Keresés

Részletes keresés

klímás Creative Commons License 2004.06.21 0 0 1031
Valóban van dugattyús kompresszor is de manapság szinte egyáltalán nem gyártanak az sem az olcsó sem a drágább kategóriás splitekbe, mivel drágább az előállítása a scrollal szemben arról nem is beszélve hogy mivel több mozgó alkatrész van benne nagyobb a meghibásodási esélye, a káros teréről nem is beszélve ami meg a hatásfokát rontja. De nem is erre akartam kilukadni hanem csatlakoznék Viricsi hozzászólásához miszerint a motor olajok és a hűtőgép olajok csak a nevükben hasonlítanak egymáshoz. (Ha ezt a Takács Pistabácsi hallaná) Szerintem ezt a összehasonlítást nagyon gyorsan el kéne felejteni.

K2Laci

A kompresszor indulása után az elpárnál lehet hallani eltérő zajt de amint beállnak az üzemállapotok szinte megszűnik (kb 30 mp.) Egyébként pedig valóban halható nagyon-nagyon halk susogása beltérinél mikor megy a kompresszor.

Wind

Amit kérdeztél a FC. vel kapcsolatban azt véletlen nem Miskolcon csinálnátok?

Dusan

Elsősorban utánajárnék hogy az AEG amire asszociálsz gyárt e valóban klímát? Hozzáteszem hogy nem tudom. És még valami ahhoz hogy valami olcsó legyen kinában kell csinálni Ez nem biztos hogy igaz az általad irt márkáról is de van rá az esély.

Üdv.

Előzmény: scratch (1018)
scratch Creative Commons License 2004.06.21 0 0 1030
viricsi,

autó olajhoz se szabad semmilyen adalékot, egyéb hülyeséget keverni. Az autó kézikönyve is ! -jel tiltja ezek használatát.
Ezektől változik az olaj összetevőinek aránya, ami hatása inkább káros, mint hasznos.

Előzmény: viricsi (1026)
dusan Creative Commons License 2004.06.21 0 0 1029
AEG klímák minőségével kapcsolatban van valakinek tapasztalata. Furcsa, hogy az egyébként jól csengő márkanév viszonylag alacsony árszínvonalon elérhető.
gergo9 Creative Commons License 2004.06.21 0 0 1028
Hűha! Nem Astra olajcsere-fórumot akartam indítani :-)) (különben nekem is Astrám van :-))

Mondjuk (laboratóriumi vizsgálat nélkül) nem az évek, vagy km-ek alapján, hanem a megtett fordulatszám alapján lehet a legjobban meghatározni, az olajcsere-periódus szükségességét (lásd néhány BMW-t) Pl. ezért is bírják élettartam szerint tovább a Diesel motorok. (kevesebb fordulat adott távon)

Ahogy beszéltük, legalább minimum Toshiba kompresszoros légkondit szabad vásárolni. (különben ebbe a Toshiba adja az olajat? Mert akkor OK!)

Ilyen kompresszort már alsó kategóriákba is építenek, de elmondásotok szerint ezek is kipurcannak 1-2 év alatt? Akkor mitől? Feltételezzünk egy jó telepítést, szellőzést, karbantartást…és szerkezetkárosodással járó hibát, tehát nem valami könnyen cserélhető alkatrészt.
Itt van pl. most 69000 Bruttó! a 2,2 (vagy 2,3kW) Electrolux split, Thoshiba komp az Electroworldben. Ezzel mi a gond?

