Nem tudom milyen vastag kell legyen a betét, de bizonyos vastagság felett a habosított PVC lemez jó választás lehet, mert könnyen vágható. Amit Atomi mondott az is jó lehet, vannak vékonyabb NYÁK lemez változatok is, amik hajlékonyabbak.
Nekem farost lemez lett jopárszor átkenve(itatva) valami lakkal.... Majd kiderül...
Viszont... Ladásoknál létezik utángyártott kárpit, ami szart se ér, de a müanyag jó alatta. (Nekem ezt mondták) talán ök okosabbak, vagy akár ha az nagyobb, akkor kiszabhato belöle a wartburgé..(?)
Az út során csak egy fehér 4T limót láttam állni az út szélén valahol Fonyód környékén, más Wartburgot sajnos nem. De ez legalább külsőre egész jó állapotban volt.
Az ajtókárpit merevítését adó vázat - nevezzük kátránypapírnak - mivel lehetne kiváltani? Hiába az átlátszó műanyagfólia mögötte, a kárpit felhullámosodott jó pár éve, és most már az alsó részét beakasztani sem tudom, mert elmorzsolódik a kátránypapír alja. Valami vékony műanyag lapra gondolok, amit könnyű kiszabni, és pl. FBS-el (vagy Pálmatex, csak az gyorsan köt...) lehetne a műbőr huzatot ráragasztani. A kárpittartó bolhák nálam már rég "nem játszanak". A merev műanyag lap amúgy is kiváltaná őket. Gondoltam linóleum padlóra, de nyáron az nagyon fellágyulhat, és akkor elveszti a tartását.
Nem tudom ki lehet, de vagy reggel 6 körül zúg el erre, vagy este 10 után, hallom messziről hogy ez pedig az, 2ütemű wartburg, de nincs kedvem kirohanni meg nézni, mert nem közvetlen az országút mellett lakok.
Sajnos el kell szomorítsalak, de tovább kell folytatnod a keresést! Nem is tudom, hogy valaha voltam-e arra Wartburggal, de az elmúlt években most először, ez se sikerült fényesen :)
Szóval te szoktál arrafelé dél-nyugat Balaton wartburgozni ! Mindig csak hallani szoktam, de látni még soha :-) Gyakran mész át Balatonberényen Keszthely felé, meg néha Fenyvesen is megfordulsz.
Szombaton reggel nem akart beindulni a 2T Wartburg. Gyengén és fokozatosan elhalóan forgatta az önindító a motort. Azt hittem, hogy az akku lemerült, mert már 6 éves, és előtte volt éjszaka lámpával mászkálás, több rövid út is. Be lett tolva, mentünk. Utána jó pár alkalommal indult rendesen a kocsi, gondoltam visszatöltődött az akku, oké.
A mai nap:
Alapból is izgalmas napnak indult a mai, egy rendkívüli út Pestről Balatonkeresztúrra. Nem is volt semmi gond, amíg meg nem kellett állni tankolni Zamárdinál, és a kocsi megint nem indult. Ugyanaz a kis gyenge tekerés, ami pár másodperc alatt lelassul és megáll. Szerencsére megint volt ki segítsen betolni.
Ekkor már erősen elgondolkoztam, hogy mi van ha a töltéssel nem stimmel valami, a legutóbbi kis baleset után pár alkalommal rakoncátlankodott az elektromechanikus feszszabályzó, csak aztán látszólag megoldódott a dolog.
A benzinkúttól elindulás után viszont nem ment normálisan az autó, rángatott, minden baja volt, mintha az egyik henger csak néha-néha lőtt volna. Meg kellett állni. Mivel az alapjárat látszólag jó volt, ezért buta módon nem kezdtem el először lehuzigálni a gyertyapipákat, hanem megnéztem a porlasztót, hogy nincs-e valami dugulás. Persze nem volt. Aztán persze gyanús lett a gyújtás, ki is derült hogy a túlolajozott kenőfilc volt a ludas, és a 2-es henger megszakítójának pogácsái között cuppogott az olaj. (Pedig figyeltem rá hogy ne tegyek túl sokat a filcre... :'D mellesleg több mint 500 kilométert mentem már azóta, érdekes hogy csak most jött elő.)
