Keresés

Részletes keresés

bado Creative Commons License 2000.08.12 0 0 1154
Kedves Tömeg!
Sanos hirtelen felindulásból szerdán hajnalban el kellett egy kollégámmal Németországba utaznom az egyik gázturbinás Do28-ast szervízelni.

Most jöttem haza és elolvastam az elmúlt 4 nap termését.

1. A sárkányos katasztrófa nagyon tragikus, mint minden más ilyen eset. Én abszolút nem értek a sárkány-UL-siklóernyő szakterülethez, az összes kapcsolatom, hogy néhány alkalommal repültem (utasként) motoros sárkánnyal és UL-lel.
Ugyanakkor a partvonalról én is úgy látom, hogy időnként eléggé anarchikus e sportágak működése (jajj, most aztán magamra vontam sokak haragát!!).
Másik oldalról ezek a repülési ágak "liberalizáltak", értem ezalatt azt, hogy az olyan nagyfokú szabályzó rendszer köréépítése, mint az ezeknél "magasabb" repülési fajtáknál megölné ennek a fajta repülésnek a varázsát. Szabályzás nélkül viszont ez sem megy, hiszen ez is repülés, a repülés veszélyes üzem, itt is működnie kell egyfajta hatékony repülésbiztonsági rendszernek.
Meg kell találni a kettő közötti arany középutat, de erről a továbbiakban már a hozzáértők írjanak.

2. Tulajdonképpen az 1.ponthoz is írhattam volna:
Hókuszpók és Fuhur (ugyebár sárkányrepülők vagytok?) eszmecseréje a kritikus elemek ellenőrzési módszeréről, ha ezt még valaki, akár egy sárkányos is elolvassa, már megérte ezt a topicot létrehozni.
3. Ez ugyan nem vitatéma feldobása, csak egy egészen friss és szomorú élmény leírása:
Mint mondtam, egyik nagytudású kollégámmal az egyik Németországban dolgozó (ejtőernyőző) Donier Do28G92 repülőgépet javítottuk csütörtök-péntek folyamán. A gépen elég nagy meló volt, többek között le kellett a hajtóművet építeni a végrehajtásához, majd vissza a helyére. Az ottani eje klub teljesen meg volt zavarodva, mivel szombat-vasárnepra elég sok ejést csődítettek össze (értsd: a hobbyn kívül ez sok-sok pénzt, illetve gép híján pénzkiesést jelent)és ők úgy szerették volna, ha péntek estére a gép készen van, berepülve, szombat reggellehet ugrani. Mi az elején úgy láttuk, hogy totál biztos, hogy szombat vasárnapnál előbb nem leszünk készen, de azért természetesen csütörtök kora reggel elkezdtük. Az eje klub vezetője, egy nagyon szimpatikus 46-48 éves ember körülugrált bennünket, nem tudtunk olyat kérni, amit rögtön ne szervezett volna meg, szóval leste minden kívánságunkat (persze még reménykedett a péntek esti befejezésben). Időnként ő is elment egy-egy ugrásra (akkor egy gázturbinás Cessna 206-osból ugrottak). Kb. este 6-7 óra körül, amikor az ejések földet értek, egy hatalmas puffanást halottunk (mi derékig bent voltunk a gépben). Először a parkoló irányába néztem, mert azt hittem, hogy nekimentek egy autónak. Aztán láttam, hogy egy ejés fekszik a reptéren, kb 30 m-re tőlünk. Futottak hozzá, szólongatták, majd 3-4 perc múlva jött a mentő, kevésre rá a helicopter (Medicopter). Sokáig élesztgették, aztán a helikopteresek visszsétáltak a géphez és elmentek. Az ejést letakarták, több ejés srác ott ült mellette. Mi aztán úgy fél 9 körül abbahagytuk a munkát és visszamentünka a hotelbe, mondván, van nekik most elég bajuk. Másnap tudtuk meg, hogy a főnök volt az. Alacsonyan hajtott végre fordulót, és beledetonált a földbe. Nagyon megdöbbentett bennünket, tényleg nagyon szimpatikus és segítőkész volt.

Ja, a repülőgéppel készen lettünk pénteken ebéd után, a pilóta berepülte, szombaton ugorhattak belőle...

fuhur1 Creative Commons License 2000.08.11 0 0 1153
Sza Hokuszpok!

Tenyleg reg irtam, de repulni se sokat repultem, igy elmenyem se sok van.

