Keresés

Részletes keresés

Atis57 Creative Commons License 2023.06.04 0 0 102546

Szia! 

 

Görögországhoz nem volt szerencséd? A használt WC papir a kosárba!!!  A lefolyó csó meg 35-50mm körüli. S a ház falán kivül megy, .....

 

Voltak érdekes esetek  egy 3 szintes háznál.(sok minden vissza jött.--ki is ugrott a csészéből )

Előzmény: Töck Jenő (102545)
Töck Jenő Creative Commons License 2023.06.04 0 0 102545

Németországban - amikor ott dolgoztam - volt szerencsém  gazdaságos méretű szennyvíz elvezető csőhöz. WC használat esetén ha nagyobbra sikerült a szabványosnál vagy a lakásban más berendezés is igénybevette a lefolyót sokszor visszajött amit le akartam húzni...

Előzmény: Töck Jenő (102544)
Töck Jenő Creative Commons License 2023.06.04 0 0 102544

" 1 % os esésnél méterenként  1 cm a süllyedés 120 méteren  1.2m+  a kezdő  40 cm, tehát 1,6 m."

 

Az eredeti szövegben van egy 20%-ös (?) emelkedő, aminek a tetején áll a ház. A domb magassága ismeretlen, de nyilván nem 1/2-1 m ha megemlítik. Én abban az 1,6m-ben nem lennék biztos...

Előzmény: Varek1 (102543)
Varek1 Creative Commons License 2023.06.04 0 0 102543

  Helló ! Addig amíg nincs közcsatorna, addig kár ezzel foglalkozni

 

 A közelben lévő közcsatornákat kell megnézni.Főleg annak mélységét.

 

   1 - 2 max.  4 lakásig elég  a 110-es erre a célra gyártott   narancssárga csatornacső. Plusz a szokásos idomok.

A közterülettől be felé, a telekhatárhoz közel,de mindig bent van az un fogadó akna. Eddig készítik  a szolgáltatók.Ez az un. fogadó akna korábban beton volt ma már inkább műanyag.

A kijővő cső általában min. 40 cm.

 

 1 % os esésnél méterenként  1 cm a süllyedés 120 méteren  1.2m+  a kezdő  40 cm, tehát 1,6 m.

 

Anno én  26 m  telken belüli csatornát építettem,   3 db  tisztítási lehetőséget építettem a rendszerbe. nem akna , hanem    Y idom az egyik szára a felszínig ledugózva.

 Az árkot elég kisgéppel kiásni,kerülni kell az utat felette,jobb ha mellette van.

 

 A lejtést pontosan beállítani.

 

 Anno én   kis papírhajókat küldtem végig a vezetéken.

Előzmény: Pedro_amigo (102537)
sequelguru Creative Commons License 2023.06.04 0 3 102542

Vekengem itt korábban, hogyan rakjam ki ezt a mintát térkőből, kb 40nm-en, hogy ne kelljen folyamatosan a "térképet" böngésznem hozzá:

 

A megoldás  az lett, hogy vettem átlátszó agrofóliát (a legvéknyabbat), arra átrajzoltam a mintát (a minta maga 90x120cm, én 150x150-es darabra másoltam át, ezzel könnyű volt dolgozni). Két különböző formában / eltolásban, hogy azt tudjam használni ami épp praktikus. Megjelöltem a kitüntetett pontokat (a minta jobb alsó sarkát) mind a kövön krétával, mind a fólián a könnyebb illesztésért.

Aztán illeztettem a már kész kőhöz, és ahol rakni kellett, megnéztem mi jön (2-3 darabot), felhajtottam a fóliát, leraktam, visszahajt. Egész haladós volt.

 

Hátha valaki tudja hasznosítani az ötletet...

Előzmény: sequelguru (102511)
JAMIE222 Creative Commons License 2023.06.03 0 0 102541

Nézegetem ezt a kis filmet, ral-szalagos, konzolos ablakbeépítés.

Azt nem értem, hogy minden nyílászárónál azt látom, hogy több centi hézag van a tokok pereme és a fal széle között. Jó ez így, ha igen, miért?

 

https://www.youtube.com/watch?v=Fh1rfeeJveE

Töck Jenő Creative Commons License 2023.06.03 0 1 102540

A meglévő hálózatra történő csatlakozásnál melegen fognak érdeklődni a lejtviszonyok stb (terv is nagy valószínűséggel) után. Ilyen esések mellett lehetnek gondok a bekötésnél.

