Ismeri vki az Electrolux EPM 801 -es mobilklímát (2.1-es)?
Van ennek vmi trükkje vagy csak annyi, amit eddig olvastam egy másik topicban: egycsöves, tehát rosszabb a hatásfoka, ha lehet rövid csővel kell használni.
Nálunk a cégnél van egy ilyen 2 éve. A múlt évben már be sem kapcsoltam, úgy éreztem 1 fokot sem hűt. Igaz a szobát süti a nap, kb 8 m2.
Még egy kérdés:
a tél során eltűnt a szűkítő vége a csőnek: hol lehet ilyet kapni, univerzális-e a cső, tehát Electrolux kell rá vagy ezek a csövek egyformák?
Szakembert keresek egy Nimbusz 2,6 KW-os split klíma beszerelésére, szerelék van hozzá, a konzolt vagy megveszem én vagy hozhatja aki szereli. Egy társasházban kell beépíteni, úgy hogy a kültéri a világítóudvarban legyen (a szoba falával közös fal kb 80 cm vastag)
Kérnék ajánlatokat, garanciálisan, garancia nélkül, mennyi idő alatt és mennyiért?
Azt tudom, hogy a régebbi műanyag kültérik felszíne berepedezett az UV sugárzás hatására, de most azt a felvilágosítást kaptam, hogy ezek az újak már UV-állóak
Az Electrolux az AEG brandet veszi meg: http://www.fn.hu/cikk.php?id=3&cid=82245
Samsung: én 130-nál olcsóbban 3,5kW-s splittet csak a daewoo dimarson vonalon láttam. Viszont 130-ért lehet venni Samsung Classic-ot. Ha ez tényleg jó minőségű, akkor elég jó vétel...
Én a magam részéről favorizálom a Samsung-ot, párat már felszereltünk, és nagyon pöpec, bár nem túl olcsó (erős középkategóriás ár). Úgy érzem viszont, hogy ár-érték arányban elég jó helyet foglal el, jó minőségűek, és egészen szép külleműek. A kültéri egység piszok halk, vastag műanyagból készült, gondolom jobban elnyeli ezáltal a rezonanciákat, és persze nem is rozsdál. Szóval szerelői szemmel nézve verigud.
A prémium osztály beltérije pedig az LG Artcool-jával vetekszik.
Ja! Résen kell lenni! :))
Bár azt olvastam, hogy a fejlesztés marad az AEG-nél, csak a részvények többségét (vagy az egészet) birtokolja majd az Electrolux.
Sőt, ugyanezen a Electroworld szórólapon van AEG 3,6 kW-os, ugyanazokkal a jellemzőkkel mint az Electrolux(HEPA szűrő, Toshiba kompresszor) 120-ért. Amúgy is AEG=Electrolux. Vajon a frissen megvásárolt AEG márkanevet az Electrolux úgy próbálja értékteleníteni, hogy rárakja a gagyira?
A Samsungokról még mintha senki nem írt volna kritikát. Ezekkel mi a helyzet?
Ez a ESA07PBGMB split (R407). Ez most akciós ár az Electroworldben. A listaár azt hiszem 104e, de nem biztos. A katalógus Toshiba kompresszort ír, + HEPA-filter (Azt meg a porszívós időszakomból tudom, hogy nem sokat ér) + antibakteriális szűrők. (???)
Igazad lehet Wind12. Mert kiköpött olyan mint a Mideám. Még a távkapcsolója is, csak más alátétcimkével (a gombok körül).
Nem tudod véletlenül, hogy a Midea Plusokban milyen kompresszor van? (típus,tartósság..)
Azt hiszem az Elektrolux is valami klónt cimkéz fel a saját márkanevével, úgyhogy azért nem lehet olyan túl nagy durranás.
Klímás
Nem Miskolcon, itt Pesten, Zuglóban. Lehet, hogy kicsit túlbiztosítjuk magunkat, de terveztünk bele két rásegítő-ventillátort, úgyhogy azt hiszem, hogy nem lesz gond a légszállítással. A jövő héten próbaüzem, úgyhogy minden elválik.
