Üdv Lajosba,sajnos mostanában nem léptem előrébb,mert eladtam a légpárnásom,de bele kell szerkesztenem egy motort,ami ma már készen is lesz, suzuki 1000 res négyütemű 3 hengeres mert ez a legkönnyebb ami elérhetö,55kg os csak.
A generátort összehoztam a gázboylerrel ami 16 percel gyorsabban füt fel 100 liter vizet minimális áram fogyasztással. Egy aggregátort megint csinálok ,de az már nem einheles csucs tecnika lessz mint a videón,mert az 2-3 orai használat után nem müködik,igazi talány lett,szikra,benzin van,kompresszió szintén,vezérlés a helyén,de nem indul be. Majd irok párnap mulva,he elörébb léptem. mail nagyhajos@gmail.com
sziasztok! látom azért él a forum. igazábol most a csonakszervizt keresném mert érdekelne meddigjutottál a H. generátoroddal olvastam és láttam röpke részleteket de ugygondolom azota sokkal több az élmény. énis ebben utaznék és igy találta meg a képeidet irjál ha tudnál segiteni valamiben ebbe a témakörben elöre is köszi
J.Johnny! Hivatalosan a légpárnás kisgéphajónak vizsgáztatható, tehát ott használható ahol egy motorcsónak. Nemhivatalosan bárhol, legfőképp pl. belvízes területeken, vagy ártérben stb, ott úgysem megy utánad senki:) Személy szerint nem tudok magyarországi légpárnásról, amely le lenne vizsgáztatva.
Légpárnást is épitettünk a barátommal, az egy kavasaki 145.le,s mtorral van hajtva,De én nem tudom miért, a mocsit , választottam. A képen látható "jégjáróm" Rotax 503, as 5o lovas motorral poroszkál, a nagyobb "mocsim" -az 4 személyes
és egy 72 lovas/ ha van benne annyi?/- Moszkvics motorral -kuplungolható- de nem sebváltó- megy, de nem nagyon száguldozik, Nehéz a test. Trabant- hát igen- az kevés.Keresek egy kb. 5 m-es 14o, széles laposfenekűt amire ráépitenék egy kombinált hajtásu /vizi.-és légcsavar/ szerkezetet.Képek maj késöbb.Ödv, pepe
Először én is airboatot akartam építeni, de ahhoz a trabant motor kicsi lett volna. A Tisza tónál mi is szoktunk minden évben nyaralni, csónakázni(fel is tekeri a csiga a sulymot). Természetesen szívesen látunk egy légpárnástalálkozó alkalmával.(remélem az idén összejön egy)
Tíszató-/Dorogma- Poroszló- aAbádszalók..- De leginkább, ott ahol nem zavarok vele senkit, úgy is mondhatnám, ahol a madár sem jár. Persze csakis a motorcsónakok részére engedélyezett utvonalakon,. Egyébként, meg ahol annyira f
elnő a nővényzet,hogy más vizijármüvel lehetetlen a közlekedés.
Ha meg befagy a viz, akkor a jégen,. Négy évvel ezelőtt a Balatonon /Füzfőn/ segitettem 3 napig a jégvitorlás versenyzöket.. Lékhorgászat,- lékvágás a halak oxigén ellátása érdekében,stb. Mostmár "csak" egy "légcsavaros" találkozóra szeretnék elmenni, ugyhogy ha lesz valahol ilyen megköszönném , ha szolna valaki elötte, vagy egy héttel. Persze ha a légpárnások beengednek maguk közé egy "Mocsárjáró"-st,.
Hát nem pont légpárnás, de ez is légcsavarral megy. Végülis a hátulja erősen hasonlít. Viszont jégen és vizen sokkal jobb a manőverezési képessége, mint a légpárnásnak. Van alá kerék is, úgyhogy a horgásztanyámtól a Tiszáig autóként közlekedek vele, igaz légcsavar hajtású autóként. A vízben aztán két mozdulattal behúzom a kerekeket, és már mehet is a hajó.
Van még két mocsárjáróm is, amit szintén saját kezűleg készítettem. Az egyik 80 Le-s, a másik 50 Le-s motorral.
tudna segiteni valaki? szeret ném a hajomat eladni ha valakinek van ajálata vagy "jo nak tünö"ötlete szivessen venném adig is köszönöm az idö mindenkin erötvesz !
