Keresés

Részletes keresés

D55 Creative Commons License 2010.06.29 0 0 13036
Hát, szerintem az a kispesti váltó az Üllői úton belül van...
http://allomasok.uw.hu/data/media/50/Kispest.jpg

Amúgy eléggé ismerősnek tűnik a stílusod :P
Előzmény: Divrotcé (13034)
Tamasch Creative Commons License 2010.06.29 0 0 13035

Urak!

 

Nem nagyon értek egyet KA 69-nél a "foglalt váltó" fogalmával.

( Csillebércnél 1 váltó van oldalanként, ott még duzzogva elmegy)

Én úgy tudom, ha egy váltó foglalt akkor az egész váltókörzet foglalt a KA 69-nél.

 

Javítsatok ki ha tévedek!

 

Előzmény: D55 (13032)
Divrotcé Creative Commons License 2010.06.29 0 0 13034
Hány központos állomásra gondol az úr?

Mert egy egyközpontos berendezéssel (Pestimre) jelentős mennyiségű időt, nomeg dolgozót megspórolhatunk. Utóbbira persze használhatunk szolgálati kerékpárt is, de akkor egy-egy kereszt alatt az utas meg is ebédelhet a restiben.
Egyébként merre van ez az "esetlen" berendezés? (A legkisebb, amit ismerek, a Fertőboz-múzeumvasúti egyemeltyűs, de az is csak bejárat jelző...). No jó, van nulla emeltyűs is, a kispesti biztosított toronyban: sorompó, váltó nyomógombos, talán a jelzők is, de azok lehet hogy kapcsológombosak- minden esetre az egésznek alapja egy SH-bak. Itt mondjuk indokolhatja a központi váltó-állítást a központ és a váltó közt folydogáló Üllői út.
"A helyszíni váltót könnyebb állítani..." -20 fok, avagy szakadó eső?
Előzmény: Törölt nick (13033)
Törölt nick Creative Commons License 2010.06.29 0 0 13033
Lenne 1 kérdésem: minek egy kétvágányos állomásra központi állítású váltókat tenni? Legalábbis szerintem elég furán néz ki az állítóbak egyetlen (esetleg még egy retesz) emeltyűvel...A jelzők fényjelzők, tehát azoknak sincs emeltyűjük. A függőséget kulccsal is meg lehetne oldani, és a helyszíni állításút könnyebb állítani is.
D55 Creative Commons License 2010.06.29 0 0 13032
Foglalt váltóra nem lehet jelzőt húzni Csillén. Aztán, hogy a szig. ki.-vel ezt ki lehet-e iktatni, azt nem tudom.

OFF
A nickneved arra utal, hogy szereted az áramlástant. Nem lehet, hogy mi ismerjük egymást, mondjuk az egyetemről? :)
ON
Előzmény: Divrotcé (13031)
Divrotcé Creative Commons License 2010.06.29 0 0 13031
Minden esetre a Kísérleti Útmutató és Tankönyv (Távk.-Bizt.ber+F2) "U" esetében csak a K.O.-t említi. A szig.ki viszont szerepel "S" különleges kezeléseinél.

