Szia, 6 méteres, és a tőkesúllyal együtt is csak kb. 900 kg, ami elég könnyű. Túl könnyű is, mert már kisebb hullámoknál is nagyon tud himbálózni. Nyilván nem fordul a vízre, pláne nem dől fel, de egy bizonyos szint felett ez a jobbra-balra dőlögetés eléggé kellemetlen tud lenni. Meg nekem a kajüt kicsit szűkös is, bár ez ugye szubjektív, mindenesetre ha én most vásárolnék vitorlást, az min. 7, de inkább 8 méteres lenne, és tőkesúllyal mondjuk 1,5 tonna. Meg akkor már belmotoros, bár a külmotor nekem speciel nem problémás. Szóval ngyon nem mindegy.
(A hajó egyébként tavaly nyár elején vettem).
Egyébként kielsvertes hajó, azaz a fix, öntöttvas tőkesúlyban van egy ki- és behúzható acél svert, uszony.
Ó, szívesen, de ne köszönd, mert egyrészt nemcsak neked, hanem mindenkinek-bárkinek teszem ide őket, másrészt ahogy írod, egy ilyen topikban ilyesmi képek valóban jól veszik ki magukat. :)
Igen, látom neked egy felfújható motorcsónakod van. Klassz. :) Bár a 35 l/100 km azért elég zúzós fogyasztásnak tűnik, márpedig te pl. velem ellentétben csak azzal haladhatsz, és az ilyen Umag-Korcula-Umag táv, vagy a Biograd-Durres azért nem pár kilométerek... Az én kis Honda-motorom "csak" 15-20-at eszik, sebességtől függően. Hosszabb távon, de úgy általában öblön/kikötőn kívül nem is használom.
Ami pedig Durrest illeti, az albán és a görög vizeken még nem voltam, most viszont leszek. Az idei nyár arról fog szólni, hogy Kotorból indulva haladok Montenegro, Albánia és Görögo. mentén, megkerülve a Peloponnészoszi fsz-et, és jutok ameddig jutok... :) Neked erre a szezonra mi a terved a hajóddal?
Egyébként pedig köszi a "nagy hajó"-féle megtisztelést :), de az enyém elég kicsi túravitorlás-méret. 6 méteres, bár mondjuk léteznek 5 méteresek is.
És igen, az Adrián minden egyes ország között ki és be kell jelentkezni.
Szia, a kis vitorlás mekkora? svertes vagy tőkesúlyos? fix v felhúzható? Motoros mellé kezdek hajladozni a vitorlázás felé, pont ilyen kishajóra gondolnék tanulgatni.... Képeket ha van időd nagyon megköszönnénk :)
Gondolom, a horvát Adriára gondolsz, nem a szlovénre, mármint ahol jártál. "Ez a szakasz" pedig Pirantól Kotorig légvonalban kb. 550 km. :) Légvonalban. Nincs a hajón távolságszámláló, a navionics-on sem számláltam, de úgy 800 km-t hajózhattam, a dalmát szigetek között szlalomozva. Ezen a "szakaszon". :)
Nem akarom és nem is fogom a fotóimmal elárasztani a topikot, ahogy általában a netet sem, pláne hogy túl nagyok, és ide mindegyiket kicsinyíteni kell, de persze pár darab belefér:
Áruld már el, az miért van, hogy a képernyőn csak egy viszonylag keskeny függőleges sávban látom a videót? Függőlegesen tartod a telefont? Egyre többször találkozom ilyennel, és nem csak a Te feltöltéseid.
Kisebb nehézségek árán átértem Hvarra,innen Bracra Milnába,majd Soltán gondoltam aludni.Egy bójára kötöttem,kicsit relaxáltam,de nem tetszett a hely,és másnapra(szombat)esős,hűvös időt jelzett több aplikáció is,így délután 5 körül elindultam Sibenik felé.
A Marina Kremik mellett lévő kagylónevelő telepen éjszakáztam,többször esett az éjjel.Másnap mégsem volt olyan vészes,így Murter,Vrgada,Drage érintésével visszamentem Tisnoba a kocsimhoz.Itt gyalogtúráztam,fürödtem,stb.Vasárnap reggelre enyhe Bora jött,mentem még partközelben néhány kisebb kört,és kisólyáztam a ladikot.Arra gondoltam,hogy hazafelé Karinnál újra vízre rakom,és felmegyek a Zrmanjan a vízesésig.Karinban viszont túl szeles volt,így elmentem Obrovacba,hogy ott tegyem vízre.Itt viszont bejártam gyalog a települést,de sehol sem találtam sólyázót,se darut.Több hajó is állt a folyón,ezeket vajon hol/hogy tették vízre?Tudtok itt sólyázót?