Én duálért hallottam ennyit, de durvának tartom azt is.
A leggyakoribb ajánlat sima split szerelése 35e + ÁFA, ha 2 méternél nincsenek messzebb egymástól. Ha messzebb van, akkor 2-3e Ft plusz méterenként. Meglévő, hagyományos házban.
Szerintetek 74.000 ft + AFA realis egy splitklima szereleseert? Uj epitesu hazban, vakolas es aljzatbeton elott, tehat helyreallitas nem szukseges. Az elektromos bekotes szamla nelkul, zsebbol fizetendo. A klima tipusa FUGITSU (nem fujitsu). Egyebkent hallott mar valaki errol a markarol? Esetleg van valakinek kozvetlen tapasztalata? Leginkabb az erdekelne, hogy zajos-e?
Megnéztem egy Fisher-t, meg egy Panasonicot, ezeknél ugyanolyan átmérőjű mind a nyomó, mind a szívócső az inverteresnél, és a simánál. Mostmár kíváncsi vagyok, miért merült fel ez a kérdés?
Én azt szeretném tudni, hogy szabályos esetben, gyári előírás szerint vékonyabb-e egy inveteres géphez felhasználható rézcső, mint egy úgyan olyan teljesítményű nem invertereshez. Mind a kettő csak hűtős kivitel.
Én leírást keresnék a Midea msb-18hr készülékhez, ez a split a munkahelyemen van, de nincs leírás! Visszanéztem, és rézgálic gondolom a tar.hu-ról levette, máshol nem találok!
Eddig csak olvasója voltam ennek a fórumnak (nagyon sok hasznos információhoz jutottam ezáltal), de most egy kérdésem is lenne, hátha tudtok segíteni.
Nemrég szereltek fel nálunk egy York multi-split klímát (3 utas, a típusa: HMHB 30, a paramétereit meg lehet nezni a magyar YORK honlapon), ami tökéletesen is működik, semmi baj nincs vele. Azonban a hozzá adott használati útmutatóban nem találtam semmilyen infót két dologról. Az első a következő: a beltéri egységen van egy LED a következő felirattal: Pre. Def. Ez mit jelent ?
A másik pedig, hogy az ECONOMY funkció bekapcsolásakor pontosan minek is kell történnie (mitől is lesz gazdaságosabb a klíma működése) ?
Ha esetleg tud valaki egy helyet, ahonnan be lehetne szerezni egy bővebb leírást erről a klímáról, az légyszi irja meg ide a fórumba vagy dobjon egy e-mailt nekem.
A klímás szakikhoz:
Egyébként - így utólag :))) - mi a véleményetek erről a típusról? Nekem egy picit hangosnak tűnik...
Mindig a gyártó által megadott méretű rézcsövet kell felhasználni, minden változtatással változik a készülék működése is. Lehet, hogy nem veszed észre, de akkor is valószínű, hogy nem kapod ugyanazt a teljesítményt, mint abban az esetben, ha az előírt csövezést használod.
Főleg a kültéri...őőőő. akarom mondani "kül-beltéri" :-)))
Lelki szemeim előtt látom az andalító hangon beszélő szerelőt amint a válladat veregeti...
Nyugodjon meg Hölgyem/Uram tökéletes helye lesz itt a padláson...
Látja azért állítottuk három lábra, mert így sokkal kisebb lesz az átvitt rezonancia és ezért mind a födémnek, mind a gépnek sokkal jobb lesz így...
Ezt a cirka 5 m csövet meg azért tekertük fel ilyen szép körkörösre, mert így lényegessen jobban cirkulál majd benne a gáz és jobban fog hűteni...
A hosszabítót sem vágtuk rövidebbre, mert egy plusz átkötés csak csökkenti a terhelhetőséget.
Így ni! Még egy kis szigszalag körbe - az ezer bocsánat!- felszakított szigetelésre...de hát emberek vagyunk ...hehe... és nem is tudja milyen szerencséje van, hogy ide a padlásra került a kültéri, hiszen a ventilátora majd itt is fogja keringtetni és szárítani a levegőt és ezért mostantól nem fog mohásodni a palatető sem.