Sajnos most meg ez a baleset! A biztonsagos uzemeltetessel kapcsolatben nemi megjegyzes:

Mindaz ami a szarnyat es a triket illeti renben. Hozzateszem, hogy mifelenk az atvizsgalas evente megtorteni es nem csak pairon. Sot! Ugy gondolom, hogy a szemrevetelezest minden pilota minden start elott megteszi. En akkor is koruljarom a gepemet, ha felorara leallok!

Mindezek ellenere ne misztifikaljuk el a dolgot. A motoros sarkany motorjara nincs eloiras. Gondolok itt arra, hogy a MOTORLEALLAS NEM RENDKIVULI ESEMENY! Termeszetesen a felfuggesztesek, biztositasok ellenorzese feltetlenul fontos. A muszerekre szinten nem vonatkozik eloiras, mert a tipus muszer nelkul is repulhet. Tehat muszerhiba szinten nem rendkivuli rep esemeny. Persze a rogzitesek itt is fontosak, mert ha valami elszabadul es a legcsavar seruleset okozza, abbor konnyen lehet esemeny.

Udv,
Fuhur

Előzmény: hókuszpók (1141)
lms Creative Commons License 2000.08.11 0 0 1152
Nehany nappal a Concorde elott zuhant le Indiaban a B737-200, kevessel leszallas elott. Ennek a balesetnek a (feltetelezett?) okarol lehet mar tudni/olvasni valamit?

///Laci

Előzmény: lms (1151)
lms Creative Commons License 2000.08.11 0 0 1151
Azt irja a zOrigo, hogy a Concorde orrfuto szetszakadasat az a kb 40 cm-es femdarab okozhatta, amit a palyan talaltak, es biztosan nem a nagy madarbol szarmazik. Aztan a futo szetrepulo darabjai, amelyek kozott tobb kilos is volt, belementek az uzemanyagtartalyba stb stb. Nem tiszta meg, hogy miert allt le az egyik hajtomu es miert akadozott egy masik.
hókuszpók Creative Commons License 2000.08.11 0 0 1150
Szervusz Zolibá!

Felvetésed jogos, hiszen amikor az ember sárkányt vásárol akkor a gyártó közli vele, hogy mennyi időnként kell nagyjavításra vinni hozzá ez általában 200 óránként vagy kétévente esedékes de típusfüggő ( cx-nél van így), ugyanez szerepel a sárkány papírjaiban is.
ettől eltérő a motor és az un. trike nagyjavítási, átvizsgálási ideje 300-1000 óra kb. A gép műszereire ugyanazok az előírások elvileg mint az egyéb gépekre. ( ezek megbontásos vizsgálatokat jelentenek) Egyébként felszállások előtt szemrevételezéses vizsgálat kell!
Dehát tudod jól ,hogy az üzemeltetőtől és annak gondosságától függ minden.

A többiről most ne essék szó.

Ha-varia: köszi az utasítást.

Előzmény: zolibá (1142)
HA-VARIA Creative Commons License 2000.08.11 0 0 1149
Justin:

Ez vagy illegális reptér vagy kizálólag motoros sárkány részére engedélyezett reptér sport céllal.

A lényeg ugyanaz, nem egy ferihegyet kell elképzelni hanem egy lapos, füves szart ami hosszú és keskeny. Ettol már akár hivhatjuk reptérnek is. Persze csak ha a hatóság engedélyezi.

A 300-al lejjebbet meg úgy értettem, hogy olvasd el a topicot 1145-300=845-es üzenet körül ott jön a média jogos szidása. Lehet, hogy 750 már nem emlékszem.

