Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Klementina1 Creative Commons License 2021.05.27 0 0 149890

Nem tudom milyen vastag kell legyen a betét, de bizonyos vastagság felett a habosított PVC lemez jó választás lehet, mert könnyen vágható. Amit Atomi mondott az is jó lehet, vannak vékonyabb NYÁK lemez változatok is, amik hajlékonyabbak.

Előzmény: Sihuhu (149889)
Sihuhu Creative Commons License 2021.05.27 0 0 149889

Azert annal rugalmasabb kene, hogy az ablakletekero csapja ne legyen utban felrakaskor. 

Neten kozben korulneztem, vannak cegek, amelyek muanyag lapokat arulnak.

Erdekes a hullam muanyag, olyan, mint a hullampapir. Problemaja, ha egyszer megtorik, akkor vege.

Előzmény: Atomi (149888)
Atomi Creative Commons License 2021.05.27 0 0 149888

Nyomtatott áramköri - röviden NYÁK - lemez.   Lehetőleg üvegszálas.   Nem lesz olcsó, de örök.

Előzmény: Sihuhu (149885)
Mádi Gerg Creative Commons License 2021.05.27 0 0 149887

Nekem farost lemez lett jopárszor átkenve(itatva) valami lakkal.... Majd kiderül... 

 

 

Viszont... Ladásoknál létezik utángyártott kárpit, ami szart se ér, de a müanyag jó alatta. (Nekem ezt mondták) talán ök okosabbak, vagy akár ha az nagyobb, akkor kiszabhato belöle a wartburgé..(?)

 

Előzmény: Sihuhu (149885)
Klementina1 Creative Commons License 2021.05.27 0 0 149886

Az út során csak egy fehér 4T limót láttam állni az út szélén valahol Fonyód környékén, más Wartburgot sajnos nem. De ez legalább külsőre egész jó állapotban volt.

Előzmény: Atomi (149884)
Sihuhu Creative Commons License 2021.05.27 0 0 149885

Az ajtókárpit merevítését adó vázat - nevezzük kátránypapírnak - mivel lehetne kiváltani? Hiába az átlátszó műanyagfólia mögötte, a kárpit felhullámosodott jó pár éve, és most már az alsó részét beakasztani sem tudom, mert elmorzsolódik a kátránypapír alja. Valami vékony műanyag lapra gondolok, amit könnyű kiszabni, és pl. FBS-el (vagy Pálmatex, csak az gyorsan köt...) lehetne a műbőr huzatot ráragasztani. A kárpittartó bolhák nálam már rég "nem játszanak". A merev műanyag lap amúgy is kiváltaná őket. Gondoltam linóleum padlóra, de nyáron az nagyon fellágyulhat, és akkor elveszti a tartását.

Atomi Creative Commons License 2021.05.26 0 0 149884

Nem tudom ki lehet, de vagy reggel 6 körül zúg el erre, vagy este 10 után, hallom messziről hogy ez pedig az, 2ütemű wartburg, de nincs kedvem kirohanni meg nézni, mert nem közvetlen az országút mellett lakok.

Előzmény: Klementina1 (149882)
Sihuhu Creative Commons License 2021.05.26 0 1 149883

Ezert tartunk Wartburgot. Kalandos es elmenydus vele az elet. De legalabb konnyen javithato. :-) Mielobbi gyogyulast a kocsinak!

Előzmény: Klementina1 (149882)
Klementina1 Creative Commons License 2021.05.25 0 0 149882

Sajnos el kell szomorítsalak, de tovább kell folytatnod a keresést! Nem is tudom, hogy valaha voltam-e arra Wartburggal, de az elmúlt években most először, ez se sikerült fényesen :)

Előzmény: Atomi (149881)
Atomi Creative Commons License 2021.05.25 0 0 149881

Most megvagy !

Szóval te szoktál arrafelé dél-nyugat Balaton wartburgozni ! Mindig csak hallani szoktam, de látni még soha :-) Gyakran mész át Balatonberényen Keszthely felé, meg néha Fenyvesen is megfordulsz.

