Az Ön által felkeresett topic fegyverek, ill. annak látszó eszközök
forgalmazásával kapcsolatos adatokat is tartalmazhat.
Felhívjuk figyelmét, hogy csak akkor lépjen be, ha Ön fegyverek forgalmazásával
vagy felhasználásával hivatásszerűen foglalkozik, és a honlap látogatása nem
eredményezi valamely Önre vonatkozó jogszabály vagy egyéb szabályozás
rendelkezéseinek megsértését.
Az Port.hu Kft. a fórum számára kizárólag tárhelyet szolgáltat, a honlapon
megjelenő információk vonatkozásában szerkesztői felelősséget nem vállal.
Amennyiben megítélése szerint a honlapon jogellenes tartalom jelenik meg, úgy
azt kérjük, jelezze az Port.hu Kft. mint tárhelyszolgáltató felé.
"ol, szóval (belőled kiindulva) ilyenkor a te szived milyen? Izraeli? :) Akkora egy sötét troll vagy."
Irtam hogy Izrael is az F-35 melett donott szakma ervek alapjan mire te hogy akkor izraeli szivu vagyok. Te ez hogy jott ossze? Sok vodka vagy alapbol "ennyit" tudsz ?
Lol, szóval (belőled kiindulva) ilyenkor a te szived milyen? Izraeli? :) Akkora egy sötét troll vagy.
Az megvolt, hogy egyelőre 20 gépről van szó, és maguk az izraelik érveltek a saját gyártású elektronik amellett azzal, hogy mig a gép 35-40 évig szolgálatban lesz a lopakodás képessége akár már 5 év múlva is elveszítheti a fontosságát?
..service for 30-40 years, so we need EW capabilities [on the F-35] that can be rapidly improved,” a senior Israeli air force (IAF) official tells Aviation Week. “The basic F-35 design is OK. We can make do with adding integrated software.”
Ez igy van, de szerintem van helye az A-10-nek ott ahol manapság a harci cselekmények 99%-a zajlik, hiszen különben már rég lelőtték volna az összes orosz helikoptert su-25-öt sziriában.
Lol, szerintem magyarországnak még nagyon sokáig nem lesz lopakodója, úgyhogy “nekünk” ez momentán nem gond.
Nektek ott “istentudjahol” ahol annyira szeretitek külföldről megmondani milyen a rendes “magyar lélek” valamiért beakadt a “vitakultúra” az oroszozásnál.
Itt egy pofas összeallitas arrol, hogy ki milyen tipust kivan vasarolni. UK es Olaszorszag (es termeszetesen az USA) igencsak erdeklödnek a B verzio irant ...
Jelenleg ~11 anyahajon (USA) van lehetöseg az F-35C allomasoztatasara.
Ha tovabbi 30-40 hajora sikerül "felcsempeszni" az F-35B-t, akkor mar ~50 hajon van jelen.
Ha a hajok kb. fele van a bevetes területen (amugy uton oda-vissza, atrakodas, nagyjavitas, szemelyzetcsere ...), akkor nem ~5 anyahajo rendelkezik az F-35 funkcioival, hanem 25-30.
Marpedig az igen nagy különbseg (most csak a Navy-röl van szo).
Egy F-35x pl. (nem regen volt rola szo, LRASM, meg annak az intelligenciaja) ~1500-2000 km hatotavval rendelkezik (monnyuk >2025-ben). Az emlitett hajokrol indulhat (es repül adott iranyba ~500 km-t), LRASM-eket ereget, amelyek tovabbi ~1000-1500 km-t tudnak repülni ... es ezen lehetösegekkel hajokat is, meg szarazföldi celokat is meg tud tamadni ...
És akkor meg szot se ejtettünk a "szegenyebb"/szerenyebb orszagokrol, mint pl. a UK, esetleg Spanyolorszag, Olaszorszag ... Szamukra az összes lehetöseg, amely korabban a Harrier-t szolgalta ... F-35B-k allomasoztatasara is alkalmas ... döntö "upgrade" lehetöseget kinal ...
De ár érték arányban értelmetlen hülyeség az egész. Mondom, az F-35C és F-35B árdifijéből a mostani számokkal kijön az kb, hogy veszel két mini hordozót és rá F-35C-t, ami jobb paraméterekkel bír még úgy is, hogy meg van nyomorítva az F-35B általán.
