Mondjuk klímában még nem hallottam ilyesmit, de ha tényleg abból indulok ki, hogy egy ismerős számtech boltos az otthon nyúzott gépeit szemrebbenés nélkül adja el egy év után is újként...
Szerintem ha egy barkácsáruházban veszed a gépet, akkor ritkábban érhet ilyen csapás!!
Bocs a kései válaszért. DE hát az olimpia, mag szabi is volt....
A Seat tudtommal a Volkswagen csoport tagja. Ezen a vonalon el lehet indulni. Általában vw-hez minden második autószerelő ért. Holnapra lecserregem távrecsegőn Bp-n kinek milye van kéznél tisztító szerileg, amit civil is tud használni, és jelentkezem. Mi Frigonetti-t használunk. Asszem van spray változatban is. Utánanézek.
2. lépés : készülék cserére vonatkozó sorokat gondosan kitölti
3. lépés : leszereli beltéri egység
4. lépés : elkocog vele Klíma-Szala Rt, Bp Fóti út 73. tel: 061-369-4573
5. lépés : visszakocog beltéri egységgel
6. lépés : felszereli új beltéri egység
7-12 lépés : elnézéseket kér, valamint ezt 1-6 lépések között is többször megteheti és bizonygathatja, hogy nem is akart madárnak nézni
Az okozott kellemetlenségekért cserébe átnyújthat egy Glass típusú szobai párásítót ( szintén Argo gyártmány ), hogy legalább a téli hónapokra nyújtson megkönnyebbülést az Argo típ. készülék, ha már nyárra nem sikerült.
UI: Szemetet vettél, hívd a kukásokat. Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség
Megjegyzés: A leírtak szerint egy agyonhasznált, barkács- vagy hasonló nagyáruházból való bemutató gépet sikerült nyerni új áron. Ezek a készülékek azért jók, mert mentek reggeltől estig, 23 ezren ráköhögtek, néhány kínai lehet bele is köpött stb. stb. MÉG MINDIG NEM CSERÉLTETED KI?????
Vélemény : normál otthoni használat mellett a klímaberendezések a beltéri szűrő tisztításán kívül 2 évig semmilyen karbantartást nem igényelnek!!!!
nem mérik drágán a szaktudást?
más kérdés hogy egy szimpla szervízben én nem bíznék meg, kérdés hogy a diaviánál megcsinálják-e rendesen. nem vészes egyébként, csak tudod hogy minden kis hibát észreveszek ;)
Az autóklíma az egy kicsit nehezebb ügy, sokkal inkább az autószereléshez áll közel, én a sajátomhoz sem szívesen nyúlok, esetleg a gáztöltést csinálom meg. Szerintem vidd el egy jobb szervízbe, pl. a Diavia-hoz, azok értenek hozzá.
A szagokat megszüntetni egyébként néha nem olyan egyszerű, pl. ha hosszú a kondenzvíz elvezető cső, akkor előfordulhat, hogy csak sokszori fertőtlenítés után szűnik meg a bűz.
Ha a mosható szűrő nincs elkoszolódva, akkor sem az alatta lévő az elpárologtató, sem a mókuskerekes ventillátor nem lehet elporolódva. Ha mégis, az azt feltételezi, hogy vagy szűrő nélkül lett a gép használva, vagy szűrővel, de akkor nagyon sokáig, és utána a szűrőt kitisztították.
Ha sima 1 venti fokozatba teszed akkor nem kellene ezt csinálni. 1 venti fokozatban vagy hüt vagy nem hüt de mindig lassan kellene menni a ventilátornak ugyanolyan fordulaton! havernak is panaja van az övé is ugy müködik!
Amintz már irtam nekem is pana klimam van és az auto üzemmod az ilyen! Elöször kültéri bekapcs majd csend 1 percig aztán teljes erővel fuj. Ha nagyon zavar akkor tedd 1 venti fokozatba és akkor nem lesz zavaro! Amit hallasz az szélzaj! Nekem álltalában 1 fokkal kell feljebbtenni a hőfokot és akkor ponossan annyit mér mint szeretném! szerintem nagyon jól mükszik és meg vahgyok vele elégedve!
Ma reggel itt volt a szerelő, és meg van a hiba oka legalább is szerinte.
Június 6.-án felszerelt klímánkban, belül a ventilátor olyan poros, eltömödött, hogy attól nem tud rendesen hűteni, ezért jegesedik és folyik a kültéri egység. Megmutatta nekem is, egy lámpával bevillágított, egyszerűen hihetetlen hogy ennyi por van rajta, amikor naponta az egész lakás porszívózva van (mikroszűrős porszívó), mivel 2 családtag is asztmás.
