Keresés

Részletes keresés

Jesu Creative Commons License 2008.02.01 0 0 411
Végeredményben akkor az is a ház mérlegét csökkenti, mivel fűtött tér, és ha elveszed, pótolni kell kintről a levegőt.
Előzmény: raycoon (410)
raycoon Creative Commons License 2008.02.01 0 0 410
Valamilyen kandallón gondolkodok én is, vizes-zárt rendszerűben.
Az elvetemült dolog, hogy ha szigetelt a padlás, akkor a levegőt onnan vegye? Gondolom ott nincs olyan iszonyat hideg..

rc
Jesu Creative Commons License 2008.02.01 0 0 409
Én már csak azért is korrektül fogom a levegőt bekötni, mer az a leghangosabb az egészben.. legalábbis úgy tűnik. Süvít rendesen a beszívásnál.
Előzmény: nortsen1 (408)
nortsen1 Creative Commons License 2008.02.01 0 0 408
Vettem egy 30 gégecsövet amit szétvagdostam és lazán rádugtam a 40 kimenetre, mivel a szerelő is azt mondta, hogy lazán rakjam rá, hogy innen is, onnan is szedje a levegőt. De én sem találtam normális 40-re rakhatő csövet. Egy sima villanyszerelésben használatos csövet vettem. Ráadásul a szakmukinak nem volt csak 20-as fúrója, szóval a falban a lyuk sem az igazi.
Kipróbáltam a Metrós pelletet is, ami látszatra ígéretesebbnek tűnt, de szinte ugyanúgy ég és kormolódik mint a pátyi, szóval már biztos, hogy kandalló beállítás, azt viszont nem nagyon szeretném állítgatni a gari miatt. Belenéztem a setup menübe, hát van ott állítanivaló rendesen, a feléről nem nagyon tudom, hogy mit csinál.
Jesu Creative Commons License 2008.01.31 0 0 407
Milyen gégecső van a 40-es csonkon neked? És mivel kötötték be magát a vizes részt?

Én nem találtam fém flexi csövet normálissat, csak gázcsőben. Eddig jónak tűnik, ami zavar, hogy van rajta egy sárga pvc bevonat, ami csak 70 fokot bír elvileg.. hát az jobb ha nincs. Viszont a levegőhöz még nincs csövem semmi.
Előzmény: nortsen1 (406)
nortsen1 Creative Commons License 2008.01.31 0 0 406
Kipróbálom majd én is a belső teres megoldást, csak kéne egy normális 40-es cső...
Én is kipróbáltam a kéménnyel való előmelegítést amikor hozzáért a gégecső a kéményhez .:)
Bár az ötlet jó, de a kivitelezés már nem annyira egyszerű nálunk.
Előzmény: Jesu (405)
Jesu Creative Commons License 2008.01.31 0 0 405
Én azt találtam ki, hogy kintről szívom, és előmelegítem a kéménnyel.

Most még bentről szívja, semmi gond vele, ezzel is szárítom a házat, és legalább tudom ellenőrizni a beszivárgást a házba, mert ott jóval hidegebbek a felületek így.

