Én az "alföldi tekerés szépségei" témakörhöz nem szólnék hozzá,inkább egy kis ízelőtőt mutatnék a másik végletből :)
Egy újabb mediterrán szigetet sikerült kihúznunk a bakancslistáról idén,nyár elején.Spontán összedobott fényképek az első három napról.... /Fotókhoz rövid ismertető mellékelve!/
Ezzel valahogy én is így vagyok. Sokan nem szeretik a sík vidéket, mert unalmasnak tartják. Igaz, hogy nincsenek olyan jó kilátópontok, mint a hegyekben, de számomra az alföld is szép, szeretek a mezőkön is tekeregni. Ha csak egy rövid délutáni tekerésre van időm, akkor mindig a földutakra megyek ki. Szóval engedelmetekkel én is megosztanék egy videót, bár nem tudom, hogy mennyire számít ez túrának, mert elég rövidke volt a táv. Szint meg nem is volt. :)
Az alföldi tekerés külön élmény, bár nem olyan látványos, mint a hegyi...bár hozzáteszem pl a tokaji hegyre a látvány néhány méter csupán, hiszen a növényektöl alig lehet kilátni. Én kifejezetten szeretem a sík tekerést, teljesen másról szól, mint a hegyvidéki. :)
Mindig kínos szégyenérzet fog el, mikor meglátom valakinél a fészbukon, hogy "ide járt: az élet iskolája". A többnapos nyári monszun bringatúránál azonban tényleg az élet rendezi, azon belül az időjárás tantárgyből bukik meg az ember újra és újra. Máraki...Nagyot merítettem, keveset fogtam. Viszont az a kevés az eléggé tartalmas lett. 680 km 5500 szinttel, Körmendtől fél-Ausztrián, Tarvízión át le az Isztiára Piranig és kicsit tovább....utazással 8 nap története 6 felvonásban.
Hamarosan én is nyakon borítalak titeket egy túrabeszámolóval. Amit már elkezdtem írni, de eddig olyan hosszúra nyúlt, hogy az eddigi írást bemásolva a kommentdobozba, kb. a túra fele fért csak bele. Képek nélkül. Szóval vagy folytatásos szappanopera lesz belőle, vagy feltöltöm valahova, még nem tudom mi lenne a legjobb.
Szepezden pl., ahol a bringaút a vízhez legközelebbi utcán megy, és közvetlen parti telkek vannak, itt-ott látszott keskeny lejárat, ami stégben végződött. És nem volt elzárva kapuval. Na ilyesmikre gondolok. Tehát ami gyakorlatilag a kerékpárútról látszik.
Én tudok párat,de bringával elég babrás,sokszor vállon kell vinni a nádasban a gépet.Másik tipp,szept elsejétől a legtöbb strand ingyenes,és a tömeg is ritkul.20-ig a Balcsi még simán fürödhető,tavaly pl még a hó végén is.Én mindig ilyenkor járok :)
Sziasztok, a balatoni bringakörrel kapcsolatosan lenne egy kérdésem.
Nem találkozott valaki olyan összeállítással, ahol az ad-hoc fürdési lehetőségek vannak felsorolva / esetleg pontosabb helymegjelöléssel? A szabadstrandok listája több helyen is elérhető, de ugye az északi parton ezekből talán három van. Tudtommal vannak azért útközben olyan kis stégek, vagy lejárók, amik nem minősülnek hivatalos strandnak, de azért megmártózni lehet... Gondolom, főleg a közeli nyaralótulajdonosok használják ezeket.
Itt is gratulálok az túrához. A képek nagyon jók, és tényleg szívesen vennénk egy hosszabb beszámolót is. A szintek és a táv is egy komoly túrát mutat. Biztos vagyok vagyok benne, hogy magadról is sokat tanultál közben... és szerintem ez a lényeg.
Biciklis baráti üdvözlettel: Biciklis Józsi
(Remélem a "szokásos" téli találkozón majd tudunk dumálni az útról...)
Valóban gyönyörűek a képek, és azzal is egyetértek, hogy sokaknak haszos lenne egy bővebb túraleírás olyan kollégától, akinek ez volt az első hosszabb útja. Nyilván lennének benne olyan részletek, amiket egy öreg már magától értetődőnek tartván, meg sem említ.