Előzmény: Justin (1147)
székkutas Creative Commons License 2000.08.10 0 0 1148
A Légügyi Igazgatóság vezetője a napokban az ORFK képviselőjével tárgyalt, és együttműködési megállapodást írtak alá a repülőterek és légijárművek közös ellenőrzéséről. A Népszabadság információi szerint a rendvédelmi szervek már régebben felhívták a figyelmet arra, hogy a légijárművek üzemeltetői nem tájékoztatják őket az összes repülőeseményről ill. balesetet okozó meghibásodásról. Ezen kívül felmerült a gyanú, hogy a balesetek egy része a gépek rossz műszaki állapota miatt következett be és ez felveti néhány ügyben a büntetőjogi felelősség, tehát a foglalkozás körében elkövetett gondatlan veszélyeztetés gyanúját is. Az ORFK nemrégiben végzett légrendészeti ellenőrzésein egyébként rengeteg szabálytalanságra derült fény. Gyakran hiányoznak ill. kitöltetlenek, vagy valótlan adatokat tartalmaznak, a kötelező okmányok, engedélyek, utaslisták, időmérő naplók. Mindez arra figyelmeztet, hogy az ellenőrzés radikális megszigorítása nélkül, a repülés biztonsága –a kisgépes repülés területén- soha nem látott mélypontra süllyedhet.
Justin Creative Commons License 2000.08.10 0 0 1147
Ok.sportcélú a repülőtér ez rendben volna,csak akkor hogy van az,hogy időnként látni olyat,hogy egy szántóföld kellős közepén le van taposva a tarló,és ott röpdös fel-alá utassal a sárkány?Ott még repülőtér sincs!!!
Azért érdekel ilyen bőszen a téma,mert a pilóta oktatta a bátyámat is,pályárairányító táborban tíz éve.

Különben hogy érted ezt a 300-al lejjebb dolgot?

Előzmény: HA-VARIA (1146)
HA-VARIA Creative Commons License 2000.08.10 0 0 1146
Justin:

Felháborodásod értheto ezt volt alkalmam 300-al lejjebb kitapasztalni.

Szegény pilótának azért nem volt engedélye utasszállitásra mert az a reptér nem arra lett engedélyezve, hanem sport célra.
Kérhette volna arra is de o nem arra kérte.
A pilóta alkalmas volt rá(szakszó) a gép is(légialkalmassági) csak a reptér nem.

De ez nem derült volna ki ha nincs a tragédia.
Egyébként a balesetet muszaki hiba okozta.

Előzmény: Justin (1145)
Justin Creative Commons License 2000.08.10 0 0 1145
Sziasztok!
Szerintetek létezik olyan,hogy valaki növendékeket oktat Zlin 142-n,Amerikába repül sárkánnyal meg nagyon sokak szerint nagyon jó pilóta,és nincs engedélye személyszállításra???Szerintem ez baromság.Az összes szennytévé ezt mondta a sárkányos baleset után.Miért kell hazudozni?Miért kell ország világ számára bemutatni a tévében,a roncsot meg a testeket?Ezt élvezik?Ez a szenzáció?Az ilyenek miért nem mennek el inkább egy horrorfilm forgatásra és azt élvezik inkább?Meg kellene tiltani az ilyeneket!

Más!Milyen jogi következményeket lehet kilátásba helyezni,ha a légügyi hatóság nem végzi el időben az államigazgatási eljárás keretében végzett vizsgálatot?

Üdv
Justin

HA-VARIA Creative Commons License 2000.08.10 0 0 1144
Akik érdeklőtek a kiliti repülő expó inánt azoknak álljon itt a meghívó és a program ezen a cimen www.aopa.hu ->program

"Kedves Repülőtársunk!

Örömmel tájékoztatunk, hogy az AOPA Magyar Repülőgép-tulajdonosok és Pilóták Egyesülete Első AOPA Expo néven szakmai - kereskedelmi baráti találkozót szervez a kisgépes repülés kedvelői számára.

Hálásak lennénk, ha ezen értesítőt szervezetén keresztük további pilóták és géptulajdonosok számára tenné elérhetővé. Várakozásaink szerint a rendezvényt nemcsak hazai, de számos külföldi aviátor és aviatrix látogatja majd.

A rendezvény ismertetéséhez nyújtandó közreműködését előre is köszönjük és reméljük, Önt is látjuk majd augusztusban Siófokon.

Jó repülést kívánva üdvözlettel:

AOPA Hungary"

HA-VARIA Creative Commons License 2000.08.10 0 0 1143
Sárkányosok:

A LÜI most adta ki, remélem segithettem vele valamit.

"LÉGIALKALMASSÁGI DIREKTÍVA No 2000-004

Kiadja: Légügyi Igazgatóság
Dátum: 2000. augusztus 09.

SEMMILYEN JOGI ÉS TERMÉSZETES SZEMÉLY NEM ÜZEMELTETHET LÉGIJÁRMŰVET, AMELYRE JELEN DIREKTÍVA VONATKOZIK, KIVÉVE HA A LÉGIALKALMASSÁGI DIREKTÍVÁBAN LEÍRT KÖVETELMÉNYEKNEK MEGFELEL, VAGY A LAJSTROMOZÓ ÁLLAM NEMZETI HATÓSÁGÁVAL MÁSKÉNT NEM EGYEZTETEK.

