Beszéltem a kétüsz-szel is, az ő állításuk szerint jó, már vettek át ilyet.
Szerintem előnye:
- kis helyet foglal - könnyű - könnyen építhető - olcsó - kevés csomagolás, olcsó szállítás
Szerintem hátránya:
- törékeny - a köpeny és a béléscső mereven össze van építve, tehát extrém hősokk (kéménytűz) esetén megrepedhet - a hőtágulás miatt nem építhető, vakolható össze más falazattal - a tető fölötti túlnyúlást külön szigetelni kell, hosszabb túlnyúlást acéllal merevíteni kell - akinek nem tetszik a "tyúkitató", annak öntenie kell fedlapot
És valóban, Olaszországban nincsenek extrém fagyok.
Sziasztok!. A kémény huzatát hogyan kell kiszámítani? Van 3 adatom: 125 mm a kémény átmérője, 10 m a kémény hossza, 29 KW a kazán teljesítménye.Köszönettel
Olaszban gyártják egy vicsenza környéki kerámia üzemben.
Tény, hogy a digók már nagyon régen kerámia nagyhatalom. Kitünő csempéket, padló lapokat gyártanak. Főleg a méretük imponáló. Azután elkezdték a vázkerámia gyártását is , amit nálunk is igyekeztek elterjeszteni. Eladtak pár gyárat. De megbuktak.
Na ezzel a kéménnyel is így lesznek, mivel ez is vázkereámia.
Írják ugyan a sorok között, hogy :
"DOMUS SAVÁLLÓ FÜSTCSÖVEK száraz használatra tervezve 600ºC-ig."
Sőt később, hogy szénfűtésre és széndarará, esetleg fára szánják. És azt is írják , hogy sok európai országban elterjedt. De nem teszik hozzá , csak déli , nagyjából fagymentes országokról van szó.
És azt sem gázfűtésnél, főleg, nálunk alkalmatlan.
Köszönöm a véleményeteket! Megértem amit írsz! Ettől függetlenül, még mindig az a konkrét kérdésem, hogy a Tricox-os idomokhoz illeszthetem(ném)-e az SD egyense csövével? Valószínű, nem fogom kevergetni őket, csak már kíváncsivá tett!
Ezt valamelyik téglagyár próbálja elsózni - bevezető áron kínálja.
Eddig ok is.
Aztán írják fokozottan hőálló tűzálló. Hát minden anyag ami tűzálló egyben hőálló is. Igaz megelőgezi a tűzálló tulajdonságát - lódit kicsit, mivel csak hőálló, mint minden anyag tégla. Kb. 600 fokig. Kéményben nem is kell több.
Aztán itt van még valami :
"Ugyanígy fölösleges az expandált agyagtömbökből álló réteg. A DOMUS füstcső önálló struktúra."
tehát valmi ha jól emlékszem a hőszigetelés a fölösleges épületen belül - az egyébként minden téglakéménynél fölösleges, de az épületen kivül (padlástér ) már ajánlatos , így ennek is.
De nem is ezért írok. Írják : expandált agyagtömbökből csinálják. Igaz minden modern téglagyár rendelkezik extrúdáló gépekkel. (ezek a gépek olyanok mint egy hatamas húsdaráló). Azzal gyártják a modern gyárak a még modernebb téglákat.
Így gondolták egy kis extrúdált kémény elemet is letudnak gyártani. Kérdés el is tudják é adni.
És hogy jót is írjak . Tényleg könnyen építhető. Egy ügyes ember egy nap alatt felrakja egyedül is.
Aztán a kéményseprőknek szerez külön papírt jó pénzért valami engedélyes vállalkozótól - mert azoknak meg nem az a fontos, hogy jó e a kémény - hanem a papírok !
Egyébként ha egy samúval odabaszunk, volt kémény nincs kémény.
Meg ez , hogy 5 m.
Egy átlagos ház belmagassága 2.8 m + a födém 0.3 m egy padlás magasság középen is min. 3 m és még a kinti rész 1. -1,5 m . Tehát már kevés.
Egy nyaralóban tán elmegy. Amúgy tényleg modern.
Igaz összehordanak mindent aszéntüzelésről. Pl. a szufátokról.
tény bizonyos szenek tartalmaznak ként (kenet), ami ha elég abból lesz kéndioxid. csakhogy ez kimegy a kéményen még mielőtt vizzel egyesülne.
ha viszont a vizzel egyesűl abból kénessav lesz, ami rombolja a városi házak vakolataát stb.
De a kémények vigan vannak/voltak, mint nálunk az ötvenes - hatvanas hetvenes években. A városok házainak vakolatai tönkre mentek, de a kéményekkel akkor még semmi baj nem volt - nem mint most.
Most a gáz égésterméke rombolja a kéményeket és nyugton hagyja a vakolatokat !!
