A klímát én szereltem fel a falra az elektromos bektéssel együtt, a kb 70 cm-es csövet egy volt kolléga (ki valamilyen tanfolyamot végezve átment klímásba) kötötte be és indította el. 3 nap alatt behalt.
A második szerelő, gáz és klímával foglalkozó cégtől jött, új csövet peremezett a szetből, vákumolt, feltöltött és kész. 5 napig ha ment. Telefonba közölte, hogy biztos a készülék rossz, de ők ezt nem forgalmazzák - így nem is javítják.
Nem volt más választás, kihívtam a garis szerelőt. Ő az sk kevert sűrübb szappanos lével megmutatta, hogy a hollandinál ereszt.
Ezek a munkák a tavalyi nyár vége felé voltak, így csak tavasszal kapcsoltam volna be, de nem működött.
Ebből a három kísérletből gondoltam, hogy talán a kültéri lehet a rossz.
Ugyanis a felrakásom és az első beüzemelés között 7-10 napig a gyárilag ledugózott állapotban várt a klíma a falon és a beltérin levő vakdugú eltávalításakor hatalmas szisszenéssel távozott a védőgáz (van aki azt mondja, hogy akkor telt meg levegővel a gyárilag kivákumozott cső).
A kültériben levő gyári gáz a legelső üzembehelyezéskor bőségesen elegendő volt, így itt esetlegesen a kompresszor miatt szökhet el a gáz? Vagy mégis csak a cső a hibás?
Vagyis - a csövezést sem hiszem, hogy le kell cserélned (feleslegesen most már ne költs). De szakember kell a szakszerű (mondjuk ki:) újratöltéshez.
Ő majd talán letörölgeti az olajfoltokat a csapok környékéről...
Azok a "tartozékok" kukába valók ugyan, bár én az olajat ill. a 'gittet' szívesen felhasználom munkám során. Ettől viszont nem függ a készüléked működése. (ld.: "15.000.- értékú beépítési készlet").
Ha szerencséd van - de csak, ha szerencséd van -, nem is kell ehhez klímaszerelő. De ha nincs, akkor a szetteddel együtt repülhet a kukába a klímád is.
Mindenesetre, ha már hozzányúlsz, legalább olajozd a perem felett...
windy12
Válaszod alapján még egyszer feltöltetem, de a fórumon leírtak alapján: új és vastagabb falú csővel kijavítva a szerelést. Sajnos a garanciális szaki sem cserélte le a beépítőszet gyenge anyagát. Akkor jöhet a negyedik mester...
Az a kis olaj, amit adnak a Dimarsonokhoz nem szükséges a telepítéshez, csak segédanyag, pl. a peremezéshez. Az, hogy elmegy e gáz a gépből, nem a klíma hibája, hanem a szerelőké (99 százalékban). Ezért nem szükséges a klíma javítása, pusztán a gáztömörséget kellene elérni a szerelvényeknél, nyomáspróbázni, feltölteni gázzal a rendszert, és akkor működni fog a gép. Ez szinte biztos.
Kicsit bővebben írhatnál róla hogy hol van a kondenzvíz kivezető és hogy miért nem tudtad onnan besprayzni a hőcserélőt.Én még a pollenszűrőt sem találtam meg az astrámon (F).És ha már itt tartunk nem lehet az utastérből valahogy elérni a hőcserélőt ?
Üdvözet a klímásoknak!
E fórumot végigolvasva (igaz eléggé felszínesen), sehol sem találkoztam a Dimarson beépítési útmutatójában szereplő légmentes olaj felhasználásáról.
Ezt szükséges használni, vagy egy felesleges tartozéka a beépítési csomagnak?
Az én készülékemmel 3 szerelő foglalkozott, de a mai napig használhatatlan,
- leszámítva 3-5 nap működést - amíg tartott a gáz a rendszerben. Van értelme ezt a klímát javíttatni?
Szerintem megéri a próbát a spray (Tescoban kb.1300 ? Mol kútnál 1700 Ft volt)
Kép az 1681-es hozzászólásomban, kaland: az 1677-esben. Vigyázzatok, hogy legyen hozzá cső! (Mint a 0,2 kisitalokhoz szívószál :-))
Kérlek olvassátok el mégegyszer a 1677-et, és ha sikerül a kondenzvízelvezető csövön felgugni, akkor szinte tutti siker. Szerintem Kb. 2000 Ft-ot érdemes bekockáztatni egy 20k-s szerelés előtt.
technoklíma
teljesen igazad van, nekem is megy a zolimpia itten. a civil kifejezésen meg jót nevettem :)
azért a minden autószerelő ért hozzá az enyhe túlzás, de ha jól sejtem itt valóban a klíma kondenvíz leeresztő csövén kell felnyomni a cuccot,
ha az segít van műszaki végzettségem, és a technika volt a kedvemc tantárgyam a suliban...
Mondjuk klímában még nem hallottam ilyesmit, de ha tényleg abból indulok ki, hogy egy ismerős számtech boltos az otthon nyúzott gépeit szemrebbenés nélkül adja el egy év után is újként...
Szerintem ha egy barkácsáruházban veszed a gépet, akkor ritkábban érhet ilyen csapás!!
Bocs a kései válaszért. DE hát az olimpia, mag szabi is volt....
A Seat tudtommal a Volkswagen csoport tagja. Ezen a vonalon el lehet indulni. Általában vw-hez minden második autószerelő ért. Holnapra lecserregem távrecsegőn Bp-n kinek milye van kéznél tisztító szerileg, amit civil is tud használni, és jelentkezem. Mi Frigonetti-t használunk. Asszem van spray változatban is. Utánanézek.
