Kivételes esetben berohadhat, láttunk már ilyet. Azt gondolom, hogy telepítési hiányosságok miatt.
Szerencsére ez a Vestellel meg az Aliennel nem fordulhat elő, különben se áll el az alsó fele HÁLA ISTENNEK.
Mindenki vegyen török sz@rt, mer' az jó! ;)
A hír úg szólt, hogy meghalt két ember A-tipusú tüdőgyusziban, amit a légkondicionálókban előfordulható legionella baktériumok is okozhatnak. Csúsztatás az egész, két feltételes mód is van a mondatban. Már párszor leírtuk néhányan itt a topikban, hogy a splitklímákban nem tenyészik ilyen baktérium, hiszen nincsen nagymennyiségű pangó víz a rendszerben. Csak nagy légmosókban, vizes légtisztítókban fordulhat ez elő (mint Amerikában az ominózus légiós találkozón, amiről kapta a nevét - legionellózis ) A splitekből kifolyik a víz (mert különben eláztatná a falat) ami minimális benn marad, az elpárolog, sokkal gyorsabban, mint hogy berohadhatna. Ettől függetlenül azért érdemes a tisztítást, penész és gombamentesítést elvégezni, ezzel megelőzhető a büdös levegő befújása.
(Bocs, hogy csak most válszolok, de fullosak a napjaim és csak mailokat töltögetek.)
Infomaker jól írja az 1723-asban, a pollenszűrő helyét. Ez egy közönséges "papírszűrő", ha megvan ne keress mást, az az! :-))
A második flakon azért nem ment be, mert a kivezető kondenzvízcső végén volt egy 90 fokos törés lefele (mint egy primitív vízcsapvég a motorházban a műszerfal oldalon középen alul) aminek a belső átmérője kb. olyan vastag mint egy normál írótoll. Ezen keresztül nem tudtam FELÜLRŐL beerőszakolni a kis csövet. Odáig ért le a kezem (akkor már szorult rendesen:-))
A szerelő telefonban azt mondta, hogy szét kell bombázni a műszerfalat ha közvetlen akarok spriccelni.
Viszont úgy láttam, hogy egy aknáról (emelőről) alulról már megoldható lenne, max. lecibálni ezt a véget amit szintén normális erővel nem sikerül. Letörni meg nem akartam.
De mivel az előző fújkálás,habosítás (pollenszűrő alatti) is sokat segített és alíg érezhető a szaga, most egyenlőre békénhagyom.
Bár most olvastam két magyarországi legionellás halálesetről. Lehet, hogy mégis "aknázom" :-))
A mediamarktban 20000 Ft-ért árulják a Mono Trendy mobil klímát, legalább 6 db-ot láttam is belőle. Annyit biztosan megér, hisz ha jól emlékszem 80eFt körüli áron ment a nyáron.
aki autós klímát szeretne fertőtleníteni, annak javaslom, hogy várjuk meg technoklíma szaktársat, mert ő nagy valószínűséggel ipari hatású szerről tud minket informálni...
remélem ő is olvassa :)
Tegnap beszéltem egy autós klima szerelővel,szerinte olyan vastag a kondenzviz elvezető, hogy az aligha dugulhat el. Szerinte maximum mohásodhat a rendszer. Szerinte elegendő a pollenszűrő alá befújni. Sőt szerinte késő ősszel a szezon végén ajánlatos fertőtleniteni.
A beltéri egységen levő kihajlítható csőre gondoltam és most már tudom, hogy tévesen írtam zárójelben a vákuumos csőről.
windy12
Hálás köszönet a privátban jött sok infoért!
Szeretnék kérni egy szivességet! A következő lenne a probléma hogy ammoniás közegben működik a klima és majdnem 1 évig birja csak a beltéri ez miadt! Utánna csere! Lg jet cool gold működik most! ugye az ammonia megmarja a rezet és kilyukad a beltéri! Létezik olyan hogy ammoniás hűtő beltériét ősszekombinálni a sima freonos lg kültérivel! az lg 5kw-os! előre is köszi a válaszokat!
Mint említettem, egészen biztos, hogy valamelyik kötésnél megy el a gáz, csak azt kell megkeresni, hogy hol. Nem egy nagy ördöngösség utána összerakni úgy, hogy már ne eresszen.
A beltériben nitrogén van gyárilag, és azzal hogy telhetne meg a cső, mikor a vakdugót eőször le kell szedni, csak utána kötöd össze a kültérivel. Ha a kompresszornál szökne a gáz akkor meg nem lett volna benne töltet, hiszen mire hozzád került már kiürült volna. Szóval marad a négy hollandi valamelyike.
