Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Masinoy Creative Commons License 2014.11.26 0 0 32146

Köszönöm mindkettőtők tanácsát!Castrol 10W40 lett.Meglátjuk majd mennyire kedveli.Egyébként,nem tudom mennyire célszerű mereven követni a gyártói előírást?Egyrészt azt gondolom,hogy a motorolajon spórolni hosszútávon fix hogy nem kifizetődő,ezért a sajátomba is igyekszem a lehető legjobb olajat használni,másrészt,amikor ez a Ford készült,az 5W40-es olaj eléggé egzotikumnak számított,mármint a hétköznapi autók körében.Nem?Ami nem jelenti azt hogy felesleges bele ilyen,csak lehet a konstrukció számára nem teljesen indokolt.Mi a véleményetek?

Előzmény: Robi53 (32145)
Robi53 Creative Commons License 2014.11.26 0 0 32145

Igen, látom.

Csak egy példát ragadtam ki - és ezért fűztem a használathoz hosszabb magyarázatot.

Valójában elnyomtam, nem Neked, hanem az eredeti kérdés-feltevőnek akartam reagálni.

Éppen a Fuchs oldala volt nyitva, ezért ezt ollóztam be.

Inkább a keresési technikát akartam szemléltetni.

Az már más kérdés, hogy két - egyébként egymásra még megjelenésben is rettentően hasonló - jó nevű gyártó ennyire (valójában nagyon?) eltérő javallatot mond.

Amúgy, az eredeti kérdés (Escort) tekintetében, a Castrol is inkább a 15w-40, 10w-40 felé mutat, mint Q8. (utóbbinál a 0w-30 inkább a sarkkörök közelében lehet érvényes)

Előzmény: oLayos (32144)
oLayos Creative Commons License 2014.11.26 0 0 32144

T Robi53!

 

Én meg ezt és csak neked: ŐKET is nézd meg.

 

Ha már olajajánlóknál tartunk! Csak a változatosság kedvéért ...

Előzmény: Robi53 (32143)
Robi53 Creative Commons License 2014.11.26 0 0 32143

Minden olaj-gyártónak, és sok kereskedőnek van a honlapján valamilyen "olajválasztó" funkció.

Általában van olyan funkció ebben, hogy nem olaj-minőségre, hanem autóra/motorra kell keresni.

Én a kérdés kapcsán éppen a Fuchs oldalán néztem meg ezt az autót.

És gyártmány, típus, motor, évjárat alapján, ezt kaptam:
 

Category: Cars 

Make: Ford (EU)

Model: Escort (1980 - 2001)

Type: Escort 1.4 (1989 - 1991)

Capacity: 3,5 liter Filter 0,25 liter  

Use: Normal

Intervals: Change 10000 km / 12 months

Products:TITAN GT1 5W-40 (XTL-Technology)   TITAN Supersyn 5W-30   TITAN Supersyn 5W-40

 

(http://fuchs-oil.hu/olajvalaszto/ )

Az autó kora miatt, én 40-est használnék, tehát az első és a harmadik közül valamelyiket. Árban nagyon nem mindegy, tehát e szempontot is figyelembe véve, maradnék a 3.-nál.

Előzmény: oLayos (32142)
oLayos Creative Commons License 2014.11.26 0 0 32142

T Masinoy!

 

Akár 15W-40-es jó minőségű olajjal is szépen elmuzsikál ez a motor, de inkább kényeztesd - árban szinte egál - valami normális 10W-40-es olajjal. 

Előzmény: Masinoy (32141)
Masinoy Creative Commons License 2014.11.26 0 0 32141

Üdvözlet!Kérdés az érintett olajszakikhoz:Adott egy egészen jó motorikus állapotú Ford escort 1,4-es benzines 91-es évjáratú paripa.Milyen motorolajat javasoltok neki?

