Keresés

Részletes keresés

pellettibor Creative Commons License 2007.11.13 0 0 339

T.Fórumozó(k)! 

20 éves (tip: ENVIRO gyártó: SHERWOOD INDUSTRIES LTD) pelletkályhám van, nincs gépkönyvem, mert egy bemutató darabot vettem. A NET-ről letöltötem a 15 évvel fiatalabb, továbbfejlesztett változata leírásait. Több éve üzemeltetem, nade.....  Szóval, hozzáértőt keresek, aki használati tanácsot tud adni és a szervizelésre is megtanítana. L.sz. ajánlj/ajánljatok valakit.

Tapasztalatom: jó, praktikus ez a fűtési rendszer, de a pellet-gyártás és forgalmazás hektikus, sok a kókler, az árak egekbe tartanak, (míg tömegessé lesz a felhasználás, valamint a "családi-kisközösségi" pelletálás ).

Olcsó, megbízható pellet-árust keresek. Üdv,ot

Törölt nick Creative Commons License 2007.11.13 0 0 338
Potlékok nélkül 1.36kWh jött ki 15 fokos delta T esetén. Nekem kellett kiszámolni, mert hőszigetelés ügyben eltértem az eredeti tervektől. Persze pluszban. Most a napokban átlagban 1.5kWh a felhasználás. .A delta T kicsit több mint 15 fok, úgy hogy passzol a dolog. A tárolóm igy 400 literes lesz. Kb napi 3 órát fog menni a kazán. Este 7-kor indul, majd velem együtt megy csicsikálni. De lehet hogy hamarabb mert ebben a fogyasztásban nincs benne  a keletkező hulladékhő, meg az 5m2 légkollektor. hajól sejtem akkor az a pellet amit vettem nagyjából 5-7 évnyi tüzelő, és az éves fütésszámlám 30 e és 50 e Ft között fog mozogni.
Előzmény: Jesu (337)
Jesu Creative Commons License 2007.11.13 0 0 337
Akkor még nem Én vagyok a hülye. Kaptam egy tapasztalati értéket, és az alapján jöttek ki a marhaságok.

Én úgy értettem az 5,5 kW-os pufferre fűtést:

- a kazán maxon tud 10kWh-t a vízbe + 1,5kW-ot sugározva.

Ha maxon megy, ami ugye a leggazdaságosabb üzemmódja szerintem, mint minden fatüzelésnek, akkor fele teljesítmény üzem közben fűtheti a lakást, másik fele pedig tölti a puffert, HMV-t. Nálam legalábbis, mert a pesszimista hőigény kb. ~6 kWh a teljes házra nézve (4,5 víz+1,5 sugárzott) , ami annyit tesz, hogy marad vizoldali 5-5,5kWh pufferre és HMV-re, ami nem sok, főleg a HMV miatt, ami nálam ~2-300 litert jelent.

A gyakorlati hőigény hamarosan kiderül az alsó szintre, mert a hétvégére le tudom már zárni az emeleti lépcsőt és felkerül végre az összes szigetelés is. Akkor beteszem én is a hősugárzót. Most csak az alsó szintre számítok pesszimistán ~3 kWh igényre nyereségek nélkül. Ha süt a nap, nemhiszem, hogy kell fűtenünk. Van hőtároló tömeg is, remélem áthidal 1-1 éjszakát majd. Hamarosan kiderül.

Mindenesetre ezek alapján az adatok alapján, a legcudarabb időben is max 7,5 óra napi üzem elég a mostani ház napi fűtésére+ 200 liter HMV elkészítésére. De ez elmélet, szerintem a gyakorlat jóval kisebb értéket hoz. Sok a nyereség, passziv hő.

Zoli: neked mennyi volt a számított hőigény a gépész szerint? Kíváncsi lennék, hogy mennyi az eltérés a winwatt számolt és a mért között. Mivel nekem sem sokkal nagyobb a mostani földszintem, mint a tiéd, közel akkora értékeket várok, bár van 30 nm üvegfelületem, amiből 18nm nem 3 rétegű.

Ma a kémény ügyben szaladok párat. Beírom, ha jutok vmire.
Előzmény: Törölt nick (336)
Törölt nick Creative Commons License 2007.11.13 0 0 336

Szia Jesu!

Veszteségek nélkül kb igy néz ki a dolog.

 

A felfütési idő órában van a táblázatban, és közben nem számoltam hőelvétellel. De ha 5-6 kW-tal dogoztatod a kazánt és közben kiveszel 5 KW hőt, akkor gyakorlatilag nem fogja felfüteni a tárolód. Tegnap du sikerült beszélnem egy ilyen kazánossal. Én azt a felvílágosítést kaptam, hogy a kazán fel van készítve arra, hogy csak hőtárolóra dolgozzon. Nem kell semmi különleges ketyere, ez normális üzemmódja a kazánnak.

Előzmény: Jesu (333)
nortsen1 Creative Commons License 2007.11.12 0 0 335
Nekem nincs ECO funkcióm az lehetséges?
Előzmény: Jesu (333)
Jesu Creative Commons License 2007.11.12 0 0 334
Jah fontos: AUX-on kaphat stop jelet is!!!
Előzmény: Jesu (333)
Jesu Creative Commons License 2007.11.12 0 0 333
Francos index elnyelte a hozzászólásomat. :-/

Szóval 2 özemmód van:

Normál: felfűti adott hőfokig, majd leszabályoz és tartja

ECO: felfűti hőfokig, majd leáll.

Start lehet programozott (napi 3, heti fix program, vagy nap-mint nap mas), vagy kulso jel az AUX porton at.

Probaltam pufferrel szamolni.