UI. a Saratov nem gyárt véletlenül légkondit? 50 év garanciával! Vevő vagyok! :))))

parabel Creative Commons License 2004.06.21 0 0 1027
Egészen jól eltaláltad: az Astrám mostanában rúgja el a 73 ezret és a következő olajcsere augusztus végére van tervezve.
Előzmény: I.Blasius (1024)
viricsi Creative Commons License 2004.06.20 0 0 1026
Üdv mindenkinek!
Ismét okoskodnék agy picit.
Rögtön az elején- az autó olajat csak az arány összehasonlítás kedvéért írtam.Legyen nagyon jó az olajod és menjen vele az autód 1000 órát.A hűtőrendszerek olajával szemben 50.000 óra az elvárás.
Mellékesen jegyzem,ha minden igaz,hűtőolajokról szólt a kérdés,én az autóhoz nem értek.(mint Dávid Ibolya a focihoz)
Mint írtam,nem szabad és nem is ajánlott semmiféle adalékot a hűtőgépek olajához hozzákeverni.Itt persze nem a különféle szivárgásjelző adalékokra gondolok,bár a kompresszorgyártók ezt sem nagyon támogatják.

A rezonacia az induláskor valószínűleg teljesen normális,ha csak rövid ideig tart.Feltehetőleg eddig is ilyen volt csak nem vetted észre.Hiába először örül az ember,aztán meg...

A klímák jellemzően ezerféle okból mennek leggyakrabban tönkre.-A kültéri elégtelelen hűtése,gázszivárgás,kopás(hangsúlyozottan a gyenge anyagminőség miatt)...stb.

A Saratov valóban egy csoda,de ki kell hogy ábrándítsalak,a hűtőgépek tartóssága terén bizony ez a jellemző orosz teljesítmény.(az energiafogyasztása az egy másik dolog)

Ne hidd hogy az olcsóbb légkondiba rosszabolajat tesznek,inkább az anyag és az előállító munkaerő ami olcsóvá teszi.

Üdvözlettel: viricsi

Előzmény: gergo9 (1021)
boomerhu Creative Commons License 2004.06.20 0 0 1025
k2laci

Elejétől fogva lehetett hallani ezt a rezonációt, vagy üzemelés folytán alakult ki ez a helyzet? Ha az utóbbi, akkor lehet, hogy valami lelazult (rezgéscsillapítás, egyéb alkatrész). Nekem olcsó klímám van, és a kompresszor indulásakor néhány másodpercig hangosabb, mint aztán folyamatos üzemben. Drágább készüléknél azért nem örülnék ennek.

Előzmény: k2laci (1023)
I.Blasius Creative Commons License 2004.06.20 0 0 1024
Ő úgy számolta a 250 üzemórát, hogy ha 100 km/h-val halad egy autó, akkor valóban kb. 200 óra alatt éri el a 20.000 km-t, ami manapság az autók általános olajcsereperiódusa. (a te Astrádé szvsz 15000 km lehet.)

Szvsz a gyárak nem üzemórában, hanem megtett km-ben vagy évben mérik az olajcsereperiódust, ami jobb szvsz.

Előzmény: parabel (1022)
k2laci Creative Commons License 2004.06.20 0 0 1023
Az normális, hogy amikor egy split klima indul (a kompresszor), akkor egy rövid ideig rezonálást lehet hallani a beltéri felől?! Másfél hónapja van feltéve, eddig nem tapsztaltam csak most. Nappal alig észrevehető, de éjjel addig kissé hangosabb...
parabel Creative Commons License 2004.06.20 0 0 1022
Azt írod, viricsi, hogy: "... gépkocsiknál 200-250 üzemóra után olajcsere van... "

Nem vagyok motorszakértő, de ez a kijelentés nekem egy kicsit túlzottnak tűnik. Ha tehát naponta két órát autózom (márpedig legalább ennyit autózom), akkor évente háromszor-négyszer kéne olajat cserélnem? Magyarán: évszakonként?

Hát, nekem van egy ötéves Astrám, eddig négyszer cseréltem olajat. És szoros márkaszervízi felügyelet mellett autózom (törzsvásárlójuk vagyok és nagyon odafigyelnek).

Át vagyok kúrva?

