Nézz be a www.train.com, www.nmra.org, illetve a www.mibe.de oldalakba.
Mindenhol van egy csomo ajánlat (termeszetesen nem ingyen), de azért figyelj oda, mert elöfordulnak akciok is.
Ne felejtsd el, hogy egy ilyen video igen nagyméretü fajl is lehet, ugy hogy sokszor olcsobb megvenni (RioGrande.de).
Van egy pár kitünö amerikai modellmüvész (Allen, Frary stb.) akik meghökkentö filmeket csináltak (azt hiszem már a 6. 1 orás film van a piacon.) Érdemes megnézni öket (kontaktus az NMRA.ORG siten).
Itt vannak rendszerint un. workshopok is (néha rövidebb videokkal), hogy mit hogyan kell csinálni.
Nem vagy Te kisbuta, oszt mér OFF ha humorod van. SZereted a fűszer nélküli magyar konyhát, a szín nélküli mozdellt? Ugye nem!
Maradj csak ON a humosroddal és öníróniáddal együtt!
By az ex bhv
14-én Dombováron esz a fene, mert oda tettéka központi ünnepséget.
Vasárnap kinn leszek. Sokkal egyszerűbb, ha összejövünk egy makrófényképezésre.
Hívj fel 246-20-12!
Csinálunk egy halom fotót, a jobbakat azonnal viheted!
szia MATIZ!
CSAK EGY MEGJEGYZÉS. HA A FÉMVONALZÓ EGYIK VÉGÉT RÖGZÍTED EGY FURTON, AKKOR EGY EGYSZERŰ TÜSKESZERŰ SZERKEZETTEL (LÁSD TOLÓMÉRŐ CSÚSZKÁJA), AKKOR FIXEN RÖGZÍTHETŐ KIEGÉSZÍTÉSSEL BÁRMILYEN SUGARÚ ÍVBEN A SZIKE, VAGY TAPÉTÁZÓKÉS RÖGZÍTHETŐ ÉS ÍGY BÁRMILYEN ÍVES ELEM IS KIVÁGHATÓ.
ÜDV PÉTER
Már nagyon régen írtam, de azért folyamatosan olvastam a leveleket.
Egy kérdésem lenne, mégpedig az, hogyvan-e olyan oldal, ahol vasútmodellezős videókat lehet letölteni.
Előre is köszi: Tamás
Miert nem szoltal nekem, tudod jol , hogy ilyekenket gyartunk nagy uzemeben !
JSB a 14.-kei Fusti banzajon kinn leszel, mert akkor en viszem a 001-es Nohabot!
A csikos Szergejt is vihetem!
Zsolt
Sajnos nem, mert a motor tudvalevöleg mindkét irányba forog, egy dioda meg csak egyirányban fojtaná az EMF-et. (Ha csak ilyen mozdony tervezel,akkor talán megoldhato lenne, majd megprobáljuk.)
Egy jonak nevezett motorra az ellen EMF érték kb. 2 V/1000 rpm (fordulatszám) van (12 V-os motor esetében.
Ebböl kifolyolag azt lehet megállapitani, hogy egy 6000 fordulatu motornál az 10 V, azaz egyenlö a tápfeszültséggel.
Gondold el, hogy milyen ilyen szempontbol egy rossz motor (esetleg fogd a kezedbe a csupasz vezetékeket, és inditsd el. Ha egy kicsit izzadt vagy és hideg a padlo akkor a TT motor (de nemcsak az) képes földhöz is vágni, ami kb. 60V-ot jelent!!!!!
Itt van valami amit nem értek: a ROCO megvette a Tillig-et? A katalógusban szereplő dolgokhoz oda van írva "Tillig"... Szóval a nevet megtartotta ezek szerint?
Egy barátom kiprobálta az eredeti TT-ás mozdonyokat digitalizálni (Lenz, illetve Uhlenbrock valamint egy saját készitésü dekoderrel), sajnos nem a legjobb eredménnyel. Az eredeti TT-és motorok erre alig alkalmasak. Sok mérécsgélés után megtaláltuk az okot, a TT (de igen sok más) motor igen nagy EMF-et generál (azaz, ha a kommutátár megszakitja az áramkört arra a pillanatra a motor mint dinamo müködik, és áramot fejleszt -ez az EMF - csak azoknak akiket érdekel a fizika).
Ez az EMF meg azt teszi, hogy leülteti egy pillanatra dekodert (mert hát az most a motortol kap áramot, nem pedig a sinböl, és a szegény nem tud ezzel mit kezdeni. Az EMF-et nem lehet utolagosan csökkenteni, tehát más motor kell. Nem éppen Faulhaber, csak ha másra már nem kell költeni, de egy Bühler, Sagami, vagy Matsumi motor mindenképpen. Ma már benne vannak a katalogusban az EMF értékek is, tehát olyan motor kell, amelyiknek kicsi az EMF értéke.
