Keresés

Részletes keresés

vince Creative Commons License 2000.07.13 0 0 757
havaria: Elnézést, ha anyázásnak vetted, de komolyan gondoltam, hogy ha Te (Ön) lennél érintett egy dologban, vagy a közvetlen hozzátartozód, erősebben éreznéd a csúsztatások fájdalmasságát. Nyilván én sem kérhetem, hogy két szakmát kitanult emberkék (pilóta és újságíró) legyenek nálatok, csak annyit, hogy ha már szóltam, hogy csusza van legalább itt mond azt, bocs tényleg nem a leghozzáértőbbtől kaptam az infót. Mert arra nem válaszoltál honnan vettétek, hogy a másodpilóta csak 4 nemzetközi úton volt, vagy a 400m ert? Azért vannak nagy ritkán újságírók akik nem a szenzációt hasjhásszák, hanem tényleg felkészülnek az adott szakterületből, egy kicsit igen is kitanulják az adott szakmát is az újságírás mellé.
Különben minden kedves családtagodnak, és neked is hosszú boldog, és egészséges életet kívánok. Részemről nincs harag :-)
Előzmény: HA-VARIA (747)
Újlaki Creative Commons License 2000.07.12 0 0 756
Én is csak vicceltem...

;-)

Előzmény: Törölt nick (755)
Újlaki Creative Commons License 2000.07.12 0 0 754
Bocs, a következő a tied!
Előzmény: Törölt nick (753)
Újlaki Creative Commons License 2000.07.12 0 0 752
Itt már 26 sérültről írnak.

Előzmény: székkutas (750)
székkutas Creative Commons License 2000.07.12 0 0 750
Íme részletesebben:
Airbus-baleset Bécsben
július 12. 17:48

[APA] Schwechat repülőterén 11 utas megsérült, többen sokkos állapotba kerültek, amikor szerdán délután kényszerleszállást hajtott végre egy Szamosz szigetéről Hannoverbe tartó Airbus 310-es. A Hapag Lloyd charter-társaság gépén összesen 150-en utaztak. A bécsi légirányítók egy perccel egy óra előtt jelentették, hogy kieresztett futóművel közeledik egy Airbus a Schwechat felé. Tít perccel ezután, Bécstől 20 kilométerre jelentkezett be a gép pilótája, és jelentette, hogy kevés az üzemanyaguk és mindkét futómű leállt. Az Airbus megkapta a leszállási engedélyt a 34-es pályára. Az osztrák hírügynökség szerint a pilóták teljesítménye egészen egyedülálló, hiszen eddig egyetlen esetben, tíz évvel ezelőtt egy Boeing 767-esnek sikerült működő hajtómű nélkül landolnia. A gépről leszakadt az egyik szárny és a hajtómű. A schwechati repülőtéren a gép földet ért ugyan, de a pálya végén balra elfordult és kicsúszott a mezőre. Véletlenül 20 mentőautó volt éppen a reptéren: egy külföldi rehabilitációs intézetből érkező betegekért érkeztek. Szerencsére alig volt szükség a mentőkre: a 11 könnyebb többsége csak karcolásokat szenvedett. Ennek ellenére nyolcukat a környező kórházakba szállították.

Előzmény: székkutas (749)
székkutas Creative Commons License 2000.07.12 0 0 749
Azt is mondták, hogy a kényszerleszállás oka: üzemanyaghiány miatti(!!!) hajtóműleállás!
Előzmény: torrente (748)
torrente Creative Commons License 2000.07.12 0 0 748
ahogy a hírekben hallottam ma kényszerleszállást hajtott egy német Airbus Schwehaton.Állítólag mindkét hajtómüve leállt a levegöben,és épphogy csak eljutott a reptérig.Leszállás közben azonban kitört 1 futómüve és emiatt leszakadt a hajtómöve.
HA-VARIA Creative Commons License 2000.07.12 0 0 747
Kedves Vince,
miután édesanyámat emlitetted a nekem küldött válaszban ugy érzem nem vagy méltó arra, hogy neked válaszoljak ezért csak a többieknek irom, hogy a HavariaPress hirét nem a topic részére készitették ujságiróink hanem az ujságolvasóknak.
Azért gondoltam ide betenni mert ti is foglalkoztatok a témával.
Ha ez hiba volt, bocsánat érte.
De ne gondolja senki, hogy az a helyes, ha a kohászatról szóló cikkeket kohászoknak kéne irni.
Egyetlen média sem foglalkoztat pilótákat cikkirásra.

