Egyszer már voltam Tiszabercelen egy ilyen szivattyútelepen és említettem egy régi vízügyes főnökömnek(meg ralinak) és mondta,hogy van Karapancsán is.Régóta tervezzük,hogy leugrunk.
Örülök,hogy raksz fel képeket mert én mindig elfelejtem hogyan kell. A látogatásra örömmel megyek, legalább lesz idő beszélgetni. Kötetlenül még nem is tudtam a rali-val beszélgetni. Mindig majd legközelebb,aztán akkor sem sikerült....
Ez csodálatos!Mezőkövesden van,vagy máshol?Működőképes,nemde?
Én kicsikre volnék kíváncsi,bár szerintem morzsoló lesz az amit nekem mondtak,de majd meglátjuk.A szép festett HSCS embléma az rajta van,a többit meg majd a képekről.
Érdeklődnék,hogy kinek van információja,főleg kép érdekelne a Hofherr gyárban készült kis fajta cséplőgépekről,amiket stabilmotorral hajtattak,ami fa konstrukciós,és vontatható is?
Azért kérdem,mert úgy tűnik jelbe van egy ilyen masina,ami komplett és pajtában áll,állítólag.
Milyen motorokat használtak ezekre gyárilag,vagy egyeltalán gyárilag motorral árulták-e őket.Képet a jövő hétre kapok a masinárol.Motor is van rajta,majd kiderül hogy milyen.
UE-28-ason én is láttam már MTz ét- és Ifa tipusok valamelyikét. Ifa TGL-eseknek van több fajtája.Kivülről a ház szinte egyforma de a belselyében a fogaskerekek szélessége változó,attól függően,hogy hány l/p.
Tudsz te már mindent! Csak bátortalan vagy.A vezérlőtömbbe jól látod nincs szelep.A munkahengert meg levegősnek nézem inkább.Az MTZ 50-és 80 -as jobbos az MTZ 5 (45-ös) balos meghajtás felől nézve.Kéz alól nem vennék mivel nincs rá garancia,hogy már nem kidobták-e valamiből.
És az UE 28 szíjjal hajtja a hidraulikát? Vagy csak a szíjhajtás tegelyére tetted? NEm fogja meg? Mekkora a kis Dutra motorja? Ez 1644 ccm, olyan 24 LE
Mondjuk a TLT nem forog éppen gyorsan :D
Viszont asszem ez az MTZ szivattyú 10-20 év múlva is lesz, ha ki kell esetleg cserélni, ráadásul újonan, boltból 10 e ft az ára. Csak a forgásirány kérdés még :)
Bár legrosszabb esetben a zárófedelet levéve, megfordítva, és a két tengelyt megcserélve tuti forgásirány csere következik be! Bár többféle szivattyút találtam, de kívülről úgy fest, a többi is megforsítható.
50-es MTZ hirdomotorja elég lehet? NS 32-es. Vagy ez is nagy lehet? Megfogja a motort? Ez elvileg 45 l/perc térfogatárammal 100 kg/ccm nyomást tud a gyári adat szerint, van ahol 100 bar, és 60 l szerepel (ez alkatrészáruda).
Esetleg érdemes foglalkozni a vaterán hirdetett ilyesmikkel:
http://www.vatera.hu/elado_hidraulika_szivattyu_156545061.html Mondjuk ennek a forgásiránya nem jó! Bár itt rosszul gondolom, hogy tulajdonképpen mindegy, csak fel kell cserélni a kilépő oldalt a belépővel? Vagy nem ilyen egyszerű? Persze logikusan a beömlő cső vastagabb. Illetve az NS32-es robbantott ábráját nézve szimmetrikusnak tűnika terelőtárcsa, meg az egész, így talán megfordítható? Egyáltalán merre fogoghat? A forgásirány akkor jó, ha szemből (tehát a tengelyvéget) nézve az óramutató járásával egyezően forog.
Munkahengernek pedig valami kicsi, nagyobbacska átmérőjű lenne talán célszerű, mert az ülés alatt ugye csaka rövid jöhet számításba, a nagy átmérő azonos nyomást feltételezve nagyobb erőre képes egy kisebbhez viszonyítva.
De sajnos az OKSZ permetezőgépről még mindig nem találtam meg a képeket :-) Viszont itt van egy kép 1970-ből egy NDK gyártmányú FTL terepjáróról. amiről ezen kívül semmit nem találtam még. Erről nem tudsz valami bővebbet? Jó lenne, ha valakinek lenne valami infója róla.
És valószínűleg az orosz típusok is sokkal jobban beváltak volna, mint a román csoda :-) Ők ma is használják permetezésre az UAZ-okat, GAZ-okat. A Carpatira fordított energiával ezekből mi is egész komoly célgépeket építhettünk volna.
A Multicarról is kiderült, hogy mégis megfelel nekünk, igaz ekkor már az is nyugatinak számított :-) (Na jó, az igazsághoz tartozik, hogy a hetvenes években azért ilyen kivitele még nem volt.)
Ide a megyei Növényvédő Állomásra egy Carpati került, aminek az első télen sikerült is szétfagyasztani a motorját. (Hiába, a léghűtéses Puch motorhoz voltak szokva. :-) Nagy tragédia nem történt, úgysem használták semmire. Akkor még bőven ellátták a feladatokat a Haflingerek, sőt egy még mindig megvan belőlük, talán Bobek kolléga talpra is állítja majd.