Senki nem értékeli az áthallást a harmincnyolcezerpicikrisztusról? De fiatal ez a társaság, ejnye!
Nem fiatal, csak batortalan. Az emberi tudatnak azokba a melysegeibe, ahonnan Te peldaul ezt a -valljuk be-tulnyomoreszt erdemtelenul denigralo asszociaciot is felhozod, a tarsasag nagy resze mar nem mer kovetni : )
Ajvé. A különbség az, hogy ha a melós rámutat valamire, hogy az ott eddig fog érni, és ekkor lesz kész, az többé kevésbé hihető és kézzelfogható. Ámde ha a professzor úr szerint engem antibiotikummal kezelni, akkor vagy félrekezel vagy nem. ( a sámán szintúgy). Remélem szemléltettem számodra a különbséget.
Egyébként én benne vagyok, legyünk a hárommillió orvos országa és gyógyítsuk körbe egymást. Egy hét múlva meglenne az értéke a mezőgazdasági munkásnak is :) tisztelt "felfújt hólyag úr" :)
Az intézmény akarhat sokat fizetni, ha nincs neki - hiába van bizonyos játéktere mindenkinek, annyira visszavágták a kórházakat, hogy az igazgatóság az épp még csak működőképes osztályoknak örül. A fenntartó és a finanszírozó meg az intézményre testál mindent.
Mint ahogy az ügyeleti díjakat is az intézmény "gazdálkodja ki".
Horváth Ágnes összességében nem buta nő, és a stratégiával kapcsolatos kijelentéseibe igazán bele sem lehetett akadni, az más kérdés, hogy a tettek szögesen ellent mondottak a szavaknak.
Szóval nem az, akit csak úgy meg lehet vezetni - pláne, hogy az orvosok sem teljesen egységesek, ld. például Komáromi doktort.
"mivel a mi magánizéink 51%-os állami tulajdonban lettek volna"
az 51%-os maganize az elquras szinonimaja.
idokozben tovabbfejlesztettem az aamen fele tobbizes modellt (egy allami akarhany kapitalista vagy mas ize kockazataranyos fejkvotaval finanszirozva), a fejlesztes lenyege, hogy a fejkvotakat a valos koltsegaranyok alapjan az allami ize sulyozza be, de ezek a sulyok a kapitalista vagy mas izek altal birosag elott megtamadhatoak.
Figyu, majd én is jól besztrájkolok, az iparággal együtt, mondjuk csak két napra, és nincs az az orvos, aki utána talpra állítja a nemzetgazdaságot, amiből megkapná a 76*1,6 milliárd forintját / év és senkit nem érdekelne, ki hogyan hal meg a kórházban....
Khm. Akár hiszed, akár nem, papíron én is ki tudom számolni.
Ki fogja megtermelni? Most honnan lehet előteremteni 76 miliárd *1,76 (ugye a társadalmi terhek is ott vannak rajta, egészségügyi hozzájárulás, nyugdíj, miegymás) forintot?
Megint az a kb. 2 millió ember, aki termelő munkát végez és még be is fizeti az adóját?
Egy ilyen átalakítás nem egy időponthoz, hanem egy kb. 10 éves folyamathoz rendelhető. Én azt sajnálom, hogy az első lépésnél már felborult. Nem volt jó lépés, nem volt tökéletes, de még középszerűnek sem nevezhető, de az iránya jó volt és lehetett volna csiszolgatni és visszafordíthatatlan lett volna.
Az én véleményem szerint a politika azért ragaszkodik az állami eü höz, mert így rengeteg milliárd felett diszponálhat. Ezt látjuk szlovákiában is. Ezért hisztiznek, de már visszafordíthatatlan és sem az orvosok, sem a nép nem támogatja hogy visszacsinálják. Egyetlen észérv sem szól az mellett, hogy a politika képes jól működtetni ilyen rendszereket.
Akkor értem mire gondoltál, de nem értek egyet! Közgazdászként nekem nem értelmezhető a drága és az olcsóbb fogalmak. Azt elfogadva, hogy a relaíve olcsóbb, de kis hibaszázalékkal dolgozó orvost fogja alkalmazni, elfelejted, hogy abban a pillanatban amikor elkezdi mérni az orvosok teljesítményét, 36.000 átlagos, de kis hibaszázalékkal dolgozó orvos kerül sokkoal jobb tárgyalási pozícióba a bértárgyaláson és csak 2000 kerül hátrányosabb helyzetbe(bravúros beavatkozások, vagy az én szóhasználatomban a 2000 prof.). Vagyis uez az elmélet szerint a bérek növekedésnek indulnak, de nem úgy hogy koldultok a minisztériumban, hanem úgy hogy ha meg akar kapni az intézmény akkor ennyit fizessen (szabadfoglalkozású orvos, ami a 2001 évi 107-es törv talán egyik legjobb pontja volt).