Előzmény: Töck Jenő (102539)
Töck Jenő Creative Commons License 2023.06.03 0 1 102539

Ez NEM majd a vízvezeték szerelő megoldja kategória!

Előzmény: Töck Jenő (102538)
Töck Jenő Creative Commons License 2023.06.03 0 1 102538
  • "Csatorna fektetés technikai paraméterei: (Mehet-e út alá, ha igen milyen mélységbe javasolt  és hova? Két autó keréknyomvonal közé feltételezem.)"

Valamivel kisebb a földnyomás ha két kerék nyomvonal közé épül, de nem olyan nagy a különbség. Talajtól függ.

 

"Milyen átmérőjű cső javasolt – Volt olyan vízvezetékszerelő, aki egyből azzal kezdte, hogy ha nem lesz napi használatban a csővezeték, nagyon gyorsan el fog dugulni.)"

 

Ná 125, de inkább Ná 150 amit javaslok.

 

"120 méteren hány tisztító aknát, milyen sűrűséggel építenétek be? (Eddigi javasolt: Féltávnál egy és fent a kiállásnál a háznál egy.)"

 

Kell bele energia-törő akna, az aknák számát az fogja meghatározni. Nem vagyok csöves, de a megengedett 1 ezreléket nagyon keveslem. Még az 1%-t is. 1 ezrelék az gyakorlatilag vízszintes. 3-5 ezreléket padlólejtésnél szokás alkalmazni. A lejtés megállapításához nagyon javasolt egy hossz-szelvény. Az út miatt is.

 

 

Előzmény: Pedro_amigo (102537)
Pedro_amigo Creative Commons License 2023.06.03 0 0 102537

Sziasztok kedves fórumtársak!

 

Elképzelhető, hogy túldimenzionálom a megoldandó feladatot de nem szeretnék később nagy újratervezéseket ezért inkább jól körüljárnám a segítségetekkel is. Nyeles telek tulajdonos vagyok és kb. 120 méter hosszú behajtó út építését tervezem a telkem hátsó részéhez illetve előtte a telekhatáron lévő csatornacsonkról csatorna bekötését (árokásás, becsövezés) illetve hátsó részbe vezetését az út alatt. Egyelőre csak egy csatornakiállást szeretnék létesíteni. A telek hátsó részében áll egy enyhén emelkedő részen egy közel 100 éves nem lakható vályogház (családi örökség), melynek sorsa még nem dőlt el. Vagy felújítás vagy bontás lesz a későbbiekben a sorsa. Jelen állás szerint az sem tiszta, hogy amennyiben a ház le lesz bontva akkor könnyű szerkezetes (konténer vagy más technológia) ház vagy hagyományos tégla – beton családi ház épülne a helyére. Esetleg a ház jelen kontúrjai és alapjai mentén téglából felépíteni egy ugyanilyen házat csak már nem vályog falakkal. (Építészi javaslat.) Máshonnan a telekre bejárás nem megoldható. (Hátulról elzárt telkek, domb és erdő). Vízvezeték szomszéd telke alatt felvíve, áram oldalsó telkekről érkezik jelnleg a házhoz. (Későbbiekben a régi árambekötés újratervezése esetén remélhetőleg a földkábel is megoldható majd onnan.) A tervezett út végén szintén kiszélesedő autóbeállók kapnának helyet. Gyakorlatilag egészen az autóbeállókig sík terepről beszélünk, utána indul egy kb. 20 % meredekségű domb, amin a ház is áll.

 

Valamilyen stabil útra szükség van, mert soha nem volt tömörítve a föld és jelenleg bármilyen  személygépkocsival is nagyon nehezen járható a terület. Főképp csapadékos időben. (Kertészkedünk, hátsó részből rendszeres fa lehordás van utánfutóval.). A minimális cél az volna, hogy olyan út készüljön, amelyet bontás esetén a 9 tonnás JVC sem szed szét és vályogház renoválás esetén kisteherautók felvonulására (tető faanyag, kisgépek) is alkalmas legyen. Az se baj, ha olyan szilárdságú út készül, amin nagyteherautók is fel tudnak menni egy esetleges tégla – beton ház építése esetén.