A klímát én szereltem fel a falra az elektromos bektéssel együtt, a kb 70 cm-es csövet egy volt kolléga (ki valamilyen tanfolyamot végezve átment klímásba) kötötte be és indította el. 3 nap alatt behalt.
A második szerelő, gáz és klímával foglalkozó cégtől jött, új csövet peremezett a szetből, vákumolt, feltöltött és kész. 5 napig ha ment. Telefonba közölte, hogy biztos a készülék rossz, de ők ezt nem forgalmazzák - így nem is javítják.
Nem volt más választás, kihívtam a garis szerelőt. Ő az sk kevert sűrübb szappanos lével megmutatta, hogy a hollandinál ereszt.
Ezek a munkák a tavalyi nyár vége felé voltak, így csak tavasszal kapcsoltam volna be, de nem működött.
Ebből a három kísérletből gondoltam, hogy talán a kültéri lehet a rossz.
Ugyanis a felrakásom és az első beüzemelés között 7-10 napig a gyárilag ledugózott állapotban várt a klíma a falon és a beltérin levő vakdugú eltávalításakor hatalmas szisszenéssel távozott a védőgáz (van aki azt mondja, hogy akkor telt meg levegővel a gyárilag kivákumozott cső).
A kültériben levő gyári gáz a legelső üzembehelyezéskor bőségesen elegendő volt, így itt esetlegesen a kompresszor miatt szökhet el a gáz? Vagy mégis csak a cső a hibás?
Vagyis - a csövezést sem hiszem, hogy le kell cserélned (feleslegesen most már ne költs). De szakember kell a szakszerű (mondjuk ki:) újratöltéshez.
Ő majd talán letörölgeti az olajfoltokat a csapok környékéről...
Azok a "tartozékok" kukába valók ugyan, bár én az olajat ill. a 'gittet' szívesen felhasználom munkám során. Ettől viszont nem függ a készüléked működése. (ld.: "15.000.- értékú beépítési készlet").
Ha szerencséd van - de csak, ha szerencséd van -, nem is kell ehhez klímaszerelő. De ha nincs, akkor a szetteddel együtt repülhet a kukába a klímád is.
Mindenesetre, ha már hozzányúlsz, legalább olajozd a perem felett...
windy12
Válaszod alapján még egyszer feltöltetem, de a fórumon leírtak alapján: új és vastagabb falú csővel kijavítva a szerelést. Sajnos a garanciális szaki sem cserélte le a beépítőszet gyenge anyagát. Akkor jöhet a negyedik mester...
Az a kis olaj, amit adnak a Dimarsonokhoz nem szükséges a telepítéshez, csak segédanyag, pl. a peremezéshez. Az, hogy elmegy e gáz a gépből, nem a klíma hibája, hanem a szerelőké (99 százalékban). Ezért nem szükséges a klíma javítása, pusztán a gáztömörséget kellene elérni a szerelvényeknél, nyomáspróbázni, feltölteni gázzal a rendszert, és akkor működni fog a gép. Ez szinte biztos.
Kicsit bővebben írhatnál róla hogy hol van a kondenzvíz kivezető és hogy miért nem tudtad onnan besprayzni a hőcserélőt.Én még a pollenszűrőt sem találtam meg az astrámon (F).És ha már itt tartunk nem lehet az utastérből valahogy elérni a hőcserélőt ?
Üdvözet a klímásoknak!
E fórumot végigolvasva (igaz eléggé felszínesen), sehol sem találkoztam a Dimarson beépítési útmutatójában szereplő légmentes olaj felhasználásáról.
Ezt szükséges használni, vagy egy felesleges tartozéka a beépítési csomagnak?
Az én készülékemmel 3 szerelő foglalkozott, de a mai napig használhatatlan,
- leszámítva 3-5 nap működést - amíg tartott a gáz a rendszerben. Van értelme ezt a klímát javíttatni?
Szerintem megéri a próbát a spray (Tescoban kb.1300 ? Mol kútnál 1700 Ft volt)
Kép az 1681-es hozzászólásomban, kaland: az 1677-esben. Vigyázzatok, hogy legyen hozzá cső! (Mint a 0,2 kisitalokhoz szívószál :-))
Kérlek olvassátok el mégegyszer a 1677-et, és ha sikerül a kondenzvízelvezető csövön felgugni, akkor szinte tutti siker. Szerintem Kb. 2000 Ft-ot érdemes bekockáztatni egy 20k-s szerelés előtt.
technoklíma
teljesen igazad van, nekem is megy a zolimpia itten. a civil kifejezésen meg jót nevettem :)
azért a minden autószerelő ért hozzá az enyhe túlzás, de ha jól sejtem itt valóban a klíma kondenvíz leeresztő csövén kell felnyomni a cuccot,
ha az segít van műszaki végzettségem, és a technika volt a kedvemc tantárgyam a suliban...