medwe kartárs hozzávetését látva én is javasolom, hogy jól fontold meg. A baj nem jár egyedül, hanem párban. Mindig két esemény következik be (néha három) egymást követően.
No most: vagy annak számolod a svájci Balair esetét néhány napja ugyanott, vagy nem. És akkor még ott lehet a harmadik....
Ha netán kétségeid merülnek fel, javasolom a Deltát, bájos öreganyók a sztyuvik, az L-1011 típusú ketyerék pedig izgatóan recsegnek-ropognak. (Hasonlítanak az MD-11-re is).
Kedves pocak!
Szerintem karácsonykor Swissair gépre van jegyed.
Én ugyan igazságügyi statisztikából voltam ötös (amire kb. 0,000000001 % esélyem volt, de bejött) mégis szeretnélek megnyugtatni:
annak, hogy egy garázdaság miatt jogerős szabadságvesztését töltő elítélt el fogja téríteni a gépedet, annak az esélye SZINTE nulla!
Ha még mindig izgulsz, írj!
Egyébként meg szomorú vagyok, mert komoly bajok vannak az egyik kedvenc liégitársaságomnál, a Philippine Airlinesnál.
Robicsek! En ugyan nem Foka vagyok, de regi helyemen minket is zaklattak telefonnal. Ha a hivasok gyakoriak, akkor nemi beruhazassal a hivo pillanatok alatt azonosithato. Ez a beruhazas onmagaban felesleges. Mi is megtettuk ezt, tudtuk, hogy mely kornyekrol telefonalnak, a butak telefonfulkebol... Ket eros ember megkergette oket, abba is maradt a telefonalgatas.
Gondolom, a kozveszellyel fenyegetes mar olyan tetel, hogy a radiotelefon szolgaltatoknak is ki kell adni adatokat - a rendorsegnek.
Szoval, ha sokszor telefonal, szerintem a 10. elott lebukik. (Es ha egy kenyszerleszallt utas papaja kapja el, az eg irgalmazzon neki...)
Fóka,
ilyen könnyen csődbe lehet vinni egy légitársaságot?
telefon minden nap, aztán gép leszáll, cég meg bukik rendesen.
Szerintem ahol tényleg bomba van, még sose telefonáltak.
Meg sok honapig senki nem fogja tudni - pontosan. Aztan talan akkor kiderul valami. Amennyire tegnap este utananeztem, meg van a masodik fekete doboz is, az utolso hat percrol azon sincs semmi. (Aszondjak, ez annak a jele, hogy nem volt aram, de hat ha en csinalnek fekete dobozt, abban lenne elem.)
A pilotak es az iranyitok utolso beszelgeteseibol azt is nyilvanossagra hoztak, hogy felvettek az oxigenmaszkot, es kezzel (nem t'om hogy van ez szakszeruen) vezetik a repulogepet.
A torzset, pilotafulket megtalaltak a tenger alatt, a pilotafulek fekete dobozanak is tudjak a helyet, mara varjak a haditengereszet minden csingilingivel (buvarok, kamerak, robotok, meg bufe is van!) felszerelt hajojat, ami ki tudja emelni a roncsokat.
Az eddig kiemelt roncsok alapjan a pilotafulke kornyeken "valami eros hohatas" volt. (Tehat nem szarazjeget tettek az ajtoba.)
Ugyanakkor talaltam egy erdekeset, az NTSB dolgai kozott: 1997 aug. 9-en a Swissair 127-es jarata jelentette, hogy 100-400 labbal folottuk egy fenyes, hengeres valami huzott el. (www.ntsb.gov/Aviation/NYC/97A173.htm)
Ez ugyanabban a korzetben tortent, ahol a TWA800 lezuhant, es pontos terkep hijan ugy velem, arrafele repult a most lezuhant swissair gep is.
Fiúk!!!! (és lányok)
Ki társul be egy tengeri búvárakcióba??
50 kg USD, néhány adag gyémánt és egy másfél milleres (szintén USD) Picasso-kép volt a Swissair fedélzetén!!!!