Előljáróban annyit, hogy tisztában vagyok azzal, hogy a ház és terület további sorsának eldőléséig lehet ajánlottabb lenne csak a csatorna csövet felvinni és egy sima murvás (esetlegesen tükör nélküli) szerviz utat csinálni de az út alsó kb. 15 méterén szolgalmi jogos használatára kerül sor a szomszéddal 4 méter szélességben. Ő szeretné a saját részét minél előbb kerítéssel ellátni állatai miatt illetve állandó utat használni. Ha ezt meglépi, innentől az út építése még nehézkesebbe válik. Kényelmesebb megoldás lenne most egy állandó út elkészítése. Megoldás lehet az esetleg, hogy az fix rész csak a közös szolgalmi határig készül el, onnantól murvás terítés lenne ugyanis a fenti ház/ építkezés sorsa lehet, hogy még nem a közeljövőben dől el. Feljebb a „nyeles” rész legszűkebb része kb. 3,4 méter. A csatorna fektetését a saját nyeles telekrész alatt szeretnénk megoldani.

Több poszt is volt már behajtó út kiépítés témakörében az elmúlt években, igyekeztem kiszemezgetni a legfontosabb tanácsokat de lenne nyitott, megerősítésre váró kérdés azért. Mint pl.:

  • Csatorna fektetés technikai paraméterei: (Mehet-e út alá, ha igen milyen mélységbe javasolt  és hova? Két autó keréknyomvonal közé feltételezem.)
  • Csatorna: Milyen átmérőjű cső javasolt – Volt olyan vízvezetékszerelő, aki egyből azzal kezdte, hogy ha nem lesz napi használatban a csővezeték, nagyon gyorsan el fog dugulni.)
  • Csatorna : 120 méteren hány tisztító aknát, milyen sűrűséggel építenétek be? (Eddigi javasolt: Féltávnál egy és fent a kiállásnál a háznál egy.)
  • Csatorna : Esése mekkora legyen?. (Elvileg 1 ezrelék a maximum megengedett méret de itt talán nagyobb kell-)
  • Út technikai részletek : Mekkora lenne a javasolt szélessége? (2,5 – 3 m között hallottam eddig javaslatokat. Kiszedett földmennyiség miatt nem mindegy.)
  • Út technikai részletek : Rétegrend - anyagok, tükör mélysége mekkora legyen?. (antigorit áll környéken olcsón rendelkezésre.)
  • Út technikai részlet: Legyen –e geotextill vagy ne a zúzalék alá? Na ez nagyon megosztó kérdés. Az ellenzők szerint megfogja a vizet és nem engedi elfolyni. Pártolók szerint össze fog keveredni a föld – anyag.
  • Altalanos technikai kérdés: Nagygépes vállalkozóval inkább? (9 tonnás gép) vagy kisebb forgó kotróssal (1-3 tonna) csináltatnátok? Kisebbet preferálnám, szimpatikusabb vállalkozó de mintha sokkal tovább tartana neki gépmunkaidőben. Földet amúgy közelbe kellene vinni. Lehet, hogy billencsesse

Köszönük minden tanácsot!

sequelguru Creative Commons License 2023.05.30 0 0 102536

El kell, máképp fog rajta a festék, látszani fog. Meleg víz a barátod...

Előzmény: Tapéééta (102533)
Rollei Creative Commons License 2023.05.30 0 0 102535

Vízzel, spricnivel, spaknival, meg irgalmatlan sok türelemmel.

Előzmény: Tapéééta (102534)
Tapéééta Creative Commons License 2023.05.30 0 0 102534

Előzmény: Tapéééta (102533)
Tapéééta Creative Commons License 2023.05.30 0 0 102533

Sziasztok,

 

A hétvégén eltávolítottam a panel lakás egyik szobájának faláról a tapétát és a képen látható sárgás - gondolom - ragasztó maradt hátra. Ezt mivel tudom eltávolítani? Illetve glettelés előtt el kell-e távolítani? Köszönöm a segítséget!

Varek1 Creative Commons License 2023.05.30 0 0 102532

 

  "Kint a járda és a fal között sincs rés."

 

Pedig az lenne a jó. Ha már kiássátok az árok olyan 60 cm széles. Úgy kell hagyni  és járdát vasrácsból készíteni.

 

 Sok pénz,de ha jó helyen van a telek megérheti. Ha a telek rossz helyen, maradjon pince...félszuterén.

 

 

Úgy nevezik,hogy  gazdaságosság !!

 

 

 

Előzmény: Hunfiu12 (102530)
Varek1 Creative Commons License 2023.05.30 0 0 102531

 

 

 ' Az a fal ami pont 80%-ig föld alatt van elég ferdén lett kivitelezve kb 10cm'

 

 'egy félszuterén, a falak kőböl van'

 Inkább pince mint szuterén.