2. lépés : készülék cserére vonatkozó sorokat gondosan kitölti
3. lépés : leszereli beltéri egység
4. lépés : elkocog vele Klíma-Szala Rt, Bp Fóti út 73. tel: 061-369-4573
5. lépés : visszakocog beltéri egységgel
6. lépés : felszereli új beltéri egység
7-12 lépés : elnézéseket kér, valamint ezt 1-6 lépések között is többször megteheti és bizonygathatja, hogy nem is akart madárnak nézni
Az okozott kellemetlenségekért cserébe átnyújthat egy Glass típusú szobai párásítót ( szintén Argo gyártmány ), hogy legalább a téli hónapokra nyújtson megkönnyebbülést az Argo típ. készülék, ha már nyárra nem sikerült.
UI: Szemetet vettél, hívd a kukásokat. Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség
Megjegyzés: A leírtak szerint egy agyonhasznált, barkács- vagy hasonló nagyáruházból való bemutató gépet sikerült nyerni új áron. Ezek a készülékek azért jók, mert mentek reggeltől estig, 23 ezren ráköhögtek, néhány kínai lehet bele is köpött stb. stb. MÉG MINDIG NEM CSERÉLTETED KI?????
Vélemény : normál otthoni használat mellett a klímaberendezések a beltéri szűrő tisztításán kívül 2 évig semmilyen karbantartást nem igényelnek!!!!
nem mérik drágán a szaktudást?
más kérdés hogy egy szimpla szervízben én nem bíznék meg, kérdés hogy a diaviánál megcsinálják-e rendesen. nem vészes egyébként, csak tudod hogy minden kis hibát észreveszek ;)
Az autóklíma az egy kicsit nehezebb ügy, sokkal inkább az autószereléshez áll közel, én a sajátomhoz sem szívesen nyúlok, esetleg a gáztöltést csinálom meg. Szerintem vidd el egy jobb szervízbe, pl. a Diavia-hoz, azok értenek hozzá.
A szagokat megszüntetni egyébként néha nem olyan egyszerű, pl. ha hosszú a kondenzvíz elvezető cső, akkor előfordulhat, hogy csak sokszori fertőtlenítés után szűnik meg a bűz.
Ha a mosható szűrő nincs elkoszolódva, akkor sem az alatta lévő az elpárologtató, sem a mókuskerekes ventillátor nem lehet elporolódva. Ha mégis, az azt feltételezi, hogy vagy szűrő nélkül lett a gép használva, vagy szűrővel, de akkor nagyon sokáig, és utána a szűrőt kitisztították.
Ha sima 1 venti fokozatba teszed akkor nem kellene ezt csinálni. 1 venti fokozatban vagy hüt vagy nem hüt de mindig lassan kellene menni a ventilátornak ugyanolyan fordulaton! havernak is panaja van az övé is ugy müködik!
Amintz már irtam nekem is pana klimam van és az auto üzemmod az ilyen! Elöször kültéri bekapcs majd csend 1 percig aztán teljes erővel fuj. Ha nagyon zavar akkor tedd 1 venti fokozatba és akkor nem lesz zavaro! Amit hallasz az szélzaj! Nekem álltalában 1 fokkal kell feljebbtenni a hőfokot és akkor ponossan annyit mér mint szeretném! szerintem nagyon jól mükszik és meg vahgyok vele elégedve!
Ma reggel itt volt a szerelő, és meg van a hiba oka legalább is szerinte.
Június 6.-án felszerelt klímánkban, belül a ventilátor olyan poros, eltömödött, hogy attól nem tud rendesen hűteni, ezért jegesedik és folyik a kültéri egység. Megmutatta nekem is, egy lámpával bevillágított, egyszerűen hihetetlen hogy ennyi por van rajta, amikor naponta az egész lakás porszívózva van (mikroszűrős porszívó), mivel 2 családtag is asztmás.
Érdekességként meg kell említenem, hogy a tisztítás cáljából kivehető szűrő szinte alig poros, 2 hetente szoktam letisztítani.
Itt fenn áll egy kis ellentmondás szerintem.
A nagy gond az, hogy a szerelő nem tud hozzáférni, hogy kitisztítsa.
Állítása szerint évek óta szerel klímákat, de ilyennel még nem találkozott, hogy egy átlagos lakásban 2-3 hónap alatt vastagon eltömödjön a portól a ventilátor.
Szerinte ez indokolja azt is, hogy szinte "zabálja" a klímánk az áramot (tegnap 17 Kw-ot nyelt le, reggel 6-tól este 11-ig, pedig kint nem is volt igazán meleg).
Most itt hagyott az eldugult klímával, hogy kitalálja mi legyen és majd valamelyik nap újra eljön, hogy megpróbálja megoldani.
Teljesen kétségbe vagyok esve, hogy havonta - két havonta lehet majd a tisztítási procedurát végig csinálni, pláne úgy, hogy nem is tudja a szerelő, hogyan kezdjen hozzá. Amíg garanciális addig ez talán rendbe is lenne, de mi lesz utánna?
c20xe
hát az opelemmel én is oda mentem volna, ha lett volna klíma benne
de a seatnál még nem vagyok ennyire otthon
és nem tudom hogy mennyire márkaspecifikus, opel szervízben megcsinálják-e a leont...