Ez vélhetően akril festék, szerintem a higító az inkább 5% lesz. Érdemes kérni a boltban hozzá mérőpoharat, azon sok esetben jelölve van a 2 komponens mellett a higítási arány is. Keverőpálcákon kevésbé.
Én az 1 napot arra értettem ha véletlenül nedvesség éri, mert 1x véletlenül lányos zavaromban nedvesen kezdtem el csiszolni, és utána több óra után se nagyon szerette egymást a gitt meg a filler.
És azért csináltam a szabadban, mert egyéb okok miatt nem volt más választásom, mert a fedett helyemben más volt 1 napig. Tudom, hogy az ilyeneket fedett helyen kell csinálni.
Tudom hogy 30 perc kb és csiszolható.
A színrendszerről kérdeztem volna a boltost, de hosszú volt a sor, ezért nem erőltettem, annyit mondott gyorsan, hogy ezeket a régi színeket nem igazán tudják 100%-ban kikevernimanapság.
Miért kell egy 2K-s kittnek egy napot "száradnia"? Egyébként semmilyen fényezéssel kapcsolatos munka nem igazán tartozik a szabad ég alatt végezhetö tevékenységek köré. Hogy mennyi idö alatt szárad ki, az hömérséklet, és páratartalom kérdése. Tekintve hogy ezek a paraméterek csak kamrában befolyásolhatóak, a természet kegyességére van bízva a történet. Minden esetre legyél óvatos, mert a legkisebb nemkívánatos nedvesség is tönkre tudja tenni a végeredményt.
A színnel kapcsolatos kérdésedet a festékboltban kellene feltenned, ök egészen biztosan tudják, hogy milyen színkeverö rendszerhez tartozik a kártya. Egyébkßent biztos vagyok benne, hogy létezik a szín kikeverve. Ahogy a SImsonhoz is megvannak az "eredeti" szinek, tuti hogy a Wartburghoz is megcsinálták a németek.
egy 2T Wartburgot karosszériázok, de sajna az időjárás nem kegyes ma se, sajna kinn az udvaron elkapott az eső, éppen amikor már 1 napja száradó simító glett csiszolását befejeztem.
Azt tapasztaltam, hogy nem érheti víz, mert akkor nem igazán tudok rá fújni alapozót, szerintetek mennyi idő kell neki hogy ismét kiszáradjon az eső után? Remélem azért nem fog megdagadni kicsit se...
Illetve a másik kérdés, tömören, ugye Wartburg, nincs RAL kódja, mert szociban másképp fényeztek, közelítő RAL sincs, a boltban 20 perc után találtak egy színt, egy eléggé régi színkártyától, az árnyalat neve : BR 8127
sose halottam róla, ez is valami skála része, vagy egy egyedi szín, besorolás nélkül?
A bevonatok különbözöek rétegek szerint. A 2K-s anyagok az oldószer és karcállóak, autófényezés esetében a legfelsö rétegnek mindenképpen 2K bevonatnak kell lennie.
Jól mondta a boltos, a 2K-s festék önmagában elég kemény/karcálló lesz, nem kell lakkozni.
A bázislakk egykomponenses festék, (szín) ami önmagában nem lesz fényes, oldószer és karcálló sem. Ezért kell minden esetben 2K-s lakkal bevonni. Egy metál bevonat úgy néz ki, hogy az alapra meg a szín (pl ezüst metál) arra megy egy 2K-s színtelen lakk.
sziasztok hűtő rács króm keretét akarnám feketére festeni .megcsiszoltam a krómozott műanyag keretet , acetonos ronggyal áttöröltem lefújtam Auto K fillerel , fél matt fekete Dupli-colorral lefújnám és dupli-color fényes lakkal lakkoznám. Csináltam először 1 próba festést 1 műanyagra alapozó 1 nap múlva festék 1 nap múlva lakk, nem marta meg egyik sem az alatta lévőt. vártam 2 napot és le tudom körömmel kaparni az egészet. Nem értem , hogy a lakkot hogyan tudom ilyen könnyen megsérteni 2 nap után . A képen a hűtőrács keret csak töltőalapozóval van fújva és át van csiszolva 600 papírral . Most megálltam mert nem merem lefújni festékkel és lakkal . mert mi lessz ha eről is 2 nap után le tudom kaparni? Németbe vagyok itt vettem az alapozót és a festéket és a lakkot. A második képen azok vannak amivel festeném. Valaki esetleg tudna segíteni, hogy mit basztam el? Vagy hamis a Dupli-color? vagy tovább kell várnom a száradással? vagy vegyek másik fajta festéket?
Az edzős festék szinte ugyan az, mint a színtelen lakk. igazából lakk az is, csak idehaza nem így hívják. a bázis, amibe nem kell edző, az nem alkalmas védelemre, az csak a szemednek van. (kérném kijavítani, ha rosszul írom)
Az akrilt nem muszáj lakkozni, mert önmagában fényes. Viszont lehet rá további lakk réteget fújni, amitől javul az UV állóság és tetszetősebb lesz a végeredmény.
Az én hobbi autómat épp most fújták "akril + lakk" technológiával.
Ma az autós festékboltban jártam, ahol kértem próba kép 1 dl festéket, amihez kaptam edzőt meg hígítót. Kérdeztem a színkeverő srácot, hogy milyen lakk kell hozzá. A válasza az volt, hogy ezt a festéket nem kell lakkozni, mert fényes. Értettem én ezt, de én a karcállóság stb miatt szeretnék rá lakkot.
Erre annyit válaszolt, hogy ez a festék + edző miatt ugyanazt tudja, mintha lakkoznánk, ugyanolyan keményre keményedik ki.
"Bázist szokták lakkozni"
Ebben kérném a tanácsotokat, hogy akkor pontosan mi a különbség ez az edzős festék, illetve a bázis nevezetű festék között, valóban nem kell akkor ezt lakkozni?