Keresés

Részletes keresés

csonakszerviz Creative Commons License 2010.03.24 0 0 2489
Üdv Lajosba,sajnos mostanában nem léptem előrébb,mert eladtam a légpárnásom,de bele kell szerkesztenem egy motort,ami ma már készen is lesz, suzuki 1000 res négyütemű 3 hengeres mert ez a legkönnyebb ami elérhetö,55kg os csak.

A generátort összehoztam a gázboylerrel ami 16 percel gyorsabban füt fel 100 liter vizet minimális áram fogyasztással.
Egy aggregátort megint csinálok ,de az már nem einheles csucs tecnika lessz mint a videón,mert az 2-3 orai használat után nem müködik,igazi talány lett,szikra,benzin van,kompresszió szintén,vezérlés a helyén,de nem indul be.
Majd irok párnap mulva,he elörébb léptem.
mail
nagyhajos@gmail.com
.lajosba Creative Commons License 2010.03.16 0 0 2488
sziasztok! látom azért él a forum. igazábol most a csonakszervizt keresném mert érdekelne meddigjutottál a H. generátoroddal olvastam és láttam röpke részleteket de ugygondolom azota sokkal több az élmény. énis ebben utaznék és igy találta meg a képeidet irjál ha tudnál segiteni valamiben ebbe a témakörben elöre is köszi
hopepe61 Creative Commons License 2010.03.15 0 0 2487
Előzmény: hopepe61 (2486)
hopepe61 Creative Commons License 2010.03.14 0 0 2486
  
Előzmény: hopepe61 (2485)
hopepe61 Creative Commons License 2010.03.14 0 0 2485
 
Előzmény: hopepe61 (2484)
hopepe61 Creative Commons License 2010.03.14 0 0 2484
Előzmény: hopepe61 (2483)
hopepe61 Creative Commons License 2010.03.14 0 0 2483

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: hopepe61 (2482)
hopepe61 Creative Commons License 2010.03.14 0 0 2482
t baltech, Egy pár kép a multamból, a jelenről majd később. pepe.
Előzmény: baltech (2481)
baltech Creative Commons License 2010.03.13 0 0 2481
J.Johnny!
Hivatalosan a légpárnás kisgéphajónak vizsgáztatható, tehát ott használható ahol egy motorcsónak.
Nemhivatalosan bárhol, legfőképp pl. belvízes területeken, vagy ártérben stb, ott úgysem megy utánad senki:)
Személy szerint nem tudok magyarországi légpárnásról, amely le lenne vizsgáztatva.

Pepe!
kíváncsian várom a képeket!
Előzmény: J.Johnny (2480)
J.Johnny Creative Commons License 2010.03.12 0 0 2480

Udv. Mindenkinek!

 

Lenne egy kerdesem hatha tudtok segitenni:

 

Erdeklodni szeretnek hogy a legparnasokat hol lehet illetve hol em lehet hasznalni - Belvizekre gondolok elso sorban.

 

Egesz konkretan jogszabalyokra vagyok kivancsi, melyik vizeken lehet legparnazni, stb...

 

 

Kosz elore is

 

 

hopepe61 Creative Commons License 2010.03.12 0 0 2479

T baltech

Légpárnást is épitettünk a barátommal, az egy kavasaki 145.le,s mtorral van hajtva,De én nem tudom miért, a mocsit , választottam. A képen látható "jégjáróm" Rotax 503, as 5o lovas motorral poroszkál, a nagyobb "mocsim" -az 4 személyes

és egy 72 lovas/ ha van benne annyi?/- Moszkvics motorral -kuplungolható- de nem sebváltó- megy, de nem nagyon száguldozik, Nehéz a test. Trabant- hát igen- az kevés.Keresek egy kb. 5 m-es 14o, széles laposfenekűt amire ráépitenék egy kombinált hajtásu /vizi.-és légcsavar/ szerkezetet.Képek maj késöbb.Ödv, pepe

Előzmény: baltech (2478)
baltech Creative Commons License 2010.03.11 0 0 2478
Először én is airboatot akartam építeni, de ahhoz a trabant motor kicsi lett volna.
A Tisza tónál mi is szoktunk minden évben nyaralni, csónakázni(fel is tekeri a csiga a sulymot).
Természetesen szívesen látunk egy légpárnástalálkozó alkalmával.(remélem az idén összejön egy)
Előzmény: hopepe61 (2477)
hopepe61 Creative Commons License 2010.03.08 0 0 2477

Tíszató-/Dorogma- Poroszló- aAbádszalók..- De leginkább, ott ahol nem zavarok vele senkit, úgy is mondhatnám, ahol a madár sem jár. Persze csakis a motorcsónakok részére engedélyezett utvonalakon,. Egyébként, meg ahol annyira f

elnő  a nővényzet,hogy más vizijármüvel lehetetlen a közlekedés.