Beszéltem a Pest-megyeivel ill a vácival. Nem akarom öket jellemezni, a másik forumon már megtettem. Ezért keresnék egy általatok ajánlott szakit.Köszönöm
Szeretnélek titeket megkérdezni, van esetleg valakinek tapasztalat alapján véleménye a neten kapható 30ezer ft-os huzatfogónak? Esetleg egy kémény szakértő tudna arra magyarázatot adni, hogy 4 éven keresztül a 6,5 méteres átmérő:150mm-es kéményem ( sima füstcső ) miképpen tud "elromlani" egy 30 kw-os kombi kéményes cirkótól? Kéményseprő természetesen minden évben rendben találta, viszont a műszeres mérés 0-1 értéket mutatott egyik este.( Irtam a másik helyen, hogy cirko problémáim voltak. Több szakértő tanácstalanul állt felette - jó pénzért -, miszerint 4 évig jól müködik a cirkó és a kémény, majd utána a cirkó fehér párát, füstöt ereget. Szellőztetés, majd a rendszer elindul. Mindezt teljesen rabszódikusan, időnként tette a cirkó. Lecseréltem a készüléket, majd a beüzemelő - sokadik nagyokos szakértő - az új cirkónál kimérte a huzat 0-1 egységét, ami szerintem pill. helyzet, de mindegy..) Várom segítségeteket, köszönettel:
T t_a_m_a_s! Semmiképpen nem ajánlanám a rendszerek kevergetését. Amúgy az SD készülékek szerelhetőek Tricox rendszerrel. A készülék kialakításától függően ajánlatos végig egy rendszermérettel szerelni, vagyis 80/125-el indulni a csonktól a becsatlakozásig, a saját szerelvényeket előírás szerint beépíteni, 80-as rendszert a kitorkollásig kiépíteni. Esetleg nézd meg a Tricox flexi pps rendszerét ... Sok sikert!
Szia! Én nem vagyok nagy kémény szakértő, de nekem Immergashoz raktak be Tricox cuccot. Amennyire én tudom, a Tricox bármilyen gyártó kazánjaihoz jó, legfelejebb az indító idomból kell megvenni az erdeti gyártóit (az viszont aarnyárban van...)
A garanciális beüzemeléshez azért érdeklődd meg, hogy nem gond-e, hogy Tricox elemek is lesznek benne.
Sziasztok! Az SD kéményrendszere kompatibilis a Trikox-hoz? Meglévő kéménykürtőbe kell építenem egy szétválasztott rendszert, úgy, hogy a falig, vízszintesen ( cca. 1m ) koaxiális csővel mennék (60/100, vagy 80/125 ) és onnan a könyök után 80-as ppe csővel a kémény csúcsáig. E meglévő kéménykürtő és a 80-as cső közötti részből kapná a kondikazán a friss levegőt. Viszonylag magas a kéményem (9m), és az SD-nek a legolcsóbb az egyenes 80-as ppe csöve 1000 ill. 2000 hosszban ( a NET-es árak alapján). A Trikox-nak pedig a többi eleme az olcsóbb. Összehozható így?
Bárcsak nekem lenne kátrányos faoszlopom nagy mennyiségben. Mind elégetném és a kéményem mégse lenne kátrányos.
A baj az hogy maga a tüzelés nem volt szakszerű.
Tehát : minél szárazabban, lehetőleg intenzíven kell fűteni és nem lesz kátrány - mind elég és a füst kimegy a kéményen - némi kormot és pernyét hagyva maga után. Azt meg a seperők eltávolítják , ez az elsődleges feladatuk !
Sziasztok, 32KW-os vegyes tüzelésű kazánunk van a pincében kb 10 méter magas és öt téglás. mivel lehetne ezt rendesen kitakarítani? Illetve a lenti kéménytisztító nyílásra rá építek egy fürdőszobai elszívó ventilátort ez segít,hogy ne rakodjon le ?
nekem is egy Shiedel kéményem van a félig kész házamban. A benne levő kerámiai cső mindig lehozza a beleeső kis eső vizet, ugyanis ez a samott olyan anyagból van, hogy nem ázik át, és képes végigfolyni a beeső víz a teljes 10 méteres csövön.
én úg y terveztem , hogy a lefolyó hálózatba kerül a kondenz és az esővíz ami innen kicsurog.
Neked is javasolnám valami nagyobb edényt ha már a lefolyó messze van. Csúnya trutyi fog folyni belőle sokszor.
Üdv! Hagyományos gázkazánt üzemeltettünk eddig a pincében, hagyományos tégla kéményen keresztül. Le szeretnénk cserélni turbós kazánra. Ki lehet-e vezetni a turbó csövet a pincéből föld alatt (kazán ott van a pincefalon, kb. 1 méter)? (Kéményt meghagynánk esetleg kandallónank.)
Egy Schiedel UP20-as kémény épült az új családi házamba. A helyi kéményseprő elvégezte a vakolás előtti vizsgálatot, és javasolta, hogy a kéményből az "esetlegesen keletkező" vizet vezessük el. Itt a kondenzvízvre, illetve a kéménybe jutó esővízre gondolt. Mivel egy kandalló lesz bekötve a kéménybe nem sok kondenzvízre számítok. Szerintetek reális, hogy annyi eső essen a kéménybe ami miatt szükséges becsövezni? Azért kérdezem, mert a vízes helyiségek nagyon messze vannak a kéménytől, így a csövet ki kéne vezetni az udvarra. Őszintén szólva túlzásnak érzem az egészet, és máshol még csak hasonlóról sem hallottam.