De mindegy.

Belülről ügyködni nem érdemes amíg nem száraz a fal.

 

  Körül ásni  ( nagy munka ),majd  szakszerű vízszigetelést tenni a fal külső felületére.Nemárt a fal alá is tenni.

 Belül is kerülni kel la porózus anyagokat Az ytong,a gipszkarton ilyen.

 

olyan vakolat kell oda ami szellőzik,,,valami adalékkal..

 

 Pincéből is lehet kitűnő emberi tartózkodásra alkalmas tereket készíteni. Meg kell nézni a körúti Apécai Cs J.Könyvesboltot vagy a Nemzeti Emlékezet Bizottság  előadó Termét. Vas u. Pincékből kitűnő terek.

Előzmény: Hunfiu12 (102528)
Hunfiu12 Creative Commons License 2023.05.29 0 0 102530

Igen, statikus is látta, nincs repedés, se semmi intő jel. Kint a járda és a fal között sincs rés. Valószínüleg így sikerült a köveket rakni.

A ytong mögött a régi fal felületén, valószínüleg a ytongon is lehet ez nem látszik. Télen szinte könnyezett a fal. Aztán jobb lett most ebben az esős időben megint elkezdett vízesedni - félek ez már nem pára -.

1) vettünk egy betonkeverőt és jelzés értékkel kiraktuk az ajtó mellé, hogy biztos lássa.

3) kívűről tervezzük megbontani és rendesen le drainezni, lehet kap bitument is, csak hát odáig kiásni.

4) ablaknyitás, hővisszanyerős szellőztető - valószínüleg ígyis-úgyis kelleni fog -.

Igen, pedig nem volt szempont a hőszigetelés. Senki nem érti miért hagyták ott azt a rést.

Előzmény: trebront (102529)
trebront Creative Commons License 2023.05.29 0 0 102529

biztos h építve lett ferdén, nem pedig benyomta a föld?

mit jelent az "ömlik a víz"? hol jelenik meg a víz?

volt nyílászárócsere? kémény ledugózás?

1) verd nyakon a lapát élével a kőművest. többször.

2) amit nem akarsz: ytong bontás, kőfalra szárító vakolat, aktív szellőztetés, utólagos vízszigetelés.

3) utólagos külső fal vízszigetelés? szivárgóval? felszíni vízelvezetéssel?

4) ha helyiségen belülre szellőzteted az ytong lyukakat, az a helyiség használhatatlan lesz a párától.

vagyis készült egy belső oldali hőszigetelés erős külső oldali páraterheléssel.. ügyes :)

Előzmény: Hunfiu12 (102528)
Hunfiu12 Creative Commons License 2023.05.29 0 0 102528

Sziasztok.

 

Az éppen felújítás alatt álló házunk első szintje egy félszuterén, a falak kőböl vannak. Az a fal ami pont 80%-ig föld alatt van elég ferdén lett kivitelezve kb 10cm volt a eltérés az alja és a teteje közt. A kőműves azt tanácsolta, hogy ne legyen vakolva, hanem ytongból eléfalaznak. Ez el is készült, de a falat nem a régi falhoz építették hozzá, hanem hagytak egy kb 8cm-es üreget. Namármost páralecsapódás, "ömlik a víz" és a többi... Tud valaki megoldást ami nem azzal jár, hogy ez egész ytong falat le kell bontani. Én azon gondolkodtam, hogy 80-as fúró koronával 1,5m-enként lyukakat fúrok fellűre és allul is, ezzel kicsit átszellőztetve.

Varek1 Creative Commons License 2023.05.28 0 0 102527

 

 

"Ki lehet vezetni a falon a dupla falú csövet,"

 

 

A házak 5 %- ánál. A többi 85 %- nál nem szabad !

Előzmény: sr1 (102523)
Varek1 Creative Commons License 2023.05.28 0 0 102526

Bizony durva az , hogy a kondis felét fogyasztja. Talán 10 -15 % -kal kevesebbet.

 

 

 

 A legtöbb megtakarítás a hőszigetelésből érhető el.

Előzmény: JAMIE222 (102524)
Varek1 Creative Commons License 2023.05.28 0 0 102525

 Ha kevés is de azért akad.

 

Egyik te somnál 1980-ban telepítettek vegyes kazánt Falazott téglakémény 14 x14 belsőszelvény.

Fűtőanyag koksz, néha fa,néha olaj.