Bocs, hogy az olajba belekotyogok, de azért azt se felejtsük el, hogy a hűtéstechnikában használatos olajok nagymértékben hűtőközeg-specifikusak, valamint a hűtőkörnek vannak olyan elemei, amik nagyon érzékenyek pl. kapillárcső. Ha valami nem teljesen odaillő anyag jut az olajba, akkor nagyon könnyen dugulás keletkezhet, ami legyilkolja a rendszerünket (olajgyanta, stb.)
Az, hogy melyik szerkezetbe milyen olaj kerül, az leginkább a beszerelt kompresszortól függ.
Ok! Olaj ügy részemről elfelejtve, de azt még hozzáteszem, hogy nem vagyok meggyőzve arról, hogy egy olcsóbb gépbe ugyanazt az olajat teszik, mint egy pémiumkategóriásba.
Ha „autógyár lennék” én is nagy piros betűkkel írnám le, hogy ne kutyulásszanak az olajokkal, hanem jöjjenek szépen évenként márkaszervizeltetni. (voltam már gépjármű-értékesítő is)
Egyébként rengeteg különféle adalékanyag van a dobozolt olajakban és néhány benzinben is. Sokakban az adalékanyag szó előcslogatja a sztereotípiákat, és talán mi tudjuk a legjobban, hogy a légkondícionáló szó hallatán mennyi ember rohan el sikítva:-)))
Valóban van dugattyús kompresszor is de manapság szinte egyáltalán nem gyártanak az sem az olcsó sem a drágább kategóriás splitekbe, mivel drágább az előállítása a scrollal szemben arról nem is beszélve hogy mivel több mozgó alkatrész van benne nagyobb a meghibásodási esélye, a káros teréről nem is beszélve ami meg a hatásfokát rontja. De nem is erre akartam kilukadni hanem csatlakoznék Viricsi hozzászólásához miszerint a motor olajok és a hűtőgép olajok csak a nevükben hasonlítanak egymáshoz. (Ha ezt a Takács Pistabácsi hallaná) Szerintem ezt a összehasonlítást nagyon gyorsan el kéne felejteni.
K2Laci
A kompresszor indulása után az elpárnál lehet hallani eltérő zajt de amint beállnak az üzemállapotok szinte megszűnik (kb 30 mp.) Egyébként pedig valóban halható nagyon-nagyon halk susogása beltérinél mikor megy a kompresszor.
Wind
Amit kérdeztél a FC. vel kapcsolatban azt véletlen nem Miskolcon csinálnátok?
Dusan
Elsősorban utánajárnék hogy az AEG amire asszociálsz gyárt e valóban klímát? Hozzáteszem hogy nem tudom. És még valami ahhoz hogy valami olcsó legyen kinában kell csinálni Ez nem biztos hogy igaz az általad irt márkáról is de van rá az esély.
autó olajhoz se szabad semmilyen adalékot, egyéb hülyeséget keverni. Az autó kézikönyve is ! -jel tiltja ezek használatát.
Ezektől változik az olaj összetevőinek aránya, ami hatása inkább káros, mint hasznos.
AEG klímák minőségével kapcsolatban van valakinek tapasztalata. Furcsa, hogy az egyébként jól csengő márkanév viszonylag alacsony árszínvonalon elérhető.
Hűha! Nem Astra olajcsere-fórumot akartam indítani :-)) (különben nekem is Astrám van :-))
Mondjuk (laboratóriumi vizsgálat nélkül) nem az évek, vagy km-ek alapján, hanem a megtett fordulatszám alapján lehet a legjobban meghatározni, az olajcsere-periódus szükségességét (lásd néhány BMW-t) Pl. ezért is bírják élettartam szerint tovább a Diesel motorok. (kevesebb fordulat adott távon)
Ahogy beszéltük, legalább minimum Toshiba kompresszoros légkondit szabad vásárolni. (különben ebbe a Toshiba adja az olajat? Mert akkor OK!)
Ilyen kompresszort már alsó kategóriákba is építenek, de elmondásotok szerint ezek is kipurcannak 1-2 év alatt? Akkor mitől? Feltételezzünk egy jó telepítést, szellőzést, karbantartást…és szerkezetkárosodással járó hibát, tehát nem valami könnyen cserélhető alkatrészt.