A porlasztóval meg a gyújtással való bohóckodás során többször is leállítottam és beindítottam az autót, és simán indult. Ha le lett volna merülve az akku, pár kilométer alatt nem töltődhetett volna fel – gondoltam. De mikor mindent összeraktam akkor mégse indult, ez kellett ahhoz hogy még többet foglalkozzak a dologgal. (Szerencsére nem időre mentünk.)
Elővettem a próbalámpát, és rámértem az akkura. Nem világított. Már kezdtem idegbajt kapni, hogy lehet hogy kiégett a próbalámpa, vagy mi a fene... (Multiméter nem volt nálam sajnos.) Erre gondoltam leszedem az akkusarut. A mínusz le is jött, a plusz viszont nagyon meleg volt, és rá is volt szorulva! Itt már sejtettem hogy valami komoly baj van... A leszedett negatív akkusaru mellett már az akkura kötve világított a próbalámpa! Tehát előtte rövidre volt zárva az akku! :O (Nesze neked, szar alumínium főkábel, úgy rövidre záródott rajta keresztül az akku, hogy maga a kábel meg se melegedett különösebben.)
Rövid gondolkodás után rájöttem, hogy ha nem az indítómotor csinálná a zárlatot, akkor valami kis vékony vezeték már elfüstölt volna látványosan, vagy biztosíték kimegy, azokon keresztül nem bírt volna ekkora rövidzár keletkezni. Szóval indítómotor. A próbalámpát sorba kötve a kocsi többi részével (zárt ajtók és kiszedett motortér-világítás izzó mellett) nem szabadna világítania, és most világított. Próbaképpen zártam a szabadonfutót és kettesben megtologattam kicsit az autót. A rövidzár ezután megszűnt! Visszatettem a főkábelt, próbáltam indítózni, valamikor elkezdett kattogni, valamikor meg ugyanúgy rövidzár lett... Szóval úgy voltam vele, hogy ezt nem kéne erőltetni, a kocsi ismételt megmozgatásával ismételten oldottam a rövidzárat, és megfogadtam hogy nem indítózok az önindító cseréjéig.
Végül betoltuk a kocsit, és ment. Az út hátra lévő része és a visszaút gond nélkül teljesítve lett. Menet közben az index villogási sebességéből tudtam következtetni az akku töltöttségére (elektromechanikus gyári villogóautomata, a frekvencia feszültségfüggő :-) ), hát Fehérvárnál még nem volt sok, ezért a maradék kb. 70 kilométert világítás nélkül tettem meg. (Szegény gyári generátor nehezen bírt a koppra merült akkuval és a fényszórókkal együtt...) Így mire hazaértem addigra egész értelmesen feltöltődött az akku. Ami kész csoda, annak fényében hogy már 6 éves és mik történtek szerencsétlennel...
Remélhetőleg a héten meglesz az indítómotor cseréje, addig inkább nem megyek le vele a mélygarázsba :) Most egyelőre csak egy bontott lesz, de ha találok gyári újat akkor arra le fogok csapni.
Én paksi vagyok, szóval egy kicsit messze van. Engem legjobban a lökhárító középső eleme érdekelne, az ment tönkre. A fényképed alapján a tied teljesen jó. Megnéztem a készletet, az átfolyásmérő egyik fele megvan, szinte biztos, hogy jó mert újkorában csak azért vettem ki, hogy minél rövidebb legyen a benzin útja. Más amit írtál az nincs, nem is volt.
Azt kéne meggondolnod, hogy csak a középső részt elpostáznád-e, a költséget természetesen állom. Ha az átfolyásmérő kell, azt mindentől függetlenül elküldöm neked, csak adjál meg elérhetőséget.
