Keresés

Részletes keresés

dimelo Creative Commons License 2020.08.24 0 0 51965

Karcag, Bucsa, Kertészsziget, Füzesgyarmat, Szeghalom, (Darvas, Csökmő)

Püspökladány, Nádudvar, Kaba, Tetétlen, Báránd,

Szerep, Sárrétudvari, Biharnagybajom, Nagyrábé, Bihartorda, B.dancsháza.

 

Földes véleményes, időben M35-M3, de az +70 km...,

mint a teljes Bihar településeiről is.

Előzmény: adiaboli (51959)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2020.08.24 0 0 51964

Az Oncsa-telepen lakók gondolom marhára orülnének a tranzit forgalomnak...

Kb. ott tartunk, hogy a 3-as út miért elkerülőzi Mezpkövesdet, ahelyett, hogy nyílegyenest bemenne a városba, sőt, az M3 felhajtó-lehajtótól is minek az

elkerülő a nyugati irányba...

 

A táblázással a cél, hogy a tranzitforgalom minél kevésbé érintse a lakott területeket. A jelenlegi utak mellett a 6-68 útvonal tudja ez.

Előzmény: RadiX (51958)
RadiX Creative Commons License 2020.08.24 0 0 51963

És akkor az lehetne az 51-es, helyet cserélne az 511 számmal.

Előzmény: adiaboli (51962)
adiaboli Creative Commons License 2020.08.24 0 0 51962

Igazán bezárhatnák már azt az elkerülőt: https://www.openstreetmap.org/#map=13/46.1824/18.9524 Ez így Hercegszántó felé elég idétlen.

Előzmény: RadiX (51961)
RadiX Creative Commons License 2020.08.24 0 0 51961

Én Baja felé jártam a hosszú hétvégén, ahol a két áthaladó főút (51 és 55) mellé van még két elkerülőféleség is (511 és 551), ide is jó lenne egy komolyabb térkép jellegű tájékoztató tábla:

 


 

A tábla itt is az elkerülő felé irányítja a távolsági forgalmat, pedig kilométerben rövidebb az 51-es Bajaszentivánon át, csakhogy ott szinte végig 30-as korlátozás van (én egy karikában 30-as táblát még odarajzolnék Bajaszentistván neve mellé a táblán).

 

Az áttekintő térkép táblára kirakása itt is segítene megérteni, miért jobb az 511 felé indulni akkor is, ha át akarunk kelni a Dunán az 55-ösön.

Előzmény: RadiX (51958)
adiaboli Creative Commons License 2020.08.24 0 0 51960
Előzmény: RadiX (51958)
adiaboli Creative Commons License 2020.08.24 0 0 51959

Megnéztem én is, a gugli szerint ez még Bárándra és Kabára is igaz. Földesre már nem.

Előzmény: dimelo (51956)
RadiX Creative Commons License 2020.08.24 0 1 51958

Azért lásd be, ha körbe mennek Nagyatádnak, akkor kevesebbet mennek lakott területen át, tehát nem feltétlenül járnak rosszabbul. Ettől persze lehetne még jobban értelmezhető tábla.

 

 

Előzmény: trizs77 (51955)
adiaboli Creative Commons License 2020.08.24 0 1 51957

Aha, galád módon a lakott területi átkelő szakaszt gondolja a jelöléssel rövidíteni (egy hosszabb úton).

https://www.openstreetmap.org/#map=19/45.96352/17.49832 és

https://www.openstreetmap.org/#map=14/45.9579/17.4752

Előzmény: trizs77 (51955)
dimelo Creative Commons License 2020.08.24 0 2 51956

Megdőlt egy 20 éves tétel!

A Nagykunság és a Sárrét térségeiből Budapestre utazók eddig felhajtottak Füzesabonynál az M3-ra mert úgy volt gyorsabb (bár hosszabb) is.

 

https://www.google.com/maps/dir/47.3060947,20.9374768/47.4997404,19.0548566/@47.4743096,19.7341775,10z/data=!4m2!4m1!3e0

 

Az M4 Abonyi szakasz átadásával visszatért a normalitás...

