is leállítottam és beindítottam az autót, és simán indult. Ha le lett volna merülve az akku, pár kilométer alatt nem töltődhetett volna fel – gondoltam. De mikor mindent összeraktam akkor mégse indult, ez kellett ahhoz hogy még többet foglalkozzak a dologgal. (Szerencsére nem időre mentünk.)

 

Elővettem a próbalámpát, és rámértem az akkura. Nem világított. Már kezdtem idegbajt kapni, hogy lehet hogy kiégett a próbalámpa, vagy mi a fene... (Multiméter nem volt nálam sajnos.)  Erre gondoltam leszedem az akkusarut. A mínusz le is jött, a plusz viszont nagyon meleg volt, és rá is volt szorulva! Itt már sejtettem hogy valami komoly baj van... A leszedett negatív akkusaru mellett már az akkura kötve világított a próbalámpa! Tehát előtte rövidre volt zárva az akku! :O   (Nesze neked, szar alumínium főkábel, úgy rövidre záródott rajta keresztül az akku, hogy maga a kábel meg se melegedett különösebben.)

 

Rövid gondolkodás után rájöttem, hogy ha nem az indítómotor csinálná a zárlatot, akkor valami kis vékony vezeték már elfüstölt volna látványosan, vagy biztosíték kimegy, azokon keresztül nem bírt volna ekkora rövidzár keletkezni. Szóval indítómotor. A próbalámpát sorba kötve a kocsi többi részével (zárt ajtók és kiszedett motortér-világítás izzó mellett) nem szabadna világítania, és most világított. Próbaképpen zártam a szabadonfutót és kettesben megtologattam kicsit az autót. A rövidzár ezután megszűnt! Visszatettem a főkábelt, próbáltam indítózni, valamikor elkezdett kattogni, valamikor meg ugyanúgy rövidzár lett... Szóval úgy voltam vele, hogy ezt nem kéne erőltetni, a kocsi ismételt megmozgatásával ismételten oldottam a rövidzárat, és megfogadtam hogy nem indítózok az önindító cseréjéig.

 

Végül betoltuk a kocsit, és ment. Az út hátra lévő része és a visszaút gond nélkül teljesítve lett. Menet közben az index villogási sebességéből tudtam következtetni az akku töltöttségére (elektromechanikus gyári villogóautomata, a frekvencia feszültségfüggő :-) ), hát Fehérvárnál még nem volt sok, ezért a maradék kb. 70 kilométert világítás nélkül tettem meg. (Szegény gyári generátor nehezen bírt a koppra merült akkuval és a fényszórókkal együtt...)  Így mire hazaértem addigra egész értelmesen feltöltődött az akku. Ami kész csoda, annak fényében hogy már 6 éves és mik történtek szerencsétlennel...

 

Remélhetőleg a héten meglesz az indítómotor cseréje, addig inkább nem megyek le vele a mélygarázsba :)  Most egyelőre csak egy bontott lesz, de ha találok gyári újat akkor arra le fogok csapni.

Mádi Gerg Creative Commons License 2021.05.24 0 0 149879

Persze, elpostázom, de azért ha így alakult, menjünk biztosra, valamikor a hét második felében körbefotózgatom jobban, aztán megbeszéljük. :) 

Előzmény: Jenő353 (149878)
Jenő353 Creative Commons License 2021.05.24 0 0 149878

Én paksi vagyok, szóval egy kicsit messze van. Engem legjobban a lökhárító középső eleme érdekelne, az ment tönkre. A fényképed alapján a tied teljesen jó. Megnéztem a készletet, az átfolyásmérő egyik fele megvan, szinte biztos, hogy jó mert újkorában csak azért vettem ki, hogy minél rövidebb legyen a benzin útja. Más amit írtál az nincs, nem is volt.

Azt kéne meggondolnod, hogy csak a középső részt elpostáznád-e, a költséget természetesen állom. Ha az átfolyásmérő kell, azt mindentől függetlenül elküldöm neked, csak adjál meg elérhetőséget.

 

Előzmény: Mádi Gerg (149876)
mád.max1 Creative Commons License 2021.05.24 0 0 149877

Sziasztok.keresek kétütemű wartburg első komplett ujszerű állapotú lökhárítót vagy csak köténylemezt.

 

Mádi Gerg Creative Commons License 2021.05.24 0 0 149876

Akkor ezt meg is beszéltük, viszont én gyöngyösi vagyok, nem tudom, hogy szoktál e errefelé járni.. én mostanában ritkán közlekedek kocsival messzebbre, mert itt a jo idö, motorral megyek .. :) 

 

Ez a lökös azért nem egy nagy kincs, szoval tul sok mindent nem is várhatnék érte, az autom meg kezd egybe lenni... Ami érdekelhet, az egy átfolyásmérö, embléma a motorháztetöre, esetleg napfénytetö tekeröke... 