Motoroil Creative Commons License 2014.11.20 0 0 32140

Igen, nézhetjük így is, mert a motornak tényleg a magasabb hamutartalom a kedvezőbb. Legalábbis a Ford ezt hangsúlyozta, amikor eljutott hozzájuk ez a kérdés. Ezért nem írtak elő C-s olajat ezekhez a TDCI khez. [Ne feledjük, hogy ezek a motorok korábbi konstrukciók és a DPF szűrőket úgymond utólag társították hozzájuk]

Előzmény: cross_183 (32138)
Robi53 Creative Commons License 2014.11.20 0 0 32139

Ha burkoltan is, de valami hasonlóra célzott a Ford-tól a kérdésemre válaszoló szakértő is.

(korábbi hozzászólásomban egy részét idéztem)

Felsorolt jó-párat az olaj-szükségletet befolyásoló tényezőkről (érthetően messze nem mindent), és megnyugtatott, hogy a DPF méretezésénél figyelembe van véve a javasolt anyag "magasabb" hamutartalma, illetve hogy - helyes használat esetén - futnak 300.000-es autók, eredeti részecskeszűrővel.

Az azonban valóban elgondolkodtató, hogy ha egy olaj kielégíti a gyári előírást (Ford WSS-M2C913-c, illetve d, és persze akkor már adott, hogy 5w-30, A5/B5), és e mellett a hamutartalom mégis "lényegesen" alacsonyabb (Mobil 0,8 %, ami a mid-SAPS kategória "teteje", szemben Castrol 1,24 %-kal), akkor ezt hogyan is kell értelmezni.

Vélem, hogy egy Mobil, Motul, Total, ... nem kapta volna meg a Ford xxxx913-d "jogot", ha nem lenne megfelelő a cucc.

Nekem inkább az a gyanús valahogy, amikor egy olajról azt írják, hogy ACEA A5/B5, és egyben pl. C-2 is.

(jó nevű gyártók is kínálnak ilyet, de az ilyenhez egyiknek sincs Ford xxx913)

Előzmény: cross_183 (32138)
cross_183 Creative Commons License 2014.11.20 0 0 32138

A motornak meg az a jó, ha magasabb. Gazdagabb adalék csomag, magasabb tbn stb...

Nem szabad elfelejteni, hogy a csökkentett hamutartalmat a környezetvédelmi normák miatt vezették be, és nem a motorélettartam növelése miatt.

Előzmény: Motoroil (32136)
stevie-13 Creative Commons License 2014.11.20 0 0 32137

Megfelel mindkét szélső érték a motornak, de a DPF nek viszont az a jó, ha minél alacsonyabb a hamutartalom.

 

 

Ez kétségtelen, de vajon nem arról van-e szó, mint a 20 vagy 30 forintos gyufa esetében? Tehát a hétvégi 20.000 forintos nagybevásárlás szempontjából tök mindegy, melyikből vesz egy dobozzal az ember....

Előzmény: Motoroil (32136)
Motoroil Creative Commons License 2014.11.19 0 0 32136

Szia

 

Megfelel mindkét szélső érték a motornak, de a DPF nek viszont az a jó, ha minél alacsonyabb a hamutartalom.

Ergo, ha e két pont alapján vetjük ossze az említett olajakat, akkor nem hülyeség a Mobil SUPER 3000 X1 Formula FE 5W-30  választani.[Új nevén From FE]

 

Jómagam is sokat foglalkoztam ezzel a témával, amikor olajat kerestem a 2.0 TDCI-mbe. 

A Mobil előtt a gyári Ford olajat használtam, semmiféle kulonbséget nem tapasztalok, de ki tudja, hogy hosszú távon nem e lesz gyumolcse annak pár tized % eltérésnek ami a Mobil mellett szól.? :]

Előzmény: stevie-13 (32135)
stevie-13 Creative Commons License 2014.11.19 0 0 32135

Azt sikerült ellenőriznem, hogy a Mobil és a Motul a 913-d-nek való megfelelés mellett, alacsonyabb SAPS-tartalmú, mint a Castrol (sorrendben 0,8 %, 1,09 %, 1,24 %).