Azt akartam kiszamolni, hogy teljes felfutes (10Kw) VAGY RESZLEGES (5-6kW, mert kozben futunk is vele) eseten mennyi ido alatt tolt fel 200-500-800-1000 literes puffert deltaT=50 fokra, es hogy ezzel mennyi ideig lehet kihuzni átlagos 5kW hoigenynel. Es hogy mennyit visz el a tartaly vesztesege uzemidore nezve.

Valamit nem jol csinaltam, mert marhasagnak tuno dolgok jottek ki.
Megcsinalna vki mas is aki jobban ert hozza?

nortsen1 Creative Commons License 2007.11.12 0 0 332
Szia!

A készülék alapértelmezetten kizárólag a benne átfolyó víz hőmérsékletét tudja figyelni. Ha ezt egy pufferra kötöd, akkor gondolom nem fog felmenni a hőmérséklet csak akkor, ha a pufferben is elérte a megadott hőmérsékletet.
Azt pontosan nem tudom, hogy hol méri a víz hőmérsékletét, de az biztos, hogy áramlással együtt értendő, azaz a viaszirányú és az előremenőt együttesen nézi.

Ha másnak akarod mérni a hőmérsékletét, akkor kell egy digitális hőmérő meg egy kütyü (én egy kis fogyasztású számítógépet képzeltem el) ami képes szabályozni a kandallót, de mint írtam lentebb, ezzel a módszerrel kizárólag a ki/be kapcsolást lehet vezérelni mivel a hőmérsékletet nem lehet állítani rajta csak kézzel, ill. nekem nincs információm erről. Az AUX portot sem ismerem még, de amit a szakember mondott, az egy sima összezárom a csatlakozót akkor bekapcs, széthúzom, kikapcs. Erről azért még én is szeretnék meggyőződni.
Törölt nick Creative Commons License 2007.11.12 0 0 331

Szia!

Ne haragudj, hogy a kérdéseimmel zavarlak, de egyre fontosabb a pontos információ. Pár napja mérem a ház fütésének az energia igényét.  Eddigi átlag 1.6 kWh a felfütéssel együtt. Szóval nekem nagy lesz a kazán teljesítménye, vagy eladom, vagy találok valami megoldást.

tehát a kérdésem. meg lehet-e oldani azt hogy a kazán csak egy puffertartály vízét fütse, és ennek a hőfokát figyelje. Vagyis csak akkor induljon be ha a puffer tartály hőfoka 45 fok alá csökken, és 80 foknál kapcsoljon ki. Vagy esetleg a puffer tartály vizét is át kell keringetni a kazánon?

Előre is kösz.

Előzmény: nortsen1 (326)
atomgond Creative Commons License 2007.11.11 0 0 330

de ugyanezen okból a közepéről préseléskor kimenni is nehezen tud, így ott eleve 10% körül lehet. Ez persze csak egy szkeptikus vélemény.
 

Én nem tudom az elméleti részeket sem megcáfolni, sem megerősíteni, viszont van gyakorlati tapasztalatom, mert 4éve fűtök fabrikettel. Mivel előtte sokévig fával fűtöttem, tudok hasonlítani.

A gyakorlatban bizony teljesen egyértelmű, hogy a brikett száraz. Hogy az konkrétan hány % vizet jelent, azt nem tudom, de hogy az átlag, 2-3évig nem szárított tüzifához képest teljesen száraz, az biztos. Semmi kormolásom nincs mióta ezzel fűtök, füst is alig van. A gyakorlat ez, az elmélet innentől szvsz lényegtelen. 

De azért nem minden olyan szép ezzel sem.

A brikett egyik nagy hátránya az, hogy nem tudod mit veszel. Egyedül a nyugati, zárt dobozokban vagy csomagolásban érkező anyagról lehet tudni, hogy pontosan miből készült, és egyedül ezeknél lehet garantálni a szabványban előírt paramétereket. A brikettálást, gyártást is szabályozzák, minősítése is létezik.

A magyar brikettek jelentős része nem rendelkezik semmiféle CE tausítvánnyal -bár van ilyen is, bár én csak egy cégről tudok-, legtöbbször arról van szó, hogy egy asztalosműhely, vagy valamilyen faipari cég vesz egy brikettálógépet és kész. Ezek lehet, hogy olcsóbban adják, csak épp fene tudja, mit darálnak bele, fene tudja, milyen fából fan, fene tudja, hogy a nedvességtartalma valóban annyi-e, amennyit állítanak róla. Az ár nem minden. Én már legalább 7féle brikettet teszteltem. Volt közöttük olyan, amit konkrétan egy asztalosműhelytől vettem. Az osztrákhoz képest jelentősen rosszabbul égett, szerintem fenyőből volt. 

Tehát itt is megjelentek a gyenge minőségű termékek, általában sufni gyártóktól, ahol tulajdonképpen semmit sem lehet tudni a termékről. A "bemondásra dícséret" nekem igen kevés, mondani akármit lehet. Tehát érdemes olyat keresni, aminek a csomagolásán ott vannak a minősítések, vagy utánanézni a gyártónak, hogy valóban rendelkezik-e a szükséges minősítésekkel.

De a lényeg az, hogy a szabvány szerint gyártott, megfelelő minőségbiztosítással rendelkező fabrikett kiválló tüzelőanyag, ezt merem állítani.

Előzmény: Csavarhúzós (325)
nortsen1 Creative Commons License 2007.11.11 0 0 329
Szia!