 

De nekem ez csak foglalja a helyet. Ha erre jársz, bejössz érte, beszélgetünk egyet, szidjuk közösen az utángyártott alkatrészeket egy fél orán át, aztán a tied .. :) 

Előzmény: Jenő353 (149875)
Jenő353 Creative Commons License 2021.05.24 0 0 149875

Érdekelne, és elég sok használható csere alkatrészem is van, de hogy mire volna szükséged, és ez találkozik-e a készletemmel az más kérdés. Írj egy listát, aztán meglátjuk. / veterán wartburgos vagyok, -1981-, tudom, hogy ebben a "szakmában" fontosabb, hogy legyen alkatrész, de ingyen akkor sem kívánom ha nem tudunk cserélni"/

Előzmény: Mádi Gerg (149873)
59th_Roy Creative Commons License 2021.05.23 0 0 149874

Ha Jenő353 nak nem kell, írj engem érdekel. Köszi

Előzmény: Mádi Gerg (149873)
Mádi Gerg Creative Commons License 2021.05.23 0 0 149873

Ha ez segitség lehet, van egy komplett lökösöm elsö, hátso elölhütösre, amit szivesen odaadok ingyen, vagy épp valami cserealkatészért.. nem mondom, hogy  tökéletes állapotú, de nem is a legszarabb talán.

 

Ez egy 2-3 éves kép, én levettem, kromos ment a helyére .

Előzmény: Jenő353 (149870)
59th_Roy Creative Commons License 2021.05.23 0 0 149872

Szerintem azzal jársz a legjobban ha az eredetit megjavítod,lefested.

Előzmény: Jenő353 (149870)
353 wr Creative Commons License 2021.05.23 0 0 149871

Üdv mindenkinek!

 

Valaki esetleg tud e új Wartburg 1.3 fűtőradiátort?

Köszi előre is mindenkinek aki ír.

Jenő353 Creative Commons License 2021.05.23 0 0 149870

2t elöl hűtősre szeretnék feltenni 4t első lökhárítót. Más lehetőségem nemigen van, vagy a meglévő rozsdás, görbült eredetit napokig javítgatni.

Végig olvastam a fórum ilyen irányú bejegyzéseit, végül is csak annyit szeretnék megtudni, mennyire macerás, nehézkes. Ha valaki csinált ilyet, megköszönném a tapasztalatait, nem vagyok kétbalkezes. A lökhárítót még nem vettem meg.

Köszönettel.

djpotzi Creative Commons License 2021.05.20 0 0 149869

Sziasztok!

4T, kettős, benzin-LPG üzemű  Wartburghoz keresek budapesti vagy környéki szerelőt, szervizt ahol zűrösebb problémákkal is képesek és hajlandók foglalkozni és mindezt megfelelő gondossággal. Látom itt a többség, képes, tud és szeret is maga bütykölni. Én sem érzem életképtelennek magam ilyen téren a tapasztalataim alapján, de műhely, garázs hiányában az egyszerűbb dolgok reparálásán kívül (pl. kipufogó rendszer, leömlő csere; fékjavítás; seb.váltó kulissza javítás, Faudi fej csere; index kapcsoló javítás) mást nemigen tudok egy lakótelepi parkolóban megoldani.

 

A jelenlegi szerelőm egyrészt távol található a lakhelyemtől, másrészt szerintem ráunt a wartburgra mint gyártmányra vagy a szakmájára. A féltengely problémám (zajos, kopog) megoldásába már nem volt hajlandó komolyabban belemenni, kérésem ellenére sem. Gumiharangcsere és zsírzás amit megcsinált.

Szerintem hozzá kellene nyúlni a motorhoz is (hengerfej, a tömítése, szelepek stb.) de a hidrotőkék cseréjén kívül egyebet nem vállalt be.

 

Ha valaki ismer egy megbízható és lelkes wartburgos szakit, aki bevállalná a warezt kérem jelezze. Nem kell hogy, villámkezű legyen, viszonylag ritkán és leginkább csak vidékre járok vele, úgyhogy nem gond, ha más sürgősebb feladatai miatt néhány hétig is ül egy-egy aktuális reparálni valón. 

 

pizo Creative Commons License 2021.05.16 0 0 149868

Nincsenek rossz állapotban. Tedd fel jófogásra szerintem.

 

Zoli

Előzmény: Mabi_ (149867)
Mabi_ Creative Commons License 2021.05.16 0 0 149867

Nekem fölösleges, de gondoltam, hátha valakinek kell, azért ide raktam be. Szar állapotban van? Én nem tudom megítélni, nem értek hozzá. Inkább vigyem egyenesen a hulladékudvarba, úgysem kell senkinek? Köszi a választ!