 

Előzmény: Klementina1 (149880)
Klementina1 Creative Commons License 2021.05.25 0 0 149880

Történet egy zárlatos önindítóról

 

Előzmény:

Szombaton reggel nem akart beindulni a 2T Wartburg. Gyengén és fokozatosan elhalóan forgatta az önindító a motort. Azt hittem, hogy az akku lemerült, mert már 6 éves, és előtte volt éjszaka lámpával mászkálás, több rövid út is. Be lett tolva, mentünk. Utána jó pár alkalommal indult rendesen a kocsi, gondoltam visszatöltődött az akku, oké.

 

A mai nap:

 

Alapból is izgalmas napnak indult a mai, egy rendkívüli út Pestről Balatonkeresztúrra. Nem is volt semmi gond, amíg meg nem kellett állni tankolni Zamárdinál, és a kocsi megint nem indult. Ugyanaz a kis gyenge tekerés, ami pár másodperc alatt lelassul és megáll. Szerencsére megint volt ki segítsen betolni.

 

Ekkor már erősen elgondolkoztam, hogy mi van ha a töltéssel nem stimmel valami, a legutóbbi kis baleset után pár alkalommal rakoncátlankodott az elektromechanikus feszszabályzó, csak aztán látszólag megoldódott a dolog.

 

A benzinkúttól elindulás után viszont nem ment normálisan az autó, rángatott, minden baja volt, mintha az egyik henger csak néha-néha lőtt volna. Meg kellett állni. Mivel az alapjárat látszólag jó volt, ezért buta módon nem kezdtem el először lehuzigálni a gyertyapipákat, hanem megnéztem a porlasztót, hogy nincs-e valami dugulás. Persze nem volt. Aztán persze gyanús lett a gyújtás, ki is derült hogy a túlolajozott kenőfilc volt a ludas, és a 2-es henger megszakítójának pogácsái között cuppogott az olaj. (Pedig figyeltem rá hogy ne tegyek túl sokat a filcre... :'D mellesleg több mint 500 kilométert mentem már azóta, érdekes hogy csak most jött elő.)

 

A porlasztóval meg a gyújtással való bohóckodás során többször is leállítottam és beindítottam az autót, és simán indult. Ha le lett volna merülve az akku, pár kilométer alatt nem töltődhetett volna fel – gondoltam. De mikor mindent összeraktam akkor mégse indult, ez kellett ahhoz hogy még többet foglalkozzak a dologgal. (Szerencsére nem időre mentünk.)

 

Elővettem a próbalámpát, és rámértem az akkura. Nem világított. Már kezdtem idegbajt kapni, hogy lehet hogy kiégett a próbalámpa, vagy mi a fene... (Multiméter nem volt nálam sajnos.)  Erre gondoltam leszedem az akkusarut. A mínusz le is jött, a plusz viszont nagyon meleg volt, és rá is volt szorulva! Itt már sejtettem hogy valami komoly baj van... A leszedett negatív akkusaru mellett már az akkura kötve világított a próbalámpa! Tehát előtte rövidre volt zárva az akku! :O   (Nesze neked, szar alumínium főkábel, úgy rövidre záródott rajta keresztül az akku, hogy maga a kábel meg se melegedett különösebben.)

 

Rövid gondolkodás után rájöttem, hogy ha nem az indítómotor csinálná a zárlatot, akkor valami kis vékony vezeték már elfüstölt volna látványosan, vagy biztosíték kimegy, azokon keresztül nem bírt volna ekkora rövidzár keletkezni. Szóval indítómotor. A próbalámpát sorba kötve a kocsi többi részével (zárt ajtók és kiszedett motortér-világítás izzó mellett) nem szabadna világítania, és most világított. Próbaképpen zártam a szabadonfutót és kettesben megtologattam kicsit az autót. A rövidzár ezután megszűnt! Visszatettem a főkábelt, próbáltam indítózni, valamikor elkezdett kattogni, valamikor meg ugyanúgy rövidzár lett... Szóval úgy voltam vele, hogy ezt nem kéne erőltetni, a kocsi ismételt megmozgatásával ismételten oldottam a rövidzárat, és megfogadtam hogy nem indítózok az önindító cseréjéig.