A kondenzációs gáz is duplacsőben küldi ki a füstöt, szívja be a levegőt, valami hasonló megoldást csinálok, de csak 1-2 m hosszan. A többi felület a légfűtésé a kéményből.
Előzmény: nortsen1 (403)
nortsen1 Creative Commons License 2008.01.31 0 0 404
Kéményt a beszereléssel adják, ill. akkor szerelik be, ez egy rozsdamentes kémény ami nálam a szobában megy fel az előírt 1,5 méterre, és ott vízszintesen simán átmegy a falon és abban az állapotában azaz nincs könyök ami visszafordítaná, megy ki.
Az ára ha jól emlékszem ~470e és plusz 50 a szerelés (kémény függő, mert az a drága).
Hőszigetelés az emeleten rossz, földszinten közepes, és így ment el a hideg időszakban ami kitett egy hónapot, 40 zsák, de ebben benne van 2 hét szabadság is amikor nem kapcsoltam le a készüléket (max pár órára).
Radiátorok ~9KW körüli fogyasztással, nincs puffel, se hmv, de 11KW-ig akár bele is férne.
Nincs kiegészítő fűtésünk, csak ha kell, áll egy cserépkályha biztos ami biztos alapon. :)
Áramszünet esetében érdemes egy szünetmentes beszerezni, de legalább egy túlfeszvédős konnektort.
Ha jó lenne a hőszigetelés, akkor 24 fok ebben az állapotban simán meglenne, így viszont csak 20-21 re szoktunk felfűteni, nálunk ez az a fok ami még kényelmes. A kandalló nem megy egész nap, munkanapokon kb. 6 órát nem üzemel nappal.
Előzmény: digium (401)
nortsen1 Creative Commons License 2008.01.31 0 0 403
Valóban ezt a parázségető folyamatot kifelejtettem, viszont a begyújtásnál nem hiszem, hogy ezt csinálná a gép, mert ehhez túl hosszú időt ad magának. Általánosan ez friss levegő és parázségető folyamat olyan ~5-10 percenként beindul és nem tart 1 percnél tovább (nekem). Ilyenkor szinte elfolytja a tüzet a gép, de gyakorlatilag ahogy a levegő elszívás befejeződött, frissült erővel indul be megint az égés.

Nekem pont az a bajom, hogy amennyiben hideg levegőt szív be a készülék, úgy a perselyben naponta begyűlik egy megkeményedett elégett valami, ami akár 2 cm magasra is megnőhet. Ez persze eltorlaszolja a levegő útját, és ez az egyik ok amiért én a nem jó beállításra gyanakszom. A kormozódás nálam is egy halovány por szerű lerakódással indul, aztán ez 1-2 nap alatt kormossá válik. A letörlése nekem sem nagy kaland, tényleg pár húzással lejön.
Megpróbáltam a belső térből adni neki a levegőt, de ez nem nagyon tetszett neki, és "No Deppression" felirattal leállt, azaz nem elég neki a levegő. Ezzel majd még szenvedek, mert lehet, hogy a sarokban nincs elég levegő, de ez azért furcsa nekem.
Beszélve a szakemberrel, az olaszok eleinte a külső levegő beszívást javasolták, de a tapasztalatok alapján ezt megváltoztatták, és mostanában inkább azt javasolják, hogy lehetőleg a melegebb belső térből szedje a készülék a levegőt.
Ma kipróbálom a román pelletet, és remélem jobb lesz mint amit eddig tapasztaltam.
Mondjuk a világosabb pellett sem jelent jobb minőséget, mert az ukránoknál a sokkal sötétebb is tud meglepetéseket okozni.
Jesu Creative Commons License 2008.01.31 0 0 402
Csak kiegészítés: a begyújtás forró levegővel egy plazmamelegítő szerűséggel megy. Az egész működés egyszerű, megvannak a folyamatok, amiket a vezérlés sorrenbe tesz.

Pl a begyujtás után a visszaszámlálás nem a vízmelegítés, hanem egy parázskészítő/ tisztító eljárás, ami időnként nagy légárammal átizzítja a fészket, hogy erős parázs legyen és maradéktalanul elégjen minden. Utána, ahogy bepotyog az uj pellet, szó szerint kirepülnek az elégett drabkák a hamutárolóba (szikraeső). Ezt rendszeresen alkalmazza a vezérlés a tisztításhoz.

Tapasztalatok:

Én eddig eltüzeltem ~180kg-ot, és még nem telt meg a hamuval a kétoldali tároló!!! Igaz azt csinálom néha (~6-8 zsák után rendszeresítettem egy takarítást a hőcserélőről +rudak rángatása, felső hamufogó kiborítása), hogy a gyári spaklival megnyomkodom kicsit a tárolóban, hogy összeálljon kisebbre, mert sok közte a levegő.