Voltam a héten síelni, gondolom ez senkit sem érdekel, viszont a sípálya mellett vannak hóágyúk ami már érdekes lehet, felvettem kamerára egyet. kívül belül ha netán valakinek még nem egyértelmű az áramlás rendezés akkor megnézheti. (ez biztos, hogy nem csavartan nyomja ki a levegőt, brutál távolságra és egyenesen nyomja a havat. 1-2 nap és átveszem aztán felteszem valahova.
Megnéztem 5 van a képen,abból az egyik szerintem nem eladó,de a többi biztos az. Van egy alu vitorlás,de motorosnak használva, Van egy nagy vasmotoros a háttérben,van rajta munka,de rozsdamentes,külmotoros,hajo levél nélküli.9.5x3 m. Egy primör 18 as volvó belmotoros,jó,és szép állapotú Egy inwader 21 es 5.7 es motorral szétszedve de a tulaj megvan szédülve,javitást nemtud fizetni,de arany árat szeretne. Továbbá egy 6.5 ös test,félig beépitett diesel motorral,a tulajnak szintén nehézségei vannak,sose lessz kész szerintem
Itt kezdem.Ha jól számolom kb 10-15 kilót tudok faragni. 1., A 30x20x2 6m zártszelvény 8,64 kiló itt 3 m lett beépítve 4,3kiló.CSere 30x30x4 alu zártszelvényre ez 1,12 kiló 6m.Nekem 3 kell 0,6 kiló.Itt már -3,6 kilót nyerek hegesztőanyaggal együtt. 2., Az oszlot 100x5 acélcső erre nincs pontos adatom de sztem van kb 8 kiló,tetején 25mm kazánlemez 20x15ös,alján 20x15x5,összesen kb12-13 kiló.Helyére 40x40x4x2 alu zártszelvény rádiusszal a hegesztés miatt, jön 4 db egymás mellé hegesztve sztem simán bírja majd,alua felül 10es alulap.A szelvény 1,5kg/6m ebből kell 3,6 m kb 1 kiló+lemezek 0,5,Az egészen nyerek kb -10 kiló.
3.,Szíjj tárcsa.Szélesebb a szíjnál kb 8 mm-el.Ezt én levenném max 3-ra,és könnyítőfuratokat is tervezek.A tárcsa 16 kiló,furatok és keskenyítés után remélem -2-3 kiló.
Erre jön még
4.,A védőrács ami szintén aluból lesz.A mostani 4 kiló.Alunól ez 0,5 kiló lesz.
Ha jól számolom ez -20 kiló!!!!
A súlyadatok hivatalos helyről származnak,így bízom a sikretben.
Nekem is az volt a gond,hogy lassan nem megy,ugyanezért mint amit írtál.Azért akartam külön emelő motor berakni mert akkor akár egy helyben is megállna ha akarnám ,de az enyém kicsi a terveimhez,majd ha lesz rá keret csinálok egy nagyot amiben v8 as van,és fülkés.
Nem a levegő kevés hanem a súly sok, és később emeli a seggét,de nem húzza ha megyek vele,csak én azt szeretném ha lassabban lehetne vele menni.Most ha indulok az kb 40-50re gyorsítja a gépet.Ha 180 fokban szeretnék fordulni kis helyen akkor vissza kell vannia gézt és akkor ereszkedik a segge de azért nem ül le,viszont keményen kicsapódik.Kisebb súlynál ez sem lenne ilyen intenzíz. Az alábbi videó kb 40 mp nél a gyári fordulást szeretném én elérni. http://www.youtube.com/watch?v=OTxOvACH4qg
Elöl a fuvoka nyilásokon ha csökkentesz akkor elvileg több levegö lessz. Enyémen egy szer elforgattam a lapátokat meredekebre,mert az is tulforgott,és pont ellenkezöje történt mint vártam,még magasabb fordulaton emelt mint most elötte de nem jöttem rá miért,és visszaraktam,végülis jol fordult gyorsult egyebek,csak néha beletolta az orrát a vizbe ugy 70-80 körül,az meg valjuk be nemvolt nagyélmény. De elötte mindig éreztem,hogy elkezd elülni erre több gáz,sulypont hátra,és mégsem tudtam kivédeni.