 

Végül betoltuk a kocsit, és ment. Az út hátra lévő része és a visszaút gond nélkül teljesítve lett. Menet közben az index villogási sebességéből tudtam következtetni az akku töltöttségére (elektromechanikus gyári villogóautomata, a frekvencia feszültségfüggő :-) ), hát Fehérvárnál még nem volt sok, ezért a maradék kb. 70 kilométert világítás nélkül tettem meg. (Szegény gyári generátor nehezen bírt a koppra merült akkuval és a fényszórókkal együtt...)  Így mire hazaértem addigra egész értelmesen feltöltődött az akku. Ami kész csoda, annak fényében hogy már 6 éves és mik történtek szerencsétlennel...

 

Remélhetőleg a héten meglesz az indítómotor cseréje, addig inkább nem megyek le vele a mélygarázsba :)  Most egyelőre csak egy bontott lesz, de ha találok gyári újat akkor arra le fogok csapni.

Mádi Gerg Creative Commons License 2021.05.24 0 0 149879

Persze, elpostázom, de azért ha így alakult, menjünk biztosra, valamikor a hét második felében körbefotózgatom jobban, aztán megbeszéljük. :) 

Előzmény: Jenő353 (149878)
Jenő353 Creative Commons License 2021.05.24 0 0 149878

Én paksi vagyok, szóval egy kicsit messze van. Engem legjobban a lökhárító középső eleme érdekelne, az ment tönkre. A fényképed alapján a tied teljesen jó. Megnéztem a készletet, az átfolyásmérő egyik fele megvan, szinte biztos, hogy jó mert újkorában csak azért vettem ki, hogy minél rövidebb legyen a benzin útja. Más amit írtál az nincs, nem is volt.

Azt kéne meggondolnod, hogy csak a középső részt elpostáznád-e, a költséget természetesen állom. Ha az átfolyásmérő kell, azt mindentől függetlenül elküldöm neked, csak adjál meg elérhetőséget.

 

Előzmény: Mádi Gerg (149876)
mád.max1 Creative Commons License 2021.05.24 0 0 149877

Sziasztok.keresek kétütemű wartburg első komplett ujszerű állapotú lökhárítót vagy csak köténylemezt.

 

Mádi Gerg Creative Commons License 2021.05.24 0 0 149876

Akkor ezt meg is beszéltük, viszont én gyöngyösi vagyok, nem tudom, hogy szoktál e errefelé járni.. én mostanában ritkán közlekedek kocsival messzebbre, mert itt a jo idö, motorral megyek .. :) 

 

Ez a lökös azért nem egy nagy kincs, szoval tul sok mindent nem is várhatnék érte, az autom meg kezd egybe lenni... Ami érdekelhet, az egy átfolyásmérö, embléma a motorháztetöre, esetleg napfénytetö tekeröke... 

 

De nekem ez csak foglalja a helyet. Ha erre jársz, bejössz érte, beszélgetünk egyet, szidjuk közösen az utángyártott alkatrészeket egy fél orán át, aztán a tied .. :) 

Előzmény: Jenő353 (149875)
Jenő353 Creative Commons License 2021.05.24 0 0 149875

Érdekelne, és elég sok használható csere alkatrészem is van, de hogy mire volna szükséged, és ez találkozik-e a készletemmel az más kérdés. Írj egy listát, aztán meglátjuk. / veterán wartburgos vagyok, -1981-, tudom, hogy ebben a "szakmában" fontosabb, hogy legyen alkatrész, de ingyen akkor sem kívánom ha nem tudunk cserélni"/

Előzmény: Mádi Gerg (149873)
59th_Roy Creative Commons License 2021.05.23 0 0 149874

Ha Jenő353 nak nem kell, írj engem érdekel. Köszi

Előzmény: Mádi Gerg (149873)
Mádi Gerg Creative Commons License 2021.05.23 0 0 149873

Ha ez segitség lehet, van egy komplett lökösöm elsö, hátso elölhütösre, amit szivesen odaadok ingyen, vagy épp valami cserealkatészért.. nem mondom, hogy  tökéletes állapotú, de nem is a legszarabb talán.

 

Ez egy 2-3 éves kép, én levettem, kromos ment a helyére .

Előzmény: Jenő353 (149870)
59th_Roy Creative Commons License 2021.05.23 0 0 149872

Szerintem azzal jársz a legjobban ha az eredetit megjavítod,lefested.

Előzmény: Jenő353 (149870)
353 wr Creative Commons License 2021.05.23 0 0 149871

Üdv mindenkinek!