Az F-35B semmi más miatt nem létezik, mint a haderőnemi faszméregetés miatt. Semmiféle logikus ok nincs mögötte, hogy miért kellene VTOL gép. Az LHD az ALAPVETŐ fukcióját áldozta fel érte. Ennek mi értelme van? Szerintem kurvára semmi. A jenkik fullba tolják ezen a téren, de nagyon.
Ki ellen kellene még több F-35? Miért nem elég az egy időben tengeren levő 5-6 db...? [fejvakarás]
Ráadásul az F-35B harcászati hatósugara sokkal, de sokkal szerényebb, mint a C változaté...
Egyelöre azon faradoznak (ugy ~10 eve gyakoroljak) , hogy az F-35 STOVL tulajdonsagait ~100 meteres "probapalyan", hajon tesztelgetik ... Ez mar lehetöve teszi, hogy az anyahajok szamanal sokkal több hajon allomasoztathato legyen ... es hozza azon kepessegeket, amik egyedülallova teszik ...
Amirol te beszelsz az az orosz sorozasi rendszer. Amerikaban a jelentkezo donti el hova akar menni. Es nem csak a fegyvernemet kell eldontenie hanem konkret poziciora kell jelentkeznie ( harmat jelolhet me ) Az az jelentkezik NAVY / gepesz/ hidraulika vagy Air Force / Foldi kiszolgalo / fegyveres . Ha nem felel meg a jelentkezo semelyik poziciora akkor szimplan kap egy "koszonuk hogy jelentkezet talan majd maskor" vegzest. Raadasul az orvosi pszihologiai adatai onnantol mindegyik fegyvernemnek a rendelkezesere allnak ha ujra jelentkezne.
Arrol mar nem is beszelve hogy semelyik fegyvernemnel sem alkalmaznak IQ tesztet !!!!
Az az eleg nehez eek utan barkit is rangsorolni IQ alapjan. Aptitude teszt van de az mindenhol a vilagon ahol komolyan veszik a megfelelo embert a megfelelo poziciora elvet.
Öööö, szerintem pont az F-35 lehet példa arra, hogy nem célhardverekkel van tele a gép, hanem egy nagy központi egység van már, mert van benne elég kraft. A régebbi gépeknél még olyan is volt talán, hogy a gépen levő két szg nem is azonos programnyelvet használt, de mégis együtt kellett dolgozinuk...
A '80-as években volt a Modern Naval Combat könyvben tesztekről szó, hogy akkor AV-8 is majd leszáll rombólón. Azóta sem volt ilyen. Darus elkapó szerkezetről is álmodtak, az sem lett. LHD-nél kisebb hajóra nem száll le repcsi. Pont. Ennek n+1 oka van.
Azért nincs értelme az F-35B-nek, mert a Navy hajói nélkül az USMC LHD-é védetelenek minden ellen. A 30-40 éves repcsik elsüllyesztenék a vérbe. Da, ha ott a Navy, akkor ott van CSG. Azon van F-35C és AWACS is és légi utántölhetőség. Ergo, akkor minden kell F-35B? Hogy a USMC verhesse a f****, hogy neki is van? Mert kb. ennyi értelme van.
Ha én lennék a USMC verbunkos brigadérosa, én se azzal hirdetnék, hogy ez nem nyugdíjas állás és 95 feletti IQ kizáró ok, hanem fűszoknyás lányokat és stallone-i izmokat ígérnék. Ettől függetlenül Amerikában ez a valódi helyzet:
- A legjobb fejeket, akárhová is jelentkeznek, a NAVY-hez küldik tovább, mert sok amerikai hajót és tengót atom hajt, plusz atomfegyvert is visznek, így hülyéket és labilisakat nem célszerű a flotta közelébe engedni. Nem véletlenül az elit fegyvernem, legszebb egyenruha, legszebb nők irodistának is, feleségnek is!
- Aki jó, de a NAVY-hez nem elég, azt az Air Force-hoz irányítják, mivel ha repülővel elcsesznek valamit, akár a szerelő, akár a pilóta, akkor nem lehet félreállni az út szélén...