Én nagyon meg vagyok elégedve a pellet minőségével. A perselyt csak 3-4 zsákonként pucolom ki, csak minimális lerakódás van benne. A probléma csak akkor van, amikor elfogy a tartályból a cucc, mert akkor nem ég el maradéktalanul, és a tapsztalatom az, hogy kipucolás nélkül be se indul újra.

TEGNAP MEGMÉRTEM A KÉMÉNY GÁZHŐMÉRSÉKLETEKET: 80-100 fokos a kilépőnél , max üzemen. Most gyártok egy hőcserélőt a kéményemre (7 m rm spirál acélcső), és légfűtésre fogom használni. Részletek a "Légfűtés" topicon.

Mivel még hiányos a ház hőszigetelése és a födémem is csak hűt, fogyasztási adatokat csak relative tudok megadni. Úgy nézem, hogy 15kg-al elmegy 6-10 óra között, attól függően, hogy mekkora teljesítményt vár el tőle az ember.

Pelletadagolást -1 alá nem érdemes rakni, tényleg összekeni az üveget. Igaz nekem nem "kormoz", csak amolyan haloványszürke valami kerül rá, amit sima, még száraz rongyal is simán letörlök 10 mp alatt.

Próbálok majd fotókat készíteni minderről.
Előzmény: nortsen1 (399)
digium Creative Commons License 2008.01.31 0 0 401

Szia,

készítenél pár képet digitális fényképezővel és feltennéd egy tárhelyre?

Én is ugyanezt a készüléket néztem ki magamnak, lenne hozzád pár kérdésem:

Te milyen kéményre kötötted? Mennyit fizettél mindenestül és mi volt benne? Láttam, hogy 180m3-ert fűtesz, milyen a hőszigetelésed? Milyen a fűtésrendszered (radiátor, padló, puffer,  hmv)? Kell kiegészítő fűtés, vagy elegendő önmagában? Mennyire vagy megelégedve vele?

Bocs a rengeteg kérdésért, de a következő fűtésidényre kell vennem valamit...

Előzmény: nortsen1 (399)
nortsen1 Creative Commons License 2008.01.31 0 0 400
Áhh látom a space-t sem szereti ez a fórum.... Szóval akkor a "képet" hagyjuk. :)
nortsen1 Creative Commons License 2008.01.31 0 0 399
Balazs58 köszi az infókat. Tegnap vettem én is két zsák Metrós pelletet.
A színe alapján teljesen más fából van mint az én pátyi pelletem.
Próbálkozom, mert nekem gyanús a perselyben keletkezett megkeményedett anyagképződés. Szerintem az valami adalék aminek nem kéne a pelletben lennie.
Bár vannak aki azt mondják emiatt ég jobban.

A működésről, és amit én látok és sejtek az Eccoidro vízfűtéses kandallómról:

Van egy tartáj aminek az alján van egy csiga. Ez a csiga ferdén felfelé tekeri a pelletet a felső pontjáig, ahova felérve ferdén lefelé egy csővön esik ki a pellet az égéstérben elhelyezkedő perselybe (én így hívom).

Valahogy így, ahol balra van a tartály, jobbra a persely:
(Az alt gr + q-val rajzolt backslash karaktert az index kiszedi, de azt képzeld a "`" karakter helyére)