Előzmény: vince (743)
Thomas Creative Commons License 2000.07.12 0 0 746
off: bocs lehet, hogy rossz helyre emlekszem a késésekről volt szó, ami persze lehet On is mivel gyilkolja a hajózó személyzet de az irányitás idegeit is.

Ezt most talaltam: http://www.cnn.com/2000/TRAVEL/NEWS/07/11/airlines.delays.reut/index.html

flyOrDie Creative Commons License 2000.07.12 0 0 745
"az RTL meg a tobbi igenis profi, a sajat szakmajaban."

maradjunk annyiban, hogy profi hazudozók, de legalábbis csúsztatnak mint az állat.

Persze ha szerinted a durva csúsztatás az egy újságíró alapvető feladata, akkor tényleg profik.

Szerintem a profik ebben a kategóriában a MR Krónika műsorának munkatársai. Mert hitelesen tájékoztatnak.

Előzmény: lms (738)
Rátótibéla Creative Commons License 2000.07.12 0 0 744
fakezu!
Malev - Air Canada kombináció 126e forint, MA közvetlen 168e (főszezoni ár) ezen kivül nagyon szeretett volna JUMBO-val utazni.
béla
Előzmény: fakezu (740)
vince Creative Commons License 2000.07.12 0 0 743
Kedves havaria, ha tudnád mennyi csúsztatás van egyetlen hozzászólásodban. remélem egyszer az édesanyáddal kapcsolatos hír lesz ennyire pontos, és akkor majd megérted miért útálom a felkészületlen újságírókat.
A másodpilóta felkészültségét azt hiszem nem mi fogjuk eldönteni, de több út van mögötte mint írtad. A gép 260-280 m eren érintkezett a földel ez abszolúte hivatalos, a többit már nem is említem.
Sőt azt is kívánom egyszer egy újságíró javítsa a kocsidat.
Előzmény: HA-VARIA (739)
Hamster Creative Commons License 2000.07.12 0 0 742
Engem azért érdekelne, hogy kinek a felelősségre kerengtek fent még odakaristolt hassal, mert az első hírek szerint a két próbálkozás közben eltelt némi idő. Persze a nagy veszély ilyenkor gondolom az lett volna, ha magasabban van, kis külső nyomás mellett, szétrepedhetett volna a gép teste, de akkor is érdekesen hangzik. De tényleg szép volt a Tuskótól, hogy ilyen súlyos sebet kapva (400 méter szikrázás? nagyon durván hangzik) is ilyen jól tudott működni! Ami furcsa, hogy utas még sehol nem szólalt meg, vagy üres volt a gép, netán ők is aláírtak valami papírt, hogy nem nyilatkozhatnak? Persze semmi szakmai értelme nem lenne őket hallani, az tény.

A lezuhant BaE-ről mit lehet tudni, ki volt, hol volt, miért?

Hamster

Előzmény: lms (741)
lms Creative Commons License 2000.07.12 0 0 741
Havariapress vrotolta: A második leszállás nyitott futóművel immár sikeresnek bizonyult annak ellenére, hogy a gép törzsének teljes alsó része, az egyik szárny és a fékszárnyak súlyosan megsérültek

Hiaba megiscsak massziv gep ez a Tu154...