Működés közben nincs vele semmi probléma, tiszta és nincs szaga. Leálláskor előfordul, hogy a perselyen kívül el nem égett pellet nem alszik ki, és a leállás után füstöt enged ki az üvegajtón keresztül. Ez főként akkor, ha sok az égnivaló, azaz sok a hamu ill. el nem égett anyag a hamutálban ami 10 perc alatt nem alszik ki. Ez elég kellemetlen tud lenni, de idáig 2x történt ilyen, és szerintem megfelelő takarítással kiküszöbölhető. A takarítás nálunk eléggé macerás mivel szőnyegpadlóra tettük a gépet, viszont vettünk a Baumax-ban edzett üveglapot hozzá 13e-ért és az nagyon jó választás volt. Kicsit problémáztunk az aláhelyezést illetően és féltünk, hogy nem bírja a súlyát, de egy kis szappanos vízzel simán betoltuk a készülék alá ketten a lapot, és még rá is ülhetek, annyit kibír. A miskolci srácot kértem, hogy tegyük alá, de nem sokat foglalkozott a kérésemmel...
Nekem talán a takarítás a legbonyolultabb, bár 1,5-2 hetente elég kitakarítani a hamus részeket, viszont a hamu nagyon alattomos, és nehezen jön le akárhova kerül is fel.
A persely részt én akkor takarítom, ha látom van rajta vagy 1 cm kemény hamu. Ez kb 2 naponta van, ill. mivel alulról szívja el a levegőt a gép, érdemes tisztán tartani.

Az viszont biztos, hogy ahányszor bekapcsoljuk, csak nézzük és nézzük, mert nem bírunk betelni a látvánnyal. Nagyon hangulatos és nagyon jó választás volt szerintem ez a pellet kandalló. Mondjuk sok választásunk nem volt csak a gáz, de attól megmentettük magunkat inkább.
Jesu Creative Commons License 2007.11.11 0 0 328
Megkoszonnem a leirast, mert valoban nem ert ide az igeret ellenere. Ezek szerint link a figura.

Ti raktatok vmit a keszulek ala, a burkolat vedelmere? Uveglapot lattam prospektusokban. Nem lenne rosz, ha nem koszolodna el a fuga, stb.

Beleneztem a belsobe. eleg gyenge az osszerakas. Hianyos szilozas, felesleges lyuk a hamutal elejen, 2 oldalt (tuti koszol majd), ilyenek. Mire szamitsak? Mennyire piszkol mukodes kozben/ takaritaskor?

Nem terveztem kozponti porszivot, de lehet csak ez miatt is megerne, mellette 1db direkt kialassal.
Előzmény: nortsen1 (326)
nyúbi Creative Commons License 2007.11.10 0 0 327
Tárolás veszteségeire:
Én, bár sokan perverziónak tartják a most épülő házamban a puffert a fürdőszobába a szekrény mellett, mint a szekrény szerves részét terveztem be (ajtó mögé, álló tartály) egy falmélyedésbe, így egész vastag hőszigeteléssel elfér kívülről szekrény vastagságúnak néz ki. A fő cél az volt, hogy a hulladékhő a fürdőszobában valójában hasznos hőként jelenik meg. Csak arra kell vigyázni, nehogy valaki az ajtót kinyitva meglepődjön...

Tibor
Előzmény: Jesu (320)
nortsen1 Creative Commons License 2007.11.10 0 0 326
Jesu
nekem sem volt egyszerű az információ szerzés. Volt, hogy naponta többször felhívtam, hogy a kandalló mit igényel, mit nem, és többször is volt módosítás. A miskolci ember bennem nem tett nagy benyomást, mert többszöri időpont egyeztetésre sikerült megoldani a kandalló beszerelést, és nem volt nagyon felkészült (konkrétan ez sem volt neki, az sem volt neki, vagy csak éppen másnál volt), és folyamatosan panaszkodott.

Az a 30 perc amit mondtak szerintem butaság. Nekem 39-től 55-ig kb. 5-10 perc és ezalatt sem minden esetben P3, mert a hőfok közelettével P2-re lekapcsol.
A készülék csak a víz hőfokot figyeli, termosztát nem köthető rá, de egy AUX porton keresztül ki/be lehet kapcsolgatni. Azt mondja a kereskedő, hogy termosztátot lehet rá rakni, de ez csak részben igaz, mivel lehet rá, de nem célszerű, ugyanis a termosztát csak a ki/be kapcsolást végzi el, de egy pellet kandallónál ami 5 perc alatt kapcsol be, és 10 perc alatt kapcsol ki, ez nem olyan egyszerű. Nem is szabad túlzásba vinni a kapcsolgatást, mert a készülék élettartalma rohamosan csökkenni fog.
Mivel informatikus vagyok, egy alacsony fogyasztású géppel egy jó szoftverrel meg tudom csinálni, hogy külső belső hőmérséklet függvényében kapcsolgatom a készüléket napi max 3x.
A finombeállításnál valóban észnél kell lenni, de nekem egyelőre csak olyan fordult elő, hogy a készülék nem kapcsolt be, de kialudni még nem aludt ki 1x sem a láng emiatt.
A magyar nyelvű használatit én is megkaptam, ha még nincs meg szívesen elküldöm. Mindjárt az első nap kiírt egy „no depression” hibaüzenetet ami véletlenül nincs benne a magyar leírásban. :) Ma már tudom, hogy kevés levegőt tudott beszívni, de akkor is ezt írja ki, amikor nyitva hagyom az ajtót és éppen bekapcsol, vagy ha pelletet tekerem bele (+/- egyszerre való megnyomásakor) nyitott ajtó mellett, stb.