 

Valaki esetleg tud e új Wartburg 1.3 fűtőradiátort?

Köszi előre is mindenkinek aki ír.

Jenő353 Creative Commons License 2021.05.23 0 0 149870

2t elöl hűtősre szeretnék feltenni 4t első lökhárítót. Más lehetőségem nemigen van, vagy a meglévő rozsdás, görbült eredetit napokig javítgatni.

Végig olvastam a fórum ilyen irányú bejegyzéseit, végül is csak annyit szeretnék megtudni, mennyire macerás, nehézkes. Ha valaki csinált ilyet, megköszönném a tapasztalatait, nem vagyok kétbalkezes. A lökhárítót még nem vettem meg.

Köszönettel.

djpotzi Creative Commons License 2021.05.20 0 0 149869

Sziasztok!

4T, kettős, benzin-LPG üzemű  Wartburghoz keresek budapesti vagy környéki szerelőt, szervizt ahol zűrösebb problémákkal is képesek és hajlandók foglalkozni és mindezt megfelelő gondossággal. Látom itt a többség, képes, tud és szeret is maga bütykölni. Én sem érzem életképtelennek magam ilyen téren a tapasztalataim alapján, de műhely, garázs hiányában az egyszerűbb dolgok reparálásán kívül (pl. kipufogó rendszer, leömlő csere; fékjavítás; seb.váltó kulissza javítás, Faudi fej csere; index kapcsoló javítás) mást nemigen tudok egy lakótelepi parkolóban megoldani.

 

A jelenlegi szerelőm egyrészt távol található a lakhelyemtől, másrészt szerintem ráunt a wartburgra mint gyártmányra vagy a szakmájára. A féltengely problémám (zajos, kopog) megoldásába már nem volt hajlandó komolyabban belemenni, kérésem ellenére sem. Gumiharangcsere és zsírzás amit megcsinált.

Szerintem hozzá kellene nyúlni a motorhoz is (hengerfej, a tömítése, szelepek stb.) de a hidrotőkék cseréjén kívül egyebet nem vállalt be.

 

Ha valaki ismer egy megbízható és lelkes wartburgos szakit, aki bevállalná a warezt kérem jelezze. Nem kell hogy, villámkezű legyen, viszonylag ritkán és leginkább csak vidékre járok vele, úgyhogy nem gond, ha más sürgősebb feladatai miatt néhány hétig is ül egy-egy aktuális reparálni valón. 

 

pizo Creative Commons License 2021.05.16 0 0 149868

Nincsenek rossz állapotban. Tedd fel jófogásra szerintem.

 

Zoli

Előzmény: Mabi_ (149867)
Mabi_ Creative Commons License 2021.05.16 0 0 149867

Nekem fölösleges, de gondoltam, hátha valakinek kell, azért ide raktam be. Szar állapotban van? Én nem tudom megítélni, nem értek hozzá. Inkább vigyem egyenesen a hulladékudvarba, úgysem kell senkinek? Köszi a választ!

Előzmény: Atomi (149866)
Atomi Creative Commons License 2021.05.15 0 0 149866

Köszi, de úgy érzem, erre most nem vágyom.

Előzmény: Mabi_ (149865)
Mabi_ Creative Commons License 2021.05.15 0 0 149865

Mabi_ Creative Commons License 2021.05.13 0 0 149864

Otthonról teszek majd be képet. 1989-es egyébként a kocsi, de hogy a felni mikori, azt nem tudom. Előző tulaj adta pluszban a kocsihoz. Ár: mondj egy szerény, de nem sértő összeget. El fogom fogadni :-)

Előzmény: Atomi (149863)
Atomi Creative Commons License 2021.05.10 0 0 149863

Megmondom, ha írod mikori évjárat és mi az ára.

Előzmény: Mabi_ (149860)
Cymantrene Creative Commons License 2021.05.10 0 1 149862

Lehet, hogy inkább áramvonalasság-függő. A Wartburgba lehúzott ablaknál sokkal jobban bekevereg a szél és a miegymás, mint áramvonalasabb autónál.

Előzmény: 59th_Roy (149859)
Sihuhu Creative Commons License 2021.05.10 0 0 149861

www.imcdb.org - autok, koztuk warti filmeken.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!