Keresés

Részletes keresés

CSABI Creative Commons License 2000.07.26 0 0 959
De itt egy csomo dolgot nem magyaraztak meg. Pl. Mintha a filmen azt latnam, hogy a Tu-144 egve zuhan. Akkor mitol gyulladt ki? De lehet, hogy csak en latom rosszul.

Csabi

Előzmény: Messer (953)
székkutas Creative Commons License 2000.07.26 0 0 956
Durva leszállás után mindíg fokozott ellenőrzés következik, különösképpen az általad is említett bekötési csomópontokra, deformációkra figyelve!
Előzmény: Törölt nick (955)
Messer Creative Commons License 2000.07.26 0 0 953
Ma lattam egy Discovery channel altal bemutatott filmet, amiben a szerencsetlenseg kivizsgalasaban kozremukodo francia illetekesek is beismertek az evtizedek tavlatabol, hogy egy Mirage fenykepezni akarta a gepet. Az orosz szemelyzet eszlelte az utkozes elott a Mirage jelenletet, ami keresztezte a Tu-144 palyajat, s elkerulendo az utkozest hirtelen belenyomott a szarvkormanyba. A hajtomuvek emiatt pompazs kovetkezteben lealltak s az ujrainditashoz nem volt mar magassag.
Ugyanitt emlitettek hogy a fekete dobozt megsemmisitettek a francia hatosagok. Errol ennyit...
Előzmény: Törölt nick (952)
Messer Creative Commons License 2000.07.26 0 0 950
Persze hogy a franciaknal nem lehet tudni, hiszen kepesek voltak elhallgatni a Tu-144-es lezuhanasanak valodi okait majdnem 30 evig.
Előzmény: RNZoli (949)
RNZoli Creative Commons License 2000.07.26 0 0 949
lms: Egy teszt-pilóta szerint a Concorde fejlesztésekor, valamint a légi-alkalmassági engedélyeztetés során meg lett vizsgálva a hatómű-meghibásodás hatása, és szerinte kizárólag egyetlen hajtómű hibája nem okozhatna ilyen balesetet, mert marad elég tolóerő a biztonságos manőverezéshez és egy normális landoláshoz. A lángok ilyen mértékű elterjedése "végzetes" (catastrophic) hajtómű hibára utal, ahonnan már több múlik a szerencsén, mint a pilótákon. Habár egy francia hölgy szemtanú szerint a pilóták megmentették a közeli kisváros lakóit, mert elkormányozták a veszélyesen közeledő, láthatóan imbolygó és lángoló gépet. Ez egy kicsit túl romantikusnak hangzott, de hát majd a CVR-ről kiderülhet az igazság. A franciáknál sohasem lehet tudni.
Előzmény: lms (947)
zolibá Creative Commons License 2000.07.26 0 0 948
lms: Talán csak azért érezzük elszomorítóbbnak, mert egy legenda végét is jelenti. Persze a földrajzi közelség is hatással van ránk.
Előzmény: lms (947)
lms Creative Commons License 2000.07.26 0 0 947
A riportokbol es a kulonbozo internetes beszamolokbol szamomra kevesse derult ki: a gep a hajtomu tuz terjedese miatt zuhant le? Vagy a langolo hajtomu ellenere is iranyithato gepnek nem volt elegendo magassaga (es teljesitmenye) a fordulo vegrehajtasahoz?

Egyebkent a neha cinikus vagy morbid reakciok mogott a legtobb embert megrazta a baleset. Nem tudom miert, de ugy tunik valahogy elszomoritobb ez az eset, mint az indiai B373-200.

Előzmény: RNZoli (941)
jarod_ Creative Commons License 2000.07.26 0 0 946
A British Airways ma reggel bejelentette, hogy a tegnapi felfüggesztés után folytatják a Concorde járatok üzemeltetését, az első járat (BA001) ma délelőtt elvileg el is indult New Yorkba.

A Concorde project megvalósításáról szóló szerződést 1962-ben írta alá Franciaország, Nagy-Britannia kormánya, valamint az Aerospatiale és a British Aircraft Corporation.
Ez volt az első igazán jelentős nemzetközi légijármű tervező, gyártó együttműködés, amelynek tapasztalatait a későbbiekben beinduló Airbus program során is felhasználták.
Concorde-ból egyébként 14 darab készült, amiből 12 állt kereskedelmi szolgálatba fele-fele arányban a British Airways és az Air France színeiben.