Ebben lehet valami...Most, hogy írtad nekem is beugrott egy kb 2 éves esetem (MediaMarkt), hogy egy számítógép konfiguráció tényleg csak körvonalakban hasonlított a hirdetésre.
Megoldás lehet,hogy előtte telefonon kifaggatni az eladót, mint egy "hülyegyereket"
(...esküdj, hogy pont úgy néz ki mint a képen! :-))
Engedtessék meg, hogy én is hozzászóljak a vitához. Nem vagyok szakember, csak műszaki dolgokban jártas, és nemrég vettem és szereltettem fel egy klimát, és mivel alapos ember vagyok, előtte jól körüljártam a témát, hogy mások hibáiból tanuljak.
Windy12 "meséjével" teljesen egyetértek, én is ezt gondolom, csak ő szebben tudta megfogalmazni. Én már akkor kizártam a szupermarkettes klimákat amikor 1-2 ismerősömhöz elmentem, akik ott vették és a helyi Falg "szakember" tette fel nekik. Ezt a "szakembert" hírből már régebbtől ismerem, és mit mondjak, a hordozható jégakkus hűtőtáskámat sem szivesen bíznám rá ... Persze általában szinte minden embernek ez az első felszerelt klimája, tehát "kicsit csörög, kicsit csattog, de legalább hűvös van" (egy ideig, gondolom). Szóval az embereknek nincs összehasonlitási alapjuk.
Azt is tapasztaltam, hogy sokszor nincs jelentős árkülönbség a szupermarkettes és a telepítők által kinált klima között, hiszen a telepítők is utána tudnak járni egy jó beszállítónak. Ha mégis van különbség, sokszor a szerelésből adnak árengedményt, ha tőlük vesszük a klimát is ...
Az általad leírtakkal teljes mértékben egyetértek.Igen,mint a te képeid mutatják,így kell ezt csinálni.Cskhogy a lakótelepi emberek ezt nem nagyon szeretnék megfizetni.Marad az én képem általi verzió és bizony nagyon sokan bevállalják ezt a fajta szerelést.Mint írtam,én nem,ezért nincs is hozzá felszerelésem,nem is akarok ilyen szereléseket végezni.(Már válogat is a melók között a szaki!)Tudod sokszor eszembe jut,mi van ha egyszer lekéredszkedik a kezemből a bákó és egy autó,vagy netán valaki alatta van.Na erre valóban nincs pénzem.Ennyit egyetlen munka sem ér.
Flag-röl:
Emlékeztetnélek a Flag által 2004.március 22-én datált körlevél 5.pontjára az elvárható gondosságról,valamint 13. pontjára az együttműködés irott és iratlan szabályainak betartásáról.Amit a lamellákról az valóban igaz volt tavaly és ha minden igaz a török beszállító és a magyar vám miatt késett az alkatrész,de megkaptuk.Szerintem egy ilyen piaci felfutás mellett,egy ilyen mennyiségű tömeges meghibásodás esetén elfogadható,hogy némi zökkenővel indul az alkatrész ellátás.Nem tudom,hogy neked mi a véleményed,de nekem semmi bajom nincs a Flaggel.
A végére ismét egy kép,ez már saját(csak a kép nem a munka)
Ez a kedvenc helyem,ez egy klímatechnikai állatorvosi ló,amin az összes elkövethető hiba el lett követve. A beltériről csak egy képet küldök,mert a többi sértené az ügyfelet.
A gép egy 5,2 kw-os Vestel,a beltérit a tetőtér feljáró lépcsőjével szemben,szekrények fölött helyezték el és a kettő, oldalra nyíló szobát szerették volna hűteni.Természetesen a lépcső aljában lévő nappalit a gép jól hűtötte.Ezt állítólag klímások szerelték.Na,ez a munka valóban rontja a szakma presztizsét.