Előzmény: Atomi (149866)
Atomi Creative Commons License 2021.05.15 0 0 149866

Köszi, de úgy érzem, erre most nem vágyom.

Előzmény: Mabi_ (149865)
Mabi_ Creative Commons License 2021.05.15 0 0 149865

Mabi_ Creative Commons License 2021.05.13 0 0 149864

Otthonról teszek majd be képet. 1989-es egyébként a kocsi, de hogy a felni mikori, azt nem tudom. Előző tulaj adta pluszban a kocsihoz. Ár: mondj egy szerény, de nem sértő összeget. El fogom fogadni :-)

Előzmény: Atomi (149863)
Atomi Creative Commons License 2021.05.10 0 0 149863

Megmondom, ha írod mikori évjárat és mi az ára.

Előzmény: Mabi_ (149860)
Cymantrene Creative Commons License 2021.05.10 0 1 149862

Lehet, hogy inkább áramvonalasság-függő. A Wartburgba lehúzott ablaknál sokkal jobban bekevereg a szél és a miegymás, mint áramvonalasabb autónál.

Előzmény: 59th_Roy (149859)
Sihuhu Creative Commons License 2021.05.10 0 0 149861

www.imcdb.org - autok, koztuk warti filmeken.

Mabi_ Creative Commons License 2021.05.10 0 0 149860

Sziasztok! Két 13-as felni érdekel valakit?

59th_Roy Creative Commons License 2021.05.09 0 1 149859

Lehet, hogy nem is Wartburg függő, hanem szín. Két autót használok, egy szürke új autót és egy Mustársárga Wartburg 2T-t . 

Ha a Wartburggal megyek, szinte mindig berepült egy darázs, vagy valami bogár.Más autóval nem szokott... a színe miatt lehet?

Mádi Gerg Creative Commons License 2021.05.09 0 0 149858

Én tőlük rendeltem dugattyút,(bár simsonhoz) és arra azt mondta a mester, aki faragta a motort, hogy jól megmunkált, rendesen kivitelezett darab. Gondolom gyűrűben is hasonló minőséget adnak. 

 

https://dugattyubolt.hu/listaz.php?kat=GYURU&tnev=Gy%C5%B1r%C5%B1k&klikk=27

Előzmény: Jenő353 (149855)
Skade Creative Commons License 2021.05.07 0 0 149857

Keresd fel őket szerintem le tudják gyártani neked!

http://belcord.hu/

Előzmény: Jenő353 (149855)
Sihuhu Creative Commons License 2021.05.03 0 0 149856

2T eseten:

 

www.ldm-tuning.de

 

Erdemes irni nekik, hatha tudnak segiteni.

Előzmény: Jenő353 (149855)
Jenő353 Creative Commons License 2021.05.03 0 0 149855

Sziasztok.

76.00 mm-es dugattyú gyűrűt keresek. A zsombinál volt lengyel, de elfogyott, és már nem is szállítanak Magyarországra. Hol tudnék venni? A lengyel nekem nagyon megfelelne, de már nincs

és nem is lesz. Állítólag Németországba szállítanak. Aki tud, segítsen.

Köszönöm.

Skade Creative Commons License 2021.05.02 0 2 149854

Pont 2 nappal ezelőtt érkezett a carbo-tól gumiharang. Egy ismerős használja egy éve és eddig hibátlan gondoltam én is kipróbálom. Tapasztalat még nincs vele mivel még nem raktam fel de elég jó anyagúnak tűnik ha jól emlékszem NBR olaj álló anyag van a papírján. Durván 3 ezer két darab tehát egy oldalra való.Ahogy rendeltem 2 nap múlva hozta a GLS. Hogy mennyire jó majd az idő eldönti.

Előzmény: 59th_Roy (149853)
59th_Roy Creative Commons License 2021.04.30 0 1 149853

Úgy sem. Egyébként ez a cég : https://www.carbo.hu/  gyárt , és egész jó. Leveleztem velük és más anyagból is meg tudják csinálni mint amit árulnak készen.

Előzmény: Billzzz (149851)
Mádi Gerg Creative Commons License 2021.04.30 0 0 149852

Az audihoz akartam vákuumcsövet csináltatni. Egy olyan 15centis darab, nem bonyolult. 300 ezertöl lehet gondolkozni, a szerszám legyártása miatt.. 

 

Persze a gumiharang azért szabványabb(vagy hogy irjam), szoval lehet, hogy az joval olcsobb ... 

Előzmény: Billzzz (149851)
Billzzz Creative Commons License 2021.04.30 0 0 149851

Egyénileg nem éri meg, de összefogva, több darabnál lehet.

Előzmény: 59th_Roy (149849)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!