HA-VARIA Creative Commons License 2000.07.12 0 0 739
Behúzott futóművel szállt le a Malév gép Szalonikiben

A szaloniki repülőtéren a légiirányítók és a pilóták beszélgetését rögzítő magnófelvételek visszahallgatása során bebizonyosodott, hogy a múlt hét kedden majdnem szerencsétlenül járt Malév gép a futómű kiengedése nélkül szállt le. A repülőgép fekete dobozai még nem jutottak el Németországba, mert a felkért intézet nem készült fel a keleti típusú gépek adatrögzítőinek vizsgálatára.

A leszállást az irányítótoronyból távcsővel figyelő görög szakemberek észrevették, hogy a gép behúzott futóművel közelíti a leszállópályát, ezért azonnal utasítást adtak az átstartolásra, de a gép ekkor már vészesen alacsonyan volt, így a földet érés után hatalmas szikraesőt húzva közel 400 métert csúszott a hasán mielőtt ismét a magasba emelkedett volna. Ugyancsak a magnószalag vizsgálata bizonyította be, hogy a pilótáknak fogalmuk sem volt arról, miért kell végrehajtaniuk az átstartolást: a felvételek szerint a légiirányítóktól érdeklődtek a szokatlan manőver okáról.

A második leszállás nyitott futóművel immár sikeresnek bizonyult annak ellenére, hogy a gép törzsének teljes alsó része, az egyik szárny és a fékszárnyak súlyosan megsérültek.

A HavariaPress információi szerint a Malév a repülőgépet selejtté nyilvánította, mivel a rajta elvégzendő javítási munkálatok többe kerülnének, mint a használt gép eladásából származó bevétel. A balesethez részben az is hozzájárulhatott, hogy a kapitány kikapcsoltatta a földközelségét jelző dudát, amit a leszállást megelőzően nem helyeztetett ismét üzembe a fedélzeti mérnökkel.

A futómű kiengedése ennél a leszállásnál a másodpilóta feladata lett volna, de az iskolát meglehetősen gyenge eredménnyel, nemrég befejező pilóta - akinek ez volt a negyedik nemzetközi útja - elmulasztotta végrehajtani a feladatát.

A Malév szóvivőjének tájékoztatása szerint, még nem lehet tudni a thesszaloniki légibaleset okát. Kocsi Margit a HavariaPressnek elmondta, hogy a Tupoljev gép fekete dobozait még ki sem vitték Németországba, mivel kiderült, hogy a vizsgálatra kiválasztott Hamburg melletti intézet nincs felkészülve a keleti repülőgéptípusok adatrögzítőinek elemzésére. Kocsi szerint a vizsgálat akár hónapokig is eltarthat.

(HavariaPress)
www.origo.hu

lms Creative Commons License 2000.07.12 0 0 738
Repulogepkatasztrofakrol frisshir: par hozzaszolassal ezelott irta Fly, hogy valami Airdisaster.com cimrol kapott levelet egy leesett British Aerospace geprol.

Hirmusorokrol: az RTL meg a tobbi igenis profi, a sajat szakmajaban. Nekik nem az a dolguk, hogy repulogepeket siman letegyenek a betonra, hanem hogy noveljek a nezoszamot, mert a hirdetok az alapjan fizetnek. A hirmusorok korrektsege olyan, mint a dobozos gyumolcslen az e betu az 1 liter mellett, vagyis nem kotelezo feltetlenul 1 liternek lenni, valamilyen normaleloszlas szerinti szoras megengedett.

Az RTL es a hirado nezoi szamara most erdekes a Tu154. Ha a malev egyelore nem ad ki semmilyen hivatalos informaciot, megkeresik a malev gepezeteben a gyenge pontokat, akik hajlandok szelloztetni, vagy ha nem tudnak tobbet, akkor talalgatnak (meg mindig jobb, ha egy szakember talalgat, mint amikor a riporter, nulla szakmai hatterrel).

Nehany eve sajat boromon kellett rajonnom: ha az ember valamit tok egyszerunek lat, az azert van, mert meg annyit sem tud rola, hogy valojaban mennyire osszetett. Ezert azota igyekszem tartozkodni attol, hogy masok munkajat ab ovo fikazzam.