Érdekességként meg kell említenem, hogy a tisztítás cáljából kivehető szűrő szinte alig poros, 2 hetente szoktam letisztítani.
Itt fenn áll egy kis ellentmondás szerintem.
A nagy gond az, hogy a szerelő nem tud hozzáférni, hogy kitisztítsa.
Állítása szerint évek óta szerel klímákat, de ilyennel még nem találkozott, hogy egy átlagos lakásban 2-3 hónap alatt vastagon eltömödjön a portól a ventilátor.
Szerinte ez indokolja azt is, hogy szinte "zabálja" a klímánk az áramot (tegnap 17 Kw-ot nyelt le, reggel 6-tól este 11-ig, pedig kint nem is volt igazán meleg).
Most itt hagyott az eldugult klímával, hogy kitalálja mi legyen és majd valamelyik nap újra eljön, hogy megpróbálja megoldani.
Teljesen kétségbe vagyok esve, hogy havonta - két havonta lehet majd a tisztítási procedurát végig csinálni, pláne úgy, hogy nem is tudja a szerelő, hogyan kezdjen hozzá. Amíg garanciális addig ez talán rendbe is lenne, de mi lesz utánna?
c20xe
hát az opelemmel én is oda mentem volna, ha lett volna klíma benne
de a seatnál még nem vagyok ennyire otthon
és nem tudom hogy mennyire márkaspecifikus, opel szervízben megcsinálják-e a leont...
Nagyon köszönöm, hogy ennyit foglalkozol a nyügjeimmel.
Sajnos igazad van, nem néztem meg müködés közben az Argo klímát, amit azért nem tettem meg, mert aki ajánlotta abban maximálisan megbíztam, hiszen ez a szakmája, klíma szerelő, évek óta ezzel foglalkozik és nem utolsó sorban, nekem unokatestvérem a párommal pedig "katona barátságban" vannak, 2 évet húztak le a seregben.
Egyébként Ő szerelte be is a klímát amit előzőleg a Klima-Szala RT.-nél vásárolt meg, Ez a cég az Argó kizárolagos magyarországi forgalmazója.
Sajnos az említett okok miatt elég kényelmetlen helyzetben vagyok, mert a garanciát sajnos vele szemben nem tudom úgy érvényesíteni, mint egy idegen céggel szemben.
Most már tudom, hogy rokoni kapcsolatokat ilyen célra nem mindig ideális igénybe venni (Tanuló pénz).
Nem, nincs beprogramozva, folyamatosan meg egész éjjel. A cooling-re teszem legkisebb fokozattal, akkor nem csinálja. Ha cooling + auto venti-re teszem akkor egy idő után kikapcsol (legalábbis elhallgat, majd amikor ujraindul, akkor fúj ilyen hevesen).
Ha Dry + legkisebb ventire teszem akkor is kikapcsol egy idő után és amikor bekapcsol akkor így fúj ezerrel.
Ennek ellenére ujabban éjszaka inkább a Dry-t használom, mert ha beállítom 24C-fokra, akkor reggelre 23,8 C-fok + 40-45 % rel. pára van benn.
ellenben ha cooling 23 C-fokra állítom, akkor reggel 24,2 C-fok mellett 60-62 %-os a pára ami már elég fülledt jelleget kölcsönös a levegőnek.
Üdv! A hibát nem nagyon értem. Ha jól csalódom be van programozva éjszakai indulásra. Javaslom a folyamatos üzemet, legkisebb ventillátor fokozaton. Ez a nagy légsebességű indítás az automatikus öntisztítás célját szolgálja. Mellesleg nem csak a Panasonic sajátja. Minden értelmesebb gép megteszi.
A folyamatos üzem amúgy is kevesebb energiát igényel, mint a hirtelen nagy hűtés.
A Panasonicnak van egy nagyon szutyok szériája. Asszem 2001 -es. R22 -es gépek, de szereltem már LE őket, mivel a vevő nem tudott megmaradni mellettük.
Érdekes módon NileLine -t rakatott fel helyette.
k2laci a kondenzátum a beltéri egységből folyik ki. Hőszivattyús készülékeknél fűtő üzemben csöpög a kültéri, de nem nyáron.
Szerintem az az Argo sz@rrá le van fagyva. Mérnem csinálja már meg valaki?
Kösz. Már vártam. De asszem nem reklámoztam se magam, se az általunk forgalmazott gépeket. Ha okoskodásnak tünik bocs, csak azt írom amit csinálunk. Amúgy az ötlet nem rossz.