És íme a szigeteletlen padlástérbe felszerelt kültéri,valamint a beltéri:
Keverj 3-4 liter Domesztoszos vizet, nyisd fel a beltéri egység fölső rácsát, egy kancsóból öntsd rá lassan az elpárologtatóra az egészet (közben valaki figyelje, hogy a cseppvízcsövön távozik-e a folyadék. Ezután jöhet a gombaölő spray, mindenhova, ahova elérsz. Ez valószínű, hogy segíteni fog.
Az lehet a probléma, hogy a cseppvízelvezetéskor keletkezhetett egy szifon, és ott bepangott a víz, annak van kellemetlen szaga.
Gergö9
Én elhinném ezt a Media Markt-nak, ha nem jártam volna hasonlóan már vagy ötször. Hol a tévé nam száz Hz-es, hol a számítógépben nem 40 Gb-os a vincsi, hol a fényképezőgép nem négy Mpixeles. De egyszer sem volt jobb a kapható készülék, mint a reklámozott. Szegények, mindig becsapják őket azol a szemét beszállítók.
Isten őrizzen attól, hogy általánosítsak, pláne, hogy megsértsek olyat, aki nem érdemli meg. A Flag Kft. alvállalkozóinak nagy része valószínű, hogy talpig nagyszerű szakemberek (bizony így kell lennie, a mi cégünk is alvállalkozója nekijük). Viszont ismerek még egy-két nekik dolgozó vállalkozót, és azt is tudom, hogy milyen feltételekkel kerültek oda. Ja, és kb. negyedik alkalommal dolgoztam utánuk, megesett, hogy telepítettünk egy gépet, oda, ahol egy évvel korábban valamelyik Flag-es rakta fel az előzőt, és a tulaj kérte, hogy szedjük le azt is, és telepítsük újra, úgy ahogy mi raktuk fel a másodikat. Csöves módon nézett ki az egész, szar konzolt használtak, mozgott az egész kültéri, csúnya olcsó csatornát raktak fel, a 3,6-os géphez egy mérettel kisebb rézcsövet (10-es) használtak, azt is valami gagyi géphez mellékelt vékonyfalút, amit túlperemeztek, hogy a 12-es hollandihoz jó legyen, ez természetesen azzal járt, hogy a perem elvékonyodott, és gyönyörűen átcsúszott a hollandi lyukán. A másik helyre most megyünk a héten átrakni a kültérit, mert egy kertes házban - mondván, hogy márpedig ő nem fúrja a létráról a falat - nem voltak hajlandóak kb. négy méter magasra rakni a kültérit, hanem letették a földre, a csöveket meg egyszerűen hagyták szabadon a falon lelógni. A tulajjal pedig a telepítés 45000 forintján kívül kifizettették azt a négy méter csőhosszt. A Webmaestro esete sem (lásd 1070-es hozzászólás) lelkiismeretes vállalkozóra vall. Egy halál egyszerű telepítésért kért volna az ember klímánként 80.000 forintot olyan helyen, ahol a faházban még faláttörést sem kellett csinálni, a kültéri egység a földre került, tehát még konzol sem kellett. Ráadásul ha jól tudom rendes Flag-es autóval voltak kinn, tehát az is lehet, hogy a cég saját szerelője volt, nem is alvállalkozó.
"1. Az hogy trógerek vannak a piacon,nem a Flag hibája."
Az viszont igen, hogy minden referencia, és legalább szúrópróba szerinti minőségellenőrzés nélkül közvetíti ki a laikus ügyfelek felé a szerelőket.
"2. Csak zöldkártyával,cégháttérrel rendelkező alvállalkozókkal kötnek szerződést."
Ne már! Sima bemondás alapján is megtörténik ez a szerződéskötés, tudok konkrét példát.
"Eddig a Flag minden megrendelt garanciális alkatrészt biztosított,nem szívódott fel,mint az sokan szokták tenni."
Azért a tavaly tömegesen lepottyant légterelő lemeznél ez nem ment olyan gördülékenyen.