Itt van pl. most 69000 Bruttó! a 2,2 (vagy 2,3kW) Electrolux split, Thoshiba komp az Electroworldben. Ezzel mi a gond?
UI. a Saratov nem gyárt véletlenül légkondit? 50 év garanciával! Vevő vagyok! :))))
Üdv mindenkinek!
Ismét okoskodnék agy picit.
Rögtön az elején- az autó olajat csak az arány összehasonlítás kedvéért írtam.Legyen nagyon jó az olajod és menjen vele az autód 1000 órát.A hűtőrendszerek olajával szemben 50.000 óra az elvárás.
Mellékesen jegyzem,ha minden igaz,hűtőolajokról szólt a kérdés,én az autóhoz nem értek.(mint Dávid Ibolya a focihoz)
Mint írtam,nem szabad és nem is ajánlott semmiféle adalékot a hűtőgépek olajához hozzákeverni.Itt persze nem a különféle szivárgásjelző adalékokra gondolok,bár a kompresszorgyártók ezt sem nagyon támogatják.
A rezonacia az induláskor valószínűleg teljesen normális,ha csak rövid ideig tart.Feltehetőleg eddig is ilyen volt csak nem vetted észre.Hiába először örül az ember,aztán meg...
A klímák jellemzően ezerféle okból mennek leggyakrabban tönkre.-A kültéri elégtelelen hűtése,gázszivárgás,kopás(hangsúlyozottan a gyenge anyagminőség miatt)...stb.
A Saratov valóban egy csoda,de ki kell hogy ábrándítsalak,a hűtőgépek tartóssága terén bizony ez a jellemző orosz teljesítmény.(az energiafogyasztása az egy másik dolog)
Ne hidd hogy az olcsóbb légkondiba rosszabolajat tesznek,inkább az anyag és az előállító munkaerő ami olcsóvá teszi.
Elejétől fogva lehetett hallani ezt a rezonációt, vagy üzemelés folytán alakult ki ez a helyzet? Ha az utóbbi, akkor lehet, hogy valami lelazult (rezgéscsillapítás, egyéb alkatrész). Nekem olcsó klímám van, és a kompresszor indulásakor néhány másodpercig hangosabb, mint aztán folyamatos üzemben. Drágább készüléknél azért nem örülnék ennek.
Ő úgy számolta a 250 üzemórát, hogy ha 100 km/h-val halad egy autó, akkor valóban kb. 200 óra alatt éri el a 20.000 km-t, ami manapság az autók általános olajcsereperiódusa. (a te Astrádé szvsz 15000 km lehet.)
Szvsz a gyárak nem üzemórában, hanem megtett km-ben vagy évben mérik az olajcsereperiódust, ami jobb szvsz.
Az normális, hogy amikor egy split klima indul (a kompresszor), akkor egy rövid ideig rezonálást lehet hallani a beltéri felől?! Másfél hónapja van feltéve, eddig nem tapsztaltam csak most. Nappal alig észrevehető, de éjjel addig kissé hangosabb...
Azt írod, viricsi, hogy: "... gépkocsiknál 200-250 üzemóra után olajcsere van... "
Nem vagyok motorszakértő, de ez a kijelentés nekem egy kicsit túlzottnak tűnik. Ha tehát naponta két órát autózom (márpedig legalább ennyit autózom), akkor évente háromszor-négyszer kéne olajat cserélnem? Magyarán: évszakonként?
Hát, nekem van egy ötéves Astrám, eddig négyszer cseréltem olajat. És szoros márkaszervízi felügyelet mellett autózom (törzsvásárlójuk vagyok és nagyon odafigyelnek).
A kompresszor olajok terén tényleg semennyire :-)) Motorolajoknál talán már picit jobb a helyzet. Van is itt valahol egy ilyen fórum. Csak abból indultam ki, hogy ez esetben milyen fontos lehet a kenés szerepe. A motoroknál nem olyan végzetes nagy gond ha kicsit eszegeti az olajat (persze egyáltalán nem jó), de itt a gőzök-gázok bejutása az olajba, ill fordítva a már vezethet az említett károsodáshoz.