Előzmény: viricsi (1020)
gergo9 Creative Commons License 2004.06.20 0 0 1021
A kompresszor olajok terén tényleg semennyire :-)) Motorolajoknál talán már picit jobb a helyzet. Van is itt valahol egy ilyen fórum. Csak abból indultam ki, hogy ez esetben milyen fontos lehet a kenés szerepe. A motoroknál nem olyan végzetes nagy gond ha kicsit eszegeti az olajat (persze egyáltalán nem jó), de itt a gőzök-gázok bejutása az olajba, ill fordítva a már vezethet az említett károsodáshoz.
Nem akarok reklámot csinálni egy komolyabb német olajadaléknak (kopáscsökkentő), de a kocsimmal szinte csodát tett.(opel ecotec) halkabb, simább járás-ergo kisebb kopás)

A Saratov hűtő meg tényleg csoda, de hát nem ez a (hangsúlyozom: jellemző) orosz teljesítmény.

Most olvastam valahol, hogy egy Amcsi tűzoltóállomáson van egy villanykörte, ami több mint 100 éve ég. De amit a boltban kapni az kb cak 1-2 évig. Általános tendencia, hogy a nem prémiumkategóriás termékek minősége manapság nagymértékben csökken, (csak a „dizájnt” csinosítják)

Szerintem azért érdekes eredményt hozna egy „low-end” légkondi kompresszor-olajának a laboratóriumi vizsgálata….:-))

Különben általában mitől szoktak leggyakrabban megnyekkeni a légkondik?

Előzmény: viricsi (1020)
viricsi Creative Commons License 2004.06.20 0 0 1020
Üdv gergo9

Csapjunk bele a "csapnivaló olaj" témába.
Nem tudom mennyire vagy járatos a hűtőgépolaj témakörben,de sejtésem szerint semennyire.A hűtőolajok speciális tulajdonságokkal rendekeznek,tehát eleve "spéci"olajok.Ezekkel az olajokkal szemben elvárás többek közt 50.000 üzemóra feletti teljesítmény(gépkocsiknál 200-250 üzemóra után olajcsere van),-40 és +150C között is megfelelő folyási képességel kell rendelkeznie,semmilyen káros reakcióba nem léphet a szerkezet anyagaival.(forrás:Dr Jakab Zoltán)Általában tilos ill.csak a gyártók engedélyével szabad bármiféle adalékot az olajhoz hozzáadni.
Mint korábban már írtam nekem például a mai napig üzemel egy 1955-ös Saratov hűtőgépem.Szerintem elég jó lehet az olaj benne,ha már 49éve keni a kompresszort.Ja és természetesen a hűtőköre mégsosem volt javítva.

Üdvözlettel:viricsi

Előzmény: gergo9 (1019)
gergo9 Creative Commons License 2004.06.19 0 0 1019
Hahh! Leült egy kicsit a fórum. Mostanában nem volt elég meleg :-)))

Egyszer beszéltük, hogy egy légkondi legfontosabb alkatrésze a kompresszor. Ami ha jól tudom hasonlóan dugattyús szerkezet, mint egy motor. Ennek a védelemnek pedig a legfontosabb eszköze a (kenő)olaj. Nem tudni, hogy milyen csapnivaló olajakat használhatnak ezeknek a feltöltéséhez. Azon filózom, hogy nem lehetne-e meghosszabbítani a kompresszor élettartalmát egy minőségi olajcserével, netán speciális olaj-adalékolással?

scratch Creative Commons License 2004.06.17 0 0 1018
Akkor még épp időbe vettem, tavaly májusba. :)
Előzmény: wind12 (1017)
wind12 Creative Commons License 2004.06.17 0 0 1017
Nem olyan régen, csak tavaly szeptemberben.
Előzmény: klímás (1015)
scratch Creative Commons License 2004.06.16 0 0 1016
wind12,

"Egyébként a csak hűtő klímákat (R22) már régebben betiltották"

Neked mi a régen? Én 1éve vettem csak hűtős R22 -eset.