Amit vettem sprayt szerintem nem annyira gagyi (Motip), csak az autólégkondi hőcserélőre való juttattása nehézkes egy kicsit (Astra). Először az tanácsolták, hogy a pollenszűrőt levéve spricceljem be. Utólag ez egy picit bonyolultabbnak tünt:
Nagyjából levarázsoltam a burkolatokat a motortérben (kb előtte 2 hónapja cserélték), de ide a rozsdás bökőt, hogy az a "kávéfilter" magától egy szem pollent sem szűr ki.(Unix-saját neve alatti, kb. Tesco gazdaságos kategória)
A levegő először átmegy a "pollenszűrőn", majd "mókuskerék ventillátor" már ezen átdugni sem volt egyszerű a csövet ami kb. csak 40cm-es. Utána csak tippelek: Fűtő-hőcserélő, majd utána jöhet a légkondi hőcserélő és végül a szellőzőnyílásokon ki.
A további sorrend azért lenne így logikus, mert így a kondenzvíz nem csöpögne át a fűtő-höcserélőjén. És valszeg a kondenzvízkivezető csőnyílás közel kell, hogy legyen a légkondi hőcserélőjéhez, tehát a "Molly-s" dobozon olvashatóak lehetnek közelebb a valósághoz, miszerint a kivezetőnyíláson kellene feldugni a csövet.
Mivel felülről nyomtam be a habot, ezt felfoghatta a fűtő-hőcserélő és csak kevés jutott a légkondihoz. Azért is gondolom mert 4-5 nap alatt szinte teljesen eltűnt a jellegzetes (amúgy nem rossz) citrom illat, de utána amikor rátekertem a fűtést újra erősen előjött (gondolom felmelegítette rajta).
De mondom, még így is sokat segített. Nem tudom megtippelni hány "köbdeci" habot képez, de sokat, és egy tisztításhoz bőven elég egy flakon.
Egy siófoki cég, ha jól emlékszem 7400Ft+áfáért vállalta volna a "gépi pucolást"
valahogy átgázosították volna...(de ez nem 100%)
A flakonról holnap felteszek egy képet, mert így este nincs kedvem a garázsba turkászni :-)))
Ha két csukott ajtón keresztül is hallod a beltérit az nagy valószínűséggel nem 34 dB-es zaj. Hacsak nem japán jellegű papír ajtókkal rendelkezel.
A "nem mindig a készülék hibája" alatt két dolgot értek.
Először. Lehet rosszul telepíteni, lehet gyári hibás a centrifugál ventillátor és az zakatol, lehet, hogy nem raktak gumibakot a kültéri egység lábai alá és a kompresszort hallod stb.
Viszont az is lehet, hogy ez a klíma valóban ilyen zajos ( amit nehezen hiszek ).
Egy dolog biztos.
Mielőtt bárki kiválaszt egy típust és egy szerelőt célszerű jól körüljárni a dolgot, mert szerintem nem 20 deka parizerről van szó. Kezdjük az gyártó cég honlapjánál ( az Argo itt már megbukott, néhány társával együtt ). Katalógusból ha lehet ne válasszunk készüléket. A fotók sokszor hazudnak. Ha sikerült választani nézzünk meg egyet üzemelés közben. A szerelő cég olyan referenciát mutat, amit magadnál is elvárhatsz. Ha látod tudod mire számíts. Te megtetted ezt? Ugye nem. Tehát zsákbamacskát vettél.
A nézegetésre jó terep a Construma. Annyi a klíma mint égen a csillag. Ráadásul kedvezmény hegyek!!
"A szerelő azt mondja rengeteget felraktak ebből a tipusból" bla-bla-bla. Ez nekem nem magyarázat. Én sose hivatkoztam az előző 6-700 beüzemelésemre, ha valami nem klappolt.
Azért csöpögött éjszaka a kültéri, mert volt végre lehetősége a jéghegynek leolvadni róla. A szerelő ember feltölthetné már...
LMR!
Mondok szaküzletet, ha megmondod melyik országrészben laksz, dolgozol. 100 db-nál több van belőlük.
Az autóklíma karbantartásról: a szervízben is ezt csinálják. Azért, mert ezt kell csinálniuk. Aki nem cserélgeti rendszeresen a pollenszűrőjét, vagy (ho-hó, főbenjáró vétség! , fegyelmi! ) kivette és a nélkül használta az oldja meg saját maga. Nem tudom milyen típusról van szó, de ha műszerfalat is kell bontani, akkor csak az nem áll meg 10 ezer alatt. Hol van még a tisztítás?
Normál esetben, éves rendszerességgel szükségszerű és elégséges karbantartás a megfelelő vegyszerrel való tisztítás. Mindenféle pancstól ne várjunk tartós eredményeket.