Viszont. Amennyiben Csillebércen foglaltnak jelent vissza a berendezés egy váltót, úgy arra gondolom nem tudnék jelzőt fordítani. Vagy tévedek?
Előzmény: D55 (13030)
D55 Creative Commons License 2010.06.28 0 0 13030
Na, mesélj :)
Úgy emlékszem, hogy Csillebércen is van szig. ki, pedig ott nincs is aláváltás elleni védelem, úgyhogy ez tényleg mást jelenthetett.
Előzmény: Törölt nick (13027)
Törölt nick Creative Commons License 2010.06.28 0 0 13029
hát igen ez miatt bánom, De akkor is megcsinálom :D
Előzmény: Törölt nick (13028)
Törölt nick Creative Commons License 2010.06.28 0 0 13028
Nem is érdemes egy az egyben megcsinálni, mert tele van olyan áramkörökkel, ahol akár 3db jelfogó is sorba van kötve, abból csomó ráadásul dupla tekercses...
Előzmény: Törölt nick (13026)
Törölt nick Creative Commons License 2010.06.28 0 0 13027
Ez a szigetelés kikapcsolás elnevezés régebbről ered...
Előzmény: D55 (13025)
Törölt nick Creative Commons License 2010.06.28 0 0 13026
Értem :DD
Köszönöm
Fene dolog ez a KÁ-69
Előzmény: D55 (13025)
D55 Creative Commons License 2010.06.28 0 0 13025
Na, szóval a szig. ki a nevével ellentétben nem kapcsolja ki a sínáramköröket, hanem csak arról van szó, hogy ha hamisfoglalt váltót akarsz állítani, akkor a váltó egyén nyomógombjával egyszerre megnyomod a szig. kit (értelemszerűen vagy a pluszt, vagy a mínuszt) és ilyenkor a váltóállítás aláváltás elleni védelem nélkül történik meg.
Előzmény: D55 (13024)
D55 Creative Commons License 2010.06.28 0 0 13024
Hát, akkor értelemszerűen a + gombbal egyenesbe, a - gombbal kitérőbe :)
Előzmény: Törölt nick (13023)
Törölt nick Creative Commons License 2010.06.28 0 0 13023
Kössz akkor most már értem valamint két nyomógomb van a + és a - mint ahogy a váltóállításnál is van + és - és itt van egy kép ( sajnos a nem a pultról hanem annak rajzárol)
D55 Creative Commons License 2010.06.27 0 0 13022
Arra szolgál, hogy a hamis foglalt váltót át lehessen állítani (mert ugye "rendesen" nem engedi, mert van aláváltás elleni védelem). Hogy ez KA69-nél hogy működik, azt nem tudom, de D55-nél a szig. ki gombot kell a váltó egyéni nyomógombjával egyszerre megnyomni, tehát ilyenkor a "közös állítás" nyomógomb helyett kell ezt megnyomni.
Előzmény: Törölt nick (13021)
Törölt nick Creative Commons License 2010.06.27 0 0 13021
Üdv!
A KÁ-69es tipusú bizt.bernél a szigeteés kikapcsilás hogy működik és ez csak a 2 bejárati jelző között van valamint erre mért van szükség? Ha kell milyen jelfogó szükséges ehhez?
Üdv Gábor
CKD Kombinát Creative Commons License 2010.06.27 0 0 13020
Itt is csak egyszer hibázott a mozdonyvezető, ugye?

http://www.kbsz.hu/dokumentumok/2009-00443-5.pdf
Törölt nick Creative Commons License 2010.06.26 0 0 13019

Utasítás szinten van megtiltva az éberségi és a vonatbefolyásoló funkciók különállósíthatósága,

Melyik utasításban van ez szabályozva?