"Nem hinném hogy a te céged története mentes a hibáktól."
Persze, hogy nem. Fájdalmas is mind számomra.
Az ablak alá szerelésről:
Ez tényleg egyike a legveszélyesebb műveleteknek, dehát a panellakások egyharmada erkély nélküli, és ebben az esetben nincs más lehetőség. Természetesen lehet biztosítókötelet használni, amivel tartozik is az ember a saját biztonságának. Persze ha a költségkeret elbírja ilyen megoldás is létezik:
Ez a szerelés hatodik emelet magasságában, ipari alpinista módszerrel történt tanult kollegám által.
Vagy esetleg így, akár harmadik emeleti ablak alá is:
Szóval lehet ezt így is, csak ezeknek a dolgoknak áruk van, amit sokszor nehéz beépíteni az alapárba.
Egyébként ha az egy-két hőnappal ezelőtti hozzászólásokat valaki elolvassa, az tudja, hogy én kiálltam egy kicsit az olcsóbb kategóriájú készülékek mellett (kaptam is érte itt eleget), amiket a multik forgalmaznak. Tettem ezt azért, mert tisztában vagyok vele, hogy nem mindenki engedheti meg magának a magasabb ár és minőségkategóriájú gépeket. Ami nekem nem tetszik, az az, hogy eladnak egy csomó gyenge minőségű készüléket, és aztán a garanciális felelősséget teljes mértékben elhárítják, vagyis áthárítják. Ha a cégünk elad és telepít egy gépet, és azzal később valami probléma adódik, akkor azt mi orvosoljuk, nem küldözgetjük el az ügyfélt a forgalmazóhoz, meg ki tudja hova.
(újból átolvasva az előző hozzászólásom) Nem a te elveidet akartam lehúzni, (mert azokkal maximálisan egyetértek), de talán feladata lennek ennek a topicnak, hogy egy jó és működőképes módszer találjon ki arra, hogy a szemtelenül alacsony árú (de elfogadható minőségű) multis kínálatoknál is egy jól használható rendszert kapjon az ember. Példaként itt az egyik fórumon az olcsó otthoni (kb. 50 000 Ft-os) kerti medencék használatában segítik egymást (hogyan ragasszuk meg azt a k....a vékony fóliát, mit tegyünk alá, hogy ne lyukadjon ki...stb)(világos, hogy a klímánál ez sokkal bonyolultabb..:-)))
Más...
Ma nem bírtam magammal és elballagtam egy Media Markt-ba, hogy utánanézzek ennek a Midea ügynek.
A hír igaz. Tényleg Lehel gép van helyettük, de nem direkt, hanem kényszerből.
Azt mondták, hogy egyszerűen a beszállítójuk nem szállított le egyetlen darabot sem a határidőre egyik áruházba sem, ezért "helyettesítik" kényszerből a Lehelekkel.
Egyrészt arról lenne szó, hogy az azonos terméket gyakran jelentősen olcsóbban lehet megvásárolni a multiknál, mint egy "magáncégnél" Ez tény. Feltéve, ha originál a csomagolás akkor ua. kapod mint máshol. Ezért csak izlés kérdése, hogy a "kutyakaja" mellől viszed haza vagy sem.
Azért egy légkondi nem egy olyan high-tech dolog, hogy csak szaküzletben lehessen vásárolni. (és most tekintsünk el a kisebb beszállító cégek ügyeskedéseitől(gyengébb minőségű áruk multiknak passzolása stb.)
Eddig ugye (jelentősen) olcsóbban jutottál a légkondihoz.
A dolog másik része a telepítés, ami ugye sokkal fontosabb.
Most jön a kijelölt telepítőcég. Ami lehet, hogy bratyiból, de sokkal valószínűbb, hogy szakmai hozzáértés és főleg biztos cégháttér alapján lett partnernek kiválasztva. Gondolom, hogy a multiknak sem az az érdekük, hogy ezek a cégek hipp-hopp egyik napról a másikra felszívódjanak.