Előzmény: wind12 (1011)
klímás Creative Commons License 2004.06.16 0 0 1015
Wind

A visszaszívott levegő hömérséglete egyenlő a helyiség hőmérsékletével tehát kb 25 C (nem vagyok mérnök) de nem látok rá esélyt hogy 25 C fokos csövön pára csapódjon ki még extrém esetben sem. Vannak esetek mikor nem is csövezzük be a vissza szívott oldalt csak légrácsot építünk az álmenyoba. De ezt csak akkor lehet alkalmazni, ha az álmennyezetben párhuzamosan működő fancolok vannak és a mennyezet légmentesen le van választva a környező helyiségektől. a visszaszívott oldalon semmiképp nem aggódnék a pára kicsapódástól. A befúvó oldalon már tudni kell hogy hány fokos levegőt fújsz be, direkt elpárologtatós fancoloknál 9-14 C között szokott mozogni. Ezt már mérnöknek kell tudnia hogy milyen vastag szigetelésre van szükség, én 15-20 mm körülire saccolok, illetve hogy a sonodec meddig szigetel azt nem tudom. Amire viszont felhívom a figyelmedet amit sokan kifelejtenek a méretezés során mégpedig a beltéri ventilátor nyomását, ugyanis könnyen elfordulhat hogy a légtechnikai csövek, idomok, befúvók ellenállása nagyobb mint amit a ventilátor tud nyomni. No nem kioktatni szerettem volna csak én már belefutottam hasonló esetekbe, mármint hogy a ventilátor dolgozott levegő viszont nem jött ki az anemosztátokon remélem tudtam segíteni.
Üdv.

Előzmény: wind12 (1014)
wind12 Creative Commons License 2004.06.16 0 0 1014
Klímás

Kis segítség kéne.

Mi a véleményed, ha légcsatornázható split készüléket szerelünk, a befúvó anemosztátok vf-idomjai hőszigeteltek, az elszívó anemosztátoké pedig nem, akkor előfordulhat-e kondenzálódás az elszívásnál? Mindkét oldalon hő és hangszigetelt Sonodec csöveket használunk, tehát a csövekben biztos nincs lecsapódás. Az biztos, hogy elszívásnál is lényegesen alacsonyabb hőmérsékletű levegő kerül a vf-idomba, mint az álmennyezet feletti padlástér levegője. Nagy rel. páratartalomnál nem kell e attól tartani, hogy csak lecsapódik ezeken is a pára?
Köszi

wind12 Creative Commons License 2004.06.16 0 0 1013
Klímás

Így is van. Ebben az esetben vissza lehet tölteni. Én azért voltam kénytelen nagy palackot beszerezni, mert áprilisban több, mint ötven új gépből kellett lefejteni az R22-t, és 417-tel feltölteni. Ennyi gázt szervízcélra egyelőre nem nagyon fogok felhasználni (ritkán jutunk nagygépes rendszerhez).

Előzmény: klímás (1012)
klímás Creative Commons License 2004.06.16 0 0 1012
Wind

Miért adnád le, hiszen a leadott gázt megtisztítják majd újból értékesítik, Nekem Termaflom van és ehhez van tisztító egység ezzel tökéletesen meg lehet tisztítani és nem kell leadni.
Ha jól tudom egy esetben még mindig lehet R12 –t is vissza tölteni, mégpedig akkor ha az adott rendszerből fejted le a javítás után visszatöltheted.

Előzmény: wind12 (1005)
wind12 Creative Commons License 2004.06.16 0 0 1011
Viricsi

Lehet, hogy máshol néztünk utánna a dolognak, de április 30-al bezárólag megtiltottak minden R22-vel működő (és minden klórtartalmú közegre vonatkozik ez) új berendezés forgalomba-hozatalát, és beüzemelését is. A raktáron lévő berendezéseket még értékesítés előtt a forgalombahozó cég köteles klórmentes közeggel való üzemelésre átállítani. R22-t csak és kizárólag szervízcélra, javításhoz zárt techológiával szabad felhasználni. Egyébként a csak hűtő klímákat (R22) már régebben betiltották, hőszivattyús berendezéseknél tartott a türelmi idő április 30-ig.