Gyermekeim, mi a francér' cidriztek annyit offtopic. Meg a sok marakodás, anyuzás. Nincs két egyforma ember és tisztelni illik mások véleményét, hamár nem sikerül meggyőzni őket. A repülő nem repül, ha nincs szerelő, pilóta, vagy ha nincs utas. Kivéve persze néhány esetet. Jut eszembe: emlékeztek, amikor néhány éve egy gyakorló TU-134-es keringett néhány órát Ferihegy környékén, miközben a pilóták fejszével engedték ki a futót? Kajak meló lehetett. "Vissza az egyszerű megoldásokhoz, hogy működjön".
Hali.
Pocak,
de, a levegőben robbant a TWA gép (JFK - Párizs), de utána zuhant még 24 mp-ig. És a robbanásnál kettétört a gép, úgyhogy két részletben zuhant (láttam a számítógépes verziót). És akkor még jópáran éltek ott fenn.
Már mé fenyegetnélek?
Én csak megkértelek, hogy ha újra lesz plakátod akkor lécci szójá, lyó?
Csak rajtad múlik, én ebben nem vagyok kompetens, csak felhívtam a figyelmedet.
A többi az ze ügyed meg a ZöPö-é.
:-))
"The recording then picked up the sound of the auto pilot disconnecting, followed by overlapping emergency calls from the
cockpit.
``We are between twelve and five thousand feet. We are declaring emergency now at 1:24 (GMT). We starting turn now. We
have to land immediate,'' one of the pilots told air traffic control."
Akkor itt van egy hely, en innen is szedtem az infokat: Yahoo news
Most egyre inkabb a derotok szigeteleset - aminek a neve Kapton - gyanusitjak. Az MD 95-ben allt le a felhasznalasaval, a Boeing pedig 90-ben. Ez nekem ugy tunik, mint egy beismeres. Ezek szerint a regebbi gepek meg mindig ezzel az anyaggal repkednek. Volt, aki az ilyen gepeket idozitett bombaknak nevezte (elismerem, ez hatasvadasz duma, de valami azert van benne).
Ezen kivul egy ugyved (talan az aldozatok kepviseloje, bar ez nekem nem egyertelmu) szerint (itt) a Swissair veszhelyzet - eljarasait meg kell valtoztatni, ha a Swissair azt mondja, hogy az o tanulmanyaik alapjan a gep nem tudott volna leszallni azonnal Halifaxra.
Az ugyved szerint a gepnek azonnal le kellett volna szallnia, errol megkerdezett masokat is (:-(().
Nekem most ugy tunik, hogy a pilotak keson ismertek fel a helyzet sulyossagat - elobb megkisereltek a szokasos eljarasokat, azutan jottek ra, hogy azonnal le kell szallniuk. Ami nem tudom, hogy a pilotakon, vagy a muszereiken mulik (marmint a helyzet sulyossaganak a felismerese).
Nem sokat beszélgettünk eddig és tartok tőle, hogy ezután se.
Én úgy emlékszem, hogy bocsánatot kértél a stílusod miatt, melynek fejében ZöPö(ha jól emlékszem) levette a tiszteletedre készített "reklámot" a NET-ről.
Ha így folytatod akkor IMHO rövid úton vissza fog kerülni és akkor én is megnézhetem.
Kérlek szólj előtte.
;-)
Ragika!
No ez az, ami nem megy! Egymás pocskondiázása.
Milyen alapon feltételezed te Fókáról, hogy nem az, mint amit magáról ír???!!!
más:
Emlékeim szerint a japán gép nagyságrendileg soxor 10 negyedórát töltött úgy fent, hogy tudták, le fog zuhanni. Ha jól emléxem ott a hidraulika szállt el valami egyéb szerkezeti elem törése miatt. És bizony szép számmal íródtak odafönn búcsúlevelek, végrendeletek.
Borzasztó lehetett.
Kicsit a dolog ellenpontozásaként egy vicc:
A gépen felszállás után elmagyarázzák a stuvik, hogy hol vannak a mentőmellények, mire az egyik utas:
- És az ejtőernyőket hol találjuk?
- De uram, ejtőernyők nincsenek!
- Fura, eddig azt hittem, sokkal több ember tud úszni, mint repülni.