` |
` |
` |
`|/`
`_/



Ez a persely egy lyukacsos acél ovális fél henger aminek az alján és oldalán is lyukak vannak, ezen jön fel alulról a levegő. Az adagoló motor ciklusosan adagolja a pelletet, a szükséges sebességgel ami nálam 3 fokozatban állítható (+-3 finom beállítással), de ezt a kandalló dönti el, hogy a kívánt hőmérséklethez milyen mennyiségű pellet ill. hányas fokozat szükséges.
A fokozatokhoz levegőáramlás vezérlés is tartozik, azaz megfigyelhető, hogy nagyobb fokozatban nagyobb a ventillátorok sebessége. A persely alatt helyezkedik el egy kis tér, és egy cső amin keresztül tolja be a levegőt. Kicsit találgatok amikor a tűztér tetejéről beszélek mert az nem látható csak szétszedéssel. Amit látok az az, hogy a feltehetően acél és valami hőálló anyaggal bevont égéstérből felfelé áramló hőt, terelő vagy szűrő bordákon keresztül juttatják be a víztartályhoz, és valahogyan elkülönítik az égéstérben keletkező lángtól ill. szennyeződéstől. A tetején van két lemez ami begyűjti a hamut ill. apró el nem égett "fa port", és fölötte van a bordázott rész. Az oldalán két függőleges "cső" van amihez egy tisztító pálca tartozik. Ezzel lehet a felgyűlő anyagokat a kandalló aljára letolni, ahonnan porszívóval ki lehet takarítani. Hogy ez az oldalsó rész hogyan van összekapcsolva a tetejével azt nem tudom, de jut oda is hamu rendesen.
Begyújtás: Begyújtása izzítással történik. Gyakorlatilag beizzítja a pelletet amit bekapcsoláskor intenzíven adagol a perselybe. Azt pontosan nem tudom, hogy hol teszi, mert van ugyan a persely közvetlen közelében egy kis rúd, de az inkább egy érzékelőnek néz ki, bár lehet, hogy mindkettő egyben. Az biztos, hogy érzékelőkből nincs hiány, mert amint lángra kap a pellet, azonnal érzékeli a kandalló. A bekapcsolásnál három lépés van és egy számláló amit 1050-ről indít és nem mp-ben méri hanem valami saját rendszer :). Első a pelletadagolás elindítása, ilyenkor csak a csiga megy. Ezután 920-nál elindul a levegőáramoltatás, és elkezdi izzítani a pelletet. Amikor lángra kap a pellet, ami időjárási körülményektől is függ, olyan 800 és 400 között szokott sikerülni neki, átkapcsol egy másik számlálási módszerre ami megint nem másodperc. Ez feltételezhetően a víz előmelegítése. Ilyenkor még nem áramoltatja a készülék a vizet. Amikor ezt is leszámolta 0-ra akkor elindul a víz áramoltatása a fűtési rendszerben, és elkezdődik a felfűtés. Az egész bekapcsolás kb. 5-8 percet vesz igénybe. Amennyiben pl. áramszünet vagy valami más ok miatt nem rendeltetésszerűen használtuk a készüléket, akkor pl. a bekapcsolás bizonyos szakaszai kimaradnak. Pl. ha véletlenül valaki leállítja a kandallót, és utána gyorsan bekapcsolja, akkor az izzítás automatikusan kimarad, mert érzékeli a gép, hogy megvan a megfelelő hőmérséklet.
Lekapcsoláskor is megvan ez az automatizmus. Simán levegő elvonással állítja le a kandallót kb. 10 perc alatt.
A készülék képes folytatni a félbemaradt műveleteket. Pl. ha az említett áramszünet alatt ment a készülék, akkor amennyiben nem változtak drasztikusan az égéstérben a körülmények, képes az áram visszajöttekkor folytatni a munkát. Ha pl. leállítás alatt kihúzzuk a 220-ból, akkor sem tudjuk átverni, és bekapcsoláskor ismét elkezdi a leállítás folyamatát az elejéről.
Ja és lehet, hogy páran nem tudják, de a készüléket ki lehet szedni az "off" állapotból is, egy kb. 5mp-es gombnyomással.