Nem akarok reklámot csinálni egy komolyabb német olajadaléknak (kopáscsökkentő), de a kocsimmal szinte csodát tett.(opel ecotec) halkabb, simább járás-ergo kisebb kopás)
A Saratov hűtő meg tényleg csoda, de hát nem ez a (hangsúlyozom: jellemző) orosz teljesítmény.
Most olvastam valahol, hogy egy Amcsi tűzoltóállomáson van egy villanykörte, ami több mint 100 éve ég. De amit a boltban kapni az kb cak 1-2 évig. Általános tendencia, hogy a nem prémiumkategóriás termékek minősége manapság nagymértékben csökken, (csak a „dizájnt” csinosítják)
Szerintem azért érdekes eredményt hozna egy „low-end” légkondi kompresszor-olajának a laboratóriumi vizsgálata….:-))
Különben általában mitől szoktak leggyakrabban megnyekkeni a légkondik?
Csapjunk bele a "csapnivaló olaj" témába.
Nem tudom mennyire vagy járatos a hűtőgépolaj témakörben,de sejtésem szerint semennyire.A hűtőolajok speciális tulajdonságokkal rendekeznek,tehát eleve "spéci"olajok.Ezekkel az olajokkal szemben elvárás többek közt 50.000 üzemóra feletti teljesítmény(gépkocsiknál 200-250 üzemóra után olajcsere van),-40 és +150C között is megfelelő folyási képességel kell rendelkeznie,semmilyen káros reakcióba nem léphet a szerkezet anyagaival.(forrás:Dr Jakab Zoltán)Általában tilos ill.csak a gyártók engedélyével szabad bármiféle adalékot az olajhoz hozzáadni.
Mint korábban már írtam nekem például a mai napig üzemel egy 1955-ös Saratov hűtőgépem.Szerintem elég jó lehet az olaj benne,ha már 49éve keni a kompresszort.Ja és természetesen a hűtőköre mégsosem volt javítva.
Hahh! Leült egy kicsit a fórum. Mostanában nem volt elég meleg :-)))
Egyszer beszéltük, hogy egy légkondi legfontosabb alkatrésze a kompresszor. Ami ha jól tudom hasonlóan dugattyús szerkezet, mint egy motor. Ennek a védelemnek pedig a legfontosabb eszköze a (kenő)olaj. Nem tudni, hogy milyen csapnivaló olajakat használhatnak ezeknek a feltöltéséhez. Azon filózom, hogy nem lehetne-e meghosszabbítani a kompresszor élettartalmát egy minőségi olajcserével, netán speciális olaj-adalékolással?
A visszaszívott levegő hömérséglete egyenlő a helyiség hőmérsékletével tehát kb 25 C (nem vagyok mérnök) de nem látok rá esélyt hogy 25 C fokos csövön pára csapódjon ki még extrém esetben sem. Vannak esetek mikor nem is csövezzük be a vissza szívott oldalt csak légrácsot építünk az álmenyoba. De ezt csak akkor lehet alkalmazni, ha az álmennyezetben párhuzamosan működő fancolok vannak és a mennyezet légmentesen le van választva a környező helyiségektől. a visszaszívott oldalon semmiképp nem aggódnék a pára kicsapódástól. A befúvó oldalon már tudni kell hogy hány fokos levegőt fújsz be, direkt elpárologtatós fancoloknál 9-14 C között szokott mozogni. Ezt már mérnöknek kell tudnia hogy milyen vastag szigetelésre van szükség, én 15-20 mm körülire saccolok, illetve hogy a sonodec meddig szigetel azt nem tudom. Amire viszont felhívom a figyelmedet amit sokan kifelejtenek a méretezés során mégpedig a beltéri ventilátor nyomását, ugyanis könnyen elfordulhat hogy a légtechnikai csövek, idomok, befúvók ellenállása nagyobb mint amit a ventilátor tud nyomni. No nem kioktatni szerettem volna csak én már belefutottam hasonló esetekbe, mármint hogy a ventilátor dolgozott levegő viszont nem jött ki az anemosztátokon remélem tudtam segíteni.
Üdv.