Végülis így használhatatlan, mert a 206, 221-be csak a régi fajta (külön a viszonylatszám és az állomás) pongyva mehet, de a 106 ("200"), 112, 124, 121-be pedig az újfajta.
:o)
Gondútamtam. Én speckó, rossz álmomban olyan hülyeséget képzeltem el, hogy az Annakút és Dugonics között az egyik vonal a Feketesason sasol végig, a másik marad a mostani pályán.
Persze a tuja-busz azonos sávon, + 1-1 szgk-knak is nagyon tecc! Mikor kezdik végre el?
Nincs semmi probléma, nem sértettél meg! Tényleg jó vétel volt a tátra, és ha azt nézzük sokkal fiatalabbak is mint az E1-ek!
Egy a lényeg: legynek "új" villamosaink, amelyek modernek (vagy legalábbis a jelenlegieknél modernebbek-fvv), amelyek tiszták, szépek, hosszú élettartamúak, és megbízhatóak.
Nem akartalak megsérteni egyáltalán azzal amit írtam!
Nos ha tényleg olyan potom ahogyan írtad, akkor ok. De én nem szoktam olyan körökben mozogni, ahol megtudhattam volna a pontos árát a tátráknak...
De remélem, hogy max. duplájába kerülnek...
Biztos vagyok benne!!! A Kt4 típusú villamosokhoz is potom áron jutott az szkt! A berlini tátrák persze hogy drágák, hiszen 100%osan fel vannak újítva! De az szkt nem onnan vásárolt! Egyébként az SgpE1-nek én is örültem volna mert tetszik, de ha más van tátra, akkor több szempontból jobb azokat megvenni!
Írják még:
"A Táraság vezetői megvizsgálva a lehetőségeket Bécsben találtak, olyan használt villamosokat, amelyek áthidaló megoldásként az új villamosok megérkezéséig biztosíthatják a villamosközlekedés zavartalan lebonyolítását.
Tudni kell, hogy Bécsben a fent említett típusból kb. 300 db fut, és ha nem is rendelkeznek a legmodernebb dizájnal ( 1960-70-es éveket idézik ), műszakilag megbízhatóak."
Biztos vagy te ebben?
Én nem akarok kötekedni, de a berlini tátrták is 50-80 millió között voltak eladók (beleértve a b6, t6, és kt4 eseket)...
Idézet az mvkrt honlapjáról:
"A villamosok beszerzési ára a hatósági elvárásoktól függően darabonként 5-8 MFt körül alakul. Miskolcra történő szállításuk szétszerelés nélkül országúton és vasúton is megoldható.
Az SGP E1 típusú járművek a 2-es villamos vonalán közlekednek,"
A Kt4 kissé olcsóbb volt így használtan, mint a Bécsi villamosok.
A Közlekedési Konferencián volt-é valaki a fórumról? Hangzottak-e el érdekes dolgok, infók? Ha igen, akkor melyek ezek?
Szép lett a 200-as! Jól néz ki! A 313-314 is gyönyörűen fest kívülről. Remélem hamarosan elkészül.
Érdemes kilátogatni a Pulcz utcai telepre. A kiállítás nem sok (bár ez viszonyítás kérdése) képet tartalmaz, de azért jó fotók. Jól néznek ki a makettek is.
Még 16:00-ig látogatható a telep.
"Egyelőre azonban csak egy-két villamospár közlekedhet [...] a csatolt járműveknek nagy az áramfölvétele. Az első kocsiból vezérlik ugyanis a vele egyszerre működő másikat. Ezért ha túl sok dupla kocsi közlekedik a vonalon, akkor azt az elektromos tápláló rendszer nem bírja el. A társaság most azt tervezi, hogy átalakítja az áramellátást is."
A Társaság miért CSAK MOST tervezi az áramellátás átalakítását? Eddig ez nem volt világos? (Ha Miskolcra gondolok, ott már a bécsiek érkezése előtt tiszta volt, hogy kell még egy áramátalakító.) Vagy csak a Délmagyar értelmezi félre?
Viszont lehet h olcsóbb, csak kérdés, hogy nem lenne-e jobb inkább típusegységre törekedni? Mert azért hiába nem ugyanolyan, sokmindent lehetne a KT4 és a T6A2-ből cserélgetni, ha úgy adódik.
Nos a kt4-es: 19054mm
Az sgp e1-es: 23000mm
A benga pedig: 22630mm
De a kt4 ára pict több mint az e1-esé.
És a bengák kezdenek nagyon rossz állapotba kerülni, pedig tökjól próbálják pofásítani, és javítani, de egyszerűen lejárt az idejük szétesnek...
A kugli nem sokkal szebb(bár szép de ez szubjektív) és fiatalabb, de ha 8 millióért már lehet szerezni, akkor ideiglenesen miért ne lehetne venni néhányat a bengák helyett addig, amíg nem lesz több pénz.
Mert ugye az összes bengát le kell cserélni.
A kt4-es és a b6-os nagyon jó ötlet, de az még odébb van, mire kilehetne fizetni annyit amivel minden benga lecserélhető.
Lehet, hogy most hülyeséget írtam, de nekem ez így logikusabb, legalább addig jó(bb) járművökön lehetne utazni, ami nem szedi szét a síneket...
Nos a kt4-es: 19054mm
Az sgp e1-es: 23000mm
A benga pedig: 22630mm
De a kt4 ára pict több mint az e1-esé.
És a bengák kezdenek nagyon rossz állapotba kerülni, pedig tökjól próbálják pofásítani, és javítani, de egyszerűen lejárt az idejük szétesnek...
A kugli nem sokkal szebb(bár szép de ez szubjektív) és fiatalabb, de ha 8 millióért már lehet szerezni, akkor ideiglenesen miért ne lehetne venni néhányat a bengák helyett addig, amíg nem lesz több pénz.
Mert ugye az összes bengát le kell cserélni.
A kt4-es és a b6-os nagyon jó ötlet, de az még odébb van, mire kilehetne fizetni annyit amivel minden benga lecserélhető.
Lehet, hogy most hülyeséget írtam, de nekem ez így logikusabb, legalább addig jó(bb) járművökön lehetne utazni, ami nem szedi szét a síneket...