TÁRGY: Tömegközéppont kormányzású légijárművek szerkezetének ellenőrzése

VONATKOZÁS: Minden Halley Kft. által gyártott APOLLÓ CX, CXM, CXMD, CX21-es szárnyakra vonatkozik, amelyek 1999-ben vagy 2000-ben az előírás szerinti 1 vagy 2 éves felülvizsgálatra a Halley Kft. telephelyére nem lettek elszállítva. A gyártó által az előírás szerint végrehajtott éves, vagy 2 éves felülvizsgálaton átesett és a törzskönyvében dokumentált szárnyak esetében jelen ellenőrzést nem kell elvégezni. Ha a légijármű a legutolsó éves vagy 2 éves felülvizsgálat óta felborult (akár a szél által, akár leszállás közben) az ellenőrzést mindenképpen végre kell hajtani.

ÉRVÉNYBELÉPÉS: KÉZHEZVÉTELKOR

OK: 2000. augusztus 09-én Balatonfüred-Ny. 2 km. a HA-YOAD lj. Apolló CXM Delta Jet típusú légijármű balesetének kivizsgálása során feltárt műszaki meghibásodás megismétlődésének elkerülése.

VÉGREHAJTÁS:
1. Az üzemeltető műszaki vezetője fektesse a földre a szárnyat
2. Bontsa szét az SZK csuklókat.
3. Húzza ki a csapokat és 10X-es nagyítású nagyítóval, megfelelő megvilágítás mellett vizsgálja meg deformáció és repedésmentesség szempontjából.

Deformálatlan és ép palástú csapok esetén

4. Tegye vissza a csapokat a fülek, surlódáscsökkentő alátétek, pufnik megfelelő visszahelyezésével,
5. a menetet kenje be csavarrögzítővel (Loctite) és új önzáró anyákat szereljen fel,
6. az anyákat húzza meg olyan nyomatékkel, hogy a sodronyfülek kézzel megmozdíthatók legyenek.

Ha a csapok deformálódtak vagy repedtek, berágódottak a műszaki vezető cserélje
ki azokat újra, melyet a Halley Kft. előírásai szerint szerezzen be.

A műszaki vezető az üzemi naplóba az ellenőrzést dokumentálja a következő szöveggel:
"A No 2000-004 Légialkalmassági Direktívában előírt ellenőrzés végrehajtva, a légijármű üzemképes."

MEGJEGYZÉS: Az AD végrehajtásával kapcsolatban felmerült kérdésekkel Vitkovszki József Műszaki Felügyelő úrhoz fordulhatnak. Telefonszám: 30-269-26-33

Antal Zoltán
Légügyi Igazgató"

zolibá Creative Commons License 2000.08.10 0 0 1142
Sárkányosok!

Először is őszinte részvétem az elhunytak rokonainak, barátainak,ismerőseinek.

A folytatásban egy bennem (sárkány téren járatlak emberben) felmerült kérdést fogalmaznék meg:
A sárkányok üzemeltetésével kapcsolatban milyen technikai, műszaki karbantartási követelmények vannak? Milyen rendszerességgel, milyen típusú ellenőrzéseket kell végrehajtani és mindezt hogyan kell dokumentálni?
A nagygépes téren kötelezőek a rendszeres szerkezeti és anyagvizsgálatok. Talán sokak számára ismertek az úgy nevezett NDT (Non-destructive Testing = Roncsolásmentes Ellenőrzés) fluoreszcens folyadékos, röntgen felvételes, örvényáramos módszerei, melyekkel puszta szemmel nem észlelhető repedéseket, anyaghibákat tárnak fel. Használt ez a sárkányok elemeinek ellenőrzésekor is, vagy csak a vizuális ellenőrzés?
Mindezt a jobbítás reményében, nem esetleges felelősség megállapítása céljából kérdezem.
(És ugyanez a kérdés felmerült bennem akkor is, amikor május 1-én a körhinta szétszállt. Akkor azt mondták, hogy évente ellenőrzik a berendezéseket, de a mód nem került szóba.)

hókuszpók Creative Commons License 2000.08.10 0 0 1141
Szia, régóta nem írtál a topicba!

Az én értesüléseim szerint CX -Md volt az a szárny , úgyhogy nézd át a gépedet.
Ha tehetem én is új csavarokat teszek bele, és megvizsgáltatom egy ismerős munkahelyén
a kötőelemeket.