Csavarhúzós Creative Commons License 2007.11.09 0 0 325
>igaza van, hogy a fa felveszi a környezet nedvességtartalmát, de a a biofabrikett már préselve van, így az anyagszerkezete más, tehát NEM változik a nedvességtartalma, csak akkor, ha közvetlen nedvesség (pl. eső) éri.
-Hát ezt vagy elhiszem, vagy nem. De a többi, helyenként önellentmondó állítás nem használ a hitelességnek. Amúgy a fa azért tudja visszavenni a nedveségtartalmát akkor is, ha nincs pára a levegőben, mondjuk 60% a relatív nedvességtartalom, mert kapillárisok vannak benne. Ha a brikett "közvetlen nedvesség" hatására vizet vesz fel, akkor abban is kell hogy legyenek kapillárisok (különben hogy szívódna bele), tehát ezt inkább nem hiszem, mint igen. Valószínűleg a brikett nedvességtartalma is felő 10%-ra, legfeljebb a tömörség miatt lassan, de ugyanezen okból a közepéről préseléskor kimenni is nehezen tud, így ott eleve 10% körül lehet. Ez persze csak egy szkeptikus vélemény.

>A biofabrikett 300 bar nyomású gép préseli össze, el lehet képzelni, hogy mennyivel sűrűbb termék jön így létre.
-De meg is lehet mérni, és a valós adatokat reklámozni....

>Ha tűzifát vesz kétlem, hogy pontosan 1 mázsát fognak adni 1 mázsa áráért, de még ha így is lenne, a tűzifa 20-50%-a víz, amit szintén ki kell fizetni.
-Valóban vannak átverős faeladók, akik még permetezik is a fát, hogy nehezebb legyen. Ezért kell köbméterre venni, akkor mindegy mennyi víz van benne. Amúgy meg tárolni kell, egy év szárítás után 18, két év után 15%-ra lemegy a nedvességtartalom. Pontosabban fedett, száraz helyen tárolva igaz ez, szabadban tárolva 1 év alatt 22%, 2 év alatt 18%-ra lehet szárítani a fát.

Az alábbi linken meg azt olvastam, hogy a fabriketté 6,1%:
http://www.undp.hu/oss_hu/tartalom/kiadvanyh/kiadvanyh_body/energazd/egk09/egk09_body/09_3fej/09_3fej_body.htm

Egy pelletgyártó szerint 7%:
http://pellet.szalontai.co.hu/pelletinfo.html


Kevésbé elfogult anyagokban 10%:
http://www.ddkkk.pte.hu/~bnemet/korfiz-II/segedanyagok/KF-II-7-biomassza-tuzeles-kazanok/KF-II-73-Fapellet_tuzeles_Nemetorszagban.pdf
Itt szintén azt írja, hogy 10%:
http://www.seeger.ag/pdf/downloads_vortraege_050928_energoexpo_hu.pdf

Ennek fényében a 2-3%-os nedvességtartalmat erősen kétlem.

Amúgy itt:
http://www.svt-wamsler.hu/hasznos_tudnivalok.php?oldal=4
leírja, hogy a 15%-os nedvességtartalmú fa 4,3kWh/kg, a 10%-os 4,6 kWh/kg,
ebből kikövetkeztethető, hogy az 5%-os nedvességtartalom kb. 4,9kWh/kg. A 20%-os fáé 4kWh/kg, annak másfélszerese ("50%-al nagyobb fűtőérték") 6kWh/kg lenne. Ha a frissen vágott nyers fához viszonyítunk (50%-os nedvességtartalom, 2,3kWh/kg), akkor meg akár 100%-al nagyobb fűtőértékről is beszélhetünk.
Előzmény: Törölt nick (324)
Törölt nick Creative Commons License 2007.11.08 0 0 324
Csavarhúzós-nak: igaza van, hogy a fa felveszi a környezet nedvességtartalmát, de a a biofabrikett már préselve van, így az anyagszerkezete más, tehát NEM változik a nedvességtartalma, csak akkor, ha közvetlen nedvesség (pl. eső) éri.
A biofabrikett 300 bar nyomású gép préseli össze, el lehet képzelni, hogy mennyivel sűrűbb termék jön így létre.
Valóban, fizetni súlyra kell. Nálunk 10 kg áráért minimum 10 kg-ot kap a vevő. Ha tűzifát vesz kétlem, hogy pontosan 1 mázsát fognak adni 1 mázsa áráért, de még ha így is lenne, a tűzifa 20-50%-a víz, amit szintén ki kell fizetni.

Törölt nick Creative Commons License 2007.11.08 0 0 323

Az utolsó bekezdésed nagyon találó, áram nélkül ez is meg hal. Én még csak a gázszolgáltatókat és kitermelőket utáltam meg, az áramosokkal valahogy el vagyok. Meg talán ez az áramigény egy kisebb áramfejlesztővel, akkuval, inverterrel talán áthidalható lesz, ha ez szükséges. Meg ezek már meg is vannak, kellettek a hajóhoz is.

Jesu! kicsit megnyugtattál, bejelentkezhetne a srác, neki is lehetne belöle üzlet, főleg ha ilyen a mentalítása. Nem hiszem hogy itt valaki is megsértődne emiatt. Nem biztos hogy mindent nekünk kell megtapasztalni.

A tartályt kénytelen leszek megcsinálni, én is úgy jártam mint TE, a gépészeti helység kezd kicsi lenni, ezért csak méretre gyártott tartály a jó, főleg ha nagyobban gondolkozom. De ha Neked meg lesznek a méretek dobd fel légyszi.

Előzmény: atomgond (321)
amedelina Creative Commons License 2007.11.08 0 0 322

Sziasztok!

L panel szavanna típusú és színű öt darab aluminium radiátoromtól válok meg lehető leghamarabb. méretek 130 cm, 120 cm, 2 db 110 cm és 1 db 56 cm széles.

legalább 40 ezer forintot szeretnék érte. Hívjatok minél hamarabb: 06 30 858 81 53.