Ha meg befagy a viz, akkor a jégen,. Négy évvel ezelőtt  a Balatonon /Füzfőn/ segitettem 3 napig a jégvitorlás versenyzöket.. Lékhorgászat,- lékvágás a halak oxigén ellátása érdekében,stb.   Mostmár "csak" egy "légcsavaros" találkozóra szeretnék elmenni, ugyhogy ha lesz valahol ilyen  megköszönném , ha szolna valaki elötte, vagy egy héttel. Persze ha a légpárnások beengednek maguk közé egy "Mocsárjáró"-st,.

Köszi-, pepe.

Előzmény: baltech (2476)
baltech Creative Commons License 2010.03.07 0 0 2476
Hello!

A Tisza mely részén szoktál vele közlekedni?
Előzmény: hopepe61 (2475)
hopepe61 Creative Commons License 2010.03.06 0 0 2475

A kép meg lemaradt. Bocs!

 

jégjáró
Előzmény: hopepe61 (2474)
hopepe61 Creative Commons License 2010.03.06 0 0 2474

Hát nem pont légpárnás, de ez is légcsavarral megy. Végülis a hátulja erősen hasonlít. Viszont jégen és vizen sokkal jobb a manőverezési képessége, mint a légpárnásnak. Van alá kerék is, úgyhogy a horgásztanyámtól a Tiszáig autóként közlekedek vele, igaz légcsavar hajtású autóként. A vízben aztán két mozdulattal behúzom a kerekeket, és már mehet is a hajó.

Van még két mocsárjáróm is, amit szintén saját kezűleg készítettem. Az egyik 80 Le-s, a másik 50 Le-s motorral.

 

Kezdetnek itt egy kép a jégjáróról.

 

baltech Creative Commons License 2010.02.28 0 0 2473
Sziasztok!

Lajosbá megkért hogy rakjak fel képet a légpárnásáról.
Bár itt még vartburg motorral vanhttp://imgfrm.index.hu/imgfrm/4/8/8/5/THM_0007244885.jpg.
Előzmény: .lajosba (2472)
.lajosba Creative Commons License 2010.02.24 0 0 2472
tudna segiteni valaki? szeret ném a hajomat eladni ha valakinek van ajálata vagy "jo nak tünö"ötlete szivessen venném adig is köszönöm az idö mindenkin erötvesz !
.lajosba Creative Commons License 2010.02.24 0 0 2471
sziasztok szokta még olvasni valaki ezt az oldalt?
zsomi.vac Creative Commons License 2010.01.25 0 0 2470

Hi!

 

youtube-re tedd az mindíg meglesz.

Előzmény: MedZ (2469)
MedZ Creative Commons License 2010.01.24 0 0 2469
Hi

Voltam a héten síelni, gondolom ez senkit sem érdekel, viszont a sípálya mellett vannak hóágyúk ami már érdekes lehet, felvettem kamerára egyet. kívül belül ha netán valakinek még nem egyértelmű az áramlás rendezés akkor megnézheti. (ez biztos, hogy nem csavartan nyomja ki a levegőt, brutál távolságra és egyenesen nyomja a havat. 1-2 nap és átveszem aztán felteszem valahova.
csonakszerviz Creative Commons License 2010.01.23 0 0 2468
Megnéztem 5 van a képen,abból az egyik szerintem nem eladó,de a többi biztos az.
Van egy alu vitorlás,de motorosnak használva,
Van egy nagy vasmotoros a háttérben,van rajta munka,de rozsdamentes,külmotoros,hajo levél nélküli.9.5x3 m.
Egy primör 18 as volvó belmotoros,jó,és szép állapotú
Egy inwader 21 es 5.7 es motorral szétszedve de a tulaj megvan szédülve,javitást nemtud fizetni,de arany árat szeretne.
Továbbá egy 6.5 ös test,félig beépitett diesel motorral,a tulajnak szintén nehézségei vannak,sose lessz kész szerintem
csonakszerviz Creative Commons License 2010.01.23 0 0 2467
Nem tudom melyikre gondolsz,de megnézem,most kettö van nálam eladó,mármint hajó.
zsomi.vac Creative Commons License 2010.01.23 0 0 2466
ÁÁÁÁ most látom eladó a MAD.
A háttérben látni egy belmotoros hajót.Vele mi a helyzet??
zsomi.vac Creative Commons License 2010.01.23 0 0 2465
600as multiving a vaterán 5000ért.
http://www.vatera.hu/ventillator_lapat_szelkerek_propeller_161392715.html
Hátha valaki építeni szeretne
zsomi.vac Creative Commons License 2010.01.23 0 0 2464
Azért egy kis megerősítés jól jönne az oszlop méretezéséhez.