Előzmény: YCbCr (13017)
Törölt nick Creative Commons License 2010.06.26 0 0 13018
Hm... Mondjuk még dolgoztak rendesen rajta, azt láttam.
Előzmény: educator (13015)
YCbCr Creative Commons License 2010.06.26 0 0 13017
Utasítás szinten van megtiltva az éberségi és a vonatbefolyásoló funkciók különállósíthatósága, így hát az a ZSR kapcsoló is gondolom valami kiskapu lehetett :) (a hazai vasúton nem-használhatósága és/vagy a betöltött feladat cirkalmas körüljárása folytán lehetett vajon életképes, lásd: rendszerválasztó kapcsoló? :))
Előzmény: Törölt nick (13012)
aruzsi Creative Commons License 2010.06.26 0 0 13016
Meg utána a kalapálás 1000-rel ...
Előzmény: educator (13015)
educator Creative Commons License 2010.06.26 0 0 13015
A múlt hétvége termése volt.
Előzmény: Törölt nick (13014)
Törölt nick Creative Commons License 2010.06.26 0 0 13014
Tegnap hazafelé jövet láttam, hogy Alsógallánál és Szárligeti-elágnál már beüzemelték az új térközjelzőket.
educator Creative Commons License 2010.06.25 0 0 13013
Hivatalosan nem. A gyakorlatban azokkal a gépekkel, amiken volt (van) ZSR átkapcsoló. alkalmaztuk.
Előzmény: Törölt nick (13012)
Törölt nick Creative Commons License 2010.06.25 0 0 13012
Mondjuk az nem merült fel soha, hogy az EÉVB vonatbefolyásoló funkciója önállóan kiiktatható legyen? Ekkor az éberségellenőrzés megmaradna, amivel 40-nél kicsit jobban is lehet száguldozni és nem kell mókuskának előre mennie...
Előzmény: YCbCr (13011)
YCbCr Creative Commons License 2010.06.24 0 0 13011
A tolatózás akkor van, ha nincs második figyelésre kötelezett dolgozó (pl. tehervonat, szerelvényvonat). Ilyenkor ha tolatóba kapcsolsz, még mindig megmarad az éberségellenőrzés, és nem szed fel fals jelet sem a pályáról. Ez, hogy így max. 40-nel mész, még mindig nagyobb biztonságot ad, mintha teljesen ki lenne iktatva az éberségi...
Hiszen a második ember hivatott a cselekvőképesség ellenőrzésére/biztosítására, ha nincs éberségi.
Előzmény: aruzsi (13010)
aruzsi Creative Commons License 2010.06.23 0 0 13010
Miért kell tolatóba? Akkor csak vmax. 40. Állomás távolságú közlekedésnél nem kevés ez?
Előzmény: D55 (13004)
aruzsi Creative Commons License 2010.06.23 0 0 13009
A tábla megléte, vagy hiánya hogy jön ehhez?
Ha kevesebb, mint fél fékút, akkor kellene a sárga indikátor. Ezek a jelzős függések a spórolásból jönnek, kivétel pl. FC Keleti indító-K2-es körzet, ahol az Sr2-ben nem akartak álló vonatot látni, ezért csak akkor van kijárat indítón, ha már van bejárat a K2-ben.
Előzmény: D55 (13003)
exSzgDbny Creative Commons License 2010.06.23 0 0 13008
"....vigyázzunk, mert a rendszereink még nem nőttek fel a robotika klasszikus 3 törvényéig!

─ Tökéletesen fején találtad a szöget! Ennél pontosabban magam se tudtam volna megfogalmazni aggályoskodó kockázatelemzéseim indítékát! (Az idézet párjával együtt értelmezve még szebben hangzana: "rendszereink" helyett "embereink".)
Gondos szabályalkotóink az "üzemi teljesítőképesség fenntartása mindenekfölött" lózung jegyében meglehetős lazán eltekintenek az EMBER személyében rejlő természetes kockázattól; ebbe néhányan már belehaltak, többen megsérültek: többnyire olyan körülmények között, amikor a vonatforgalom irányítását kiszolgáló, a biztonságot garantáló berendezések jól érzékelhetően nem, vagy korlátozottan látták el feladataikat (csak a robotika klasszikus -0. törvényének feleltek meg), ezeket "emberi alkatrészeknek" kellett volna pótolniok, éspedig "készség szinten"
(így kívánja a szaktudást a VASÚTÜZEMI MUNKÁK BIZTONSÁGI SZABÁLYZATA).
A történtek tanúsága szerint hiányzik vagy falsul működik egynéhány emberi áramkör, ami az egészet biztonságos ember - gép rendszerré tenné!

Mivel elég régóta az egyik kedvenc érdeklődési területem, a jövőbe tekintve forgalomírányító és vonatvezérlő számítógépes rendszereket látok. (Nem ember nélküli automatákat, mert az több szempontból is oktalanság.) Egyáltalán nem mindegy, milyen szemlélet alapján és hogyan oszlanak meg a biztonsággal kapcsolatos funkciók a rendszerek, azokon belül az egyes elemek és az egészet működtető -felügyelő emberek között.
A múlt fonákságainak elemzésével is erre a jövőre szeretném a figyelmet ráirányítani.
ajm Creative Commons License 2010.06.23 0 0 13007
Közben egy nekem is eszembe jutott, a nyíltvonalról visszatérő tolómozdony:-)
Előzmény: D55 (13006)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!