Remélem segítettem valami, a kissé hosszúra sikerült tanulmányommal.
Természetesen vannak nálam hozzáértőbbek is, szóljanak azok is. :)

ballazs58 Creative Commons License 2008.01.30 0 0 398
arra gondolok, hogy a szisztéma a következő lehet: van egy belső tér, ahová valmilyen módon beleadagolódik a pellet és ott az elég. ezt ahogy szedem össze az infót hol égető pohárnak, térnek, kehelynek, fazéknak stb nevezik. ide a pelletet általában csigával juttatják. az égő teljesítményét, ha jól tudom, mennyiségi szabályozással oldják meg. stb.. innen már sok kérdés merül föl: pl. hogy történik az égetés első beindítása, a szakaszos üzem miatti ujragyujtás, az égető...valami hőntartása, a képződő hamu kezelése-eltávolítása, az adagolószerkezet melegedésének (hevülésének) kezelése, a vissszaégés megakadályozása és védelme, az égéshez szükséges levegőmennyiség biztosítása, szabályozása, stb. stb......ezek lehet hogy jó infók, de lehet hogy más irányba kell menni. ezért keresem a megoldást. az olyan kérdések, hogy az égetőtérnek az anyaga, (hőálló acél, kerámia??) kialakítása is lényegesek, erről is keresek ismereteket.
érdekel a kandallóban alkalmazott égő, de nekem kazán a végcél. nem tudom amiket reklámoznak utólag fölszerelhető pelletégők, azok hogy égetnek. egyébként én bizony belenéztem a kazánom égetőrészébe amint átvettem, kíváncsi voltam rá. meg tisztításkor ki lehet következtetni a folyamatot.
ha elfogadod javaslatomat: próbáld megszerezni Hans-Peter Ebert Fatüzelés c. kiskönyvét. Cser kiadó 1997. rengeteg hasznos infó van benne.
a kormozódással kapcsolatban: a korom lehet fölszabaduló el nem éghető anyag vagy a tökéletlen égés eredménye. az első kizárható, ha a pellet megfelelő minőségű és nem nyomnak bele balaszt anyagot. a hasábfás kazántüzelésem tapasztalata, hogy nagyon lényeges a tűztér megfelelő hőmérsékletének elérése (minél hamarabb) és a tér hőmérsékletének stabil tartása. úgy tudom, hogy ez a hőmérséklet úgy 850 - 1000 C fok, de min. kell kb. 600 C fok. ekkor jó a tűztérben égés. a minél hamarabb-at jó kéményhuzattal, jó begyujtási technikával és nem gyakori ajtónyitogatással tudtam elérni. a tűztér hőntartását pedig a jó és mennyiségileg megfelelő levegő (huzat) szabályozásának biztosításával. ezek megvannak minden tüzelőberendezésen, csak a beállításon nagyon sok múlik. és meg kell oldani az értékek mérését, mert akkor lehet tisztánlátni ha tudom hogy mennyi az annyi (elnézést az eggyűgyű mondásért). az észrevételed a külső minuszos időjárással kapcsolatban már hozza is a választ: nem mindeggy hogy az kazánkörüli plusszos környezeti levegő, vagy a minuszos külső levegő lép be az égőtérbe. egy kazán körüli térben min. 15 - 20 fok van plusszban, vagy több. ha kint csak - 5 vagy -10 van a höfokkülömbség már 20 ~ 30 fok. ez jelentkezik a égés folyamatában, lényegében visszahűti az égésteret. nem tudom milyen összetételű pellettel tüzelsz, ha jól tudom a nem keményfafajtákból készült pelletek esetében jelentkeznek égetési és hamuképződési problémák. elnézést, ha hosszú voltam.
Előzmény: nortsen1 (396)
nortsen1 Creative Commons License 2008.01.30 0 0 397
Egyébként meg csak 60Ft :)
Előzmény: Törölt nick (391)
nortsen1 Creative Commons License 2008.01.30 0 0 396
ballazs58 nem tudom mire gondolsz pontosan, de annyira még nem sokan szedték sztem szét a kandallójukat, hogy tudják, pontosan mi merre. Van fogalmam róla miként működik, de pontosan csak akkor tudnám én is ha szétszedném.