A tv2 ben elhangzott, hogy fel van függesztve az apolló tipus repülési engedélye, nem tudom lehet, hogy minden fajtáé c-15, 17 cx.

kezd ez az ul repülés hasonlítani a repülés hőskorára mármint a baleseteket illetően, jól van ez így?

Előzmény: fuhur1 (1136)
HA-VARIA Creative Commons License 2000.08.10 0 0 1140
neofrix baszmacs:

Egri balesetrol irt infód tuti, a vizsgálat is ezt állapitotta meg.

más:

-A lüi tegnap kötött egy megállapodást az orfkval amelyben a lüi vállalta, hogy évi 200 órában üzemeltet egy 5 személyes helikoptert fél órás készenléttel és a zsaruk meg adnak nekik egy lézertávméros fényképezos cuccot ami megméri a siklóejtoernyos magasságát megörökiti lajstromás és ha 2000 feet fölött volt leszállás után már veszik is el tole a cuccot+vádemelés légiközl.veszélyeztetése miatt.
Az mrsz-t mint egyetlen legális üzemeltetot kötelezik a naprakész nyilvántartásra.

-A görögök befejezték a szakmai kivizsgálást szaloniki ügyben már csak azon gondolkodnak, hogy ott folytassák le a bünteto eljárást vagy átadják ide.

-aug.25-26-án kilitin lesz repülotalálkozó sok eloadással+éjszakai repülés pénteken a balaton felett.


Előzmény: neofrix baszmacs (1137)
HA-VARIA Creative Commons License 2000.08.09 0 0 1139
mindenkinek:

Ha mehetek én is komlószörp partyra akkor viszek egy két érdekes dolgot, mutatni.

Herold Creative Commons License 2000.08.09 -1 0 1138
Bárcsak süllyedne el ez a topic.
neofrix baszmacs Creative Commons License 2000.08.09 0 0 1137
Az egri siklóernyos balesetrol ide másolom, amit a siklóernyos levlistán írtak:

En egy olyan verziot hallottam, hogy kapott egy feloldali csukast, (vad ido volt ott, meg a nagymenok sem mentek...) tulfekezte a masik oldalt, ernyo elment negativba, a csukott feloldal
visszanyilt, es elorelott, looping, es loopingbol ahogy esett le az ernyo mellett, kiszakadtak a zsinorok az ernyobol. Allitoloag fel meteres
lyukat utott. Mentoernyoje nem volt, igy nem is tudta kinyitni. En ezt hallottam, persze ez sem 100%, mindenesetre tragikus, es melyen meg vagyok rendulve.

Előzmény: székkutas (1130)
fuhur1 Creative Commons License 2000.08.09 0 0 1136
Sziasztok!

Az info nem tuti, de en ezeket hallottam a sarkanybalesetrol:

A szarny Apollo CX volt. A problemat az SZK csukloban levo csavar torese okozta.

Ettol ugyebar becsukodik a szarny, igy nincs mit kormanyozni, tovabba felhajtoero se sok keletkezik.

Nem art neha ellenorizni a szarnyakon a kritikus pontokat. Itt nem eleg az egyszeru "megneztem megrangattam, jovolt" modszer. Ki kell szedni a csavarokat, es ha gorbult (akar egy kicsit is), CSERELNI KELL!

A visszaszerelesnel nem szabad megfeletkezni a csavar ragasztoval torteno rogziteserol.

Udv,
Fuhur

Előzmény: hókuszpók (1135)
hókuszpók Creative Commons License 2000.08.09 0 0 1135
Helló!

Nem tudjátok milyen típusú szárnyal történt az eset ( bogdola vagy apolló) állítólag összecsuklott....................elszakadhatott valamelyik oldalkör?

Csak azért kérdezem mert inkább a más hibájából tanulnék mintsem saját gépem/életem kárán. És nem hiénázni akarok.

az RTL szenzációs műsora nem mutatta az esetet úgyhogy a TV1-ből kellett megtudnom.
Mikor és hogy repülte át amerikát az elhunyt pilóta?