Egy évig használt.

atomgond Creative Commons License 2007.11.08 0 0 321

Sztem ezekkel a rendszerekkel alapvetően az a baj, hogy nagyon sérülékenyek üzembiztonsági szempontból. Én végül ezért tettem le a pelletkandallóról is.

Pl. tavaly egy villámlás elég volt, és elszállt a rádiós termosztátom elektronikája. Garanciális volt, de csere nincs, csak javítás, az pedig több, mint 1 hétig tartott.

Apró dolog, de jól megmutatta, milyen az mikor kiszolgáltatott az ember a szervizeknek. 1 hétig az egyetlen vezérlési lehetőség az volt, hogy lemegyek a kazáházba, és manuál ki/be kapcsolgatom a kazánt.

De a lényeg inkább az, hogy hiba esetén a magyar szervizeket nem igazán érdekli, hogy megfagysz, simán elpiszmognak 1-2hétig a javítással. Különösen a nem tömegcikkek esetében, mert az ilyen kis garázscégeknek akik ezeket forgalmazzák, általában nincs megfelelő készletük alkatészekből. Annál meg nincs bosszantóbb, amikor ott az 1 milliós szuper rendszer, és mégis megfagysz, mert -15 fokban valami olyan alkatrész adja meg magát, amit esetleg napokig nem tudnak megjavítani.

 

Nálunk pl. tegnap éjjel is volt áramkimaradás, kb. 2órát a viharos szél miatt. Semmi kazánom nem működött.

Viszont ismét megmutatta az élet, milyen jó egy sima fatüzeléses kandalló. 10perc alatt meleget csináltam a házban mindenféle segédenegia nélkül. Én ezért írtam régebben is, hogy ez a pelletes cucc pont arra nem jó, ami a fatüzelés egyik lényege. A kiszolgáltatottság, és függés nélküli fűtés.

Előzmény: Jesu (320)
Jesu Creative Commons License 2007.11.08 0 0 320
Tegnap este megkaptam a kandallót. A srác aki hozta a forrása a kályháknak. A pest melletti cég csak "kereskedő". Sajnos ez meg is látszik a hozzáállásán, az átadott információkban... Ez nem az első eset volt.

Azt tudtam meg, hogy minden megyében van megbízott kereskedő, és szervízből is van 20-onpár, de bevallása szerint, aki komolyan foglalkozik az egészel az ő és másik 2-3 ember az országban eddig. Konkrétan még egy Szegedit említett még, ő pedig a Miskolci figura. Neki 3 kandallós boltja is van, de nagyon lelkes és bevallása szerint imádja ezt a tipust. Érdekes figura, este 9-kor volt nálam, már volt egy helyen, de tőlem még Keszthelyre ment. Megszállott! :) Ez nekünk jó hír!

A kályhával kapcsolatban azt mondta, hogy ő próbálta teljesen körbejárni a témát, és arra jutott, hogy a "P1" szabványnak megfelelő, a kondenzációs gázkazánoknál is alkalmazott fémcső kéménynél (tekercsben kapható) nem köthetnek bele, gyakorlatilag hozzá se szólhatnak a dologhoz, kivéve az oldalfali kivezetést, ahol 2-2 méteres körzetben nem lehet nyílászáró, stb, meg a szomszédtól való távolság kötött.

Az eddigi információim alapján a vízhőmérsékeletet figyeli, és talán fogad külső termosztát jelet. Csak olasz nyelvű papírokat kaptam hozzá, kivéve a garanciakönyvet, abban van 1 oldal magyarul is. Ígérte elküldi elektronikus formában a magyart, ha megjön továbbítom.

Amit még megtudtam: valóban nagyon komoly a belső vezérlése, rengeteg mindent lehet állítani egy megfelelő programmal, service porton keresztül. Nem volt 1értelmű, hogy megvan már neki, vagy hamarosan meglesz..

Sajnos puffer kell neki, ha alacsony a hőigény. Az előttünk szóló tapasztalata is ezt bizonyítja, hiszen egy 65nm-es b30-as ház hőigénye elég komoly tud lenni, mégis túlfűti 55 fokos előremenővel, ami alá nem is lehet bevinni.

Zoli: szerintem nem szabad másban gondolkodni, csak zárt rendszerű pufferban. Egyrészt a nyomásviszonyok és a hőmérséklet miatt Én nem bíznám műanyagra, másrészt a kályha élettartamának védelmében.

Találtam egy tartálygyártót Dombóvár mellett, ahol 500 literes "sima" puffer van 92E+ÁFA körül, a gépészem pedig tud belső zománcos 800 literest 250E körül. Mind2 szigetelés nélküli ár, de nem is szabad megvenni hozzá, mert aranyárban van, csinálni kell inkább.

Még nem döntöttem el, hogy mekkorát teszek. Hajlok a nagyobb felé, márcsak a zománc miatt is, de vannak bennem kérdések, leginkább Previa barátom miatt, akinek 1300 literes pufferrel az a tapasztalata, hogy hiába jó neki 1-2 felfűtéssel 1,5 hétig a betárolt mennyiség (Atmos 22kW 2* 2 órát megy, felfűti 60 fokra), ha a tartály veszteségei elvisznek nagyon sokat az időszak végére. Márpedig az jelentős, ha egy sima 200 literes bojlerre is 1,5-2,5kW közötti a gyári napi veszteségadat, nem nagyon éri meg tárolni ekkorában már...

Ezeket a tapasztalatokat figyelembe véve, úgy kellene méretezni, hogy max 1-2 nap durva hideget áthidaljon, de "laza" időben se tartson tovább 3-6 napnál az áthidalt idő (alcsonyabb hőfokot tartani olyankor, a kisebb veszteség miatt). Mindezt arra alapozom, hogy ha már van a kályha, akkor nembaj, ha cudar estéken megy 2-3 órát, már csak a hangulat miatt sem, viszont átmeneti, esetleg napsütéses időkben ne kelljen begyújtani, csak heti 1-2* esetleg csak a HMV miatt.