Nekem továbbra is a kormolódással van bajom, kérném a tapasztalatokat.
Azt mondják vagy a pellet vagy a kandalló beállítása nem jó.
Kinek milyen az égése? Korom, hamu milyen mennyiségben van jelen, ill. külső vagy belső térből megy a levegő beszívás?
Azt vettem észre az én külső levegőbeszívásos bekötésemnél, hogy mínusz fokoknál több lesz a perselyben a "hamu" ill el nem égett anyag, mert az minden csak nem hamu.

Egyébként meg had reklámozzanak csak, mert pontosan az ilyen reklámokból tudjuk levonni a következtetéseket.
ballazs58 Creative Commons License 2008.01.26 0 0 395
Miéet van ez a nagy csönd? Senkinek sincs semmi infója? Lassan eltüzelem a fakészletemet és a télen már pellettel szeretnék fűteni.
Jesu Creative Commons License 2008.01.23 0 0 394
Szivas van minden fronton:
Nem megy a bolt, erzem, latom, hogy tonkremegyunk, mar nem tudok hova leepiteni. :( Nem tudsz vkit, akinek kellene kepviselet itt a Deldunantulon. Leuritem a hasznalt epuleteket, megprobalom reszben kiadni, amit lehet, de surgosen bele kene fogni vmi masba, kulonben meg az eladas is szobakerul igen hamar. Csak fejnek le minket, utolso verig. Reszben ezert nem megy az epitkezes sem, ami megy az is rengeteg hibaval, csak hogy jokedvu legyek. Nah panaszkodasbol mara ennyit.

Előzmény: Törölt nick (393)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.23 0 0 393

Szia Jesu!

Na jó! Csak ez nem verseny, szimplán hülyének akarnak nézni.

10 nao múlva lesz rendes helyem, de bármikor jöhet, valahogy megoldom.

Mostanában csendben vagy, nagy a robot?

Előzmény: Jesu (392)
Jesu Creative Commons License 2008.01.22 0 0 392
Na méé? Hiszen tonna tetelben mar "csak" 58 Ft ;)
A barna fajtabol, amit sokan szidnak...

De tenyleg nem kell elzavarni senkit. Legyenek minel tobben es versenyezzenek ertunk, felhasznalokert. Minosegben es arban is. (A fabrikett viszont nagyon jo aron van naluk, legalabbis annak tunik.)

Amugy tesztelem epp 2 napja a "mienket". Tokeletes.
Raktar kiurites alatt van, intezem neked is a fuvart, felhivlak a heten.
Tudod hova rakni?
Előzmény: Törölt nick (391)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.22 0 0 391
Itt pelletről beszélgetnek. Reklámozd magad máshol, főleg a  86 Ft-os pellet árral. Még a nem támogatott gázárnál is jóval drágábbak vagytok.
Előzmény: ganditeam (377)
ganditeam Creative Commons License 2008.01.22 0 0 390
Sziasztok!

Látom sokan használnak itt pelletes kazánt kandallót és gondoltam,hogy ha pelletre lenne szükségetek akkor tudok biztosítan bármilyen mennyiségben 100% keményfából

Természetesen és is forgalmazok pellet kazánokat és pellet kandallókat

ha érdelel ajánlatunk megtekinthetitek a

www.biocaustic.hu oldalunkon vagy

Marton István
06306821217
realzaphod Creative Commons License 2008.01.21 0 0 389
Nekem ahogy azt mar Jesu beharangozta egy 17 kW-os SAS kazanom van amit november kozepe ota hasznalok egy 100 nm-es haz futesere es egy 300 literes HMV-hez. Ha van valami ami konkretan erdekel nyugodtan kerdezz. Roviden a kazannal elegedett vagyok eddig azt hozza amire szamitottam. Fogyasztasi adatok, szabalyozas stb ha erdekel szivesen megosztom a tapasztalataimat.
udv
zaphod
Előzmény: danee906 (380)
Jesu Creative Commons License 2008.01.21 0 0 388
Ma végre beüzemeltem a kandallót. :)

3 óra üzem alatt emelt a ~800 literen 22 fokot. Igaz, hogy közben sokat piszkáltam, próbáltam kiismerni. Nem ment teljes gőzzel, kb. 60-70%-on. Saccra megevett kb. ~7-9 kg anyagot. Ezt majd lehet finombeállítással csökkenteni szerintem.