Maradok hatarozottan tartosabb.

kaktusz bónusz Creative Commons License 2000.07.12 0 0 737
Hír megerősítve: a Pannon corfui járata "technikai" okok miatt reggel 9 óra 50 helyett várhatóan délután 17 órakor indul. Megvan a ma esti Tények meg RTL hírek sztori.
Rátótibéla Creative Commons License 2000.07.12 0 0 736
Hol lehet először értesülni repülőgépkatasztrófáról??? Komolyan kérdezem, és nem perverzitásból... hogyha valakinek a hozzátartozója valamilyen okból elkeveredik a világban, akkor az "aggódás" alatt legalább a katasztrófát ki lehessen zárni...

(off) nem kívánom senkinek azt az éjszakát, amikor egy szimpla pár perces késés miatt a lányom lemaradt a csatlakozásról, a tervezett érkezési idő este 9, és helyette éjjel kettőkor telefonált, hogy a késés miatt másik géppel ment tovább. A MALÉV információ csak annyit tudott mondani, hogy volt ugyan pár perc késésük, de szerintük attól még valszeg elérte a csatlakozást. Ennél több információ (pl, hogy ha mégsem érte el, akkor melyik járatra írták át a jegyét és tették fel) sehonnan senkitől semmilyen módon nem volt kapható. Hangsúlyozom, nem a késés miatt nyunyorgok itt, hanem az információ miatt: azt mondták, hogy valszeg fenn van a gépen, és a tervezett leszállás után öt órával még semmi hír róla. Lehet, hogy csak én vagyok túl érzékeny, és ez így teljesen normális? (on)

lms-nek
Igen, azt én is tudom, hogy az LHR a legnagyobb európai, ezért is kérdeztem a jegyirodában, hogy elég-e a 80 perc... mondták, hogy igen, különben nem is adhatnák így el a jegyet, és megnyugtattak azzal, hogy létezik olyan, hogy gyorsátszállás, amikor a csomagokat elsőnek szedik ki, és ha esetleg pár percet késnének, akkor a gyereket villanyautóval átviszik egyik terminálról a másikra.
Kicsit olyan ez mint a biztosítónál: amikor megkötöd a szerződést akkor körbetáncolnak, de ha kárigényed van, akkor...

Bocs ha off voltam, de higgyétek el, hogy az öt óra idegtépő, tehetetlen éjszakai várakozás teljesen kicakkozta az idegeimet és az ember az idő múlásával egyre inkább a katasztrófát tartja a legvalószínűbb magyarázatnak...

béla

Előzmény: lms (719)
kaktusz bónusz Creative Commons License 2000.07.12 0 0 735
Macimedve,

hétfőn repült ide Pozsonyból vagy Prágából egy másik TU-154-es, hogy a Pannon bedöglő gépét helyettesítse. Most állítólag ez romlott el. Kész vicc !

Előzmény: Macimedve (734)
Macimedve Creative Commons License 2000.07.12 0 0 734
Ja, az már úgyis Görögországban van.:-))))
Előzmény: fakezu (732)
Thomas Creative Commons License 2000.07.12 0 0 733
Bocs, de ilyennel akarok menni, s oda aug. elején, mikor volt ez a "landolás".
Előzmény: Újlaki (723)
Macimedve Creative Commons License 2000.07.12 0 0 731
A hírek szerint 1 (egy) db gépük van összesen, amit heti 13 (!) járatra terveztek. Akkor milyen tartalék?
Előzmény: kaktusz bónusz (730)
kaktusz bónusz Creative Commons License 2000.07.12 0 0 730
üdv,

most hallom, hogy a Pannon Airlines tartalékgépe (TU-154) is beadta a kulcsot. A mai corfui járat is két és fél óra késéssel volt kiírva, de mint hallom technikai problémák miatt csak 3 óra körül indul. Valószínűleg újabb cseregép jön. ÉS ÉN EZEKKEL REPÜLÖK HÉTFŐN !!!