 

Majd 90 ben átállás gázra.Egy állókazán a pincében.Valami éti.

 

 

 90 óta működik.

 

Csak a kémény lakott tér feletti részbélelve.

 

Az pedig 3 méter.

Előzmény: JAMIE222 (102490)
JAMIE222 Creative Commons License 2023.05.28 0 0 102524

Ezt ha ma Magyarországon megússza 1 misi alatt mindenestől, akkor örömtüzet gyújthat és ugrálhat is felette...a felét fogyasztja dolgon is had nevessünk egy kicsit.

Előzmény: sr1 (102523)
sr1 Creative Commons License 2023.05.28 -2 0 102523

Amit leírtam az igaz. A gáz égésfüstje hideg, a fához képest. 

Mennyibe kerül újra rakatni  vagy kibélelni egy 10 méteres kéményt?  Ezt csak akkor érdemes megcsinálni, ha muszáj.  

 

20 éve létezik kondenzációs kazán, a felét fogyasztja, mind a hagyományos. Ki lehet vezetni a falon a dupla falú csövet, csak meleg gőzt nyom. A hátránya , hogy meg kell oldani a savas kondenzvíz elvezetését. 

A legnagyobb belső vízmelegítős falikazán a 32Kw-os- amihez nem kell szivattyú és vezérlés, ez minden lakóházat elvisz, elég melegvizet készít két mosdónak. Ebből a legdrágább a VIESSMANN VITODENS 110-W, tokkal vonóval, 1300 Euró. Beszerelni  egy régi helyébe egy óra, az anyag a módosításokhoz kb.100 euró. 

 

 

 

Előzmény: Téli nap (102520)
Téli nap Creative Commons License 2023.05.28 0 0 102522

 

 

 

A két oldalról ábrázolt kémény fotó alapján a következők láthatók :

 

A kéménytéglák épek,tehát nagy valószínűséggel fagyállók.

 

 A habarcs viszont a korábbit hozzászólásokban leírt okok miatt eltűnt.

 

 A kinti rész nem túlmagas , 14 sor az nagyjából másfél méter,de csak elől,hátul kb.1,.1,1.m.

 

 A kéményt minden képen bélelni kell.merev alucső vagy  savállóacél.  Ez utóbbi durván drága....de hát aki ebből él az állítja,hogy ez kell.

 

Majd valamit kezdeni azzal a külső  falfelülettel.Vakolás,csempével vagy palával borítás.

 

Így elkerülhető a bontás.

 A bontási anyagok: 1db min.70 kg-os beton fedőkő,

 

15 x 4db  tégla az 60 db egyenként 3 -35 kg-osak,

némi habarcsmaradék.

 A paláson legalább ennyi anyag.

 

 Csak  állványozással oldható meg....palatetőnél drága móka.

később :

"Ket komuves is latta mar, es egyik sem mondta hogy lehet javitani is. "

 

Hátnem is mondják...nagyobb urak,hogy ilyen pepecsmunkát elvállaljanak.

 

A bélelésen kívül burkolói munka. Ott fenn a magasban.

 

 Bátor, kreatív,  ügyes ember sk. megoldja.

 

Vagy kidob 700 -800eft -ot !!

Előzmény: pataslogeza (102491)
sr1 Creative Commons License 2023.05.28 0 0 102521

A munkával baj van. 

Előzmény: sequelguru (102509)
Téli nap Creative Commons License 2023.05.28 0 0 102520

  Azért tisztázzunk valamit.

 

 

"Falazott kéményeket fás tüzelésre használták."használhatják azt   gázra is....csak bélelni kell!!

 

  (a kisebb kilépő hőmérséklete miatt) nagyobb vízgőztartalma

 

A földgáznak nem az égés termék hőmérséklete miatt nagyobb a víztartalma, hanem a hidrogén miatt. Metán, CH4.

 

 

 

 

 

 A béleléssel nem változik a harmat pont.... csak nem éri víz belül a kéményt.

De mivel kívülről is éri  (Csapódó eső)...csak fagyálló téglából érdemes építeni.

 

 De visszamegyek a ..géza kéményére.

Előzmény: sr1 (102494)
Mezőföldi 2 Creative Commons License 2023.05.28 0 0 102519

Látom/ olvasom,hogy szegény Gézát továbbra is nagy költségbe vernétek !

Ki kell béleltetni azt a kéményt...méghozzá merev alu csővel, aztán azt a kb.  1m -es kéményfejet megjavítani.