Mivel még nincs sem a csőrendszer, sem a puffer leszigetelve, az adatok nem mérvadóak, de igen bíztatóak. A házban minden le van még hűlve (6-8 fok), kell idő, mire eléri a normális szintet. Holnap elkezdem a felületek felfűtését, és folyamatosan szigetelem le a rendszert.

A készülék nagyon tetszik! Bár jól megijeesztett, mert 2. óránál elkezdett dőlni belőle a víz az egyik tisztítónyílásán, de mint kiderült csak kondenzvíz volt.
ballazs58 Creative Commons License 2008.01.21 0 0 387
A keményfával kapcsolatos gondolat kis kitérővel a védelmi szempontok (teljesség igénye nélkül) sorolása kapcsán került egyébként említésre. Kérlek, abba a gondolatkörbe helyezd el.
Most első lépésként változatlanul a pelletégetés technológiáját, az égő/k és az adagolás technikáját, szerkezeti kialakítását lenne jó ha kitárgyalnánk. Bizom benne, van mát több Fórumtárs aki kazánját pellettel táplálja. Úgy tudom, vannak utólag szerelhető változatok is. Abban is bízok, többen részletesen is megnézték ezeket az égőket és tudnak róla hasznosakat írni.
Előzmény: erbe (386)
erbe Creative Commons License 2008.01.20 0 0 386
"ne menjünk bele mélyebben, mert a kérdés a pelletégők szerkezeti kialakításának a kitárgyalása."
Hoppá!
Nem te írtad a 30-50 kg izzó keményfát?
Előzmény: ballazs58 (385)
ballazs58 Creative Commons License 2008.01.20 0 0 385
Igen, ahogy jeleztem a problémát lehet kezelni. Van rá megoldás, a segédenergia nélkül működők valóban függetlenek a tápfesz. kimaradástól. Van viszont olyan kapcsolás, amelyben a keringető szivattyú betervezett része rendszernek. De ebbe most ne menjünk bele mélyebben, mert a kérdés a pelletégők szerkezeti kialakításának a kitárgyalása. Ebben kérem segítségeteket.
Előzmény: erbe (384)
erbe Creative Commons License 2008.01.18 0 0 384
"egy üzemelő keményfával (30 - 50 kg) megrakott kazán esetleges üzemzavarát azért le kell kezelni, áramkimaradás keringető szivattyú leállt, de a fatöltet izzik !"

Erre a legbiztosabb módszer a jó méretezés. Legbiztosabb, ha a keringetőszivattyút kihagyjuk a dologból! A 2"-os induló cső, 300-400 liter töltetű gravitációs fűtőrendszernél nem kell kétségbeesni kis áramkimaradástól. Különösen, ha még a légcsappantyút is termosztát húzogatja. (áram be sincs kötve!!!)
Ha ilyenek nincsenek, akkor már csak a gravitációsan csatolt óriási puffer és áramszünetkor lezáró levegőnyílás segít.
Előzmény: ballazs58 (381)
Jesu Creative Commons License 2008.01.17 0 0 383
Szóltam egy srácnak, aki használ egy SAS pellet kazánt 1-2 hónapja. Nemsokára leírja ide a tapasztalatait.
Előzmény: danee906 (380)
ballazs58 Creative Commons License 2008.01.17 0 0 382
Sziasztok!
Kersesek segítséget fa- és pellet égetési folyamat és lambdaszonda kontroll megoldására. Ha nem jól határoztam meg a szempontot, a lényeg: a szondát bevonni az égési folyamat vezérlésére, kimenő füstgáz kontrolálására. (Zárt, szabályozott égéstér)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!