9 perccel gyorsabb az új M4-en...

 

 

trizs77 Creative Commons License 2020.08.24 0 0 51955

Ez (lenne a helyes  út irány:

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Ezt jelzi a tábla :

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Emiatt, a tábla miatt, ha követik a tábla utasítást erre mennek :

Előzmény: ÁsítóSárkány (51953)
hegyaljai3 Creative Commons License 2020.08.24 0 0 51954

Ebből még nem derül ki, hogy ki a hunyó. Melyik gazdasági szereplő miatt szívott itt naponta több tízezer ember?

Előzmény: Autobahn89 (51952)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2020.08.24 0 0 51953

Nemtudom, Nagyatád jelzéséből viszonylag egyértelmű kellene legyen, hogy ha nem akarsz városnéző túrát, akkor ne menj messze.
Mondjuk egy 68-as út jelet Nagyatád mellé kirakhatnának, illetve Barcs mellett egy városközpont jel jöhetne jól

Nem feltétlen akkora

 

Annak kapcsán, hogy egy útnál épp a legközelebbi, menetközbeni nagy, vagy az út legvégén lévő települést jelzik-e a táblákon, van egy kis összevisszaság, más országokban is.
A kereszteződések előtt kitett ilyesmi tábláknak nem feltétlen dolguk helyettesíteni egy térképet (akár papirosat, de naprakészet).

Ezzel együtt az elkerülőknél nem véletlenül bevált gyakorlat egy a város körüli főbb csomópontokat bemutató nagy tábla.

 

Előzmény: trizs77 (51946)
Autobahn89 Creative Commons License 2020.08.24 0 0 51952
trizs77 Creative Commons License 2020.08.24 0 0 51951

Stimmel.

Jól írod.

 

 

Olyan a hozzáértőket zavaró, a laikusoknak mindegy elírásokról nem is beszélve, hogy megnézed a képen lévő zöld nagy táblát akkor azt látod, hogy Nagyatád felé, délre a 6-os útra irányít de a város (Barcs) előtt állva Nagyatád nem délre van hanem északra.

 

Így azokat is beküldi a városba akiknek semmi dolguk ott.

 

 

Előzmény: Hírfigyelő (51949)
Pompiere Creative Commons License 2020.08.23 0 1 51950

Az nem lehet, hogy az (51945)-ben és az (51942)-ben a kilométertáblákon látható kis indexszámok a tized km-eket jelzik???

 

Biztosan nem! Ebben még laikusként is biztos vagyok. Az, hogy most indexként teszik oda a számot vagy teljes méretben, az szerintem mindegy. Valószínűleg a megrendeléstől függött.

 

A hódmezővásárhelyi elkerülőn is ugyanezt a módszert alkalmazták a hosszabb útvonal, kilométer számozására. Ott is van 204+1 és 204+2 is. Ha nem így lett volna akkor 206-os km táblát már korábban ki kellett volna rakni, holott, amikor lemegy az út a felüljáróról Szeged felé, akkor ott még csak a 205-ös km tábla található.

 

A másik megoldás az lehetett volna mint az orosházi elkerülőnél: ott a 174-es km szelvény  1,77  km hosszú. Itt már ezt nem lehetett megcsinálni a közel 2,5 km-es plusz hossz miatt.

Előzmény: Hírfigyelő (51948)
Hírfigyelő Creative Commons License 2020.08.23 0 2 51949

Ilyen esetben sokkal jobban tennék, ha a zöld útirányjelző tájékoztatást adó tábla mellé oda tennének még egy másik nagyméretű kiegészítő vázlattérképet tartalmazó táblát, amely Barcs város és közvetlen (minden irányban 2-3 km-es) környékét mutató vázlattérképen ábrázolnák az egyes elágazópontok térképi helyét, kiemelve rajtuk az első*- és másodrendű** főutakat *piros és **narancssárga színekkel, ill. a fontosabb összekötő utakat*** kénsárga színekkel (*** ilyen pl. a Barcs-Babócsa-Háromfa-Nagyatád összekötő útvonal is), és ezen a vázlattérképen kiemelt kék kis karikák vagy vastagabb kék pontocskák mutatnák az egyes elágazópontok helyét, mellettük kék

                                                                                                                                         I             I

nyilakkal jelölve azt hogy melyik elágazás hová is vezet, pl. <-- Babócsa, Nagyatád --> Barcs V, Verőce V, stb. ... .