Mint minden repülőbaleset ez is tragikus, az pedig különösen, hogy a repülés történetében mérföldkőnek számító közel 30 esztendőn át katasztrófa nélkül repülő típussal történt:-(

Borsalino Creative Commons License 2000.07.26 0 0 945
Bocsanat hogy ujra en de a Web-et bongeszve a kovetkezot talaltam egy Fleet listaban:
F-BTSC BAC Concorde101 203 ex F-WTSC
F-BTSD BAC Concorde101 213 ex N94SD
F-BVFA BAC Concorde101 205 ex N94FA
F-BVFB BAC Concorde101 207 ex N94FB
F-BVFC BAC Concorde101 209 ex N94FC
F-BVFF BAC Concorde101 215 ex F-WJAN

ami Utas2 ertesuleseit erositi meg.
Meg tudja valaki mondani hogy akkor a BBC es a SkyNews miert emlit folyamatosan 4 gepet?
Udv B

Borsalino Creative Commons License 2000.07.26 0 0 944
Egy ket altalam maskent olvasott hir:

Szekkutas:
A repedeseket csak a BA Concorde-jain talatak es a 6 bol egyet vontak ki a forgalombol.
(SkyNews, BBC)

Utas2:
Szinten a fenti hirforrasokra hivatkozva: az AF-nek 4 Concorde-ja van ( Nem tudom hogy a 4 a tegnap szerencsetlenul jartal egyutt 4 vagy az mar kivettek a leltarbol.)

Udvozlet
Borsalino

Husky Creative Commons License 2000.07.26 0 0 943
Key Concorde photo snapped by eager airport buffs

PARIS, July 25 (Reuters) - Most visitors to Paris first rush to the Eiffel Tower, the Champs Elysee or the cultural wonders at the Louvre museum.
But two young Hungarian airport buffs on a tour of European hubs opted instead for the unglamorous Charles de Gaulle airport and got more than they bargained for when a Concorde airliner crashed in a ball of flames.

The aircraft, operated by Air France and chartered by a German tour operator, plunged to the ground shortly after takeoff from the Paris airport. All 109 people on board and four on the ground were killed.

Andras Kisgergeley, 20, flanked by 22-year-old travel mate Szabolcs Szalmasi, snapped a picture of the aircraft in flames while it was still in the air.

The photograph, obtained by Reuters, was flashed to media subscribers around the world and earned a little place in air travel history for two blond young men whose passion is merely looking at, and photographing, aircraft.

"I suppose the Eiffel tower is nice but we were more interested in the airport," Szalmasi said in an interview. "Some collect stamps or coins. We collect pictures of airplanes."

The two young men, who cannot afford air travel themselves, spend up to three weeks sleeping in their car for the pleasure of seeing planes.

The engineering students at the Hungarian Technical University in Budapest have collected thousands of pictures of planes. Planes becames Szalmasi's passion when he was 12 and living next to an airport. Kisgergeley got the bug more recently, and they reckon they have visited 150 airports in Europe.

Now they are on a three-week vacation, visiting airports in Berlin, Frankfurt, Zurich, Ostend and other cities.

"If I go on vacation with my family, they see the city and I see the airport," Szalmasi said.

It is not the first time Kisgergeley saw a plane go down. Last year, he was on hand when a Hawk 100 military aircraft crashed after failing to execute a loop at a show in Bratislava.

"Wherever he goes there is a crash," Szalmasi said half jokingly. "I will not fly with him."

While the two cannot afford air travel, they do want to continue nourishing their passion. When they graduate as engineers, they will look for jobs at, expectedly, airports.

zolibá Creative Commons License 2000.07.26 0 0 942
RNZoli: Egyetértek veled, hogy valóban az emberi oldal a legtragikusabb.

Más dolog:
Valaki korábban említette, hogy szó volt erős napkitörésről, ami zavarokat okozhat és megjegyezte azt is, hogy kíváncsi, mit fognak rá majd erre.
Ezzel kapcsolatban érdekes megjegyezni, hogy a repülésben valóban külön foglalkoznak az ilyen jelenségekkel a HIRF (High Intensity Radiating Fields = Nagy Intenzitású Sugárzó Terek) tudományágban, tanulmányozva, hogy milyen hatást gyakorolnak ezek a fedélzeti elektronikai berendezésekre. Ezen kívül pedig kétség kívül élettani és pszcihikai hatásai is vannak az ilyen jelenségeknek. Ha ezekkel is összefüggésbe hoznak esetleg eseményeket, annak csupán örülnönk kéne, mert azt jelenti, hogy az okokat a lehető legszélesebb körben vizsgálják.