Nekem most 2*200 liter megmarad HMV-nek, ami a jövendőbeli napkollektornak is puffer. Ez 2db 53E Ft-os AEG bojler. Erre egy hőcserélővel keverünk rá. 1 db oda vissza üzemes, a második pedig sorbakötve az elsővel és abban be lesz kötve a villany is, ha kell akkor rá tudjon fűteni kicsit. Kivétel csak a másodikból van, amiben mindig magasabb hőfokkon áll rendelkezésre a HMV, az is egy keverőszelepen keresztül, hogy optimális legyen és biztonságos.

Veszteségek sajnos vannak. Nekem most a gépészeti helyiségbe szorul be az összes puffer, amit eredetileg kamrának IS szántam, de már most látszik, hogy kicsi lesz, meg így jó meleg. (egy fél vállóok ez már... kamrát házon kívülre? <-VS.-> alcsonyenergiás házba hűvös kamrát?).

Szóval van bajom.. :o)
Előzmény: Törölt nick (319)
Törölt nick Creative Commons License 2007.11.08 0 0 319

Szia Jesu!

Nem mondhatom, hogy feldobtak a hirek. Mi az hogy látnia kell a teljes rendszert? Én eleve hőcserlős rendszerben gondolkoztam,várható fűtési energia igényem nagyon kicsi lesz. 400-500 literes tartályt terveztem.  Ez kb egy napra elég.

 

Mit tudtál meg eddig? Milyen hőfokot figyel a kazán? A levegő hőmérsékletét? Az nem OK főleg ha a teljes rendszert figyeli. Ha a nappaliban van és az eléri a beállított hőmésékletet, akkor a fürdőben leáll a fütésem? Vagy esetleg ezt is egy termoszát vezérli, vezérelheti? Kaptál-e magyar nyelvű leírást, programozási útmutatót?

 

Én egyébként a tartályt magam csinálom meg, OSB lapból, és kilaminálom üvegszövettel és műgyantával. Javaslom Neked is, ennek a tartálynak nem kell nyomásállónak lenni. Majd erről müködtetem a HMV körét, és a fütési köröket.

 

Mi van a kéménnyel?

 

Irj le mindent amit megtudtál, ha nem lesznek elvárható szinten normálisak akkor rájuk uszítom a cég ügyvédjét, meg a fogyasztóvédelmi hívatalt. Remélem Ők is olvassák, de akár azt is megtehetnéd, hogy felhivod a figyelmüket erre a topikra. A nyílvánosság csodákra képes.

Előzmény: Jesu (318)
Jesu Creative Commons License 2007.11.06 0 0 318
Rendkívüli módon ki vagyok akadva.

Megrendeltem egy ilyen kandallót, mint tudjátok meg is jött, igaz még nem ért ide. Végig hivogattam a forgalmazót, hogy információt csikarjak ki belőle a készülékkel kapcsolatban (mivel nulláról indul a gépészet, folyamatban van az építése, hogy a legjobban tudjuk illeszteni) de tök ellentmondásos dolgokat mondtak, apránként csepegtetve az infot, ugyanakkor nem adták meg az elérhetőségét az igazán hozzáértőnek.

Jó mondom, hát ez van. Az ismert információk alapján leterveztük a gépészetet, beletettük amit kell, megrendeltem 2db 200-as bojlert is, ebből 1db HMV , 1db puffer. Ha már ugyis hőcserélő kell neki, meg puffer sem árt...

Erre most megkaptam végre az ember telószámát, aki a beüzemelést végzi...

Felhívtam.

Rohadtúl más a rendszer, amit megkíván ez a készülék, mint amilyen információkat eddig kaptam.

A fűtésszerelő emberem 2 napja itt figyel, és most derül ki, hogy szartsem tudunk csinálni, amit leterveztünk az eddigi információk alapján, azzal ki lehet törölni. Itt állunk nyakig megrendelt dolgokban és nem lesz rendszerem csak hetek múlva, mert hibába is hozzák le a kandallót, nem áll össze a kép, nem lehet beüzemelni.

Miért? Mert mint kiderült, ez nem az első eset, hogy nem úgy, vagy nem azt mondják el az érdeklődőknek, vásárlóknak, ami az igazság, nehogy kiderüljön, hogy nem jó esetleg a készülék nekik, aztán ne vegye meg mégsem.

Merthogy, amiről nem volt szó, vagy amennyivel mást mond most ez az ember:

- ennek a készüléknek a teljes fűtéskört "látni kell", így le sem lehet választani, különben nem képes szabályozni magát. Tehát hőcserélő nuku, direktben bele a zárt rendszerbe.

- Nem képes lemenni a teljesítménnyel alacsony hőfokra, így alacsony hőfokú rendszerhez NEM alkalmas önmagában, csak jókora pufferrel, amiről keverőszeleppel lehet elvinni a szüséges teljesítményt. (800-1000 liter...)

- azért kell a nagy puffer, mert elindítás után jó ideig max. teljesítményen megy a kályha, így be kell tudni tárolni ezt is. (ember szerint minimum 30 perc... ez igaz?)

- azt is mondta, hogy nem gazdaságos a kályha, ha nem megy legalább 2 órát egyhuzamban a gyár állítása szerint. A tapasztalat az, hogy ha nagyon le van véve a teljesítménye, akkor kormozza az üveget, és előfordul, hogy kialszik. (szerintem rólad beszélt nortsen1, túlfűtés, nem megfelelő hőfok... rádillik a sztori)

- jah és a kémény téma sem marhára az, aminek a forgalmazó mondta, bár állítólag folyamatban van valami, részleteket később...