Miután kijönnek felmérni a helyszínt (vagy telepíteni), onnantól egy ugyanolyan céggel tárgyalsz a szerelésről, mintha felhívtál volna egyet a telefonkönyvből. És mivel renszeres topic olvasók vagyunk :-))))) Tudjuk, hogy vákumszivattyú és új (ha jól tudom oxigénmentes) rézcsövek nélkül már mehetnek is a sunyiba... :-))
De most már ez a probléma is meg van oldva hiszen a ("Flagos") Viricsivel tudunk szereltetni :-)))
Szeretnék egy kicsit megint belevauzni a topicba,különösképp Wind12 meséje ürügyén.
Kedves Wind12!
Ha megengeded,a meséd roppant sértő számomra,mivel mint már korábban írtam,én is a Flag Kft alvállalkozója vagyok.Keresd vissza mit írtam a cégről.
1. Az hogy trógerek vannak a piacon,nem a Flag hibája.
2. Csak zöldkártyával,cégháttérrel rendelkező alvállalkozókkal kötnek szerződést.
3. Az alvállalkozó nem ingyen,hanem szerződésben rögzített díjazásért
végzi a garanciális javítást.
4. Természetes,hogy a Flag a szerelési hibából bekövetkezett hibát áthárítja a szerelőre.
5. Eddig a Flag minden megrendelt garanciális alkatrészt biztosított,nem szívódott fel,mint az sokan szokták tenni.
Nem értem miért bántja a lelkedet,ha egy cég szolgáltatásszervezéssel foglalkozik?
Szerinted a Matáv,az Elmü,a Gázművek,a Vízművek nem alvállalkozókkal dolgoztatnak?Dehogynem.
A szakmai munkát nem a szervezeti forma határozza meg.
Bátran kijelenthetem,nem kell szégyenkeznem azért mert "csak"alvállalkozói szerződéssel dolgozom a Flag,a Stiebel Eltron,a Daewoo szervizeinek.A főállásomban az ország talán legnagyobb,legtöbb tipust üzemeltető,majdem ötven év klímatechnikai történetét használó cégénél dolgozom.Hidd el,van rálátásom a komoly nagy cégek munkavégzésére is.Ott is emberek dolgoznak,úgy ahogy dolgoznak.Ott is előfordulnak igen jelentős hibák,tévedések,hanyag munkavégzések.Nem hinném hogy a te céged története mentes a hibáktól.
Kérlek,ne becsüld le mások munkáját csak úgy általában.Én is elég gyakran dolgozom mások sz.r munkája után,de ez nem jogosít engem arra,hogy szakmailag tévedhetetlennek tartsam magam,sőt....
A Metróban,Tescoban....stb eladott gépekkel semmi baj nincs,a gond az hogy a vásárló előbb megveszi a gépet,azután kérdezi csak meg a szakembert.Ennek talán fordítva kellene lenni.Csak egy szélsőséges,de igaz példa: Gellérthegyi villa kb.70nm.-es nappalijába a tulaj megvásárolt 1db. 2,2kw.-os alsó kategóriás gépet.Nem vállaltam el a beszerelést sem.
A végére hagytam a netről leszedett képet.Hát ezért nem vállalok lakótelepen ablak alá kültéri szerelést.
Abban K2lacinak igaza van, hogy könnyebb a garanciát érvényesíteni, ha forgalmazó-telepítő cégnél vásároljátok a klímát. Az viszont szinte biztos, hogy - pláne a noname márkáknál - az árban lehetetlen versenyezni a multikkal. Képesek olyat megcsinálni, hogy olcsóbban adják a terméket, mint a kizárólagos disztribútor adja a forgalmazóinak. Ezt úgy csinálják, hogy behozzák nagy tételben ugyanazt a terméket, kikerülve a kizárólagos importőrt, és piacra dobják olcsóbban. Ha a piacvédelem felfigyel a dologra, akkor is csak néhány százezer forint büntetéstől kell tartaniuk, ami a profithoz képest elenyésző, tehát megkockáztatható. A magyar piacon - ha valaki a számítógép-piacot ismeri, akkor neki nem újdonság - jellemzőek az ilyen stiklik, pénz beszél...