Akkor ezt meg is beszéltük, viszont én gyöngyösi vagyok, nem tudom, hogy szoktál e errefelé járni.. én mostanában ritkán közlekedek kocsival messzebbre, mert itt a jo idö, motorral megyek .. :)
Ez a lökös azért nem egy nagy kincs, szoval tul sok mindent nem is várhatnék érte, az autom meg kezd egybe lenni... Ami érdekelhet, az egy átfolyásmérö, embléma a motorháztetöre, esetleg napfénytetö tekeröke...
De nekem ez csak foglalja a helyet. Ha erre jársz, bejössz érte, beszélgetünk egyet, szidjuk közösen az utángyártott alkatrészeket egy fél orán át, aztán a tied .. :)
Érdekelne, és elég sok használható csere alkatrészem is van, de hogy mire volna szükséged, és ez találkozik-e a készletemmel az más kérdés. Írj egy listát, aztán meglátjuk. / veterán wartburgos vagyok, -1981-, tudom, hogy ebben a "szakmában" fontosabb, hogy legyen alkatrész, de ingyen akkor sem kívánom ha nem tudunk cserélni"/
Ha ez segitség lehet, van egy komplett lökösöm elsö, hátso elölhütösre, amit szivesen odaadok ingyen, vagy épp valami cserealkatészért.. nem mondom, hogy tökéletes állapotú, de nem is a legszarabb talán.
Ez egy 2-3 éves kép, én levettem, kromos ment a helyére .
2t elöl hűtősre szeretnék feltenni 4t első lökhárítót. Más lehetőségem nemigen van, vagy a meglévő rozsdás, görbült eredetit napokig javítgatni.
Végig olvastam a fórum ilyen irányú bejegyzéseit, végül is csak annyit szeretnék megtudni, mennyire macerás, nehézkes. Ha valaki csinált ilyet, megköszönném a tapasztalatait, nem vagyok kétbalkezes. A lökhárítót még nem vettem meg.
4T, kettős, benzin-LPG üzemű Wartburghoz keresek budapesti vagy környéki szerelőt, szervizt ahol zűrösebb problémákkal is képesek és hajlandók foglalkozni és mindezt megfelelő gondossággal. Látom itt a többség, képes, tud és szeret is maga bütykölni. Én sem érzem életképtelennek magam ilyen téren a tapasztalataim alapján, de műhely, garázs hiányában az egyszerűbb dolgok reparálásán kívül (pl. kipufogó rendszer, leömlő csere; fékjavítás; seb.váltó kulissza javítás, Faudi fej csere; index kapcsoló javítás) mást nemigen tudok egy lakótelepi parkolóban megoldani.
A jelenlegi szerelőm egyrészt távol található a lakhelyemtől, másrészt szerintem ráunt a wartburgra mint gyártmányra vagy a szakmájára. A féltengely problémám (zajos, kopog) megoldásába már nem volt hajlandó komolyabban belemenni, kérésem ellenére sem. Gumiharangcsere és zsírzás amit megcsinált.
Szerintem hozzá kellene nyúlni a motorhoz is (hengerfej, a tömítése, szelepek stb.) de a hidrotőkék cseréjén kívül egyebet nem vállalt be.
Ha valaki ismer egy megbízható és lelkes wartburgos szakit, aki bevállalná a warezt kérem jelezze. Nem kell hogy, villámkezű legyen, viszonylag ritkán és leginkább csak vidékre járok vele, úgyhogy nem gond, ha más sürgősebb feladatai miatt néhány hétig is ül egy-egy aktuális reparálni valón.
Nekem fölösleges, de gondoltam, hátha valakinek kell, azért ide raktam be. Szar állapotban van? Én nem tudom megítélni, nem értek hozzá. Inkább vigyem egyenesen a hulladékudvarba, úgysem kell senkinek? Köszi a választ!
Otthonról teszek majd be képet. 1989-es egyébként a kocsi, de hogy a felni mikori, azt nem tudom. Előző tulaj adta pluszban a kocsihoz. Ár: mondj egy szerény, de nem sértő összeget. El fogom fogadni :-)