Egyébként biztos nehéz dolog a régen szakmában lévőknek elfogadni az új szabályozásokat, pláne hogy pénzbefektetéssel is jár, dehát ezek azért valljuk be mindannyiunk érdekeit szolgálják. Az biztos, hogy pár éve nem volt szükség egy klímás szakinak lefejtőre, meg vákumszivattyúra, meg egyéb az új gázokhoz alkalmas műszerekre. Most viszont el kell fogadni, és szerintem meg kell próbálni betartani a szabályokat. A régi hűtős tankönyvekben még teljesen elfogadott technológia volt, hogy alkalmasint kiengedjük a levegőbe a hűtőközeget, de a mai viszonyok közt már erre hivatkozni szerintem nem etikus. Az viszont, hogy esetleg egy üveg kóla lehűtésére kiengedünk fél kiló mérgező gázt a levegőbe, az mindenféle rendelettől függetlenül az ember jóérzésébe ütközik.

Dusan

Sajnos az áprilisi szezonnyitó akció volt, akkor a honlapon is fel volt ez tüntetve. Azért, ha gondolod keress meg, lehet, hogy találunk valami megoldást.

Előzmény: viricsi (1009)
dusan Creative Commons License 2004.06.16 0 0 1010
43m2, két légtér(háló+konyhásnappai) + fürdőszoba, de azt nem akarom hűteni. Ehhez mi a megoldási javaslat?
A www.klima.hu-n található kalkulátorral számolva(mindehol felfele kerekítve, délkeleti falat tisztán déliként figyelembevéve) a nagy szobára 2,4kW, a kis szobára 1,1 kW jött ki. Ilyenkor hogyan érdemes? Egy elvileg rosszabb minőségű midea multi(2*2,6kW), vagy hasonló áron 1 db 3,6 kW-os jobb nevű berendezés, elfogadva, hogy lassabban fog keveredni a levegő a két helység között, több idő kell a lehűléshez. Az egy darabost a hálóba raknám, hogy éjjel a két szoba között csukva lévő ajtó esetén azt a helységet lehessen hűteni, ahol vagyok.

vagy esetleg teljesen más konfiguráció?

wind12: egy régebbi hozzászólásodban írtad, hogy a gyári listaáraknál 20%-al olcsóbban adjátok a berendezést, ha ti szerelitek. A pannonklima.hu-n található árak a gyári listaárak, vagy ezek már a csökkentettek?

Üdv

viricsi Creative Commons License 2004.06.16 0 0 1009
Üdv mindenkinek

wind12-nek:
Utánnanéztem a rendeletnek és meg kell állapítanom,hogy a rendelet 2004.április 30. hatállyal csak az ilyen töltettel üzemelő reverzibilis(hűtő-fűtő)berendezések gyártását tiltja meg.5.§ (2.)dc)
Tehát nem a forgalmazást,pláne nem a felszerelést.
A nitrogénről k2lacinak email-ben írtam,de akkor itt is leirom,mert ezek szerint félreérthető voltam.Amikor felnyomod nitrogénnel a rendszert a próbához az is lehűti a gépet.Lehet hogy a tulaj csak ennek a hatását érezte.
A használt hűtőközegnél,kívánom legyen neked igazad,de ez így nincs megoldva,hogy a Soós-nál megigérték.Ez egy igéret és nem tövényi háttér.

klímásnak:
Na,többek közt ezeket nem akartam leírni.A törvényt betarthatóvá kellene tenni,de azért bizony még nekünk is van mit csinálnunk.