 

 

Nem tudom, csak kérdezem: nem lehet, hogy ez teljesen mindegy? Látom, hogy a legjobb érték a legrosszabb másfélszerese, és bizony ez elég sokat számíthat: nem mindegy, hogy egy autó végsebessége 140 km/h vagy 210 km/h :-)

 

Viszont létezik olyan, hogy másfélszeres különbségnek sincs jelentősége: ha a boltban van 20 forintos gyufa meg 30 forintos gyufa, egy hétvégi bevásárlás költségében már mérhetetlenül kis különbséget jelent csak.

 

Tehát lehet, hogy valami hülyeségen agyalsz - amennyiben az előírásnak mindkét szélső érték is maradéktalanul megfelel.

 

 

Előzmény: Robi53 (32130)
mantec Creative Commons License 2014.11.19 0 0 32134

T SLX-350!

"... véletlen ..."

Nem elvitatva BP gyorsaságát a Castrol Magnatec 5W-30 A5 piacra dobásában, mivel a hsz-ben említésre került, nem láttam értelmét megismételni.

A léc magasságát jelzi, hogy csomagolócégek is képesek az előállításra.

Előzmény: SLX-350 (32131)
Robi53 Creative Commons License 2014.11.19 0 0 32133

Nagyon kevés van még róla, látom, hogy Castrolnak már van egy ilyen olaja (Magnatec Professional D 0W-30), aminek a specifikációs lapja 2014. júniusi.

Viszont nem látok más viszkozitás értékkel semmit, még Castrolt sem, más gyártót végképp.

Gondolom, ez az új Mondeo-é.

 

Előzmény: SLX-350 (32132)
SLX-350 Creative Commons License 2014.11.19 0 0 32132

Szia Robi,

 

A Ford időközben már közzétette az új dízelmotorokhoz előírt,  cca. 0.80 tömeg % szulfáthamu tartalmat rögzítő  a WSS-M2C950-A jóváhagyást.

Előzmény: Robi53 (32130)
SLX-350 Creative Commons License 2014.11.19 0 0 32131

mantec,

 

Gondolom pusztán a véletlen műve hogy a Magnatec 5W-30 A5-öt (amely elsőként rendelkezett a 913-D jóváhagyással)  kihagytad a felsorolásból.

Előzmény: mantec (32129)
Robi53 Creative Commons License 2014.11.19 0 0 32130

Szia, Mantec

 

Köszönöm!

Azt sikerült ellenőriznem, hogy a Mobil és a Motul a 913-d-nek való megfelelés mellett, alacsonyabb SAPS-tartalmú, mint a Castrol (sorrendben 0,8 %, 1,09 %, 1,24 %).

A többinél ellenben nem találok ilyen adatot.

És valahogy nem sikerül bizonyítanom sem magamnak, hogy ez valóban "érték". Erről mi a véleményed?

Kaptam egy ilyen tartalmú tájékoztatást:

 

"Gyakorlatban a Ford nem ír elő alacsony hamutartalmú olaj használatot (a WSS-M2C913-D ilyen téren is fejlődött), bár ez a károsanyag kibocsátási normák szigorodásával és így a kipufogógáz utókezelő rendszerek összetettebbé vállásával változni fog (pl. Euro 6 dízel motorok új olajspecifikációval rendelkeznek a kipufogógáz utókezelő rendszerek miatt).

Ennek több praktikus oka van (ár, elérhetőség, specifikáció kompatibilis szinte az összes európai motorban stb.), viszont tervezői oldalról figyelembe van véve a használatban lévő 913C és 913D specifikációjú olajok esetében, így a magasabb hamuképződés a részecskeszűrő méret választásánál/kialakításánál bele van kalkulálva. Ennek köszönhetően magasabb futásteljesítmény esetén is kielégítő kapacitással tud rendelkezni (persze nagyban függ a korábbi használat módjától)."

Előzmény: mantec (32129)
mantec Creative Commons License 2014.11.19 0 0 32129

T Robi53!