Sziasztok, mint páran már tudjátok idén nyárra a túratervem a Magas-Tátra körbekerékpározása volt végig kerékpárral Magyarországról. Ezt a tervemet a múlt hétvégén be is fejeztem! Ez a túra volt az első egyhetes túrám, eddig csak 2-3napos barangolások voltak maximum, azok is főleg országhatáron belül. Kicsit izgatott voltam az indulás előtt, de amikor elindultam elmúlt minden, tudtam van egy hetem amikor csak a kerékpározással és az előttem álló úttal kell foglalkoznom. Az idő szinte végig megfelelő volt kerékpározásra, a felhők gyakran takarták a napot (és persze a hegyeket is sajnos), de napi 2-3 rövidebb zápornál többet nem kaptam szerencsére! A Tátra óramutató járásával ellentétes körbetekerése közben tervben volt még három tó felkeresése is amiből kettőt meg is látogattam (Csorba és a Poprádi-tó) sajnos a harmadik tavat (Felkai-tó) ki kellett hagynom egy kissebb, de annál fájdalmasabb sérülés miatt, ami elég nehéz döntés volt , de féltem veszélyezteti a következő két nap teljesítését és ezzel a hazajutást. Az utolsó napomon amikor már itthon tekertem keresztül a Bükkön akkor kapott el a túra legnagyobb zivatara, de hazáig az utat minden-mindegy alapon már letekertem benne. Összegezve remek túra volt, kisebb nehézségekkel, de az elkerülhetetlen ilyen túrán. A Felkai-tavat sajnálom, de a tervezett út többi része rendben volt. A technikai rész is jól szerepelt, a kerékpárnak a láncolajozáson kívül nem volt problémája szerencsére, egyedül a fényképezőm sínylette meg az utolsó napot, ami sajnos vizet kapott valahogy a táskában. Idén pár kisebb túrát szeretnék még, jövő nyárra pedig már vannak ötletek. :) Bocsánat, ha hosszúra sikeredett, próbáltam röviden leírni a történteket. Végül pár kép a túrárólitt. Kilométerekben gazdag nyarat kívánok mindenkinek! Üdv. Thompi
általában szeretek a trendekkel szembe menni -ami nem egyenlő a józan ésszel szembemenéssel- így mérlegeltem egy régi ritchey-csöves, scott cro-mo vázam felhergelését erre a célra, de akkor ez lesz -kösz
Szia, szerintem a carbon mtb váz nem nagyon passzol semmilyen szempontból a túrakerékpározáshoz ezért abban nem gondolkodnék inkább. A carbon váz elég sérülékeny, csomagos túrán pedig megesik, hogy sérül a vázad nem kell hogy borulj vele elég, ha eldől aztán mehet a matek, hogy kibírja-e a hátralévő utat(mellesleg csomagokkal agyonpakolt gépnél máris elveszti értelmét a súlyban könnyebb carbon váz). Ahogy említetted nyeregcsőre szerelt csomagtartó kell, mert hiányoznak a csatlakozók(hozzáteszem nem véletlenül) aminek a terhelése elég korlátozott, illetve carbon vázhoz carbon nyeregcső dukál amire meg végképp felejtős ilyen csomagtartót szerelni. Ezek a szempontok miatt nem tudnám elképzelni még bikepackingra sem. Ahogy néztem elég sportos geometriája van a váznak plusz az anyaga miatt nagyon merev ami egy versenyen jól jön, de túrázásnál nem feltétlen. Végül a szokásos szöveg, ha beüt a krach eltörik a vázad az acélnál a legnagyobb az esélyed, hogy helyben javítani tudják (nekem sem acél van, de a következő az lesz). Nem lebeszélni akarlak, de ezeket jó átgondolni, ha tényleg csomagos túrákat tervezel.
Csá ruszki, egy cipöben járunk! A gugli barátjaként azon okumlálok épp, hogy használtat vegyek-e egyben, vagy alkatrészenként (pl. vázat, karbont, mert kicsi vagyok és jó lenne ezért egy 29es montiváz a bxt-töl, az Aliról, amit aztán -Cobi ajánlása után szabadon- schwalbe MaratonPlus 622-es 32mm szëles gumikkal szerelt, a ChainReactionról rendelt kerekekkel tuningolnék) az itthol hányódó alkatrészeket is felhasználva. A BXT vázon persze nincs csomagtartó-szem, ezért az üléscsöre és elöre, valamint a váza3szöget kitöltö táskára szavaznék. Ez talán kijönne 100-ból, ha nem akad fenn a vámon ill. ha az angolok még uniósok lesznek, mire rendelem és a chainreaction cuccaira se vámolnak még...
Adott árfekvésben nincs köztük értékelhető szórás.
Inkább a vázméretre, geometriára figyelj, hogy az kényelmes legyen, aztán idővel majd lecserélgeted a számodra nem megfelelően funkcionáló alkatrészeket.
Sziasztok, trekking kerékpárt szeretnék venni olyan 100 ezer forint magasságban, melyik márkát tudnátok ajánlani ami elfogadható minőségű? főleg aszfaltra használnám...