Üdvözlettel:viricsi

Előzmény: wind12 (1005)
starman Creative Commons License 2004.06.16 0 0 1008
Jöttek, szereltek, győztek...10 pont a Pannon-klimatech Kft.-nek
klímás Creative Commons License 2004.06.15 0 0 1007
Viricsi
Osztom a véleményed. Szóval szerintem sem elsősorban a gázokkal van a baj hanem azokkal akik rosszul használják. Mikor kezdtem a szakmát 92-ben egy öreg „tapasztalt profi” hűtőtős mellé kerültem mint segéd, na azon kívül hogy split rendszereknél szó sem volt a lefejtésről 1,3,5 kg gáz úgy ment a környezetbe mint a sicc. 50 kg feletti rendszereknél is csak azért kellet figyelni úgymond a gázra mert már akkor is drága volt. Mikor az első melegben együtt dolgoztunk ö megmutatta nekem hogy kell lehűteni az üdítődet ha csak freonpalack van nálad persze tele freonnal ugye nem kell leírnom hogyan. Na ez az ember most szervizvezető a szakmában mindenki által ismert nagy cégnél. De már biztos megváltozott :)
Előzmény: viricsi (994)
gergo9 Creative Commons License 2004.06.15 0 0 1006
Köszi a válszt Wind és Viricsi. Remélem a 38 fok már jó lesz neki :-))))
wind12 Creative Commons License 2004.06.15 0 0 1005
Szia Viricsi!

A helyzet az, hogy nem csak értékesíteni, hanem gyártani és üzembe helyezni is tilos 2004.04.30-a óta minden klór tartalmú hűtőközeggel működő berendezést. Csak és kizárólag szervíz célra lehet R22-t felhasználni, azt is csak regeneráltat. Én tudom, hogy sokmindent nehéz megoldani, de azért nem lehetetlen. Én vásároltam 120.000 forintért egy nagy palackot, és abba gyűjtöm a lefejtett közeget. Ígéretet kaptam rá, hogy átveszik a Soós és Társa-nál. Hogy ők aztán hova adják le, nem tudom, de ismerve a céget, nehezen hinném el, hogy felelőtlenül bánnának vele.

Gergo9

A befújt levegő hőfoka nagyban függ a külső hőmérséklettől is, ha túl hideg van kint, akkor alacsony a kondenzációs nyomás, és nem hűt úgy a gép bent. Ahogy nő a kinti hőmérséklet, ezáltal eléri az üzemi nyomást, és vszínű alacsonyabb lesz a befújt levegő hőmérséklete is.

A pontos hűtőközeg-mennyiséget csak úgy tudták volna betölteni, hogy előtte lefejtik a készülékben lévő maradékot, és utána a gyárilag megadott pontos mennyiséget töltik be.
Ehhez lefejtő készülék és digitális mérleg szükséges. Ezek nagyon drága felszerelések, igen kevés klímás rendelkezik velük. A nyomás alapján történő töltés lehet jó, de azért az mégis csak saccolás. Végülis azt soha nem fogod megtudni, hogy a 3,6 kW-os klímád csak 2,9 kW-ot ad le.

K2laci

Ezt a nitrogénes hűtést én sem értem. Nitrogént csak forrasztáskor valamint gáztömörség-ellenőrzéskor szoktunk használni.

k2laci Creative Commons License 2004.06.15 0 0 1004
Én csak laikus vagyok de biztos hogy lehet háztartási klimába nitrogén-gázt tölteni ?!

Csak azért kérdem, mert kémiából tanultuk, hogy a forráspontja -195C-fok és a kritikus pontja pedig -146C-fok (efelett nem létezhet folyékony halmazállapotba semmilyen nyomáson).

Előzmény: viricsi (999)
Infomaker Creative Commons License 2004.06.15 0 0 1003
1000
Előzmény: Lmr (1002)
Lmr Creative Commons License 2004.06.15 0 0 1002
999!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!