Előzmény: RNZoli (941)
RNZoli Creative Commons License 2000.07.26 0 0 941
Mint mindig, minden szakértő igyekezett elkerülni a (felesleges) spekulációt. Azért annyit megemlítettek, hogy bár a hatómű és annak felfüggesztése (bay) úgy van tervezve, hogy a hatómű meghibásodásokat "magukban tartsák", azaz ne terjedjenek ki a gép többi részére. Mindemellett azonban voltak esetek, hogy egy robbanásszerű hajtóműhiba megsértette a gép fontos részeit, pl. az üzemanyagszállító vezetékeket. (Vagy a 3 független hidraulika rendszert, Sioux City, de ezt már csak én tettem hozzá gondolatban). Persze azt senki nem állította, hogy a Concorde-al ez történt volna, de nyilván a vizsgálatok majd ebbe az irányba is belenéznek. Bár a képeket elnézve, nem lesz könnyű dolguk a vizsgálódóknak, mert nagyon csúnyán összetört és kiégett a gép.

Ui. Azt hiszem nem túlzás azt kérni, hogy bárki aki a képeket látta, őszinte részvéttel gondoljon az áldozatokra és hozzátartozóikra. Bármilyen érdekfeszítőek is a szakmai részletek, meg a friss hírek, az emberi tragédiák dimenziója a legrettenetesebb és legnyomasztóbb.

Előzmény: zolibá (937)
lborli Creative Commons License 2000.07.26 0 0 940
Hát, ki más is fotózhatta volna, ha nem éppen egy magyar. :-))
A gép "lesés" igazából Londonban esett meg, de valóban szerencse, hogy nem volt ilyen élményben részünk.
Nagyon sajnálom azokat, akik Párizsban meghaltak. :-(
Előzmény: zolibá (939)
zolibá Creative Commons License 2000.07.26 0 0 939
Szia Laci!

Köszi a dícséretet.

Mit szólsz ehhez? Hogy éppen egy magyar fotózza le az égő repcsit! Emlékszem, te is írtad, hogy mikor Párizsban voltál, lestétek a fel és leszálló gépeket. Azért örülök, hogy neked nem jutott ilyen "szerencsés" szemtanú lehetőség.

Előzmény: lborli (938)
lborli Creative Commons License 2000.07.26 0 0 938
Szia Zolibá! Isten hozott itthon. Teljesen egyetértek hozzászólásod médiáról tett részével. Végre egy higgadt, okos szó a sok vagdalkozás után.
Előzmény: zolibá (917)
zolibá Creative Commons License 2000.07.26 0 0 937
HA-VARIA: OK.

Az én búrámban is motoszkálnak kérdések a fotó és a hírek alapján. A repülőgépek hajtóműveit tűz esetére rendszerint tűzoltó rendszer védi, amely a hajtóműtér oltóanyaggal (általában halonnal) történő elárasztását végzi. Gondolom, ez a Concorde fedélzetén is így van. (Sajnos nem ismerem a gépet kellő részletességgel) A fotón látható lángcsóva mérete alapján azonban nekem személy szerint úgy tűnik, mintha az esetleges oltási kísérlet nem sikerült volna. Hogy ennek mi lehet az oka? Kíváncsian várom a kivizsgálási eredményeket.

RNZoli Creative Commons License 2000.07.26 0 0 936
Tegnap este a Sky_News-ban szinte folyamatosan a Concorde-ról beszél(get)tek. Adtak egy telefonos interjút egy, a szerencsétlenül járt Concorde mögött felszálláshoz készülődő gépen utazó fickóval, aki elmondta, hogy már a kifutópályán füstölt a bal oldali hajtómű, és az elemelkedés után azonnal láthatóvá váltak a lángok. Az utasok rettegve nézték ahogy a Concorde magasságot próbál nyerni, majd eltűnik egy füstoszlop mögött. A kifutót lezárták, ők később tudtak csak felszállni, de nem is baj, mert a látványtól az egyik utas pánikba esett és azonnal ki akart szállni az ő gépükből, ott helyben.

Egy reptéri alkalmazott pedig arra figyelt fel, hogy a szokásosnál jóval nagyobb zajjal szált fel a Concorde (pedig amúgy is nagyon zajos), valószínűleg azért, mert maximális tolóerőt akartak a pilóták kinyerni a maradék hajtóművekből.

Adódott a kérdés, hogy miért nem vették észre a pilóták a motor füstölését? A Sky*News szakértőis szerint lehet hogy csak V1 után jeleztek a műszerek, amikor már nem volt más választás, mint felszállni. Azt mindenesetre nagyon rendellenesnek találták, hogy a "híres" képen olyan hosszú lángcsóva követi a gépet: úgy tűnik hogy valami miatt hogy nem tudták lezárni az üzemanyagvezetéket, ami a meghibásodott hajtóműhoz vezetett.