Kiakadtam. Akinek több infója van a fentieken kívül, kiegészítőként, az ne tartsa vissza.

Most várhatok egy rendes pufferre (4-6 hét), mert nem elég tutira a 200 literes, ha nem képes leszabályozni magát a készülék. :( Nem beszélve, hogy pikkpakk át kellett variálni az egész tervet, nem kevés dolog potyára lett beszerezve... Ez nem kevés többlet munka, és még több idő. :(((
Előzmény: nortsen1 (317)
nortsen1 Creative Commons License 2007.11.06 0 0 317
Jogos az észrevétel.

1 hónap kb. 18e Ft ez 335 kg/hó(31 nap) lesz, azaz 0,72 kg/nap 53ft-os pellet árral, de még nem értünk a végére mert október 14.-e óta fűtünk, viszont most már látható és számolható a fogyás.
Persze még egyszer mondom, hogy rossz szigetelésű a ház, és az elmúlt hónap és jelen napok hőmérsékletére számolva ami még nem mondható hideg télnek.

Karbantartás elvileg az első 1T-ra érvényes, és nem minden 1T után. Mint az autóknál...
Takarítás: Amióta nem hagyjuk a kamrában a pelletet, azóta érezhetően jobban ég és a hamu takarítása is csak a persej részre korlátozódik ami kb. 2 perc, és ez inkább egy pohár kiürítéséhez hasonló. Itt gyújtja be a készülék a pelletet és ezért érdemes neki helyet hagyni, ill. tisztán tartani, mert volt olyan, hogy a sok el nem égett pellet miatt nem tudta megfelelően begyújtani a pelletet (begyújtotta, de nem érte el a megfelelő hőfokot és a rendelkezésre álló idő után és kioltotta a tüzet a kandalló). Ez a rossz anyagnak is köszönhető. Jelenleg 1 hete ürítettem a persejt és próbálom húzni meddig bírja. A kézikönyvben napi tisztítást ír, de totál felesleges.
A többi tisztítás max az üveg és a hamutál kiürítése, de az utóbbi elég nagy ahhoz, hogy ritkán kelljen üríteni, bár én a 2 heti takarítás mellet vagyok, mert szeretem rendben tartani a dolgaimat. Erre még nem volt elég időm, hogy kitapasztaljam.
Előzmény: erbe (316)
erbe Creative Commons License 2007.11.06 0 0 316
"1T pellet után a készülék egy szerviz jelzéssel jelzi, hogy itt az ideje átnézetni."
Carborobotban 1 télen 21-23 q (~2 tonna) natúr faaprítékot eltüzelve összesen kétszer kellett kihamuzni. Karbantartás? 3-4 évenként venti csapágycsere. 16 évesen tűztérfalcsere, időnként puttonyjavítás.
Igaz, nem annyira automata, mint a pelletkazán.

"Ez jelen viszonyok között a 65 nm-es házunknak kb. 18e ft-ot jelent."
"Mi 30?"
Egy hónap, egy év vagy egy zsák?
Előzmény: nortsen1 (313)
Csavarhúzós Creative Commons License 2007.11.06 0 0 315
Nem kell a marketingszöveg...

>Nedvességtartalma kicsi, 1-2 % körüli,
-Ha érintkezik szobelevegővel a kiszárított fa nedvességtartalma is visszamegy 10%-ra.

>A tűzifával szemben 2-3-szor nagyobb sűrűségű
-Elsűlyed a vízben? A fának kevesebb mint a fele áll ki a vízből, sűrűsége fajtától függően kb. 600-800kg/köbméter. Akkor előfordul olyan brikett, amiből egy köbdeci 1,8 kg? Utánanéztem, van ami elsűlyed a vízben, de az is csak 1,1kg/köbdeci.

>és mintegy 50%-al nagyobb fűtőértékű,
>A szokásos tűzifa mennyiség fele/harmada szükséges!!!
-A fele az 0,5-szer annyi, ha 50%-al nagyobb a fűtőértéke, az 1,5-szerese. Akkor fele annyi tüzelőnek 0,5*1,5=75% csak a fűtőértéke, szóval ha igaz lenne az 50%-al nagyobb fűtőérték, akkor se nem haramada, se nem fele hanem kétharmada tüzelőanyag kell. (a korábbi 66,7%-a) Persze lehet hogy igaz, ha térfogatra értjük, node fizetni súlyra kell.

Az 50%-al nagyobb fűtőérték meg úgy jöhet ki, hogy nem a két éves száraz tüzifához van viszonyítva, hanem a fél éve vágotthoz.
A 18% nedvességtartalmű (kb. egy éves) tüzifa fűtőértéke 15 MJ/kg, ennek a másfélszerese 22,5MJ/kg lenne, nem 18-19MJ/kg
Előzmény: Törölt nick (314)
nortsen1 Creative Commons License 2007.11.05 0 0 313
Sziasztok!