 

 

Kb. 25 éve egy nyilt égésterű gázkazán kéményét a következőképpen.

 

 

 Volt egy akkor kb. 15 éves kéményem amit olajkályha égés termék elvezetésére használtam.

Már az olajkályha használatánál látszott hogy valami nem stimmel.Elkezdett a felső része erodálni. Azaz  a tégla külső felülete lepattogzott,mitől mástól mint a fagytól.

 

kb. 10 évi használat után született a döntés, hogy átépítés.

 Fagyállónak mondott,igazolt téglát az un.beledit építettem vissza,majd ment tovább az olajkályha.

 

 Sajnos a jelenség nem állt meg,tovább pattogzott a tégla külső felülete .Átvertek a beledivel...ennyit a magyar tanúsításról.

 

 Közben átálltam a gázfűtésre..  fég  nyílt égésterű kazán Ez 30 éve volt. A jelenség továbbfolytatódott,sőt fokozódott.Döntés  újra rakás helyett(amimár egysze volt ) )  kéménybéleltetés. Akkor 25 éve két lehetőség volt alucső  -  merev falú -,vagy fürán béleltetés.

Nagyon emlékszem az első ajánlattévő megkérdőjelezhetetlenül,kijelentette hogy furán.

No mondom majd  megrendelő eldönti, hogy mi kell..

 

Azt persze  egy nagyképű bélelőnek nem kell tudni,hogy a megrendelő és az ajánlatkérő ( Bemutató) ugyanaz személy.

Majd értesítjük.

Jött a másik,felmérni, ajánlatot tenni,az ár rendben okoskodás nem volt,  jöhet. Jött is harmadnap,hozta a 120-as alucsöveket,majd félóra múlva kiderült,hogy nem fér bele-  (a felmérésnél a nézegetés kevés volt ).Ok.akkor a 110-es. Másnapra kellett kiderítenem , hogy elég...igen elég a kb.  10 - 12 kW teljesítményhez.

 

Megcsinálták,papírt is adtak róla. Azzal kellett volna az az akkor mindenható kéményseprő főhatóságnál jelentkeznem.

 

 Telefonon,mondá az üi. elég lesz majd a kazáncserénél  bejelenteni.Szerencsére a kazánok jók... az első 23 évig ment,a második megy már vagy 7 éve. A bélelés

sikeres volt, az erózió megszűnt.

Magárólaz erózióról. A tégla nem fagyállósága miatt lépett fel.

 

 Vagy  2 évig mértem is a mértékét.Eső víz gyűjtő hordóba  egy szezon alatt  fél azaz 1/2 fándli fagyási hulladék.Nem jelentős.

de azért hogy az akkor még ellenőrzésre járó okos kéményseprőknek ne legyen támadási felületük, kijavítottam a kéményfal külső felületét.

 

 

 2 kg fehér cement,piros por festékkel festve, aprólékosan a sérült felületekre felvíve. Még a fugákat  is odafestettem.

 

   Azóta minden rendben.

 

 

Majd az esedékes kondis kazánnál lesz probléma a szűkület. Bontással vagy más úton valókivezetéssel megoldjuk.

Rollei Creative Commons License 2023.05.28 0 0 102518

Meg fogsz lepődni, hogy az a rohadt reluxa mi mocskot magára bír szedni. Szerintem a húzogatástól, meg tekergetéstől statikusan feltöltődik.  Nekünk a két ablak között volt pár évig, amíg ki nem vágtam. Időnként szerelni kellett, mert rendszeresen elkoptatták a lamellák a húzó meg állító zsinegeket. Ez mindig kb. fél kilónyi por eltávolításával kezdődött, pedig gyakorlatilag zárt környezetben volt, csavarokkal összehúzott két ablaktábla között.

 

A parkettát nem kell vízbe áztatni, meg öntözni. Látatlanban meg lehet kockáztatni, hogy nedves, de nem csurgós, jól kicsavart feltörlőrongytól nem lehet baja. Én hagynám száradni két nekifutás között, aztán úgyis látszik, hogy mennyire tisztul. Amúgy sem árt oda egy leheletnyi Domestos, soha nem tudhatod, milyen fuszeklivel császkáltak rajta. :-)

Előzmény: MiciLACKO#46 (102516)
sequelguru Creative Commons License 2023.05.28 0 2 102517

A faparketta mindent kibír. Ha még van rajta lakk, akkor mindent IS. A laminált a problémás.

Előzmény: MiciLACKO#46 (102516)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!