A dekoderek közül a nem Faulhaber a jobb ilyen kisérletekre (amaz 16-32 kHz PWM ad, ami igen sok egy földönfuto motornak).
Ráadásul az emlitett motorok rendszeresen kisebbek mint a hajdani NDK csucsmotor, tehát nyerünk egy kis teret is a mozdonyokba, csak igen macerás som masinának az átalakitása. Meg az emlitett motorok gyorsabbak az eredetinél, azaz vagy csak 8 V járatja az ember öket (mint az Arnoldod kellett), vagy még egy áttételnek is helyek kell találni.
Az elöbbin ott van gyakorlatilag minden amit a ROCO gyárt képekkel együtt, a másikon meg sok minden egyébb is árakkal (igaz mind a kettö amerikai web oldal, tehát venni ott nem érdemes, de megnézni annál inkább.
Azért némi kiegészítést, ha megengedsz:
TT-ben is van Digitális alapkészlet a Roco gyönyörű Ludmillájával (BR132 pontosabban 232 DBAG Cargo), vannak digitális dekóderrel rendelkező mozdonyai a Tillignek is, és persze van mindenféle (Lenz) dekóder, ami beszerelhető.
És persze értetlenül állunk a vonat világítási problémád elött is -én legalábbis azt hiszem-, mert már az ősrégi BTTB is gyártott beszerelhető világítást, a személyvagonokba.
Őszintén szólva az a jó méretarány, amit meg tudsz építeni, van hozzá kedved és helyed. Én most is gondolkodom, hogyan lehet digitalizálni egy TT-s tolató mozdonyt. A MÁV ellátás meg sokkal jobb H0-ban.
Az előbb szép hosszan leírtam emide a gondolataimat, de a bitek huss... Na mindegy, mégegyszer...
Igazad van, egyszer mondtam azt, hogy azt hiszem megállapodok a TT mellett. De azóta történt sok minden és kipakoltam magam elé a meglévő drabokat. Volt benne egy MÁV-os Nohab, egy CSD-s, 4 tengelyes gyorsvonati kocsi, egy tolatómozdony (V32.. talán...) a 171-es sorozatú DB-s motorkocsi, meg pár darab tehervagon, de mindegyik más és más... Volt benne (mi ez a múltidő? van) szóval van benne tartálykocsi, konténerszállító, teherautószállító, ilyenek. Nézegettem őket, de nem nagyon győztek meg... Az összesen elég hosszam kéne még túlórázni, hogy akár csak a vitrinbe lehessen tenni őket...
Meg van két örökölt, eléggé leamortizálódott, DB-s 4 tengelyes személykocsi, amik kicsit koszosak, rozsdásak, és a kapcsaik is le vannak szakítva... Ezek is némi felújításra szorulnának... Valami állat át akarta őket alakítani N-esre és azóta a kerekeik jönnek-mennek a tengelyeken. Hát ezek meg ilyenek.
Azóta nagyon sokat olvastam a digitális rendszerről, nem olcsó ugyan, de neked kekeckedik a fantáziámmal... Én világ életemben H0-ást szerettem volna, pláne azóta, mikor évekkel ezelőtt nekem TT-s terepasztalom volt (amit azóta a helyigény és az évek megettek), neki meg volt egy köralakú H0-ás pályája és világított a személykocsi... Hát teljesen készen voltam... Éreztem, hogy ez kell nekem. Esélyem sem volt, hogy bármikor H0-ra cseréljem a meglévő darabokat... De talán ez az utolsó alkalom... Lehet, hogy többet nem lesz lehetőségem rá... És ez a digitális rendszer vonz, pláne az, hogy még számítógéppel vezérelhetem is. Tudom, az már nem igazi vasútmodellezés, de kell néha az is, hogy az ember csak nézze, mennek a vonatok, csak mennek és ő csak ül és ül és ül... Úgyhogy sok álmatlan éjszaka és mindennemű vasútmodellezésről történő lebeszélés után úgy döntöttem, egy digitális alapcsomaggal nekivágok a H0-ás életnek... Megnézegetem, mekkora is az akkora, hogy s mint,meg hasonlók... És megépítek egy asztalt... Jelenleg hely van, pénz is van rá egy kevés, max nem eszem :-)) Autó mellett eltartani, nem lesz könnyű, de majd meglátjuk. Ha nagyon nem megy, megy az autó :-)))
Hogy mi lesz azzal, ami megvan? Itt, vagy a börzén áruba bocsátom... Talán az első tolató mozdonyomat megtartom, hisz az lassan már 20 éves, egyetemben náhány kocsival, de a többihez nem köt túl sok minden. Egy halom sin, jó pár váltól, melyeket szintén örököltem és láttak már szebb napokat is, és egy X váltó... (épp most olvastam a szép nevét, de már ki is ment a felyemből...)
Kedves CsíkosháTTú, azt hiszem, ez a teljes történet...