 

És akkor máris tiszta lenne minden, mert térképen látva a helyi útösszeköttetési viszonyokat, mindjárt másként tisztábban látszódik minden.

Előzmény: trizs77 (51946)
Hírfigyelő Creative Commons License 2020.08.23 -2 0 51948

Az nem lehet, hogy az (51945)-ben és az (51942)-ben a kilométertáblákon látható kis indexszámok a tized km-eket jelzik??? :-O!

 

(51945): 112,4 km

(51942): 112,6 km

 

Mert szerintem ez lesz a megfejtés... !

 

Előzmény: trizs77 (51942)

Előzmény: kamant (51945)
dimelo Creative Commons License 2020.08.22 0 0 51947

Akkor van benne 1,5 km, amennyivel a Karcagi szakaszt délebbre engedélyezték a Natura miatt.

 

 

Ahogy írtad: majd áthelyezik...a táblákat.

Előzmény: adiaboli (51943)
trizs77 Creative Commons License 2020.08.22 0 1 51946

Talán azért van a félreértés, mert ha a 6-os útról érkezel Barcs városába akkor a város előtti tábla, ez itt

azt javasolja, hogy ha a városba akarsz menni akkor NE menj tovább a hatos úton, hanem menj egyenesen.

Az egyenes út pedig nem vezet a 68-as út déli végpontjához, ergo onnan nem tudsz északnak indulni mert oda se jutottál.

Ha nem délről indulsz el a 68-as úton észak felé (ott se jártál) akkor értelemszerűen nem látod azokat a táblákat Babócsa felé vezető útról, amiket Te viszont láttál.

 

Tanulság:

Amikor a 6-os úton Barcshoz érkezel, akkor ne higgy a táblának, hogy előre van Barcs, hiába van az odaírva, menj tovább a 6-os úton Virovitica felé, akkor jársz jól.

Amikor elfogy alólad a 6-os út, mert véget ért, akkor se Babócsát keresd (mert az túl egyszerű és logikus lenne) hanem Nagyatádot.

Ugyan nem akarsz Nagyatádra menni, de mégis a 68-as úton indulj el észak felé.

Ha így tettél akkor valóban megtalálod azokat a táblákat amiket Te láttál.

 

Aki meg még a város határ előtt a körforgalomnál elhitte a táblától, hogy egyenesen kell bemennie Barcsra, az úgy járt mint én.

Várost nézett.

 

Ugyan én nem siettem sehová, ráértem.

 

 

Előzmény: Adolphó (51941)
kamant Creative Commons License 2020.08.22 0 1 51945

... alkalmazhatják az indekben +6 jelzéseket.

 

És még csak nem is egységesen:

 

Előzmény: trizs77 (51942)
adiaboli Creative Commons License 2020.08.22 0 0 51944

"Fotelből" is kézenfekvőnek tűnik, mint az egyszeri lyány: "aztán úgy maradt". :-) Gyűjteményt lehetne az ilyen táblákból összeállítani.

Előzmény: trizs77 (51942)
adiaboli Creative Commons License 2020.08.22 0 0 51943

Landsmann videóján (szíves engedelmével) keleti irányból a két látható szélső tábla a 214 és a 212. Szerintem a 215. km csak éppen valamivel a "47" csp.-tól keletre esik, a 211 tábla pedig egyszerűen lemaradt, de a kocsi tempóját elnézve még biztosan az M35-re átváltás előtt (Debrecen felől: után) kell(ene), hogy legyen.

A 212 és a 213 táblák azonban világosan látszanak, így a 212+572 lehet ugyan tervrajzi szakaszhatár, viszont akkor a táblák pontatlanok. A kettő így nem jön össze.

https://www.youtube.com/watch?v=H7FxTtbsoTo  

Előzmény: dimelo (51939)
trizs77 Creative Commons License 2020.08.22 0 1 51942

Pontosan nem tudom.

