1969-ben életemben először ilyen trakival szántottam egy Duna-Tisza közötti kisfalu Tsz-ében.(Erőgépgyakorlat).Jóleső nosztalgiával nézegettem tavaly Gyöngyösön egy ilyen régi darabot.Az MTZ-45-ös testvérkéje.
Sziasztok! Az imént bukkantam rá erre a topicra, miközben kerestem információt az UTOS 45-ről! Látom pörög ez a topic rendesen! :) Engem is érdekelnek a traktorok! Pár hete találtam egy képet, amint a faterom ül egy UTOS 45-ön. :) Ez a kép az ádándi traktoros iskolában készült. ide kattintva pedig elérhető a fotó teljes felbontásban :)
Amúgy tud valaki erről a típusú trakeszről bővebb infót? Annyit tudok róla, hogy Román :)
Egyébként én nem erre gondoltam, hanem a kerekeknél az áttételre. Hogy a féltengely egy fogaskeréken keresztül hajtja a keréktengelyt, nem egyből, mint az autóknál. Ellenben van olyan típusuk is, aminél közvetlenül. (vagy legalábbis az öntvényből úgy fest, bár ha bolygómű lenne benn, mint a régi Ikarusokban, az nem látszik, de kétlem. )
A kisflexes topikban szóba került a románok csuklós erdészeti traktora. Azt hiszem nálunk nem túlságosan ismert, ezért a begyűjtött képekből párat közzé teszek itt is (hátha valaki a képek láttán egy ilyent szeretne a gyűjteményébe :-) Az első prospektuskép a hetvenes évekből származik, az utolsó kép a legújabb típusaikat mutatja, Amint látszik, nem túl sokat változtak az évek folyamán, de ami bevált, azt minek is bántani. (na jó, most már Perkins motorral is megveheti, akinek úgy jobban tetszik :-) TAF (Tracteur Articule Forestier)
Jól emlékszel! Úgy hozták hozzám,hogy szét volt a kuplungja bombázva..Utána derült ki,hogy féltengely törés.Itt a már kijavított tengely valamint amiről említést tettél,hogy a diffinél van egy áttétel.Ezt szerintem Hofherr bácsiéktól hozta magával.Génjeiben hordozta.Traktorgenetika -mondaná Czeizel Endre Dr!( örökölte)
Egy kis kép még ma is használt dutránkról mindig van szerepe aratáskor pl a pótkocsi huzás kukorica szedésnél a csöves kukoricával telitett pótkocsit is vele húzzuk (magasító is van rajta) műtrágya szórás permetezés stb min vele csináljuk nagymamáméknál található még egy ilyen dutra (Apu és a tesója a zsebpénzükből vették) és egy fülkés. és a kép:
MTZ csak ott van :) a kép kukorica szedésnél készült
Ejjha! Ez így eltört? Pedig az is olyan - hogy is hívják - mint az unimog, hogy még áttétel van a kerékhajtásnál is. Mert ugye van olyan, amelynél ez nincs, és szintén Porsche.
Remélem nekem ilyen gondom nem lesz. Pláne, hogy a motor, csapágyazás még amennyire tudom könnyebben javítható (mármint alkatrész, és gépműhely szempontjából) ellenben pl egy ilyet is pótolni, ha nem javítható... vagy egy fogaskerékpárt a sebváltóba. Nem lehet egyszerű.
Egyébként úgy rémlett annak a kuplungja volt beteg, de akkor rosszul :)
Igen puntosan! Amit javítottál, az olyan, csak 3 hengeres, míg a mienk 2.
A töltés is így került megoldásra, itt a dinamó helyén ugyan így beültetve egy tengely, csapágyházzal, a végén ékszíjhajtás, ami bal oldalra egy régi Ford generátrhoz viszi ki az "erőt" így tökéletes a töltés. (vagyis induláskor egy picit emelni kell a fordulatot, hogy felgerjedjen, onnantól amíg le nem áll, van töltés)
Csak a hidraulikával ellentétben dinamó volt rajta valamikor :D Hidraulika vélhetően nem. Ami ugye érdekes, mert így olyan sokféle munkára nem volt alkalmas.
No ezt a hiányt szeretném pótolni, elvégre szegény traki csak szomorkodik, ha néha-néha nincs dolga :) És elvégre.. 27 évvel öregebb nálam, és biztos vagyok benn, hogy én már sehol sem leszek, amikor még mindíg menni fog :) És a dédunokák majd mesélhetnek az ükapuról (apáról) aki vett egy ócska, működésképtelen traktort, ami még az ő tüzifájuk is hazaviszi... :D
Igen, igen, tudom, a meléegedés nem éppen jó dolog.
Kapcsoló? Ahogy néztem, a mineken megvana tengelyének a helye is, ki is fúrták, majd ledugózták. Sőőt, mintha valahol láttam volna ilyen szerkezetet. De sajnos a beszerzést az is nehezíti, hogy igencsak sokféle "Porsche traktor van, még ha hozzáteszem, hogy '56-os, akkor is. (ugye ez is Hoffher-Schrancz gyárban készült, Porsche rendszerű traktor)
A képeken sok különbség van, és ami fontos, hogy sok esetben nem is csereszabatos, csak a henger-dugattyú hengerfej hármas kb.
Tartályra visszatérve. Nem kötelező érvényű az arányok mert valaki nem a hőleadást teszi előtérbe hanem a kis súlyt akkor le lehet csökkenteni az arányokat.Na ezt akkor most jól megkevertem.A három hengeresnél nem emlékszem,hogy lett volna kapcsoló a szivattyúnál.
A Tz 4 -k -n ez esetben csak ez egy átváltó.Tehát nem a munkahengerhez megy az olaj(ami a trakin van) hanem a pótkocsit billenti.
Ami a tartály méretét illeti ,azt a szivattyú névleges szállításához szokták méretezni annak 1.5-2,5-szerese.A tartály nem csak tárol,de a keletkezett hőt is leadja ill valamennyi %-át a környezetnek.
A kialakítására gondoltam, hogy egy segédvázon van a szivattyú meg a tartály, meg a vezértömb is, és ezt a segédvázat ha akarod csak lecsavarozod az első kardán elől, megoldod a nagynyomású tömlőket, és már csúsztathatod is le az első kardánkihajtásról. És már csak a munkahenger ami OFF, ha levetted lehet menni vetyeránkiállításra.