Valahogy így gondolom a piros a györvarat
zsomi.vac Creative Commons License 2010.01.23 0 0 2463
Eljött a súlycsökkentés ideje,vagyis a fogyókúra


Itt kezdem.Ha jól számolom kb 10-15 kilót tudok faragni.
1., A 30x20x2 6m zártszelvény 8,64 kiló itt 3 m lett beépítve 4,3kiló.CSere 30x30x4 alu zártszelvényre ez 1,12 kiló 6m.Nekem 3 kell 0,6 kiló.Itt már -3,6 kilót nyerek hegesztőanyaggal együtt.
2., Az oszlot 100x5 acélcső erre nincs pontos adatom de sztem van kb 8 kiló,tetején 25mm kazánlemez 20x15ös,alján 20x15x5,összesen kb12-13 kiló.Helyére 40x40x4x2 alu zártszelvény rádiusszal a hegesztés miatt, jön 4 db egymás mellé hegesztve sztem simán bírja majd,alua felül 10es alulap.A szelvény 1,5kg/6m ebből kell 3,6 m kb 1 kiló+lemezek 0,5,Az egészen nyerek kb -10 kiló.

3.,Szíjj tárcsa.Szélesebb a szíjnál kb 8 mm-el.Ezt én levenném max 3-ra,és könnyítőfuratokat is tervezek.A tárcsa 16 kiló,furatok és keskenyítés után remélem -2-3 kiló.



Erre jön még


4.,A védőrács ami szintén aluból lesz.A mostani 4 kiló.Alunól ez 0,5 kiló lesz.

Ha jól számolom ez -20 kiló!!!!

A súlyadatok hivatalos helyről származnak,így bízom a sikretben.
csonakszerviz Creative Commons License 2010.01.21 0 0 2462
Nekem is az volt a gond,hogy lassan nem megy,ugyanezért mint amit írtál.Azért akartam külön emelő motor berakni mert akkor akár egy helyben is megállna ha akarnám ,de az enyém kicsi a terveimhez,majd ha lesz rá keret csinálok egy nagyot amiben v8 as van,és fülkés.
zsomi.vac Creative Commons License 2010.01.21 0 0 2461
Nem a levegő kevés hanem a súly sok, és később emeli a seggét,de nem húzza ha megyek vele,csak én azt szeretném ha lassabban lehetne vele menni.Most ha indulok az kb 40-50re gyorsítja a gépet.Ha 180 fokban szeretnék fordulni kis helyen akkor vissza kell vannia gézt és akkor ereszkedik a segge de azért nem ül le,viszont keményen kicsapódik.Kisebb súlynál ez sem lenne ilyen intenzíz.
Az alábbi videó kb 40 mp nél a gyári fordulást szeretném én elérni.
http://www.youtube.com/watch?v=OTxOvACH4qg
Előzmény: csonakszerviz (2460)
csonakszerviz Creative Commons License 2010.01.20 0 0 2460
Elöl a fuvoka nyilásokon ha csökkentesz akkor elvileg több levegö lessz.
Enyémen egy szer elforgattam a lapátokat meredekebre,mert az is tulforgott,és pont ellenkezöje történt mint vártam,még magasabb fordulaton emelt mint most elötte de nem jöttem rá miért,és visszaraktam,végülis jol fordult gyorsult egyebek,csak néha beletolta az orrát a vizbe ugy 70-80 körül,az meg valjuk be nemvolt nagyélmény. De elötte mindig éreztem,hogy elkezd elülni erre több gáz,sulypont hátra,és mégsem tudtam kivédeni.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!