Előzmény: lms (1134)
lms Creative Commons License 2000.08.09 0 0 1134
Sarkany: a ma reggeli (08:00) kossuth radio kronika szerint a sarkanyt egy "berepulo pilota" vezette, aki holland utasaval egyutt eletet vesztette a balesetben.
Előzmény: bado (1127)
KuBa Creative Commons License 2000.08.09 0 0 1133
Engedelmetekkel mint leendo kolléga (az ember remél...) én is csatlakoznék a komlószörp-partyhoz.
Maradok:
KuBa
Előzmény: bado (1092)
Sintér Creative Commons License 2000.08.09 0 0 1132
Egy picit belekontárkodnék, ha szabad.
" hogy titán ötvözetekben igen csak jó helyen állnak, sőt "
Olyannyira, hogy a nyugati szakértők legnagyobb megdöbbenésére néhány titánötvözetből készült atomtengeralattjárót is készítettek. A hajók teljesítménye egyszerűen megdöbbentő.
" A hajtóművek tolóerő-elfordításában (Thrust Vectoring) szintén az oroszok járnak elébb. "
Hááát, inkább úgy fogalmaznék, hogy jobban erőltetik. Rá vannak kényszerítve a piaci verseny miatt, hogy valami plusszt nyújtsanak a vadászgépgyártásban. SzVSz az ő rendszerük technikailag megoldásaiban tökéletlenebb, megbízhatóságában pedig nem jobb mint a nyugati megoldás. Nézd csak meg az indiaiak esetét: mindenféle aláírt szerződéssel ellentétben a leszállított gépekre még mindíg nincs felszerelve a rendszer. Ha sorozatgyártásra érett lenne, miért nem építik?
Mindez persze nem csökkenti az elért eredményeiket, csak attól hogy a csapból is ez folyik egy-egy nagyobb rendezvényen még nem jelenti azt hogy így is van.
Előzmény: zolibá (1120)
trikó Creative Commons License 2000.08.08 0 0 1131
ZOLIBÁ
"A félreértéseket megelőzendő most mondanám, hogy véletlenül sem leszúrásnak szántam fenti soraimat, hanem az általam szaklapokban olvasott információkat kívántam közzétenni."

Nem vagyok félreértős típus, viszont szívesen figyelek a nálam tájékozottabbakra. Sajna ma már nem a műszaki területen dolgozom a repülésben, csak hobbiból gyűjtöm az infót mindenről, ami repül.
Egyébként a TU-204 RB211-essel szerelt változatának összehasonlítását egy korabeli Air Transport World- ben olvastam. Az általad említett sugárelfordítás témában egyébként volt szerencsém személyesen filmre venni Le Bourget ben a Szuhojok mutatványait, ahogy szinte tornateremnyi helyen az orruk körül hártaszaltóztak. Döbbenetes volt. Ugyanitt láttam a TU204-et is, -Honeywell műszerekkel. Mindemellett úgy gondolom, hogy egy tisztán orosz repülőgép, mint komplex egész egyszerűen nem olyan megbízható, mint a (sokkal több pénzből fejlesztett, tesztelt, módosított) nyugati.
Mikor jut el szegény Szása odáig, hogy tervez a kompiban egy 777-est, legyártja, berepüli (működik is), és mire idáig eljut, már 140 rendelése van a gépre (persze jó marketigezéssel).
Épp ezért várom az orosz- nyugati együttműködés igazi beindulását. (Lehet hogy az orosz gazdaságnak sem ártana egy kis bevétel)

Üdv.:3color

Előzmény: zolibá (1120)
székkutas Creative Commons License 2000.08.08 0 0 1130
A siklóernyő kötélszakadást sem értem!
székkutas Creative Commons License 2000.08.08 0 0 1129
Buta hiba.
Előzmény: bado (1128)
bado Creative Commons License 2000.08.08 0 0 1128
Kérdés storno, most beszéltem az Öregemmel, az amerika-átrepülő pilóta volt az...
Állítólag összecsuklott a szárny?
Előzmény: bado (1127)
bado Creative Commons License 2000.08.08 0 0 1127
Te Pisti!
Azt is tudod véletlenül, hogy ki volt a pilóta?
Ugyanis annak a reptérnek ismerem az üzemeltetőjét (ott van mindjárt Füred után az út jobb oldalán).
Előzmény: székkutas (1126)
székkutas Creative Commons License 2000.08.08 0 0 1126
Balatonfüred és Tihany között, a 71 sz. országút mellett találtak rá a szemtanúk az 50 éves pilóta által vezetett sárkányrepülőre, amelynek holland utasa sem élte túl a földetérést.
lms Creative Commons License 2000.08.08 0 0 1125
Tehát csak Izland és Kanada felé van kitérő reptér az oceánban nincs

Meg Zold Foldon (Gronland).

Előzmény: HA-VARIA (1124)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!