 

Opciók:

 

Ford Wss-M2C-913D

Mobil Super 3000 x1 Formula Fe 5W-30
Aral HighTronic F 5W-30
Shell Helix Ultra Professional AF 5W-30
Motul Specific Ford 913 D 5W-30
eni i-Sint Tech F 5W-30
Total Quartz Future Nfc 5W-30
Q8 Formula Techno FE Plus 5W-30
Valvoline Synpower Fe 5W-30

Eurol Fortence 5W-30
Ravenol Fel 5W-30
Divinol Multilight Fo 2 5W-30

 

 

Előzmény: Robi53 (32127)
SLX-350 Creative Commons License 2014.11.19 0 0 32128

Szia Robi,

 

" .. a Mobil meg a Motul, esetleg más, csak csenben ott van a "jobb" (és Ford által is bevizsgált és elismert) cuccával? ... "

 

Nincsenek a birtokomban részletes labor és egyéb (részecskeszűrő élettartam, stb.) erre vonatkozó vizsgálati eredmények, a döntés joga a tied.

Előzmény: Robi53 (32127)
Robi53 Creative Commons License 2014.11.18 0 0 32127

Szia, SLX-350

Valójában furának tűnhet, miért is keresek más olajat, mint az "ajánlott" (Castrol) gyártó legajánlottabb (Magnatec Professional 5w-30 A5) terméke?

Különösen úgy, hogy semmi okom nem látszik, a 10.000-es csere után szerintem még a fogyasztás is "látványosan" alacsonyabb lett (nagyon visszafogottan autózom, előtte 5,1-5,2 körül volt, most pedig az utolsó 2 tankolás alapján 4,8-4,9 körülre számolom - azért ebben benne van az a kb 2 % is, amit a 215/55 nyári és 205/55 téli gumi kerülete "hoz", olajcsere előtt 1 héttel volt abroncs-csere).

Egyszerűen csak annyi későbbi veszélyről olvastam a DPF-vel kapcsolatban, hogy igyekszem körültekintő lenni. (miközben 2,5 hónap alatt mentem 11 eKm-t, 90 % külterületi főút és autópálya, és max. 10 % városban, ennél jobb "védelem" lehet, hogy nincs is a DPF-nek)

Valahogy beásta magát a fejembe, hogy talán valami ismert gyártótól származó, az összes követelménynek megfelelő, de pl szulfáthamu tekintetében azokat "túlteljesítő" olaj lehetne a jó megoldás.

És ezzel közelítem, hogy lassan azt hiszem, nekem kell megtalálnom, amit szegény Ford-mérnökök nem tudnak megoldani? Vagy mégis egyszerűen csak Ford-Castrol közös üzletről van szó, és a Mobil meg a Motul, esetleg más, csak csenben ott van a "jobb" (és Ford által is bevizsgált és elismert) cuccával?

Előzmény: SLX-350 (32126)
SLX-350 Creative Commons License 2014.11.18 0 0 32126

Szia Robi,

 

" ... Miért van csak a "Castrol recommended" üzenet a motortérben meg a kézikönyvben? ... "

 

Ez esetben a "recommended" jelenti a többet vagyis a Castrol nem csak a jóváhagyott olajok egyike hanem a Ford által  ajánlott márka.

Előzmény: Robi53 (32125)
Robi53 Creative Commons License 2014.11.18 0 0 32125

Szia,

Új vagyok.

Nekem Focus 1.6 TDCI-m van.

Új, garanciális.

10 ekm-nél cseréltettem az olajat. Kerestem, hogy mi legyen az, de lehet, hogy rosszul indultam (5w-30-asokat kerestem, és úgy szűkítettem, hogy A5/B5-tel együtt feleljen meg C-2-nek vagy C-3-nak is. Találtam is többet - pl Fuchs Titan GT Pro C2 és Titan GT Pro C1, de mások is vannak - de ezek egyike sem xxx913-d-s, miközben ugyanezzel a - csak más néven futó, pl HDI - motorral szerelt PSA és Mazda ajánlás van).