Ja és még valami. Egy egykori Concorde berepülőpilóta szerint a delta-szárnyú gépek nem esnek át, hanem alacsony sebességnél gyors süllyedésbe kezdenek. Szakértők, tegyetek igazságot.

Utas2 Creative Commons License 2000.07.26 0 0 935
Hogy a francba tudta pont eltalálni azt a szállodát a puszta közepén? Ha csak egy kicsit jobbra vagy balra vagy előtte vagy utána ér le, ott semmi sincsen csak szántóföld....Hihetetlen.

Sajtótájékoztató. Közismert, hogy az Air France-nak mindösszesen 6 gépe (volt). Egy "jólinformált" újságírónőcske arra, amikor bejelentették, hogy az összes maradék Air France Concordokat groundolják, bevisította: "És ez hány gépet érint?" (....)

ipanema Creative Commons License 2000.07.26 0 0 934
Két magyar turista lefényképezte az égő Concorde-ot. A Reuter adja bizonyos Kisgergely András fotóját!
neutral nature Creative Commons License 2000.07.25 0 0 933
Székkutas

Egy kis adalék az általad leírtakhoz. A repedéseket már hetekkel ezelőtt észrevették több gépen, de tegnap csak azt az egy gépet vonták ki a forgalomból, amelyen a repedés kb. 1.5 cm-t nagyobbodott. Tehát a repedés növekedésének lehetősége ellenére is úgy döntöttek, hogy a többi gépet tovább üzemeltetik. Csak ma töröltek két járatot a párizsi katasztrófa hatására.

Ennek ellenére nagyon nagyon nem valószínű, hogy a mai lezuhanás és a repedések között összefüggés lenne.

Előzmény: székkutas (924)
rDave Creative Commons License 2000.07.25 0 0 932
Én se sokat írtam még a topicba, elég tragikus ez a Concorde-os eset! Szerintem a gép nagyon jó konstrukció de ami elromolhat az el is romlik! Nagyon kiváncsi vagyok hogy mi okozhatta a dolgot bár már ferihegyen is volt olyan egy 737-200-as al hogy az egyik hajtómű túlmelegedett de ott sikerült észrevenni mert még a földön volt a gép...
Előzmény: itchap (927)
itchap Creative Commons License 2000.07.25 0 0 931
De tenyleg megis igaz!! utananeztem! Ennek a faszinak mar nagyon sok penz kerult a szamlajara! Bar lenne tovabbra is kevesebb...
itchap Creative Commons License 2000.07.25 0 0 930
Nem igazan hiszem el amit dr. Pepper irt! biztos ez?????
hubbard Creative Commons License 2000.07.25 0 0 929
Így:

Dr. Pepper Creative Commons License 2000.07.25 0 0 928
> The photo was taken by a Hungarian plane spotter while on holidays and travelling across Europe

http://dailynews.yahoo.com/h/p/nm/20000725/ts/mdf95410.html

itchap Creative Commons License 2000.07.25 0 0 927
Szevasztok! Eddig meg nem nagyon szoltam hozza a temahoz de most en is irok. Jovo heten hetfon fogok hazarepulni magyarorszagra innen New York-bol. Megmondom oszinten felek a repulouttol a mostani concorde-kepek lattan! nagyon sajnalom szerencsetleneket akik a fedelzeten voltak! A legszornyubb az egeszben hogy az ember nem bir semmit csinalni! Na befejezem mert a gyomrom akkora mint egy ping-pong labda! Pedig imadok repulni!
Itchap
székkutas Creative Commons License 2000.07.25 0 0 926
Jordániában lezuhant a Királyi Légierő C-130-as típusú repülőgépe. Tizennégy katona életét vesztette. A tragédia akkor következett be, amikor az egyik elitalakulat 60 katonája -köztük a 20 éves jordán herceg- ejtőernyővel már kiugrott a gépből. Feltételezhető, hogy műszaki meghibásodás történt.
A fedélzeten tartózkodók közül senki sem élte túl a katasztrófát.
Ha van Isten, akkor miképpen szelektál?
Constn Creative Commons License 2000.07.25 0 0 925
A CNN-en most mutatják a képeket.
székkutas Creative Commons License 2000.07.25 0 0 924
Reggel hallottam egy hírt, hogy néhány Concorde szárnyán változó mértékű repedést észleltek, emiatt egy-két AIR France gép kivételével a gépeket a hiba okának megállapításáig kivonják a forgalomból. Lehet, hogy a hiba és a mai katasztrófa között nincs összefüggés, az viszont valószínű, hogy komoly vita lehetett a továbbüzemelés és az azonnali felülvizsgálat elrendeléséről. És nem a biztonság irányába döntöttek!
Előzmény: torrente (921)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!