Ami a Li-2-höz hasonló, az a DC-3/C-47. Amelyik erre fele szokott kószálni, az a svájci HB-IRJ, de ő még május végén Japánban repült. Talán a Flightradaron vissza lehet nézni.
"...Tisztelt barátok, ismerősök, volt tanítványok! Tájékoztatok mindenkit, hogy az Öregbadó temetése
2017 július 21-én pénteken 13 órakor lesz a budafoki temetőben (1222 Budapest, Temető u. 12.) lesz.
A megemlékezést előtte a budaörsi repülőtéren, a volt RSz hangárban lesz, várhatóan 10-11 óra körül, ez most szerveződik. Amikor a pontos időpont konkretizálódik, erről természetesen tájékoztatást írok. Ezúton szeretnék felkérni a volt tanítványok közül valakit, hogy a repülőtéri megemlékezésen néhány személyes szót elmondjon volt tanáráról. Ha valamelyik tanítvány ezt megtenné, kérem privátban keressen meg..."
Nekem nagyonis magyarnak tűnik,csak közel áll az analfabétizmushoz. Az a romániai sztori,hogy hazavihette a pilótabácsika a repülőjét egészen hajmeresztő. Kezdek arra gondolni,hogy valaki a fórumosokat tesztelgeti,hogy mi az a legnagyobb marhaság amit még elképzelhetőnek tartanak.
A fotón látható tárgyak nem valószínű,hogy repülőgépből származnak.
Az Aeroparkban kiállított HA-MOA repülőgép kormánykereke új köntöst kapott. Most szebb, mint újkorában. :))
Ilyen volt,
ilyen lett. :)
Még a középső zárókupakot kell majd pótolni.
Továbbá, a székék újra lettek kárpitozva, és a padlózat is rendbe lett rakva, szép új szőnyeget kapott.
Hálás köszönet az Aeropark vezetésének és a közreműködőknek.
Lassan a műszerfal is összeáll, de kellene egy ITE-2T – 3-as 4-es mutatós középre (az An-12-n is ilyen volt),
feet-es magasságmérő (55-1 vagy VMF-50) a jobb oldali műszerfalra, az ideiglenesen oda rakott Mach-számmérő helyére. Eredetileg egy méteres VD-10 volt ott, de az új légügyi előírások feet-est írtak elő, és egy bulletin kapcsán lett a műszerfal átalakítva. Csereműszert is fel tudunk ajánlani érte.
Kellenek még lámpaburák is (zelenaja SzLM-61), ebből sok kell, mert a HA-LBE Tu-134-nek is szüksége van.
Cserébe tudunk adni fehéret és sárgát. A nagyméretű piros és zöld bura is kell, a futómű gondolában lévő tankoló panelhez. Mert a „kedves” látogatók elvitték emlékbe.
A HA-LCG Tu-154 is hasonlóan szépül. Már a székek készen lettek, az utastér szőnyegezése folyamatban. Így tovább!! :)))
Sziasztok drága repülős társak elnézését kérünk a helyesírás hibákért de igen tény , hogy aki ide szokott az oldalra írni az nem magyar hanem olasz repülőgép mérnök és csak 7-8 éve van Magyarországon és igaz tud kicsit karatyolni de írni azt nem annyira .
Mi itt Debrecenben találkoztunk vele 2 éve azóta kis csapatunk tagja.
A hajtómüből a védő kupak alatt ezt húztuk ki de mi is lehet na ki mondja a megfejtést?
„1937. június 20-án, nyolcvan éve nyitották meg, akkor ötvenezres tömeg ünnepelte az ország első nemzetközi közforgalmú repülőterének avatását.”
Ez a mondat helyesbítésre szorul. Az első nemzetközi repülőtér Mátyásföldön volt, idén lesz megnyitásának 100-ik évfordulója. (Nagyapám ott volt vámos.)
„Nem könnyíti meg a felújítás helyzetét, hogy a füves futópálya alatt lévő vízelvezető Zsolnay-porcelánból készült, ezért ipartörténeti emléknek számít.”
Ezt nem értem. Mi köze lehet az épület (terminál) felújításához?
„A magyar légiforgalmi vállalat három vadonatúj ezüstszínű, hárommotoros Ju 52-es”
Magyar Légiforgalmi Rt. MALERT a pontos neve, és nagybetűvel illik írni.
A tizenötödik képnél.
„1949. A Vasas futballcsapata, balról a második, kalapban Lóránt Gyula, középen a második sorban, kihajtott gallérú, sötét ingben Illovszky Rudolf, jobbról a második Szilágyi I Gyula. A háttérben egy Liszunov Li-2 típusú repülőgép.”
A szerző nem tehet róla, mert a Fortepan is ezt írja, de a képen egy Douglas C-47B repülőgép látható. Érdekesség, hogy a háború alatt "érkezett" 707 darab C-47 repülőgépből, ami megmaradt, abból kapott az Aeroflot is. Úgy alakították át utasforgalmi repülőgéppé, hogy egy Li-2-es ajtót építettek a jobb oldalra. Ez korábban a típus meghatározásánál engem is megzavart.
és mi a helyzet akkor, ha a hozzàszolo ugyan iskolàzott ember, példàul làtott màr repülöt egész közelröl is, de az iskolàit nem magyar nyelven végezte?
Attol még, példàul a csalàdban, megtanulhatott magyarul. és akkor meg is van a vàlasz a helyesiràsàra és a fogalmazàsàra is.
Off: Igen, a "tölletek" árulkodó. A rövid és hosszú magánhangzópárok, és a sima és dupla mássalhangzók keverése tipikus alacsony iskolai végzettséget mutató hibák. De tényleg ne ez legyen a szempont. Várjuk inkább a fejleményeket.