Valszeg igaz :) Nagyon befürödni csak nem lehet. Legalábbis az elején. Aztán ha már nagy "vájtszem" az ember, akkor meg úgy látom, semmise elég jó, mindig lehet fejleszteni :)
A nikonos ember pedig türelmet kért, csak pár napot, míg visszaér az ebben illetékes ember. Amire azt mondtam, hogy nonszensz, hogy egy ekkora cégnél egyetlen ember foglalkozhat csak érdemben az ügyemmel. Erre a szervizből átkapcsolták a telefont a kereskedelmi igazgatóhoz, akinek elmondtam, hogy a gépet most vettem, a jótállás szerint 72 órán belül azonnal foglalkozni kell az ügyemmel. Ezek után megállapodtunk, hogy felhívja a boltot, és megkéri őket, hogy fizessék vissza a Nikon D90 árát, amit meg is tettek félnapi levelezésem és telefonálásom után.
Cserelni kell, ha nem fogadod el a javitast (ne fogadd el), illetve ha valoban letezik a hiba.
A masodik sulyos hibad hagyjuk, az nem hiba. A hatso LCD-n lehet egy pixelhiba, ez van, en is utalnam, de csak kettonel cserelnek. Hot pixelre nincs hivatalos ajanlas, alap ison, kezbol megfoghato zaridonel nem illik lennie, de okozhatja por vagy szennyzodes az erzekelon, elobb le kell csekkolni, hogy igy van-e.
Aztán megoldódott, ha nem is elsőre. Átkapcsolták a telefont a szervizbe, ahol már tényleg tudtak az esetemről, konkrétumot is mondtak a megoldás kezdetéről: 2 nap múlva érkezik vissza a szerviz vezetője, akkor tudja majd megnézni a gépet. Az érdekes, mondtam, mert a gép nálam van, akkor hogy fogja megnézni a szervizvezető? Talán elég lesz az átküldött videofájl is – válaszolta a szervizes. Ez esetben küldjék el neki most a fájt és döntsön! – mondtam én. Azt nem lehet – volt a válasz.
A Nikonnál az első ember azt mondta a telefonba, hogy ilyen esetben 72 órán belül cserélni kell a gépet, nem érti, hogy a bolt miért nem teszi ezt. Erre mondtam neki, hogy akkor most mi legyen, mert az nekem nem megoldás, hogy itt ülök egy frissen vásárolt hibás fényképezőgéppel, és várom, hogy egyszer majd felhívjanak telefonon, hogy mit csináljak vele.
Én mondjuk nem értettem, hogy ha egyszer nem lehet a D90-nel belső térben lámpafénynél videózni, mert hullámok keletkeznek az elkészült mozgóképen, akkor a bolt miért nem cseréli ki olyan D90-re, aminél ez a hiba nem jelentkezik, ezért felhívtam a Nikont.
Ex Nikon D90-em második, súlyosabb hibája: mesterséges megvilágításnál (pl. szobában, 60 W-os izzónál) készült videofájlokat visszanézve, sötét hullámok mennek felfelé folyamatosan a képernyőn.
Erre készítettem egy kisebb fájlt, azt csatoltam a levelemhez, kérve, hogy cseréljék ki a Nikon D90 vázat, tekintettel a jótállásban foglaltakra, mely szerint 72 órán belül ki kell cserélniük a terméket hibátlanra, mire felhívtak telefonon, hogy sajnos a bolt saját hatáskörében nem cseréli ki a vázat, a Nikon szerviz vezetőjének engedélye szükséges hozzá, aki éppen nem elérhető, mert a Photokinán van.
Küldtem egyből egy E-mailt a boltnak, ahol vettem, csatoltam hozzá egy 55 megás óriásfájlt hibafeltárásnak, erre visszaírtak, hogy nem tudták letölteni a fájlt, de felvették a kapcsolatot a Nikon szervizzel, mert leírásom alapján nem tudják eldönteni, hogy géphiba vagy beállítási hiba.
A pixelhibát nem is említettem először a boltnak, mert tudtam, hogy azzal úgy se foglalkoznak.
Amit az előbb írtam, az a második súlyosabb hibára vonatkozott, ezért inkább megint bekopírozom ide, mint második súlyosabb hibát:
Annyira nem titkos, hogy ha beleolvasol az angol nyelvű pdf-es útmutatóba, gondolom itt már letöltötte mindenki a netről, akkor kiderül, hogy a Nikon szerint az sem hiba, bármikor előfordulhat bizonyos körülmények között, igaz a magyar nyelvű útmutató szerint ez a hiba valójában csak a liveview-ban látható az LCD-n, az elmentett fájlban nem lesz benne – nálam benne volt minden fájlban ilyen körülmények között. Hiába, ezek a magyar „fordítások”…
Annyira nem titkos, hogy ha beleolvasol az angol nyelvű Nikon D90 pdf-es útmutatóba, gondolom itt már letöltötte mindenki a netről, akkor kiderül, hogy a Nikon szerint az sem hiba, bármikor előfordulhat bizonyos körülmények között, igaz a magyar nyelvű útmutató szerint ez a hiba valójában csak a liveview-ban látható az LCD-n, az elmentett fájlban nem lesz benne – nálam benne volt minden fájlban ilyen körülmények között. Hiába, ezek a magyar „fordítások”…
Igazából 2 hibája is volt. Az első, hogy a második nap a hátoldali LCD kijelzőn megjelent egy (engemet eléggé idegesítő) „ragyogó” pixelhiba. Áttanulmányozva a géphez kapott útmutatót azonban kiderült, hogy a Nikon szerint ez egy teljesen normális dolog, akár több is lehet belőle. Engem mondjuk ez egyáltalán nem nyugtatott meg, főleg, amikor pár órával később felfedeztem a másik, súlyosabb hibát.