Most, hogy majd egy hónapja használjuk az ecoidro kandallónkat, írnék egy pelletnyi szösszenetet.
Az első napok tapasztalatszerzésről szóltak mind mindenkinek.
Szépen lassan kiderült, hogy a 3 fokozatból (P1-P3) a legalacsonyabban is túlfűti a lakást, ill sok pelletet bezabál, és nem igaz a 3 nap 27 kg . Amennyiben P1-en üzemel a készülék, 1 zsák pellet/nap, de jelen viszonyok mellett (450m-en reggelente 0-5fok között) nincs szükség az egész napos üzemre. A készüléket napi vagy heti programozással lehet beállítani, mindkét állapotban 3 ki/be kapcsolást lehet neki elmagyarázni, de hőfokot nem lehet programban meghatározni, azt csak manuálisan tudjuk állítani. Jelenleg mi bizonyos időszakonként lekapcsoltatjuk, így 1-1.5 napig elmegy egy zsákkal P1-en. Ez jelen viszonyok között a 65 nm-es házunknak kb. 18e ft-ot jelent.
A kandalló mellet közvetlen egy fűtőtest található, de maga a kandalló is sugárzik, érezhetően keveset. A vízet mi még 55 fok fölé nem emeltük, és tudja tartani ezt a víz hőfokot a legalacsonyabb üzemmódban. Egyébként 80 fokig lehet emelni.
A takarítás nagyban függ a pellet minőségétől. Ha jó a pellet minősége, 3 naponta elég a persejt kitisztítani. Ha rossz, naponta rá kell áldozni 10-15 percet. Mi mindkettőt kipróbáltuk, és volt olyan pelletünk, ami a 3. begyújtás után már jelentős hamu és el nem égett pellettel rendelkezett, és nem bírt begyújtani. Egy kis nedves levegő elég, hogy az égése nagyon gyatra legyen. Mi pár zsákot mindig melegben tartunk, hogy mire a gépbe kerül, kellően kiszáradjon, így 1-2 hetente elég takarítani (a persejt gyakrabban kell), és természetesen az égés értéke is jobb.
Az üveget ha tisztán akarjuk tartani 1-2 naponta kell takarítani.
A véleményem, hogy nagyon profi gépet kapunk a pénzünkért, és a kényelme is igen kellemes, bár nem árt némi takarítóeszközt beszerezni, mert marha mocskos tud lenni körülötte minden a takarítások folyamán.
Tervezem a számítógépes összeköttetést, mikor az AUX kimenetén lehet vezérelni a ki/be kapcsolást. Így akár Interneten, sms-ben vagy profibb programozással lehet felvértezni a gépet.
Ja még annyit, hogy jelenleg egy garanciális szervize van, és az is Miskolci, így érdemes a beszerelést kifizetni a garancia miatt, mert még így is problémás lehet, ha valami baja lesz. Kicsit félek, hogy mi lesz, ha egy jó hideg hónapban baja lesz a gépnek, és 5 napot kell várni a szervizre…
Ja nekem azt mondták, hogy 1T pellet után a készülék egy szerviz jelzéssel jelzi, hogy itt az ideje átnézetni.

Egyelőre ennyi. Még mi is várjuk az igazán hideget, de ha figyelembe vesszük, hogy B30-as tégla házunk van, elég jónak mondható a gép teljesítménye. Már nem félek, hogy megfagyok. :)
A. Kárki Creative Commons License 2007.10.31 0 0 312
Üdv!

Szakemberek, hozzáértők segítségét kérem.
Légfűtéshez használandó legalább 10 KW-os kandallót keresek. Ami fontos, hogy a fentieken túl legfeljebb 40 cm mély legyen.

Köszönöm, ha valaki legalább márkanevekkel segít. Ha van nálunk kapható egyáltalán ilyen.

Nem találtam olyan modellt, ami mindkét feltételnek egyszerre megfelel.

Köszönöm.
Jesu Creative Commons License 2007.10.28 0 0 311
Hát, mivel nem odavalósi vagyok... de keress egy ugyes lakatost, szerintem nem nagy ugy, bar meg kene vitsgalni magat a kazant, kehet masho is bajos mar a lemez, akkor nem erdemes vele sokat vacakolni, csak a gond lesz vele, es nem is sokkal kesobb.

Epp most linketem be egy masik topicon, kehet ezzel jobban jarnatok:
http://www.expressz.hu/gepszerszam/haztartasi/futes-hutes/kazan/showAdvert,5951614,788,1.html

Nagyon olcsonak tunik, el kell menni, megnezni.
Előzmény: jutka28 (310)
jutka28 Creative Commons License 2007.10.28 0 0 310

Sziasztok! Nem tudna valaki segíteni kilyukadt a lemezkazánunk az égéstérben nem lehett hozzáférni csak ha szét van vágva nem tudtok valakit aki válalná a javítását pest megyében? köszi

Törölt nick Creative Commons License 2007.10.25 0 0 309

Második kérdésedre:

Mindig csak azt a hőmennyiséget kell pótolnod ami elveszett. Majdnem mindegy, hogy ezt apró részletekben, vagy egyszerre nagyobb tömegben teszed. A különbség csak annyi, hogy amennyiben kisebb a hőmérsékletkülönbség, kisebb a veszteséged is, tehát célszerű a távollét ideje alatt alacsonyabb hőmérsékleten tartani a lakást. Persze ehhez kell egy aránylag gyors felfűtési lehetőség is. Pl radiátor, vagy valami hasonló. A padlófütésnek nagy a hőtehetetlensége, ezért itt célszerübb egy állandó hőfokot tartani.

Számokban:

200 m2 fal  K=0.4W/m2/k külső hőmérséklet 5 fok, a belső 22 akkor a veszteséged 1360 Wh, ha a belső hőmérséklet 18 fok a veszteséged 1040 Wh. 8 óra alatt nem támogatott gáz árral számolva kb 40 Ft a különbség. Ennél azért több, mert sem a fődém, sem a padló, sem a nyilászárok veszteségével nem számoltam. Becslésem szerint kb a duplája egy hagyományos régebben épült, és nem jól hőszigetelt ház esetében. Vagyis nagyjából 3000 Ft egy hónapban.

Sokkal több adatot kellene tudni a pontos számokhoz, de nagyjából ez a valóság.

Előzmény: szabo_g2 (305)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!