A mobil splittel kapcsolatban: a két cső, ami összeköti a két berendezést összességében egy 32 mm-es lyukon általában kifér, általában, pláne az újabb készülékek, bonthatók, egy kuplungos csővégződéssel.
Mese:
"A Tecso, Merto és Társai Korlátolt Felelőségtudatú Társaság egyébként kevés kivétellel a hírhedt Falg hasonló Felelősségtudatú Kft. által szervízelt készülékeket forgalmazza, tehát nem ők vállalják a garanciát, hanem a Falg, de ő sem, hanem az alvállalkozó, aki lehet, hogy Kovács Kettő Gyuri Bácsi vízvezetékszerelő magányvállalkozó, aki nyaranta feldob pár klímát is, hiszen ez is cső, az is cső, és bár talpig becsületes dolgozó, eszébe sincs két év múlva (vagy 22 hónap múlva, hogy még a gari-időn belül legyen a dolog) ingyért megjavítani, ha elromlott. Jön az egymásra mutogatás, meg a mindenki által bevizsgálás, csak éppen a hőség nincs erre tekintettel, a klíma meg nem megy. Ja, és ha a szakértő kimondja (és ez az esetek igen nagy hányadában így történik), hogy a telepítés volt szakszerűtlen, akkor Gyuri Bá sajnos nem áll úgy anyagilag, hogy állja a cseregép árát.
Ekkor aztán a szegény leizzadt hűsölnivágyó elgondolkozik, hogy lehet, hogy érdemesebb lett volna egy szakcégtől egy füst alatt megrendelni a készüléket is, meg a telepítést is, mert bár itt is merülhetnek fel problémák, de legalább csak egy helyre kell rohangálni. Ja, és legalább a középkategóriát megcélozni, már ha a pénztárcánk bírja. Lehet, egyébként, hogy anyagilag még jobban is jár a tisztelt ügyfél, ugyanis járnak olyan mendemondák, hogy az említett garanciát és telepítést kezében tartó cég emberei lehúzás jelleggel adnak árajánlatot. Biztos nem általános a dolog, de éppen egyik topiktársunk járt úgy (lásd. Webmaestro 1068-1070-es hozzászólás), hogy felmérés után két készülékre kapott egy kellemes 160.000 forint körüli árajánlatot tőlük, ami talán az öt méter feletti csőhossz plusz költségét nem is tartalmazta. (önreklám nélkül: mi ezt azért megcsináltuk kb. a feléért, tisztességesen, az ügyfél megelégedésére)"
Vásároltunk egy 3,6 KW-os ARGO Split klimát (a telepítő cégtől vettük) és nagyon kellemetlen tapasztalataim vannak.
2-3 hét után elkezdtünk valami fura szagot érezni (enyhén szólva Jó büdöset), pár nap elteltével szóltunk a szervizeseknek. kijöttek megnézték, azt mondták fogalmuk sincs mitől a fura szag. Azért a biztonság kedvéért és az én megnyugtatásomra befújták gombairtóval. Még aznap a beltéri egység elkezdett a lakásban csöpögni. Szervizesek újra ki, másfél órás matatás, végre nem csöpög, nem büdös. Ez szerdán volt, most pedig megint érzem a büdös szagot. (Eldugulva nincs, mert kifolyik a víz.)Mi lehet ennek az oka?
Tapasztalt valaki hasonlót?
Nagyon dűhítő a dolog, mert igen meleg van a lakásba, a klimáért szép kis summát fizettünk (230 ezer), most pedig a bűz miatt nem tudjuk használni.
A gyakorlat azt mutatja, hogy ha beszólsz egy céghez, hogy "Vettem a Metroba egy klimát fel kellene szerelni..." arra nem mozdulnak rá úgy, mintha tőlük vennéd. Ez fokozottan igaz arra, ha valami garanciális probléma van vele .....