Macimedve Creative Commons License 2000.07.12 0 0 729
Az áremelés téma nem volt egyértelmű, valami jó kis kenőpénzes botrány lehettet, mert a Malév éveken keresztül "elfelejtett" bizonyos tételeket kiszámlázni, de aztán alsimították az ügyet.
Az ügy kirobbantóját meg kirúgták. A számlázatlan tételek nélküli árhoz képest az idei teljes ár valóban áremelésnek tűnhet.:-)
Előzmény: pfiszty (728)
pfiszty Creative Commons License 2000.07.12 0 0 728
A HVG-ben volt egy cikk, amire emlékszem belőle:

Ez a Jorgoszos téma az igaz, az utási iroda tulajai alapították a céget az az egy 154-ük van a földön az LRI tartja karban. Azért próbálkoznak saját charter járattal mert a Malév egy jó nagyot emelt az árain, noha tavaly kedvezményt is kaptak.

Üdv
Pfiszty

Előzmény: Goszi (726)
Macimedve Creative Commons License 2000.07.12 0 0 727
A HVG 27. számában (július 8.) a 91. oldalon van róluk egy csomó infó. 1 db Oroszorszábból bérelt TU 154 M gépük van.
Előzmény: Goszi (726)
Goszi Creative Commons License 2000.07.12 0 0 726
Kiváncsi lennék a véleményetekre, hogy mi a fene is ez a Pannon Airlines.Kik tartják karban, kik a pilóták?Most olvastam tegnap a www.nu.hu oldalon a hírek között, hogy a HTC csoport(Jorgos,Tantura,Club Espana) vezetői hozzták létre, és ők a managerek is.A cég egy lakótelepi üzletsor címére van bejegyezve, és az egyik vezető az egy cukrász Bt tagja, a másik ha jól emlékszem pékséget üzemeltetett!!!!!!Na ekkor kezdtem el hangosan röhögni.Tudom, a cukrászat és a repülés nem zárja ki egymást, Niki Lauda is F1 es volt,de azért ez mégis röhej, hogy a felsővezetésből senkinek sincsen repülős múltja.
G
Ennek ellenére nem hinném, hogy a gép a tengerben fog kikötni, legalábbis nagyon remélem,mindenesetre én biztos, hogy inkább a Malévvel mennék nyaralni mégha mondjuk 10 ronggyal drágább is, mintsem a pékekkel:)
G
Goszi Creative Commons License 2000.07.12 0 0 725
"Nem tudom, de most hirtelen eszembe jutott, ha B-737-essel történik ugyanez Szalonikiben, nagyobb gáz lett volna, hisz ott a hajtóművek a szárnyak alá befüggesztve, bitos az is betont ért volna."

Hello,

Azok a gépek, amelyeken a hajtóművek a szárny alá vannak függesztve(wing-mounted engines) úgy vannak tervezve,hogy egy bizonyos erőhatás felett,pl hasoncsúszás esetén,egyszerűen a motor leválik a szárnyról, azért,hogy nehogy felboruljon a gép.
G

Előzmény: DAttis (718)
Újlaki Creative Commons License 2000.07.11 0 0 723
"Nem tudom, de most hirtelen eszembe jutott, ha B-737-essel történik ugyanez Szalonikiben, nagyobb gáz lett volna, hisz ott a hajtóművek a szárnyak alá befüggesztve, bitos az is betont ért volna. "

Valahogy így?

Előzmény: DAttis (718)
hal9000 Creative Commons License 2000.07.11 0 0 722
Újlaki:
Nem csak Benned hagyott mély nyomokat az a ils/szp50 kapcsoló rossz állása miatt (is) elkövetetett antennalenyírás. Egyik gyakorlórepülésen az oktató is valami ilyesmit mondott a növendéknek:
Mi a f..zt csinálsz? Le akarod b@..ni a tornyot mint Szabó az antennát?
Előzmény: Újlaki (703)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!