- A maradékból az emberszabásúbbak kerülnek az ARMY állományába, mert ők találkozhatnak "ellenséges civilekkel" és valamennyire meg kéne érteniük a genfi, hágai, IRC stb. konvenciókat, hogy ne a Dzsingisz kán visszatér 2-t adják elő.
- USMC kapja a legbutább és legvadabb gorillákat, akik parancsra bármit megtesznek és a partraszálló művelet után lehetőleg még időben kivonják a maradékukat, mielőtt civilizációval módjuk lenne találkozni és rombolni. Egy USMC nyuszibuszban 17fő van, egy ARMY-sban 7-9fő, ha nagyon kilövik ennyi megy a veszteséglistára. Ez relatíve jól mutatja a tengerészgyalogos talpasok értékét az amerikai katonai hierarchiában.
Mivel egyelöre nincs eleg belöle (talan 230-250 db letezhet), azert nincs ertelme azon merengeni, hogy balatoni-katamaranok tudnak-e allomasoztatni. Majd szepen benepesiti a hajokat ... es kiderül, hogy hol van az "also" hatar, aminek meg ertelme van. Mindenesetre nem repülögepben kell gondolkodni, hanem olyan rendszerben, amelynek eleme lehet.
"(Az amcsi rendszerben a USMC az expendables / suicide squad, ahová a többi 3 ágazathoz alkalmatlan fejek kerülnek a toborzáskor,"
Nem szoktal nyomast erezni a fejedben ? Akkora marhasagokat irsz hogy dobbenet. A tengereszgyalogsahoz nem iranyitjak a jelentkeoket a tobbi fegyvernemtol hanem annak sajat toborzo irodai vannak es direkt oda jelentkeznek a jeloltek. Sot ! Sokan akik nem felelnek meg a TGY eloirasainak ( fizikai orvosi ) azokat iranyitjak a legierohoz vagy a haditengereszethez, de az iranyitas sem helyes mert inkabb kapnak ott egy eselyt a helyes kifelyezes.
Te ezeket honnan veszed ? Te talalod ki oket vagy mondja neked valaki esetleg a "hangoktol" tanulod ezeket ?
> Ha ezt kisebb hajokra is fel lehet "csempeszni" (gyakorlatilag oda, ahol eddig nagyobb helikopter is elfert)
Azért ne ragadtassuk el magunkat, a lopakodó gépek nagy sztárok, kis hercegnők, túlzott üzemeltetési igényekkel és nagy létszámban kell sürgölődni körülöttük, hogy hajlandóak legyenek fellépni. Nagy bonyolultságú rendszerek, 77 számítógép, amelyik külön-külön és együtt is képesek lefagyni, mindenféle kényes bevonatok (megázott a haja, újra kell festeni!). Szerelő panelek, amiket teodolittal kell visszacsavarozni, nehogy 0,05mm-t kilógjon a síkból és máris odavan az RCS.
Szóval ahová a legkompozitabb helikopter befér és üzemel, ott az F-35 maximum statikus bemutató lehet. Littoral Combat Ship vagy balatoni katamarán nem fog JSF-et hordozni, gondolom a spanyol hordozó lehet a legalja méret, ami reális.
Én azt látom akárhogyan nézem, hogy a VTOL faszság.
Rendszerszinten nem hinnem.
Az F-35 nem csak repülö, vagy fegyverhordozo, inditoallas, stealth gep, super-cruiser, ... hanem egy könnyen összehozhato integralt kommunikacios es iranyito rendszer szerves resze (pl. egy cel megsemmisitesekor nem kell, hogy feltetlenül sajat fegyverzetere szoritkozzon). Ha ezt kisebb hajokra is fel lehet "csempeszni" (gyakorlatilag oda, ahol eddig nagyobb helikopter is elfert), akkor sokkal könnyebb egy inforendszert gyorsan letrehozni. Az F-35B pedig (különösen az Osprey-vel együtt) kivalo indito bazis is. Ha az F-35B elindul, az Osprey feltankolhatja ... akkor szinte barmi a legmagasabb technologiai fokozaton "elerhetö" ... es szinte barhol ... nem csak anyahajokrol ...