De évtizedekig Balatonszéplak alsó és Zamárdi között csatlakozott be az M7 a 7-be.

 

Így Zamárdi vasútállomásnál már Budapest két különböző km távolságra volt.

Egyik a 7-n a másik az M7-n.

 

Ennek az ellentmondásnak a feloldására alkalmazhatják az indekben +6 jelzéseket.

Ez csak példa.

 

Így

 

Ez csak egy fotel elmélet.

Nem tudom a valós okot.

Valószínűleg a Somogy megyei Közúti Igazgatóság, Siófoki Mérnökségének Forgalmi Osztályvezetője tudja pontosan megmondani, hogy mit jelent az indexben a hatos szám.

 

 

Előzmény: adiaboli (51940)
Adolphó Creative Commons License 2020.08.22 0 0 51941

Szia!

 

Kíváncsiságból megnéztem a Google Maps street view-ját, mit mutat a 68-ason dél felől. Van is három tábla ami segít.

 

Az első a Csurgó 300 méter múlva balra tábla,

a második egy balra kanyarodó sávot jelző tábla, tehát Csurgó felé kanyarodó sávból fordulhatunk,

és a Csurgó itt balra tábla.

 

Nagyon jó dolog a Google Maps! Én kamionozom és nekem rengeteget segített már.

Ez a Mező utca - Szentesi utca az egyetlen ami nyugati irányban kivezet a városból, a 6-os/68-as csomóponttól számítva a második nagyobb utca balra. Előtte balról Penny Market, Spar, MOL kút.

 

Picit értetlenül állok a történtek előtt. Ellopták volna a táblákat?

Előzmény: trizs77 (51912)
adiaboli Creative Commons License 2020.08.22 0 0 51940

Ott mi a megfontolás? A 7-es nyomvonala Fehérvár nyugati szélétől a horvát határig - tudtommal - évtizedek óta ugyanaz.

Előzmény: trizs77 (51938)
dimelo Creative Commons License 2020.08.22 0 0 51939

Aztán mégis miből gondolják, tudják, hogy az a km jelző az ott úgy helyes, hiszen tudtommal van ahol a nyomvonal még el sincs döntve, hogy pontosan hol lesz.

 

Már tudják, bár részletkérdések még vannak, de azok nem befolyásolják az úthosszat.

Az M4 hiányzó szakasz végpontja 212+572 km-nél van.

 

Nem járok az M35-ön, nekem sehogy sem előnyös, de ha felhajtasz a 47-M4 csomópontnál és

216, 215, 214 km táblákat látsz az M35 kanyarig, akkor rendben van.

 

Előzmény: Landsmann_ (51934)
trizs77 Creative Commons License 2020.08.22 0 0 51938

Ott a 3 utolsó nyugati km-en az "X+Y" megoldást alkalmazzák.

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------

 

A 7-es út balatonszéplaki szakaszán is.

Előzmény: adiaboli (51937)
adiaboli Creative Commons License 2020.08.22 0 0 51937

Néhány napja jártam (amúgy először) a 61-es kaposvári elkerülőjén. Ott a 3 utolsó nyugati km-en az "X+Y" megoldást alkalmazzák (vö. Szolnok), hiszen az elkerülő hosszabb, mint a régi 61 (a mostani 610). Így is lehet a számozást "tartani".

https://www.openstreetmap.org/#map=13/46.3813/17.7917

Ha pedig a távoli jövőben netán mégis M9 lesz, akkor egészen más számokat fog kapni.

Előzmény: trizs77 (51936)
trizs77 Creative Commons License 2020.08.22 -1 0 51936

Majd minden évre jut átszámozás.

Építenek újabb utat. levágnak kanyarokat, épül elkerülő út, stb.

 

Ezek csak pár km-s eltérések, és igen, elkészültük után újraszámozzák az adott utat.

Ezért ahol volt 31 éve mondjuk a 163-as km kő, nem biztos, hogy ott lesz 2022-ben a 163-as km szelvény.

 

Előzmény: Landsmann_ (51934)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!