Végül is nem mertem, maradtam a Castrol Magnatec Professional 5w-30 A5-nél.

Nem mintha bajom lenne vele, de hosszú távra és a DPF-re gondolva kerestem az alacsony (közepes) szulfáthamu tartalmú olajat (mid-SAPS).

És ezzel a keresési metódussal elmentem a 0,8 %-os Mobil Super 3000 X1 Formula FE 5w-30 mellett ! Láttam, de nem azonosítottam az eltérést, azt hittem, "ugyanaz", mint fenti Castrol.

Van azért pl "Motul Specific 913d" is, 1,09 %-kal.

Mióta használod a Mobil-t?

Véleményed szerint tényleg van jelentősége ennek a - nem kicsi - 0,44 %-nak (0,8 vs. 1,24, ami felülről egy-harmad, alulról meg több, mint 50 %)?

Nem "bántja" valahol máshol a vasat?

Miért van csak a "Castrol recommended" üzenet a motortérben meg a kézikönyvben? (csak üzleti ok?)

 

Linkelnél nekem olyan hozzászólást, ahol "lerágtátok" a témát, hogy miért dönthetett így a Ford?

 

Előzmény: Motoroil (31948)
CharlieNK Creative Commons License 2014.11.16 0 0 32124

Köszönöm a választ!

oLayos Creative Commons License 2014.11.16 0 0 32123

T CharlieNK!

 

Nem lehet egyértelmű diagnosztikát kijelenteni, mivel ez lehet akár kezdődő eltömődés, lehet kopás miatti felpuhulás, de lehet szelepszár elkokszosodás kezdeti stádiuma is.

 

Ha csak indításkor jelentkező hoszabb csattogás lenne, akkor talán segítség lehet egy kisebb viszkozitású olaj. Ha melegen is jelentkezik, akkor inkább ront.

Mindenképpen érdemes a hidrotőkék ellenőrzése.

 

Ha nem akarsz bontani, akkor lehet hidrotőke tisztítóval próbálkozni. Ha koszolódás, akkor segít, ha kopás, akkor nem.

Szelepszár kokszosodás csak bontással javítható érdemben!

Előzmény: CharlieNK (32122)
CharlieNK Creative Commons License 2014.11.14 0 0 32122

Üdv Urak! Tanács kellene, olajcsere előtt állok. A kocsi motorja 1600 ccm-es Daewoo 16 szelepes, 134 ekm futással. 10w-40 olajjal járt eddig, de most felmerült egy olyan probléma, hogy alkalmanként az egyik hidrotőke miatt kalapál. Előbb-utóbb cserélni kell őket, de addig mi az előnyösebb  motornak, a vezérlésnek? 5w-40 olaj átmenetileg megoldás lehet?

Motoroil Creative Commons License 2014.11.13 0 0 32121

Természetesen, igen.

 

 

A pelenkát sem csak akkor cserélnek a gyereken, ha bele k.kilt, hanem akkor is, ha csak bele pisilt. :]

 

Ezt értsd, úgy, hogy hiába nem futottad le azt a 15-20 ezret ezzel az olajjal, az egy év eltelt az utóbbi csere óta. 

Előzmény: zoli07 (32118)
nézek Creative Commons License 2014.11.12 0 0 32120

Igen.

Egy év, az egy év.

Előzmény: zoli07 (32118)
oLayos Creative Commons License 2014.11.12 0 0 32119

T zoli07!

 

Igen, de biztos lesz ellenvélemény!

Előzmény: zoli07 (32118)
zoli07 Creative Commons License 2014.11.12 0 0 32118

Tavaly 9. hónap végén cseréltem olajat.Azóta hétezerpárszáz km-t mentem.Cseréljek olajat?

Totya973 Creative Commons License 2014.11.04 0 0 32117

Szia SLX-350,

 

 

köszönöm szépen a válaszodat.

 

 

Üdv.

 

Totya

Előzmény: SLX-350 (32116)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!